Aihe: J'Accuse - tekijänoikeuslakiuudistus ja minä
1 2 3 4 513 14 15 16 17
kivi
05.10.2005 21:28:22 (muokattu 05.10.2005 21:30:06)
En aivan tarkkaan ymmärrä mitä tarkoitat yhteenkuuluvuuden tunteella,

:-) Esimerkiksi sitä, että mun mielestäni lain nykyversio päästää lataamisen luvallisuudesta ja luvattomuudesta saivartelijat kuin koiran veräjästä kaatamalla vastuun luvattoman verkkolataamisen syytetoimiin ryhtymisestä oikeudenomistajan harteille - eli toistaiseksi verrattain epätodennäköiseksi mikäli ei ihan massiivisesta ja järjestelmällisestä yhden oikeudenomistajan tuotannon varastamisesta ole kyse.

Ja mun mielestäni sun kannanottosi on olleet juuri tätä saivartelua, joka on mulle tullut tutuksi kun olen huomautellut ihmisille heidän musiikinhankintatottumuksistaan. Huomaa, mulla ei oo mitään faktaa sua vastaan, mutta retoriikka soittaa kelloa.

Jos näin ei ole, ja sparraat sanan säilällä ihan vain urheilumielessä, niin ei sit mitään. Sitten kaikki on ok, mutta kannattaa muistaa että kun lapsia on kuuloetäisyydellä, pitää olla tavallista tarkempi siitä, kummalla puolella se oma lojaliteetti on.

on kyllä todettava etten taida koskaan olla sinun musiikkiisi tutustunut.

Jaa? No, kuten Quietsin basisti aikoinaan ravintola Kannun pöydässä totesi: "Älä sure, ei niitä levyjä kukaan muukaan oo kuullut ...mutta me ollaan aika suosittuja Japanissa."
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Woc
05.10.2005 22:40:35

:-) Esimerkiksi sitä, että mun mielestäni lain nykyversio päästää lataamisen luvallisuudesta ja luvattomuudesta saivartelijat kuin koiran veräjästä kaatamalla vastuun luvattoman verkkolataamisen syytetoimiin ryhtymisestä oikeudenomistajan harteille - eli toistaiseksi verrattain epätodennäköiseksi mikäli ei ihan massiivisesta ja järjestelmällisestä yhden oikeudenomistajan tuotannon varastamisesta ole kyse.

Ja mun mielestäni sun kannanottosi on olleet juuri tätä saivartelua, joka on mulle tullut tutuksi kun olen huomautellut ihmisille heidän musiikinhankintatottumuksistaan. Huomaa, mulla ei oo mitään faktaa sua vastaan, mutta retoriikka soittaa kelloa.

Jos näin ei ole, ja sparraat sanan säilällä ihan vain urheilumielessä, niin ei sit mitään. Sitten kaikki on ok, mutta kannattaa muistaa että kun lapsia on kuuloetäisyydellä, pitää olla tavallista tarkempi siitä, kummalla puolella se oma lojaliteetti on.

Musta tuo asia ei ole aivan noin mustavalkoinen kuin tahdot nähdä. Mutta vaikken pidäkkään tuota netistä lataamista kovin suurena rikoksena, silti musiikin kuunteluni tapahtuu aidoilta levyiltä. Oon tänä vuonna ostanut vajaat 100 cd:tä, toista kymmentä dvd:tä ja puolen kymmentä PC-peliä, enkä saa noita varmaan edes vähennettyä verotuksessa :). Ei varmaan vielä mikään suurkuluttajan saldo, mutta musiikin sisäistämisessä ja avautumisessa ollaan ainakin rajoilla, ettei aika riitä enempään.

Ihan hienoa, että jaksat antaa asennekasvatusta. Se on varmasti välillä tarpeen täälläkin. Mutten kuitenkaan pidä pahana, että nuoremmat kuulevat eriäviäkin mielipiteitä.
Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna
MrHands
05.10.2005 22:52:38
Kivelle plussa siitä, että jaksa lisätä nenät hymiöihinsä.

Jatkakaa...
kivi
05.10.2005 23:19:45
Kivelle plussa siitä, että jaksa lisätä nenät hymiöihinsä.

Vanha mies, vanha tapa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Gypsy
06.10.2005 00:45:08
Pari kysymystä.

Mikä on tää CDS2000 josta ei löydy mitään tietoo? Vai oliko se kirjotusvirhe (jo parissa paikassa) ja tarkotettiin CDS200 suojausta?

Ja mitä tarkottaa nää puheet tästä Fairplay DRM:stä ja Applesta? Se kun näyttäis olevan Applen ikioma systeemi.
kivi
06.10.2005 02:24:59 (muokattu 06.10.2005 02:31:50)
Pari kysymystä.

Mikä on tää CDS2000 josta ei löydy mitään tietoo? Vai oliko se kirjotusvirhe (jo parissa paikassa) ja tarkotettiin CDS200 suojausta?

Ja mitä tarkottaa nää puheet tästä Fairplay DRM:stä ja Applesta? Se kun näyttäis olevan Applen ikioma systeemi.

Aha, kiitoksia. Noi "tiedot" oli täältä:

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=24870

ja täältä:

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=24876&tyyppi=1

ja juuri ajoissa varoitit. Kiitos. Ei taida olla Tietokone mikään luotettava uutislähde;-)

Ja joo, juttu on ihan just päinvastoin, että mikä kenenkin on:

http://news.com.com/5208-1027-0.htm … 08&messageID=38076&start=-1
(Handsome Dick Manitoba)    
Feggy
06.10.2005 09:03:39 (muokattu 06.10.2005 09:52:58)

Jos joku sanoo vielä kerran, että läpi meni, niin harkitsen varoituksen painamista ;)
kivi
06.10.2005 09:54:23
No niin, kaikille, joiden kanssa tuli eilen tapeltua asian tiimoilta, Jäykkis, Woc ja muut - anteeksi.

Tässä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=104478&o=100&#p3543083
(Handsome Dick Manitoba)    
Tenho
06.10.2005 13:24:08
Onneksi olkoon Suomi!
"Ei niitä kopiosuojauksia ole kuin yhdessä prosentissa" :D

Kävikö niin että joku pissi valtion silmille?
lxi
06.10.2005 13:29:36
Onneksi olkoon Suomi!
"Ei niitä kopiosuojauksia ole kuin yhdessä prosentissa" :D

Kävikö niin että joku pissi valtion silmille?

On niin kätevää tehdä pysyviä lakeja käyttäen faktoja vain tämänhetkisestä tilanteesta, miettimättä tulevaisuutta lainkaan.

Onneksi olkoon, KKK & co. Karpela, Kyyrä, Kaira ja kumppanit.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
Feggy
06.10.2005 13:32:55

On niin kätevää tehdä pysyviä lakeja käyttäen faktoja vain tämänhetkisestä tilanteesta, miettimättä tulevaisuutta lainkaan.

Siellä on se ponsi nimenomaan tulevaisuutta varten. Tietenkin toisen polven kopiosuojauksia osattiin odottaa ja siksi se ponsi siellä on.
kivi
06.10.2005 13:38:15 (muokattu 06.10.2005 14:16:43)

Äläs nyt, totta kai oli itsestään selvää kenelle tahansa (paitsi kaikille keskustan kansanedustajille, vihreiden Rosa Meriläiselle ja demarien Kimmo Kiljuselle) että sillä sekunnilla kun laki menee läpi, juoksevat firmat riemusaatossa lippuja heiluttaen: "Nyt ja tästä alkaen on kopiosuojaus 100%"

Sen tiesi jopa Tanja Karpela, Jukka Liedeksesta puhumattakaan.

Tätähän tässä haettiin, ja tätä vastaan toimittiin. Kyllä sen piti olla selvää.

(EDIT: Ja kuten Feggy sanoi, se oli niin itsestäänselvää, että jopa Eduskunnassa se huomattiin ja lisättiin tuo ponsi.)

Vai eiks teille?
:-)

Liian monta ketjua samasta aiheesta sekoittaa keskustelua. Keskustelu jatkuu ketjussa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=1&t=105080&o=0&co=0

Moderaattori
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)