Aihe: Maailman huonoin musiikkikappale
1 2 3 4 5138 139 140 141 142
velipesonen
01.08.2023 15:10:23

shuffle: Kuulin maailman huonoimman musiikkikappaleen tänään Vallilan S-marketissa.
Sellainen, jonka kertsissä hoetaan koko ajan "jaksaa jaksaa" mannerjään paksuisella autotunesoundilla. Robin? Hyi helvetti.

Eikö huonoin ole se jossa vuoron perään lauletaan

jaksaa jaksaa

ja

mä huudan weeee-o - weeee-o

?
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
Bongowing
01.08.2023 15:54:56
shuffle: Kuulin maailman huonoimman musiikkikappaleen tänään Vallilan S-marketissa.
Sellainen, jonka kertsissä hoetaan koko ajan "jaksaa jaksaa" mannerjään paksuisella autotunesoundilla. Robin? Hyi helvetti.

Antti Tuisku, mutta tämä alkoholismista kertova on kyllä parempi esimerkki.

https://www.youtube.com/watch?v=phF … QTI&pp=ygUKQXV0byBqw6TDpA%3D%3D
But where the heck is magenta?
MrQ
01.08.2023 15:58:31
On tuntematon potilaskin aika helvetin huono biisi. Ehkä siirappisen vinkumisen ja autotunen takia enemmän kuin muista syistä, mutta kuitenkin.
Vessajono
01.08.2023 16:33:03
MrQ: On tuntematon potilaskin aika helvetin huono biisi. Ehkä siirappisen vinkumisen ja autotunen takia enemmän kuin muista syistä, mutta kuitenkin.

Siitä on onneksi tehty parempikin versio: https://www.youtube.com/watch?v=lg1_OYFLgHU
Once is a mistake, twice is a jazz
Epämuusikko
01.08.2023 20:09:47
Vessajono: Siitä on onneksi tehty parempikin versio: https://www.youtube.com/watch?v=lg1_OYFLgHU

1.32 saa minut joka kerta.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Lennu
02.08.2023 19:35:13

MrQ: Tämähän on itsestäänselvyys. Maailman objektiivisesti huonoin kappale on tässä, olkaa hyvät:

https://www.youtube.com/watch?v=-TH5ibABP4U

Tuo on sitten ihan oikeasti aivan saatanan hirveä teos, tulette kiittämään minua vielä.

Noh, yhdentekevä mutta ei nyt varmaan huonoin.
Muistakaa klikata kirjoitukselleni aina plussa :) Lisää blogissani himassa.net
Epämuusikko
03.08.2023 00:46:37
Musta tuossa huonous korostuu siinä, etteivät keskeiset elementit blendaa. Vastakkainasettelu ei oikein mene mikään hattu päässä kuunneltuna läpi.
MrQ
03.08.2023 08:33:51
Epämuusikko: Musta tuossa huonous korostuu siinä, etteivät keskeiset elementit blendaa. Vastakkainasettelu ei oikein mene mikään hattu päässä kuunneltuna läpi.

Jos kyse edelleen brokencydestä, sopii ymmärtää että ne ja koko "genre" syntyivät periaatteessa siitä likakaivosta mikä tunnettiin nimellä scene deathcore.

Se on omanlaisensa sosiomusiikillinen ihmiskoe mikä epäonnistui kaikilla tavoilla. Vähän niinkuin perussuomalainen versio norjalaisesta blackmetallista överöinteineen,
mutta ämpäreillä, halvalla makkaralla ja järjettömällä määrällä lähentelyä ja luvatonta koskettelua.

Itse asiassa deathcore mimmien arvostus oli niin korkeallla ettei nykyään kukaan oikein myönnä että deathcorea oli tai että kukaan kuunteli sitä, ja melkein kaikki yhtyeet vaihtoivat tyyliään tai lopettivat kokonaan.

Jotenkin tämä taustoitus auttaa ymmärtämään asioita ja tekee biisistä entistä paremman.
Funkånaut
08.08.2023 09:06:27 (muokattu 08.08.2023 09:08:26)

MrQ: Tämähän on itsestäänselvyys. Maailman objektiivisesti huonoin kappale on tässä, olkaa hyvät:

https://www.youtube.com/watch?v=-TH5ibABP4U

Tuo on sitten ihan oikeasti aivan saatanan hirveä teos, tulette kiittämään minua vielä.

Hirveä joo, muttei likimainkaan huonoin ikinä. Munsta huonouteen liittyy olennaisesti täydellinen haljuus ts. tietynlainen mitäänsanomattomuus, johon pystyy vain todella ansioituneet laulunkirjoittajat. Eli munsta musiikillisesti yhdentekevintä teosta on järkevämpää etsiä muualta kuin syyntakeettomien nuorten teoksien joukosta.

Vaikka sinänsä tässä oli kyllä tiettyä yhdentekevyyttä paljonkin sopassa mukana eli siten osuva valinta tähän ketjuun, muttei ihan päästä vielä "pariin minuuttiin tasaista musiikillista makkaraa" -listan kärkisijoille. Sovittamalla toisella tavalla tästä saa vielä kamalamman, kun poistaa "boomereiden trollaus" -elementit pois. Eli jos tämän sovittaisi ilman rääkymistä sekä autotunea, olisi lopputulos kamalampi, vaikka se olisikin samalla korvalle ystävällisempi. Toisi paremmin esiin sen, että oikeastaan teoksessa ei ole pohjimmiltaan oikeastaan mitään.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Oan
08.08.2023 13:09:28 (muokattu 08.08.2023 13:14:09)
Eikö tuo Brokencyde ollut mitalisijoilla jo vuosia sitten? En jaksa selata taapäin, mutta löytynee jostain ketjun alkupäästä.

E: Yhdyn Funkoon (ainakin) siinä että huonoimpaan osuu vain jos on kompetenssia myös parhaimpaan. Väärin kanavoidulla lahjakkuudella pääsee todella syvälle.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
KTR2
08.08.2023 13:11:59

Funkånaut: Munsta huonouteen liittyy olennaisesti täydellinen haljuus ts. tietynlainen mitäänsanomattomuus, johon pystyy vain todella ansioituneet laulunkirjoittajat. Eli munsta musiikillisesti yhdentekevintä teosta on järkevämpää etsiä muualta kuin syyntakeettomien nuorten teoksien joukosta.

Itsekin pohdin vähän tuota, että mikä nyt sitten olis oikeasti "huonoa". Onhan monella "huonolla" musiikilla oma camp-arvonsa.

Itsekin tuota mitäänsanomattomuutta sanoisin siksi aidoksi huonoudeksi. Eli musiikkia joka epäonnistuu täysin siinä, mitä yrittää sanoa eikä myöskään tarjoa mitään muuta viihde- tai huumoriarvoa. Eikä sitten kuitenkaan ole myöskään niin hirveää, että herättäisi vahvoja vihantunteitakaan. Tai vihan- tai inhontunteitakaan..

Semmonen maakuntahevi, jota joku PIFfin turauttelubändi-ketju on täynnä on hirveintä skeidaa. Arkipäivänä pikkukylän paikalliseen räkälään järjestetty "metalli festari" jossa soittaa kolme heviturauttelubändiä leukaparrat ja tribaalipaidat hikisinä. Yleisönä parit kaverit ja muiden bändien jäsenet. Musa semmosta niin kökköä paskaheviä kuin voi olla, koska tekijätkin on osastoa "no joo hevi mies oon henkeen ja vereen.. mut kyl mä iskelmääki kuuntelen... ja semmone kissan tappo hevi nii en tajuu ei siinä o mitää järkee..."
nam
Funkånaut
08.08.2023 14:12:15

KTR2: Itsekin pohdin vähän tuota, että mikä nyt sitten olis oikeasti "huonoa". Onhan monella "huonolla" musiikilla oma camp-arvonsa.

Tämä kyllä. Munsta oikeasti huonoimmalla ei ole edes camp-arvoa.

Semmonen maakuntahevi, jota joku PIFfin turauttelubändi-ketju on täynnä on hirveintä skeidaa. Arkipäivänä pikkukylän paikalliseen räkälään järjestetty "metalli festari" jossa soittaa kolme heviturauttelubändiä leukaparrat ja tribaalipaidat hikisinä. Yleisönä parit kaverit ja muiden bändien jäsenet. Musa semmosta niin kökköä paskaheviä kuin voi olla, koska tekijätkin on osastoa "no joo hevi mies oon henkeen ja vereen.. mut kyl mä iskelmääki kuuntelen... ja semmone kissan tappo hevi nii en tajuu ei siinä o mitää järkee..."

Tämä turauttelu-skene on kyllä jopa Järviradion sakeimpia karmeampi musiikillinen nollalla jakamisen jakojäännös.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Lennu
08.08.2023 20:14:33

Onko meistä kaikki soittaneet turauttelubändeissä? Pitäisköhän sille avaa tännekin oma lanka?
Muistakaa klikata kirjoitukselleni aina plussa :) Lisää blogissani himassa.net
velipesonen
09.08.2023 05:17:27

Eikö mitäänsanomattomuus ole transsendenttia?
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
MrQ
09.08.2023 07:43:53
Lennu: Onko meistä kaikki soittaneet turauttelubändeissä? Pitäisköhän sille avaa tännekin oma lanka?

Sille on olemassa jo yksi lanka ja jokainen voi halutessaan referoida sitä. Täällä keskustelu varmaan kaatuis siihen että mikä kenenkin mielestä on nytte sitä turauttelua sitte ja että subjektiivistaha tää o (ei ole) kyllä saa tykätä!
Manteloa
14.08.2023 10:58:11

Tässä eilen tekaisemani kappale, joka kertoo osan tunteistani, joita olen kokenut eri-puolilla Suomea monissa baareissa, kuppiloissa, saluunoissa ja ravintoloissa.

Sanomaha tässä on totuuden mukainen,
mutta ohjelmaan jolla nauhoitin oli unohtunut komperssointi päälle, joka hiljentaa mölinän alkaessa kitaran välillä kuulumattomiin..
Manteloa/Mozarella
Manteloa
14.08.2023 10:58:25

Manteloa: Tässä eilen tekaisemani kappale, joka kertoo osan tunteistani, joita olen kokenut eri-puolilla Suomea monissa baareissa, kuppiloissa, saluunoissa ja ravintoloissa.

Sanomaha tässä on totuuden mukainen,
mutta ohjelmaan jolla nauhoitin oli unohtunut komperssointi päälle, joka hiljentaa mölinän alkaessa kitaran välillä kuulumattomiin..

https://youtu.be/-VGhzW8eNCo
Manteloa/Mozarella
Gypsy
14.08.2023 11:18:18
Manteloa: https://youtu.be/-VGhzW8eNCo

Nyt oli kyllä ihan helvetin kova veto. Harvoin näkee näin kovaa vetoa.
Aamen
Gypsy
14.08.2023 22:21:00 (muokattu 14.08.2023 22:21:24)
https://youtu.be/-VGhzW8eNCo

^Olen kuunnellut tuon varmaan 20 kertaa tänään. Nyt on kyllä ihan väärällä nimellä varustetussa ketjussa.
Aamen
Epämuusikko
15.08.2023 09:00:00
Gypsy: https://youtu.be/-VGhzW8eNCo

^Olen kuunnellut tuon varmaan 20 kertaa tänään. Nyt on kyllä ihan väärällä nimellä varustetussa ketjussa.

Hämmentävä hahmo. Mutta antaa mennä vaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)