Aihe: Mikä oli ensimmäinen ostamasi levy?
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21
töissätäällävaan
19.01.2010 11:30:15
Jimi Sumen-Key West . Saatiin eka levysoitin-kasettinauhuri-radioyhdistelmävuonna -78,Phillips-merkkinen ja Kotkan Sävelaitasta ostin tuon levyn,ihan vain sen kannen perusteella. Biiseistä en muista muuta kuin Dave Lindholmin Your day-biisin ? ja Sumenin englanninkielen ääntämyksen. Muistaakohan tuotakaan levyä kukaan muu ?...
Super-Jari
19.01.2010 12:05:45
Kasettina Gunnarien Appetite, älppärinä joku Gary Mooren Run for cover ja seedeenä Morbid Angelin Domination.

Alkuperäisistä tallessa on enää Gunnarit. Morbid Angelin ostin uudelleen ja Moore on kadonnut.
detroit442
19.01.2010 14:28:50
töissätäällävaan: Jimi Sumen-Key West . Muistaakohan tuotakaan levyä kukaan muu ?...

en hänen levyistään tiedä, mutta ite ukon muistan hyvin. Joskus nuorna öpaut vuosikymmen sitten satuin parillakin pa-keikalla roudarin hommia tekee, ja siinä sitten "avustin" kaveria miksaushommien kanssa :D ts. tarjosin töhistä sillon ko sen tartti karistaa ja pidin juopuneet hortoilijat loitolla miksauspöydästä, Hoho. Täys Pro se ukko oli, ja tarkkakorvanen ko mikä!

ja millään en kyl jaksa muistaa ekaa hankkimaani cd:tä,... oliskohan olt joku Amorphiksen Tales from the Thousand Lakes / Black Winter Day osastoa?? Saattoipa ollakin
Driving by on my way to somewhere else
Nazareth
19.01.2010 15:09:58
Eka ostamani c-kasetti tais olla Jope Ruonansuun Kiikun Kaakun, eka cd tais olla Queenin Greatest Hits 1.
Sitkeä rotta.
Blain
19.01.2010 16:33:05
ZZ Topin Afterburner. Parhautta.
Hair growing out every hole of me
Gardiner
19.01.2010 16:40:55

Black Sabbath : vol IV.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
CountX
19.01.2010 16:52:58
Ihan ekan vinyylini sain isältä, se oli W.A.S.P. -The Last Command.
Ensimmäinen itse ostettu vinyyli oli Beatles For Sale.
Eka cd oli muistaakseni Beatles - Past Masters vol.1
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
jusbe
19.01.2010 17:01:01
Ekalla kerralla ostin Metallican Master Of Puppetsin ja AC/DC Let There Be Rock:in. Molemmat löytyvät vielä tänäkin päivänä hyllystä.
Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio.
jassi
19.01.2010 17:47:33
Kissin Unmasked v. 1983.
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
Sir Härö
19.01.2010 18:29:58
Iron Maiden - Virtual XI tai Black Sabbathin joku kokoelma. En muista.
If you can't convince them, confuse them
Chunga
20.01.2010 13:03:10

1960-1980: 2 Unlimited: Real Thing

...kohtalotoveri
It's better to be driven around in a red porche - than to own one.
Hynkel
20.01.2010 14:22:23
Ensimmäiset itse ansaituilla rahoilla ostetut levyt olivat Kissin Alive III, Faith No Moren Angel Dust ja Megadethin Countdown to Extinction - kaikki cd-versioina... 1993 oli vuosi. Melko pian hommasin Metallican 5 ensimmäistä levyä vinyyleinä kaverilta, joka halusi ostaa bisseä. Sitä koki olevana kovakin musiikkimies tuolloin. Rahat Metallicaan tulivat seurakunnalta, jonka stipendin tuolloin yläasteikäisenä jostain syystä olin muka ansainnut.

Ennen tätä aikaa kuuluin Fazerin musiikkikerhoon, josta vanhemmat sponssasivat levyn per kuukausi. Olin onneni kukkuloilla, kun katalogiin ilmestyi Yngwie Malmsteenin Fire & Ice, Fazerin valikoimat kun eivät mitkään ihmeelliset olleet. Satunnaisesti sain jonkun levyn synttärilahjaksi tai jouluna, mutta enemmälti tuli kopsailtua kavereilta c-kassuja.

Tässä ketjussa ei kai ollut kyse ensimmäisen _saaduista_ levyistä, vain itse ostetuista? Ihan ensimmäinen levy jonka sain, oli Kissin Alive! Olin kuolla kurjuuteen, kun joulupukin säkistä vuonna 1985 tuli Alive II:n sijaan jotain ihan muuta. Alive II:n taas halusin siksi, kun siinä kannessa Gene oli niin hurjan näköinen. Varsin pian kuitenkin osoittautui, että Alive! näistä läppysistä kuitenkin oli se laadukkaampi. Eka studiolevy tuli pari viikkoa tuon jälkeen, Iron Maidenin debyytti, ja pian sen jälkeen Mötley Crüen Theatre of Pain...

Siitä se lähti, nyt on kokoelma jo niin suuri, että vaimolta tulee välillä kritiikkiä levyjen määrästä ja hankintoihin uppoavasta rahamäärästä. Parempi harrastus levykäisten haaliminen kuitenkin on, kuin vaikka liimanhaistelu.
http://mamowolde.wordpress.com
ganesha
20.01.2010 15:47:51
Iron Maidenin Seventh Son-vinyyli, samalla viikolla kun ilmestyi. En enää muista olikos se -88 vai -89. Aikojen saatossa vaihtunut cd-formaattiin.
viina. hanuri. ja naiset.
Xingu
20.01.2010 17:01:48
SRV - In Step tai System of a Down - Toxicity
"Tämän päivän musiikkia osataan arvostaa kunnolla vasta 20 vuoden päästä. Tosin 95% siitä on ehditty unohtaa siihen mennessä." - D. Townsend
thescientist
20.01.2010 17:32:57
Varmaan joku Backstreet Boys.
"Cunnilingus and psychiatry brought us to this."
Trendkeel
20.01.2010 21:12:09
Iron Maidenin The Number Of The Beast. Tätä popitettiin kaverin kanssa ahkeraan, frendin faijalla oli suht. kiitettävä levykokoelma ja pitihän siitä oma painos saada. Oma hylly täyttyi ensin lähinnä Maidenin studio- ja livelevyistä, myöhemmin mukaan tulivat mm. Metallica, Megadeth, AC/DC summuut "pakkohankinnat". Siitä maku lähti pienissä määrin raskaammalle osastolle (Pantera, Testament, Stone jne.), vain mennäkseen vieläkin kevyempään suuntaan (Sigur Rós, Muse, Led Zeppelin, The Who, Pink Floyd jne.). Mukaan on tullut progeampaan kamaan viittaavaa musaa.

Levyi olis enempi jos olis rahaa. :(
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
jazzmies
20.01.2010 21:57:43 (muokattu 20.01.2010 21:58:00)
Motörheadin What's Words Worth ja vuosi oli '82.
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
Makkari
20.01.2010 22:22:28
Taisi olla joku Bon Jovin livelevy ihan 2000-luvun alussa muistaakseni. Siitä levystä olen sittemmin luopunut..
Käyttäjätunnus
20.01.2010 22:30:39
Children Of Bodomin Something Wild :--D. Ensimmmäinen levy, jonka vielä omistan taitaa olla Apulannan Aivan Kuin Kaikki Muutkin.
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
oltsi
21.01.2010 08:13:28 (muokattu 21.01.2010 08:13:45)
Melko hyvin muistaa...

LP: Michael Jackson: Bad
Kasetti: Scorpions: Lovedrive
CD: Paradise Lost: Icon

Iän myötä musiikkimaku näköjään on kehittynyt...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)