Mohla 09.03.2009 22:11:49 | |
---|
flamez: Saako kyseiseltä sivustolta siis ladattua musiikkia koneelle vai onko se pelkkään kuunteluun tarkoitettu? Itsellä ainakin hoitunut kuuntelu ihan hyvin youtubesta / ostanut verkosta musiikkia ja tallentanut mp3:lle joka myös kulkee kätevästi mukana. ;) En oikein ymmärrä miksi maksaa kuuntelusta (jos siis on vain nettiradio) koska luulisin koneelle ladatun musan tulevan pitemmän päälle halvemmaksi (riippuu tietty paljonko musaa "kuluttaa"). Jos vertaat Youtuben pääosin huonolaatuista mono tarjontaa Spotifyn valikoimaan, niin ymmärrät idean. Ja pakkohan tosta ei oo maksaa, kun jaksaa suht' harvoin tulevia mainoksia. "Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
|
author 09.03.2009 22:29:48 | |
---|
Nyt on mainokset lisääntyneet selkeästi. Parin biisin välein tulee autoarvio tai premiumin tyrkytys. Mutta joo tyytyväisiä ollaan, siihen asti kunnes tämä alkaa taas valittamaan päivityksen epäonnistumisesta. |
valtse 09.03.2009 22:43:05 | |
---|
author: Nyt on mainokset lisääntyneet selkeästi. Parin biisin välein tulee autoarvio tai premiumin tyrkytys. Mutta joo tyytyväisiä ollaan, siihen asti kunnes tämä alkaa taas valittamaan päivityksen epäonnistumisesta. Saman olen huomannut. Täytyy varmaan alkaa jo henkisesti valmistautumaan, että viimeistään kun virallinen versio julkaistaan, tulee vartin välein 5 minuutin mainoskatko. Itseasiassa aika todennäköistäkin. As I'm stalked by the shadow of death's hand
My heathen pride is scarred across the land. |
Ozzyneito 09.03.2009 23:33:14 (muokattu 09.03.2009 23:33:22) | |
---|
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
Juhani 10.03.2009 07:39:17 | |
---|
valtse: Täytyy varmaan alkaa jo henkisesti valmistautumaan, että viimeistään kun virallinen versio julkaistaan, tulee vartin välein 5 minuutin mainoskatko. Itseasiassa aika todennäköistäkin. Toivottavasti homma kuitenkin saadaan beta-vaiheenkin jälkeen toimimaan niin, että Spotifyn ylläpitäminen kannattaa taloudellisesti ja artistit saavat myös nettikuunteluista korvauksia. Ei mikään itsestäänselvä asia. Mainoskatkot taas saa kymmenen euron kuukausimaksulla pois jos ne häirtsee, se ei ole paljoa vaadittu näin valtavasta tarjonnasta laadukasta musiikkia. Eikä niin kaukana ole ne ajat kun oli jossain cd-kerhossa, mikä maksoi yli tuon hinnan ja postiluukusta tuli tasan yksi cd-levy kuukaudessa. |
Neljä Ruuvia 10.03.2009 09:18:08 | |
---|
Juhani: Toivottavasti homma kuitenkin saadaan beta-vaiheenkin jälkeen toimimaan niin, että Spotifyn ylläpitäminen kannattaa taloudellisesti ja artistit saavat myös nettikuunteluista korvauksia. Ei mikään itsestäänselvä asia. Mainoskatkot taas saa kymmenen euron kuukausimaksulla pois jos ne häirtsee, se ei ole paljoa vaadittu näin valtavasta tarjonnasta laadukasta musiikkia. Eikä niin kaukana ole ne ajat kun oli jossain cd-kerhossa, mikä maksoi yli tuon hinnan ja postiluukusta tuli tasan yksi cd-levy kuukaudessa. Mä voin pistää tähän valmiiksi ne kuluneimmat selitykset: 1. Kyllä opiskelijalla on parempaakin käyttöä sille kympille kuin joku tollanen kasvottoman monikansallisen paskayhtiön monopoli. Missä on vapaa kilpailu? 2. Emmä rupee maksaa kymppiä tollasesta. Valtava määrä musaa josta MÄ kuuntelen ihan murto-osaa. Jos se ois euron kuussa mä saattaisin harkita. 3. Joku muu helvetin hyvä syy esim. että siel ei oo mun broidin bändin demo ep:tä. |
Burn 10.03.2009 10:57:34 | |
---|
"AAUUTOOOLLASI OON ARRRVO. AUTOOARVIO PISTEEFI!" Voe mahoton miten ärsyttävä mainos! Asiaa helpottaisi jo se ettei laulaja yrittäisi niin paljoa kuulostaa tukkoiselta pölynimurilta. Synestesian ilmainen nettisinkku julkaistu, testaa omasi! http://synestesia.net |
Pirre Ulpukka 10.03.2009 10:57:42 | |
---|
Hei, jos jollain sattuisi olemaan hanskassa ylimääräinen kutsu Spotifyihin, niin ottaisin sen mielelläni vastaan. Kiittäen. |
J-PPP 10.03.2009 11:37:07 | |
---|
|
valtse 10.03.2009 12:13:51 | |
---|
Juhani: Toivottavasti homma kuitenkin saadaan beta-vaiheenkin jälkeen toimimaan niin, että Spotifyn ylläpitäminen kannattaa taloudellisesti ja artistit saavat myös nettikuunteluista korvauksia. Ei mikään itsestäänselvä asia. Mainoskatkot taas saa kymmenen euron kuukausimaksulla pois jos ne häirtsee, se ei ole paljoa vaadittu näin valtavasta tarjonnasta laadukasta musiikkia. Eikä niin kaukana ole ne ajat kun oli jossain cd-kerhossa, mikä maksoi yli tuon hinnan ja postiluukusta tuli tasan yksi cd-levy kuukaudessa. Melko mitätön summahan tuo kymppi tällaisesta on kun miettii, että levyjäkin tulee osteltua yleensä sillä noin 40-50 eurolla kuukaudessa. Mielessä onkin käynyt ainakin kokeilla tuota premiumia jossain vaiheessa. Viimeistään varmaan silloin, jos ja kun nuo mainokset lisääntyvät radikaalisti. As I'm stalked by the shadow of death's hand
My heathen pride is scarred across the land. |
tuluppa 10.03.2009 12:43:57 | |
---|
muumiii |
Jukka 10.03.2009 17:53:40 | |
---|
Jos jollain olisi invite niin olisin halukas ottamaan sen vastaan. Kiitos jo etukäteen. |
Zammy 10.03.2009 18:50:26 | |
---|
Totisesti toivon, että spotify saadaan kannattavaksi sekä käyttäjille (mitä se siis ehdottomasti nykyiselläänkin on), että tekijänoikeustuloa nauttiville. Kuitenkin mulla on vähän huono kutina tästä. Eihän tämä ole ensimmäinen tulokas lainkaan, itse mm. käyttelin joskus 2005 hyvinkin paljon tuota Yahoon Launchia ja siellä musatarjonta oli paljon kattavampi (tosin suomalaista matskua siellä oli verrattain huonosti). Mainoksia tuli todella tiheällä syötöllä mutta siitä huolimatta sekin palvelu vain lopulta kuoli. Kk-maksun (joka oli muistaakseni 3.95 tai 4.95 dollaria) olisin maksanut milloin vain, mutta se ei onnistunut koska tuo mahdollisuus oli vain jenkkikäyttäjillä. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
carlos 10.03.2009 19:37:28 | |
---|
Jukka: Jos jollain olisi invite niin olisin halukas ottamaan sen vastaan. Kiitos jo etukäteen. Katohan pari viestiä ylöspäin. Varmaan miljoonaan kertaan tässäkin ketjussa samat linkit postattu... by the grace of God |
Juhani 11.03.2009 07:59:37 (muokattu 11.03.2009 08:11:28) | |
---|
Neljä Ruuvia: Mä voin pistää tähän valmiiksi ne kuluneimmat selitykset: 1. Kyllä opiskelijalla on parempaakin käyttöä sille kympille kuin joku tollanen kasvottoman monikansallisen paskayhtiön monopoli. Missä on vapaa kilpailu? 2. Emmä rupee maksaa kymppiä tollasesta. Valtava määrä musaa josta MÄ kuuntelen ihan murto-osaa. Jos se ois euron kuussa mä saattaisin harkita. 3. Joku muu helvetin hyvä syy esim. että siel ei oo mun broidin bändin demo ep:tä. Totta, eli kyse on siis asennemuutoksesta. Jengillä on ensinnäkin asenne, ettei netissä makseta mistään mitään. Tavallaan on "piloille hemmoteltu". Ja se minkä asenteen ja viestin Napster & Metallica aikoinaan ja Pirate Bay oikeudenkäynnit sodissaan taas antaa on, että levy-yhtiöt vaan riistää. Anarkismi on kovaa ja piraatit sankareita kuin Jack Sparrow ikään. Ei nähdä omaa napaa pidemmälle. Zammy: Totisesti toivon, että spotify saadaan kannattavaksi sekä käyttäjille (mitä se siis ehdottomasti nykyiselläänkin on), että tekijänoikeustuloa nauttiville. Kuitenkin mulla on vähän huono kutina tästä. Eihän tämä ole ensimmäinen tulokas lainkaan, itse mm. käyttelin joskus 2005 hyvinkin paljon tuota Yahoon Launchia ja siellä musatarjonta oli paljon kattavampi (tosin suomalaista matskua siellä oli verrattain huonosti). Mainoksia tuli todella tiheällä syötöllä mutta siitä huolimatta sekin palvelu vain lopulta kuoli. Kk-maksun (joka oli muistaakseni 3.95 tai 4.95 dollaria) olisin maksanut milloin vain, mutta se ei onnistunut koska tuo mahdollisuus oli vain jenkkikäyttäjillä. Niinpä, kyllä se kannattavuus tuon kk-maksun varaan menee varmaan väkisinkin. Wolrd of Wacraft pelistä maksaa pelkästään kuukaudessa 13 euroa tällähetkellä 11.5 miljoonaa ihmistä. Tuosta voi laskea, että kuukaudessa rahaa tulee sisälle n . 150 miljoonaa euroa. Kyllä sitä rahaa netissä siis liikkuu kun on "pakko maksaa", mutta koetaanko koko maailman musiikkitarjonnan arvoksi tuo 10 euroa kuussa ihmisten mielestä? Vai onko se liikaa pyydetty, selviää pian. |
jassi 11.03.2009 19:00:40 | |
---|
Jos kutsun sais, niin olispa mahetsua! les.mise@hotmail.com Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee. |
kojones 11.03.2009 19:09:05 | |
---|
Saako tuolla premiumilla kuultavakseen enemmän musiikkia? |
Juhani 11.03.2009 19:28:14 | |
---|
|
jassi 11.03.2009 20:39:27 | |
---|
Jesjesjes! Nyt on systeemi koneella ja tämähän on aarreaitta!! Meinaa mahanpohjasta ottaa ku löytyy niin kivuttomasti kaikki vanhat divariin roudatut klassikot. Sniff. M.netin jälkeen parasta mitä internetissä on koskaan tapahtunut=) Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee. |
nirzin 11.03.2009 22:13:24 | |
---|
Tuskin on uusi idea, mutta kehittelin tämmöisen hyväntekeväisyysmenetelmän, että soitan Spotify:ssä koko ajan suomalaista musiikkia, vaikka en sitä kuuntelisikaan. Kun jotainhan ne kai tekijöille maksaa soittomäärän mukaan. Tänään on soinut koko päivän YUP. Toivottavasti tuosta Martikaislle ja kumppaneille joku ropo sitten joskus tilille tipahtaa. Missään tuskin on saatavilla tietoa siitä, paljonko Spotify maksaa oikeuksien haltijoille, vai onko? |