kimurantti1 08.08.2011 23:39:23 | |
---|
Krice: Olen seurannut erään pk-firman toimintaa läheltä. Ihan sama mitä lakiteksteissä lukee, pahimpia velkojia on ne viralliset tahot, kuten pankit ja verottaja. Niitä ei tavallisen kansalaisen velka-ahdinko kiinnosta, vievät käytännössäkin tuhkat pesästä ja kaiken millä on rahallista arvoa. Vielä kaivattaisiin vähän konkretiaa väitteille, jos kerran lähdetään ennakkotapauksia kumoamaan.. |
Lennu 09.08.2011 00:23:21 | |
---|
kimurantti1: Vielä kaivattaisiin vähän konkretiaa väitteille, jos kerran lähdetään ennakkotapauksia kumoamaan.. Ehkäpä omaisuutta on ihan omatoimisesti realisoitu, silleen "salaa". my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu |
Krice 09.08.2011 09:49:21 (muokattu 09.08.2011 09:49:38) | |
---|
kimurantti1: Vielä kaivattaisiin vähän konkretiaa väitteille, jos kerran lähdetään ennakkotapauksia kumoamaan.. Minua ei kiinnosta ennakkotapaukset ja tämä on muutenkin ketjun aiheen vierestä, joten saa jäädä tähän minun osaltani. Kannattaa hankkiutua velkoihin ja katsoa mitä oikeasti tapahtuu. |
kiriminni 09.08.2011 11:09:56 | |
---|
Krice: Olen seurannut erään pk-firman toimintaa läheltä. Ihan sama mitä lakiteksteissä lukee, pahimpia velkojia on ne viralliset tahot, kuten pankit ja verottaja. Niitä ei tavallisen kansalaisen velka-ahdinko kiinnosta, vievät käytännössäkin tuhkat pesästä ja kaiken millä on rahallista arvoa. Sitten on vielä Venäjän malli jossa liikemiesten omaisuus valtiolle ja "veronsa maksamatta" jättänyt yrittäjä siperiaan. Voi se valtiokin huijata. |
Stratoblaster 07.09.2011 09:56:33 (muokattu 07.09.2011 09:56:51) | |
---|
Tänään ostoilmoitukseeni vastasi T**mu Nym*n niminen heppu "Kaarinasta" ja homma haiskahti alusta alkaen. Numerosta ei löydy tietoja numeronetin kautta, rahat tilille. Tilinumero alkoi Nordea 49205718... Osoitteeksi antoi Karvataskunkatu, Turku. Havaintoja aiemmin? |
kiriminni 07.09.2011 10:21:19 | |
---|
Stratoblaster: Tänään ostoilmoitukseeni vastasi T**mu Nym*n niminen heppu "Kaarinasta" ja homma haiskahti alusta alkaen. Numerosta ei löydy tietoja numeronetin kautta, rahat tilille. Tilinumero alkoi Nordea 49205718... Osoitteeksi antoi Karvataskunkatu, Turku. Havaintoja aiemmin? Jotenkin haiskahtaa tutulta.Osoitteen ne näköjään aina vaihtaa. Minä ainakin olen laittanut johonkin trediin Nordean pankkitilinumeron,kaiva se jostain esiin. Huvittava osoite huijarilta:Karvataskunkatu. |
Hakki 07.09.2011 10:30:13 | |
---|
kiriminni: Huvittava osoite huijarilta:Karvataskunkatu. Karvataskunkatu on Varissuolla, eli ihan hyvin valittu osoite huijarille. Ties vaikka asuisi siellä ihan oikeasti. :) while(true) {play(metal);} |
Mec 13.09.2011 06:22:49 | |
---|
Taitaa ainakin Nordealle mennä läpi tekaistut osoitteet sillä aikoinaan multa rahaa huijannut Mico Tuominen on pankkiin ilmoittanut osoitteekseen Illoistentie 58 ja Fonectan mukaan tuossa kohdassa tietä ei ainakaan taloa ole http://www.fonecta.fi/karttahaku/illoistentie%2058%20turku Toinen tapaus sattui eilen, erään Liettualaisen (? näin oletin googlen mukaan nimihaulla) henkilön, Nordean lähettämiä, kirjeitä oli 3kpl saapunut meidän postilaatikkoomme. Osoite sijaitsi kyllä meidän lähellä ja tässäkään ei taloa ole olemassa (kyseisellä tiellä on 2 taloa joista kumpikaan ei sijaitse parittomalla puolella tietä). Mutta mistäpä pankin neidit näitä ilmoitettuja osoitteita pystyisivät tarkistamaan. |
Hakki 13.09.2011 16:23:25 | |
---|
Mec: Mutta mistäpä pankin neidit näitä ilmoitettuja osoitteita pystyisivät tarkistamaan. Kyllä se onnistuu, mutta ei ehkä oikein kuulu pankkineitien työnkuvaan. Olen joskus ihan päivätyökseni tarkastanut asiakkaiden ilmoittamia osoitetietoja, yleensä siinä selvisi karttapalvelulla, mutta on sitä osoitteita metsästetty satelliittikuvista ja kaupungin kaavoitusvirastostakin asti. while(true) {play(metal);} |
Stratoblaster 04.10.2011 10:46:40 (muokattu 04.10.2011 10:47:35) | |
---|
Ja sama huijari vastasi taas ostoilmoitukseeni - vain 5 min sen jälkeen, kun olin sen Muusikoihin laittanut. Nyt olisi ollut "5e3-tyyppinen tweed deluxe, aito!" tarjolla Oulussa... Ja puhelinnumerohan on 0400-228032. |
Hippi Pitkätossu 04.10.2011 17:24:00 | |
---|
Stratoblaster: Ja sama huijari vastasi taas ostoilmoitukseeni - vain 5 min sen jälkeen, kun olin sen Muusikoihin laittanut. Nyt olisi ollut "5e3-tyyppinen tweed deluxe, aito!" tarjolla Oulussa... Ja puhelinnumerohan on 0400-228032. Sama kaveri tarjos mulle digidesignin mix farm-korttia. Oulusta myöskin, ilmotti nimekseen matias salmi. Oli nähny oikeen vaivaa ja kaivanu netistä kuvat ja kaikki koskien ko. kikotinta. " Tumppaa tupakkis, puhalla ilmaan, huuda kolme kertaa Jippiaijee, niin me ollaan kohta siellä.." |
kiriminni 04.10.2011 20:44:58 | |
---|
Hippi Pitkätossu: Sama kaveri tarjos mulle digidesignin mix farm-korttia. Oulusta myöskin, ilmotti nimekseen matias salmi. Oli nähny oikeen vaivaa ja kaivanu netistä kuvat ja kaikki koskien ko. kikotinta. Paljos olisi tarvinnut lähettää tällä kertaa sen tilille rahaa etukäteen? Kiire oli tietysti kova. |
funktastic86 19.10.2011 01:44:25 | |
---|
Hippi Pitkätossu: Sama kaveri tarjos mulle digidesignin mix farm-korttia. Oulusta myöskin, ilmotti nimekseen matias salmi. Oli nähny oikeen vaivaa ja kaivanu netistä kuvat ja kaikki koskien ko. kikotinta. Minulta kans huijasi samasta numerosta pari viikkoa sitten ''Jaakko Laine'' tarjosi tekstiviestillä haitsuständiä!! ''Terve löytyisi oulusta yamaha hs850, tarjoa'' selitteli että työpaikan kautta saa ilmaset postit ja vakuutettuna, sanoin että ei onnistu. Niin ja kun ekan kerran soitin ei vastannu ja soitti takasi tuntemattosta ''työpaikan puhelin.'' Vaadin postiennakkoa ja suostui mutta piti laittaa 20 euroa etukäteen tilille jos en hae postista tavaraa. tilinumero oli fi2143090010159150. |
rintapek 19.10.2011 15:16:37 | |
---|
funktastic86: Vaadin postiennakkoa ja suostui mutta piti laittaa 20 euroa etukäteen tilille jos en hae postista tavaraa. . No et kai laittanu? One kind of music only - the good kind |
Twinkle 19.10.2011 16:01:51 | |
---|
rintapek: No et kai laittanu? viestinsä alkaa lauseella "Minulta kans huijasi samasta numerosta pari viikkoa sitten ''Jaakko Laine'' tarjosi tekstiviestillä haitsuständiä!!", niin siitä voi päätellä ainakin jotakin. |
funktastic86 19.10.2011 23:22:25 | |
---|
rintapek: No et kai laittanu? Laitonhan minä. :/ yllättäen numero on poissa käytöstä. En tiedä sitten miten tuon tilin laita on.. Pakkohan siitä jonkinlaiset jäljet on jäätävä johonkin... |
Twinkle 20.10.2011 01:35:13 | |
---|
funktastic86: Laitonhan minä. :/ yllättäen numero on poissa käytöstä. En tiedä sitten miten tuon tilin laita on.. Pakkohan siitä jonkinlaiset jäljet on jäätävä johonkin... no kuten sanottua, niin kyllä ne jäljet pystyy sieltä kaivamaan, mutta kun se ei sinällään auta mitään. Nämä rikokset tehdään pääasiallisesti ilman kiinnijäämisen pelkoa, noilla tekijöillä on kilometrin mittaiset listat ulosotossa joten lisätehtailu ei haittaa mitään. Ikinä ne ei tule niitä korvauksiaan maksamaan ja kun niitä tulee tarpeeksi, niin ne istuu linnassa jonkun lyhyen tovin ja jatkaa sitten taas vanhaan malliin. |
ubik 20.10.2011 12:36:35 | |
---|
eikös tähän tullu lakimuutos jokune vuosi sitten että korvattavia summia ei voi enää hyvittää vankila tuomiolla? ainakin oikeuden määräämissä korvaus tapauksissa (esim. pahoinpitely, omaisuuden tuhoaminen jne.) korvaus maksetaan valtion korvaustoimistosta joka sitten siirtyy perimään saatavia tuomitulta. Itse ilmoitin poliisille että en tyydy sakkorangaistukseen kun omaa huijaus tapaustani selvittelin (krhm sinisalo...) |
rintapek 20.10.2011 13:14:54 | |
---|
ubik: eikös tähän tullu lakimuutos jokune vuosi sitten että korvattavia summia ei voi enää hyvittää vankila tuomiolla? ainakin oikeuden määräämissä korvaus tapauksissa (esim. pahoinpitely, omaisuuden tuhoaminen jne.) korvaus maksetaan valtion korvaustoimistosta joka sitten siirtyy perimään saatavia tuomitulta...) Ei, vaan sakkojen muuntorangaistuksia (vankeudeksi) muutettiin pari vuotta sitten. Vahingonkorvaukset on toinen asia. Valtiokonttorilta voi hakea vahingonkorvauksia maksettavaksi, mut siellä on melko tiukat ehdot, joiden perusteella valtio ottaa vahingon vastattavakseen. One kind of music only - the good kind |
rosberg 20.10.2011 21:34:56 | |
---|
onko se sinisalo vielä hengissä? Battaya Love Machine |