nirzin 20.01.2011 10:44:00 | |
---|
BigPapa: Eli siis digitaalinen ei ole jatkuvaa. No ei tietenkään, digitaalinen on vaan joukko kokonaislukuja. Mutta ei niitä kokonaislukuja ole kuunneltaviksi tarkoitettu, vaan se analoginen ääni, joka noista kokonaisluvuista voidaan generoida. |
Musta Arkipyhä 20.01.2011 10:44:17 (muokattu 20.01.2011 10:46:18) | |
---|
BigPapa: No tuo itse oman asiasi todisteita, niitähän tuossa jo pyysin. Tyydyn toteamaan ,että niitä ei sitten vissiin ole. Todistustaakka on väitteen esittäjällä eli sinulla joka väitit ihmisen pystyvän aistimaan yli 20kHz ääniä. Pyyntösi on loogisesti järjetön:Voisimme pyytää esim.todistamaan ettei menninkäisiä ole olemassa.Tai Joulupukkia.Tai Suurta Spagettihirviötä. Loogisesti todistustaakka on niillä jotka väittävät em.otuksia olevan. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 20.01.2011 10:45:39 | |
---|
BigPapa: Eli siis digitaalinen ei ole jatkuvaa. Ei mitään merkitystä koska Nyqvistin teorian mukaan näytteenottotaajuus on määritelty riittäväksi. Miksi tämä pitää sulle aina toistaa? "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Askr 20.01.2011 10:45:41 | |
---|
Jos vinyyli-lähtöinen ääni on "luonnollisempi" ja ihmiskorvaan "sopivampi" ja toistaa alkuperäiset musiikilliset päämäärät "aidommin" niin miksi vinyyli-revival ei ole suurinta klassisen musiikin julkaisujen parissa? Luulisi näiden seikkojen olevan erittäin keskeisiä siellä. Tai siis oma perehtymätön käsitykseni on, että vinyyliharrastuneisuus on lähtöisin ja kukoistaa etupäässä toisissa lajeissa. Olenko väärässä? |
BigPapa 20.01.2011 10:47:00 (muokattu 20.01.2011 10:47:21) | |
---|
PsychedelicWarlord: Todistustaakka on väitteen esittäjällä eli sinulla joka väitit ihmisen pystyvän aistimaan yli 20kHz ääniä. Yhtä hyvin todistustaakka on sulla joka väitit, että ei pysty. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Musta Arkipyhä 20.01.2011 10:47:46 | |
---|
Askr: Jos vinyyli-lähtöinen ääni on "luonnollisempi" ja ihmiskorvaan "sopivampi" ja toistaa alkuperäiset musiikilliset päämäärät "aidommin" niin miksi vinyyli-revival ei ole suurinta klassisen musiikin julkaisujen parissa? Luulisi näiden seikkojen olevan erittäin keskeisiä siellä. Tai siis oma perehtymätön käsitykseni on, että vinyyliharrastuneisuus on lähtöisin ja kukoistaa etupäässä toisissa lajeissa. Olenko väärässä? Et.Nuo määreet ovat omia kuuntelukokemuksia ja täten täysin subjektiivisiä näkemyksiä.Ei ne perustu tekniikkaan tai mittaustuloksiin vaikka sellaisen harhakäsityksen voi täältäkin joistakin kommenteista saada. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
tauranen 20.01.2011 10:47:51 | |
---|
PsychedelicWarlord: Puurokorvakin tajuaa ettei "autotunekompressiolla" ole mitään tekemistä formaatin kanssa.
Kyllä.Ellei näitä omia kuuntelukokemuksia esitetä faktoina tyyliin:"puurokorvakin.." Ilmeisesti olet tuhonnut korvasi tuolla "autotunekompressioskeidalla" ellet pysty tätä faktaa kuulemaan. Jos cd on ylivertainen tallennemuoto vinyylin verrattuna, niin miksi se kuullostaa sitten huonommalta. Kuuntelen itse vinyylejä, cd:tä mp3:sia, c-kasetit olen jo jättänyt taakse. Nautin musiikista jokaisessa formaatissa, mutta parhaimmalta se kuullostaa vinyyliltä. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
BigPapa 20.01.2011 10:48:47 (muokattu 20.01.2011 10:49:25) | |
---|
PsychedelicWarlord: Ei mitään merkitystä koska Nyqvistin teorian mukaan näytteenottotaajuus on määritelty riittäväksi. Miksi tämä pitää sulle aina toistaa? Sehän on vain yksi teoria ja niitä riittää niin paljon kuin teoreetikkojakin. Analogisen ja digitaalisen ero on yksinkertaistaen siinä, että analoginen on jatkumollista ja portaatonta ja digitaalinen paloiteltua ja numeerista.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa 20.01.2011 10:50:24 | |
---|
PsychedelicWarlord: Et.Nuo määreet ovat omia kuuntelukokemuksia ja täten täysin subjektiivisiä näkemyksiä.Ei ne perustu tekniikkaan tai mittaustuloksiin vaikka sellaisen harhakäsityksen voi täältäkin joistakin kommenteista saada. Korvat on paras mittari. En minä mittaustuloksia lueskele ja mieti , kun musiikkia kuuntelen. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Musta Arkipyhä 20.01.2011 10:52:11 | |
---|
BigPapa: Yhtä hyvin todistustaakka on sulla joka väitit, että ei pysty. Ai todistustaakka on niillä jotka väittävät ettei vaikkapa UFOja ole? Tai Tonttuja? Tai Joulupukkia? Jos kukaan ei voi todistaa ,että viisikätistä merenneitoa ei ole niin se on olemassa? Outo logiikka sulla. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
tauranen 20.01.2011 10:52:33 (muokattu 20.01.2011 10:54:41) | |
---|
PsychedelicWarlord: Et.Nuo määreet ovat omia kuuntelukokemuksia ja täten täysin subjektiivisiä näkemyksiä.Ei ne perustu tekniikkaan tai mittaustuloksiin vaikka sellaisen harhakäsityksen voi täältäkin joistakin kommenteista saada. Tehdään tästä lähtien sillä lailla että minä kuuntelen musiikkin korvillani, ja sinä voit keskittyä kuuntelemaan musiikkisi spekseistä ja mittaustuloksista. Kuka se kulta-gorfa oli tuolla klasari-puolella, joka valitsi kuuntelemansa musiikin pelkän partituurin perusteella, ja taisi lukea pelkkää partituuria kuuntelemisen sijaankin. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Musta Arkipyhä 20.01.2011 10:52:58 (muokattu 20.01.2011 10:54:01) | |
---|
BigPapa: Korvat on paras mittari. En minä mittaustuloksia lueskele ja mieti , kun musiikkia kuuntelen. Kuuntelukokemus ja mittaustulos on kaksi eri asiaa.Toinen ei ole toista "parempi" vaan kyse on erilaisesta lähestymistavasta. Mutta silloin kun lähdetään puhumaan analogisen paremmuudesta vedoten luonnollisuuteen tms. on syytä ymmärtää mistä analogiaelektroniikassa ja digitaalitekniikassa pohjimmiltaan on kyse. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Flash 20.01.2011 10:55:33 | |
---|
tauranen:Jos cd on ylivertainen tallennemuoto vinyylin verrattuna, niin miksi se kuullostaa sitten huonommalta. No ei ylivertainen, mutta syy miksi edes käymme tätä keskustelua on perseelleen masteroidut CD levyt. Sen takia vain pieni osa CD levyistä kuulostaa vinyyliä paremmalta. Live Music Is Better! |
tauranen 20.01.2011 10:55:58 | |
---|
PsychedelicWarlord: Kuuntelukokemus ja mittaustulos on kaksi eri asiaa.Toinen ei ole toista "parempi" vaan kyse on erilaisesta lähestymistavasta. Mutta silloin kun lähdetään puhumaan analogisen paremmuudesta vedoten luonnollisuuteen tms. on syytä ymmärtää mistä analogiaelektroniikassa ja digitaalitekniikassa pohjimmiltaan on kyse. Tässä tapauksessa analoginen teknologia on parempi, koska se kuullostaa paremmalta. Juu ja mittaustulokset on sitten erikseen. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
BigPapa 20.01.2011 10:56:21 | |
---|
PsychedelicWarlord: Ai todistustaakka on niillä jotka väittävät ettei vaikkapa UFOja ole? Tai Tonttuja? Tai Joulupukkia? Jos kukaan ei voi todistaa ,että viisikätistä merenneitoa ei ole niin se on olemassa? Outo logiikka sulla. Mites nää nyt liittyy mihinkään, on tainnu tulla sienikeittoa syötyä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Musta Arkipyhä 20.01.2011 10:57:08 | |
---|
tauranen: Tehdään tästä lähtien sillä lailla että minä kuuntelen musiikkin korvillani, ja sinä voit keskittyä kuuntelemaan musiikkisi spekseistä ja mittaustuloksista. Kyllä minä kuuntelen sen omilla korvillani.Mutta tajuan myös ,että omat korvat ei anna mittaustuloksia eikä niillä ole niiden kanssa mitään tekemistä. Vinyyliä on aivan turha puolustaa mittausspeksien avulla ,koska niiden avulla paremmuuden toteaminen ei onnistu.Tässä moni vinyyliharrastaja epäonnistuu kun lähtee puhumaan dynamiikka-arvoista jne. ilman mitään tietoa digitaalitekniikasta,A/D- tai D/A-muunnoksista jne. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
BigPapa 20.01.2011 10:57:35 | |
---|
PsychedelicWarlord: Kuuntelukokemus ja mittaustulos on kaksi eri asiaa.Toinen ei ole toista "parempi" vaan kyse on erilaisesta lähestymistavasta. Mutta silloin kun lähdetään puhumaan analogisen paremmuudesta vedoten luonnollisuuteen tms. on syytä ymmärtää mistä analogiaelektroniikassa ja digitaalitekniikassa pohjimmiltaan on kyse. Opetteleppa sitten ymmärtämään, ja aloita ihan perusasioista. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
reos 20.01.2011 10:58:01 | |
---|
nirzin: No ei tietenkään, digitaalinen on vaan joukko kokonaislukuja. Mutta ei niitä kokonaislukuja ole kuunneltaviksi tarkoitettu, vaan se analoginen ääni, joka noista kokonaisluvuista voidaan generoida. Saatan olla väärässä, mutta lienee niin että tässä aiemmin vissiin ajettiin takaa sitä että tuo digitaalinen malli ei pysty koskaan tarkkuudessaan samaan kuin se leveään ja syvään uraan huolella kaiverrettu ura. Avainsanoja lienee näyttöönottotaajuus ja tällaset. Lopulta tämäkin keskustelu on kyllä turhuudessaan jotain aivan ylivertaista. "Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
"Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen |
tauranen 20.01.2011 10:58:16 | |
---|
Flash: No ei ylivertainen, mutta syy miksi edes käymme tätä keskustelua on perseelleen masteroidut CD levyt. Sen takia vain pieni osa CD levyistä kuulostaa vinyyliä paremmalta. No tässä ollaan kyllä asian ytimessä ja olen samaa mieltä. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
Musta Arkipyhä 20.01.2011 10:59:13 | |
---|
BigPapa: Mites nää nyt liittyy mihinkään, on tainnu tulla sienikeittoa syötyä. Ne liittyy sun todistustaakka-käsitykseen joka on epälooginen. Edelleen: Todistustaakka on alkuperäisen väitteen esittäjällä eikä minun tarvitse todistaa ,että väite ei pidä paikkaansa.Esimerkeillä yritin vääntää rautalangasta ja ratakiskosta. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |