![]() 12.10.2005 19:34:59 | |
---|---|
Asennettasi en ainakaan tajua. Kirjoittelet epätäsmällisesti ja suhtaudut sitten lisätiedusteluihin ylimielisesti. Epätäsmällisesti? I beg you pardon? Tämän täsmällisemmin tuskin voi asiaa kertoa, kuin olen tehnyt, eikä ylimielisyyttäkään ole mun nähdäkseni pelissä ainakaan mun osaltani. Jos et ymmärrä, ongelma on taatusti sun - älä laita sitä mun syykseni. Mene itseesi. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 12.10.2005 19:38:08 | |
Epätäsmällisesti? I beg your pardon? Eikö tuo esim. muka ole epätäsmällistä kirjoittamista?? Ei vaan, komppaan kyllä Kivi sitä että sun kirjoitukses on aika selvää. Jopa meikäläinen ymmärtää tekstin sisällön, vaikka kyseessä on monesti monimutkainenkin asia. Ei muuta kuin sama linja vaan. Ja kiitos siitä. | |
![]() 12.10.2005 20:01:11 | |
Kommunikaatio on vaikeaa. Mullekin. Saatoin ymmärtää asiayhteydestä lausumasi väärin. Anteeksi. Miekin vähän huolimattomasti taisin laittaa kun piti nopeasti yrittää kirjoittaa, yritän parantaa tapani. No nyt on taas asiat paremmin kun kävin soittamassa rokkia poikien kanssa. Munsta. | |
![]() 12.10.2005 20:23:32 | |
Emmä oo tv:n katsojia syyllistänyt! TV-yleisö on kuningas. Niitähän kaikki palvoo. Ainakin mainostajat. Kaikki me ollaan tehty samantyyppisiä mokia. Kaikkia muusikoita ja biisintekijöitä kusetetaan jossain vaiheessa. Vaan kaikki ei väitä, että vika on ostavassa yleisössä tai laissa. Enkä nyt tarkoita Notea. Born to lose, live to win | |
![]() 12.10.2005 21:33:35 | |
Ainakin mainostajat. Kaikki me ollaan tehty samantyyppisiä mokia. Kaikkia muusikoita ja biisintekijöitä kusetetaan jossain vaiheessa. Vaan kaikki ei väitä, että vika on ostavassa yleisössä tai laissa. Enkä nyt tarkoita Notea. No mua ei kyllä yleensä kuseteta kovin helposti ainakaan. Mulla on sen verran ajopäiväkirjaan tullu merkintöjä. Ja jokainen kusettaja kusettaa vaan kerran. | |
![]() 12.10.2005 21:46:18 | |
Enpä jaksanu threadia kokonaan lukea, mutta vastaan itse kysymykseen. Vaikuttaa. Aika paljon on tullut tehtyä niin, että netistä on ladannut levyn ns. esikuunteluun. Jos kuulostaa hyvältä, ostan levyn. Jos on paskaa, poistan sen koneelta. Toki kävisin musaliikkeissä kuuntelemassa, jos semmosia olis tässä lähistöllä.. Taidanpa siirtyä vinyyleihin. makelele on kuningas | |
![]() 12.10.2005 21:59:20 | |
Kovin moni on siirtymässä vinyyleihin. Jotain selvää hyötyä siis tästäkin laista todistettavasti on! ;) | |
![]() 12.10.2005 22:06:58 | |
Epätäsmällisesti? I beg you pardon? Tämän täsmällisemmin tuskin voi asiaa kertoa, kuin olen tehnyt, eikä ylimielisyyttäkään ole mun nähdäkseni pelissä ainakaan mun osaltani. Jos et ymmärrä, ongelma on taatusti sun - älä laita sitä mun syykseni. Pointti meni nähtävästi ohi. Kuten jo sanoin, ovat vahingonkorvaus ja rangaistus kaksi erillistä asiaa, jotka eivät yleensä sulje toisiaan pois mutta eivät välttämättä esiinny samanaikaisesti. Esimerkiksi tuo 56 a §:ssä mainittu poikkeus merkitsee, ettei kyseessä ole tekijänoikeusrikos vaikka vahingonkorvausvastuu olisikin mahdollinen toisen normin perusteella. Jos rikostunnusmerkistö täyttyy, tulevat rikosoikeudelliset seuraamukset vahingonkorvauksen päälle. Mielestäni on harhaanjohtavaa puhua rikoksesta, mikäli korvauskysymykset ratkaistaan kuvaamallasi tavalla pelkästään siviiliprosessissa. Ehkä kommenttini oli turha, mutta kun kerran pilkkua ruvettiin viilaamaan.. Ja ehkä et aikonut olla ylimielinen, mutta en pyytänyt vääntämään mitään rautalangasta. Tosiasiassa kukaan ei vielä tiedä miten lakia tullaan soveltamaan ja mitä muutoksia siihen joudutaan tekemään. Tässä vaiheessa sitä ei voi pitää kovin hyvänä, mutta aika näyttää. Keskustelusta yleensä voi sanoa, että on pelkästään hyvä että toisistaan poikkeavat näkökulmat ovat edustettuina. Keskustelusta tulee täysin mielenkiinnotonta hymistelyä jos vain tietyt kanonisoidut näkemykset suvaitaan. | |
![]() 12.10.2005 22:11:06 (muokattu 12.10.2005 22:17:31) | |
Kovin moni on siirtymässä vinyyleihin. Jotain selvää hyötyä siis tästäkin laista todistettavasti on! ;) Hyvä vinyylisoitin on himottanut jo pidemmän aikaa. Ja mikään ei olisi tyylikkäämpää kuin joskus julkaista omaa matskua VAIN vinyylinä. Kopiosuojattua levyä en osta ellei ole varmuuttaa siitä, että levy ihan varmasti soi kaikissa soittimissani. Ajankohtaisessa kakkosessahan joku tekijänoikeuslakia hieronut tyyppi kertoi että laki on tehty silmälläpitäen tulevaisuuden visiota jossa musiikkia ei enää tehdä fyysisesti olemassa oleviksi tarvikkeiksi (cd tai lp) vaan tulevaisuudessa ostetaan musiikit vain netistä ladattavina tiedostoina (maksamalla ekstraa saat esim. eri käyttöalustoilla soivia versioita ostamastasi musiikista). Loistavaa - eipähän tarvi tulevaisuudessa ostaa musiikkia ollenkaan ja pääsee eroon esim. originaalin lp-levyn tai cd:n kansitaiteesta ja kaikesta fiiistelystä mikä levyn kuunteluun kuuluu! Mitä steriilimmäksi ja kliinisemmäksi koko musiikinkuuntelu elämys saadaan niin sitä parempi! | |
![]() 12.10.2005 22:36:18 | |
Ajankohtaisessa kakkosessahan joku tekijänoikeuslakia hieronut tyyppi kertoi että laki on tehty silmälläpitäen tulevaisuuden visiota jossa musiikkia ei enää tehdä fyysisesti olemassa oleviksi tarvikkeiksi (cd tai lp) vaan tulevaisuudessa ostetaan musiikit vain netistä ladattavina tiedostoina (maksamalla ekstraa saat esim. eri käyttöalustoilla soivia versioita ostamastasi musiikista). Eräällä musiikkikentän vaikuttajalla (levy-yhtiötoiminta/ÄKT/jne.), jonka kanssa tänään vaihdoin pari sanaa, oli taas täysin vastakkainen visio: räplättävä CD kuorineen ja bookletteineen ei tule poistumaan eikä menettämään "fiilisarvoaan", mutta tulevaisuudessa kopiorajoitettujen CD:eiden mukana voidaan myydä kuluttajalle lisää immateriaalista fiilisarvoa nostavaa tavaraa esim. yksilöllisten nettilatauslinkkien (bändin videopätkää jne.) muodossa. Samasta syystä investoin itse nykyisin mieluiten DVD-singleihin tai CD+DVD-bonus -levyihin. Kulutustottumuksiini uusi tekijänoikeuslaki ei juuri vaikuta. Saatan tosin ostaa netistä silloin tällöin yksittäisen biisin, mutta muuten asioin levykaupassa normaaliin tapaan. Mahdollinen levyjen soimattomuus mua ei huoleta, ja ostan joululahjaksi levyjä niinkuin aikaisempinakin vuosina. Toivotan uuden tekijänoikeuslain tervetulleeksi. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie "Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo | |
![]() 12.10.2005 22:53:19 | |
Eräällä musiikkikentän vaikuttajalla (levy-yhtiötoiminta/ÄKT/jne.), jonka kanssa tänään vaihdoin pari sanaa, oli taas täysin vastakkainen visio: räplättävä CD kuorineen ja bookletteineen ei tule poistumaan eikä menettämään "fiilisarvoaan", mutta tulevaisuudessa kopiorajoitettujen CD:eiden mukana voidaan myydä kuluttajalle lisää immateriaalista fiilisarvoa nostavaa tavaraa esim. yksilöllisten nettilatauslinkkien (bändin videopätkää jne.) muodossa. Samasta syystä investoin itse nykyisin mieluiten DVD-singleihin tai CD+DVD-bonus -levyihin. Se on hyvä että alan jannuilla on visioita, jotka on ollu todellisuutta jo vuosikymmenen ajan... Ei hymiötä. while(true) {metal.play(örörör);} | |
![]() 12.10.2005 23:16:29 | |
Eräällä musiikkikentän vaikuttajalla (levy-yhtiötoiminta/ÄKT/jne.), jonka kanssa tänään vaihdoin pari sanaa, oli taas täysin vastakkainen visio: räplättävä CD kuorineen ja bookletteineen ei tule poistumaan eikä menettämään "fiilisarvoaan", mutta tulevaisuudessa kopiorajoitettujen CD:eiden mukana voidaan myydä kuluttajalle lisää immateriaalista fiilisarvoa nostavaa tavaraa esim. yksilöllisten nettilatauslinkkien (bändin videopätkää jne.) muodossa. Samasta syystä investoin itse nykyisin mieluiten DVD-singleihin tai CD+DVD-bonus -levyihin. Joo en mäkään usko että levyt kokonaan unohdetaan. Ainakin se tulee viemään aikaa jos näin käy. Verrataan vaikkapa kirjoihin; eipä nekään ole kadonneet vaikka läppärit/yms. ovat jo pienempiäkin kuin pokkarit ja sinne mahtuisi miljoonia kirjoja.. | |
![]() 13.10.2005 00:12:19 | |
Jos rikostunnusmerkistö täyttyy, tulevat rikosoikeudelliset seuraamukset vahingonkorvauksen päälle. Ei tule jos ei ole rangaistava. Otetaan arkinen esimerkki. Pyöräileminen ilman kypärää on laitonta muttei rangaistavaa. Mikäs tässä on niin vaikeaa? Ristiriitaista toki(ainakin minun mielestäni) , mutta näin se vain on. Rikos ei aina johda lain mukaan rangaistukseen. Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net | |
![]() 13.10.2005 09:23:39 | |
Kovin moni on siirtymässä vinyyleihin. Jotain selvää hyötyä siis tästäkin laista todistettavasti on! ;) Heh, sama. Kohta on muuten taas varmaan vinyyliprässäämöt arvossa arvaamattomassa. Jos miulla olisi bändi omakustannevaiheessa niin vinyyli voisi olla just se erottava tekijä, massasta siis. Mutta miun kohdalla tuo vinyylilevyihin siirtyminen on pitempiaikainen prosessi kuin tämä laki. Tai totta puhuen olen cd-formaattia vastaan potkinut alusta lähtien. Ja kokoajan pitänyt sen minimissään levystössä. Jos noista tulevaisuuden visioista puhutaan, niin vielä vähemmän innostaa joku netistä usb-palikalle musiikin imurointi. En mp3 soitinta edes omista, enkä ostakaan ihan heti. Ehkä sitten kun hyvän mallin saa parillakympillä. Munsta. | |
![]() 13.10.2005 09:34:37 | |
Mutta miun kohdalla tuo vinyylilevyihin siirtyminen on pitempiaikainen prosessi kuin tämä laki. Tai totta puhuen olen cd-formaattia vastaan potkinut alusta lähtien. Ja kokoajan pitänyt sen minimissään levystössä. Minä ostaisin kaikki äänitteet vinyylinä , jos se olisi mahdollista ! Ostaisin jopa C-kasettejakin, sekin on parempi formaatti , kuin CD ! Jos noista tulevaisuuden visioista puhutaan, niin vielä vähemmän innostaa joku netistä usb-palikalle musiikin imurointi. En mp3 soitinta edes omista, enkä ostakaan ihan heti. Ehkä sitten kun hyvän mallin saa parillakympillä. Mulla on kaksi (2) MP3 soitinta, molemmat saatu lahjukseksi !! En ole kumpaakaan käyttänyt yli 4 minuuttia..... | |
![]() 13.10.2005 09:40:55 | |
Minä ostaisin kaikki äänitteet vinyylinä , jos se olisi mahdollista ! Ostaisin jopa C-kasettejakin, sekin on parempi formaatti , kuin CD ! Hep, juuri tuossa taannoin ostin Pennies from Heavenin c-kasettiversiona. Alkuperäiset 1920-luvun äänitykset ja toimii täysillä. Kun vertaa saman aikakauden materiaalista tehtyihin cd-painoksiin niin huomattavasti kuulijaystävällisempiä ne c-kasetit. Ja itseasiassa kulutustottumuksiin siis vaikuttaa tuo nykyinen tallennusformaatti huomattavasti enemmän kuin tekijänoikeuslaki, miulla siis. Ts. ostamiset siirtyneet kirpputoreille ja divareihin. :) Mulla on kaksi (2) MP3 soitinta, molemmat saatu lahjukseksi !! En ole kumpaakaan käyttänyt yli 4 minuuttia..... Palio? Munsta. | |
![]() 13.10.2005 09:54:07 | |
Hep, juuri tuossa taannoin ostin Pennies from Heavenin c-kasettiversiona. Alkuperäiset 1920-luvun äänitykset ja toimii täysillä. Kun vertaa saman aikakauden materiaalista tehtyihin cd-painoksiin niin huomattavasti kuulijaystävällisempiä ne c-kasetit. Ja itseasiassa kulutustottumuksiin siis vaikuttaa tuo nykyinen tallennusformaatti huomattavasti enemmän kuin tekijänoikeuslaki, miulla siis. Ts. ostamiset siirtyneet kirpputoreille ja divareihin. :) C-kasetti oli mahtava formaatti. "Ääni-pinta" siellä kasetissa suojassa ja pikkuinen ja näppärä koko !! Palio? Olkoon kotona, saa lapset käyttää jos haluavat ! | |
![]() 13.10.2005 10:56:53 | |
No mua ei kyllä yleensä kuseteta kovin helposti ainakaan. Mulla on sen verran ajopäiväkirjaan tullu merkintöjä. Ja jokainen kusettaja kusettaa vaan kerran. Tottakai sua kusetetaan...Joka kerta ku pistät nimmus sellaseen paperiin jossa annat esitysoikeutta korvausta vastaan, tapahtuu jonkunasteinen kusetus, jonka kummatkin osapuolet tietävät. Koko homman jujuhan on kusetuksen minimoimisessa. Oli kyse sitten artistista tai säveltäjästä. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" | |
![]() 13.10.2005 11:30:10 | |
Ei tule jos ei ole rangaistava. Otetaan arkinen esimerkki. Pyöräileminen ilman kypärää on laitonta muttei rangaistavaa. Mikäs tässä on niin vaikeaa? Pyöräily ilman kypärää ei ole rikos. Piste. En ole kiinnostunut vääntämään tästä sen enempää, joten antaa olla. | |
![]() 13.10.2005 11:43:33 | |
Pyöräily ilman kypärää ei ole rikos. Piste. En ole kiinnostunut vääntämään tästä sen enempää, joten antaa olla. Eli ymmärsit vai et? Et sä voi noin vain poistua keskustelusta, kun ensin olet inttänyt jotain ja lopulta huomaat olleesi väärässä. Tässä vaiheessa Tarzan vääntää apinan kädet selän taakse ja kysyy: "Ka-goda?" ja sun kuuluu vastata "Ka-goda". :-) "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)