![]() 23.10.2005 22:43:16 | |
---|---|
Odotan Turusen kommentointia tapahtuneesta. Kuin myös... Kympin uutisissahan Tarjan puoliso/manageri/mikäliehäslä sanoi, että Tarja pitää asiaa koskevan tiedotustilaisuuden, jossa vastaa tuohon kirjeeseen. Ei kyllä sanottu, että millon se sen aikoo pitää.. Siellä varmaan kynä sauhuaa ja ranskalaisia viivoja tulee vauhdilla. Ihmettele ja ihastu, Soulfallen ja Beautiful Betrayal | |
![]() 23.10.2005 23:08:45 | |
Tässä asiassa tulee taas esiin vanha tuttu asia eli vokalistin merkitys "musiikista tietämättömille". Suurempi osa ihmisistä tuntee Turusen paremmin kuin Holopaisen, vaikka Tarjan panos bändiin on huomattavasti pienempi. Minusta Tarjan erottaminen oli aivan oikea ratkaisu, jos hän ei halua enää keskittyä bändiin täysin. Hänhän ei hevistä ikinä oikeastaan ole pitänyt. Itse pidän Nightwishin musiikista ja odotan uutta levyä/laulajaa innolla. Uudella laulajalla on varmasti motivaatio kohdallaan. Nyt Nightwishilla on hyvä tilaisuus uudistua ja tehdä vielä entistäkin hienompia biisejä. Holopainenhan sanoi, että muutama biisi on jo tekeillä ja uusi Nightwish tulee olemaan yhdistelmä uutta ja vanhaa. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. | |
![]() 23.10.2005 23:12:28 | |
Ja mitä tulee maailmanvalloitukseen, niin minun mielestäni se kyllä tyssäsi tuohon. Tarja Turunen oli sen luokan keulakuva että vaikea siihen on toista solistia kuvitella laulamaan niitä biisejä. Kyllä tuo oli Nightwishin loppu. Lausun eriävän mielipiteeni, enkä vähiten siksi, että Tuomas on myöskin Disney piirrettyjen ystävä... Itse opin lukemaan Aku Ankasta, kirjaimia kyselemällä... Väitän, että Nightwish hieman pehmeämpiäänisellä laulajalla voi olla hyväkin juttu... Kirvestä ei kannata heittää kaivoon ennenkuin se on kaivettu :P Minulla ei ole vapaa-ajan ongelmia työpaikallani. | |
![]() 23.10.2005 23:13:26 | |
Tulihan se sieltä. No pakkohan se oli kun tiesin että odotat. En halveeraa näkemystäsi (suurelta osalta jopa allekirjoitan sen), Tuon tiedänkin. Enkä oo sua moisesta pyhäinhäväistyksestä syyttänytkään. mutta vähän voisit kaasujalkaa keventää, Härmän raitilla kuluki yks Oskari ja juovuspäin huuti perkeleesti. Poliisit tuli ja sanoo jotta oo ny Oskari hilijaa. Oskari kattoo hetken tyhymän näköösenä ja latas sitte jotta: juora ny kallista viinaa, tulla hyvääsesti juovuksihin, ja olla sitte hilijaa!! Kovasti tätä voi kukin tykönänsä ihimetellä. Tuomas Holopainen ja muut karvapäästatistit ovat kuitenkin tehneet sen musiikin jota Tarja Turunen (ja siinä sivussa statistitkin) on maailmalla esittänyt. Tykätähän siitä musiikista ei tarvitse. Jos siinä ny jotain maailmaasyleilevää erinomaasuutta on niin osoottakaa se jollaan lailla. Tärkeintä tuon bändin ulosannissa on ollu Tarja Turusen klassinen sopraano. Ja sen tykkäämisestä en oo vielä sanonu sanaakaan. Kivaahan meitä nuoria on ärsyttää, tiedänhän minä sen... Sinä? nuori? Mäkin tykkäisin olla. Karehdin enkä voi antaa anteeksi. EDIT: Ja vielä Jamille, ettei jää mitään epäselvyyksiä: Jos provosoi niin pitää ymmärtää, että provosoidutaan. Jos heittää raskasta herjaa pitää myös ottaa vastaan raskasta herjaa. Mulle voi heittää minkälaista herjaa tahansa. Osalle nauran ja osaan vastaan vielä väkevämmällä herjalla. Ongelma yleensä on se että mun sanomiset saa jotkut hyppimään seinille. Mun puolesta senkun pomppivat. Mulla on ajatuksia joita tuon ilmi näin itseäni viihdyttäen ja kantaa ottaen. Ei ole mun ongelma jos joku saa näppyjä pyllyyn. Jos olen kanssasi eri mieltä niin se ei tarkoita, että halveeraisin mielipidettäsi. Hyvä pointti. Sanon väkevästi mutta kun et nuoria ole niin otan myös vakavasti sanomisesi. hähähhäh. Tosiasiassa otan nuorten sanomiset erittäin vakavasti. Tykkään nuorista ja teen nuorten kanssa päivittäin töitä. Silti olen sitä mieltä että oli sitten nuoren eli vanhan mielipide joka on älytön niin senkin kerron. Ihan näin julkisesti. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.10.2005 23:21:11 | |
Ainut missä Nightwish eroaa on solisti. Miten Tarjan laulu eroaa muiden oopperahevibändien laulajien suorituksista? Pukeudun mustaan koska heräsin tänä aamuna | |
![]() 23.10.2005 23:23:26 | |
Joo kävi nyt näin, että tuo sarkaski sulku olisi pitänyt olla tuolla "biisin tekijät on samat jälkee, koska Tarot:n biisit tekee eri tyyppi kuin Nightwishin. Täytyy tähän ottaa kantaa kun on mulle näköjään osoitettu. Eri tyypit siis tekee tarotin ja nightwishin biisit. Eikö säveltäjä/sanoittaja ole sama? Eikös tämä marco ole molemmissa bändeissä? Miten nämä bändit mielestäsi sitten erottuvat toisistaan? Onko Tarja Turusen klasarikoulutetulla sopraanolla mitään jakoa asiassa? sinulla ei ole mitään perusteita sanoa, että Nightwish on pelkkä Tarja. Mä en tunne bändistä ketään muuta ulkonäöltä enkä saundilta. Mulle se on yhtäkuin Tarja ja bändi. En ole havainnut kenelläkään muulla bändistä olevan mitään jakoa kun puhutaan näyttävyydestä, persoonallisuudesta ja staraksi luokiteltavasta statuksesta. Perusteesi on yksinkertaisesti johonkin markkinointiin vetoaminen. Just joo. En mä enää viitti jos tuolla tasolla kuljetaan. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.10.2005 23:23:37 | |
Ootteko muuten huomannut et Naitvissin tuotannosta leijonanosa on nyysitty melko kyvykkäästi Celtic Frostin Into Megatherionista? Tom G Warrior voiski tulla stunttaamaan Tarjalaista ni saatais vähä Sveitsiläistä mieskauneutta lauteille. | |
![]() 23.10.2005 23:26:39 | |
Olipa melkoinen uutinen. Muutamia ajatuksia: - Avoin kirje oli aika katkeraa tilitystä, jossa tehtiin ns. syntipukki selväksi. En hirvittävästi tykännyt tyylistä. On äärimmäisen mielenkiintoista lukea Turusen versio tapahtumista. - Jos en viihdy "työkavereitteni" A ja B seurassa eivätkä henkilökemiamme mene kohdalleen, niin onko se vain ja ainoastaan minun vikani? - Jos pitäisi asettaa vastakkain tärkeä ja hyvä ihmissuhde ja työpaikka (kutsutaan nyt bändiä sellaiseksi), niin voisi olla, että ensimmäisenä mainittu painaisi vaa'assa enemmän. Jokainen voi miettiä asiaa omalta kannaltaan. - Turusen aviomies leimataan automaattisesti jonkinlaiseksi etelän rahanahneeksi gigoloksi yhden kirjeen perusteella? Hmm. Onko kenelläkään tästä mitään muuta tietoa? - En usko, että bändi olisi menestynyt maailmalla yhtä hyvin ilman Turusta. Epäilemättä maailmalta löytyy yhtä hyviä ja parempiakin laulajia, mutta kyse ei olekaan siitä. Nightwish henkilöityy Turuseen siinä missä Rolling Stones Jaggeriin. Tavalliselle Matti Meikäläiselle yhtye on yhtä kuin Turunen. - En myöskään jaksa uskoa yhtyeen kaupallisen menestyksen jatkuvan samanlaisena, vaikka peruspalikat olisivat tulevaisuudessa samanlaiset. Lainaan tämän kaiken kun on hyvin pohdittua. Annan ynnänkin. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.10.2005 23:27:26 | |
Täytyy tähän ottaa kantaa kun on mulle näköjään osoitettu. Eri tyypit siis tekee tarotin ja nightwishin biisit. Eikö säveltäjä/sanoittaja ole sama? Eikös tämä marco ole molemmissa bändeissä? Miten nämä bändit mielestäsi sitten erottuvat toisistaan? Onko Tarja Turusen klasarikoulutetulla sopraanolla mitään jakoa asiassa? Tarotissa Marco Hietala on ko. bändissä säveltäjä/sanoittaja. Nightwishissa Holopainen tekee kaiken. Tarot on perinteisempää äijäilyheviä, Nightwishi oopperajotain. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta | |
![]() 23.10.2005 23:27:50 | |
Eri tyypit siis tekee tarotin ja nightwishin biisit. Kyllä. Eikö säveltäjä/sanoittaja ole sama? Ei. Eikös tämä marco ole molemmissa bändeissä? On. Miten nämä bändit mielestäsi sitten erottuvat toisistaan? Kokeile esimerkiksi kuunnella yhtyeitä, eiköhän se selviä. Mä en tunne bändistä ketään muuta ulkonäöltä enkä saundilta. Mulle se on yhtäkuin Tarja ja bändi. En ole havainnut kenelläkään muulla bändistä olevan mitään jakoa kun puhutaan näyttävyydestä, persoonallisuudesta ja staraksi luokiteltavasta statuksesta. Niin joo, nuo tärkeimmät asiat. Vielä kerran -- kukas ne biisit tekikään, kuka on ollut vastuussa koko yhtyeen käynnistämisestä ja pyörittämisestä? Vinkiksi annan, että ei Tarja. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | |
![]() 23.10.2005 23:30:54 | |
Tarot-nimisen bändin solistina kuulemma toimii. Mikähän on vikana kun ei ole tavoittanut maailmanmainetta. Puuttuisko jonkun Tarja-nimisen karisma ja laulutaito? HÄ? Ei, vaan Koko Perheen "Disney On Ice" (TM) Hevielämys -konsepti.
Long = progressive = good
| |
![]() 23.10.2005 23:31:41 | |
Eiköhän nukuta välillä? | |
![]() 23.10.2005 23:33:58 | |
Eiköhän nukuta välillä? Sopii mulle... Toivottavasti Tarja ja Tuomaskin saavat nukuttua. Ehkä se Tarjan vastaus sieltä lähipäivinä ilmaantuu, niin ollaan taas viisaampia. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä Bella Italia #15 Suhteettomat Toverit #2 | |
![]() 23.10.2005 23:35:46 | |
kyllähän nightwish tulee hönkimään vielä pitkään. tarjoja on maailma pullollaan. ihan oikeasti, päteviä korvaajia luulisi löytyvän tukuttain, koska ei se tarjan ääni ainakaan mikään persoonallinen ollut. "Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula | |
![]() 23.10.2005 23:40:51 | |
Jos siinä ny jotain maailmaasyleilevää erinomaasuutta on niin osoottakaa se jollaan lailla. Tärkeintä tuon bändin ulosannissa on ollu Tarja Turusen klassinen sopraano. Näin on ollut, sitä en yritäkään kiistää. Ulosanti (lähinnä laulajan tässä tapauksessa) ei ole kuitenkaan ainoa tekijä näinkin suuressa bändissä. Jos olisi, niin eihän Tarja Turunen olisi tarvinnut Nightwishiä kuuluisaksi tullakseen. Tuskin John Waynekaan olisi niin kuuluisa näyttelijä jos hän ei olisi näytellyt niin hyvien ohjaajien tekemissä elokuvissa. Rockbändi (sikäli mikäli Nightwishin kaltaista pikemminkin viihdeorkesteria voi rokiksi kutsua) on parhaimmillaan yhteisö, monien tekijöiden summa. Ei pelkästään laulaja + taustabändi. Ota nyt huomioon se, että Nightwish on Tuomas Holopaisen perustama, Holopainen tekee biisit ja on bändin musiikillinen johtaja, ts. orkesterin johtaja. Hän ei ole pelkkä soittaja taustabändissä. Paremminkin voisi sanoa, että Nightwish ja Tarja Turunen ovat vain työkaluja Tuomas Holopaisen ideoiden toteuttamiseen. Nightwish (tai Tuomas Holopainen & his band) olisi olemassa ilman Tarja Turusta, mutta olisiko kuuluisaa oopperalaulajaa Tarja Turusta olemassa ilman Nightwishiä? Tähän osaisi varmaan vastata joku sellainen, joka pystyy arvioimaan Tarjan lauluääntä klassisen musiikin kriteerein. Eli onko hän sen tason laulaja, että pystyisi vetämään konserttihallit täyteen ulkomaita myöten? Rockbändissä näköjään pystyy. Tarja Turusella oli mieletön säkä, kun Holopainen sattui koputtamaan just hänen ovelleen. Ja Holopaisella myös. Silti minä en pidä oikeana käsitystä siitä, että Nighthwish on vain Tarja Turunen + bändi. Mutta valitettavasti on myös pakko epäillä Jamin ja muiden olevan oikeassa myös siinä, että Nightwishin menestys maailmalla tyssää Tarja Turusen lähtöön. Tosin tuosta Holopaisen kirjeestä saa sellaisen kuvan, että raha ja maine ei ole hänelle ja muulle bändille se kaikkein tärkein juttu, joten tuskin se heille sitten hirmuinen isku on jos keikkasalit pienenevät. "Maailmaasyleilevää erinomaasuutta" ei välttämättä ole kummassakaan, ei laulajassa eikä bändissä, ainakaan erikseen. Yhdessä heistä on tullut se mikä he ovat, eli tässäkin tapauksessa kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa. Rockbändeissä näin on uskoakseni useammin kuin esim. tanssibändeissä. Eipähän tämä tilanne minun pohdinnoillani miksikään muutu -ei ainakaan Jamin mielipide- pitänee lähteä emännän viereen turvalleen. | |
![]() 23.10.2005 23:43:18 | |
Kokeile esimerkiksi kuunnella yhtyeitä, eiköhän se selviä. Ei noita pirukaa kuuntele. Maailmanmaineen määrästä mä puhun. Vaikka olis kuinka tyhjänpäiväistä musaa niin vientituotteena jos menee kaupan niin vot. Kumpi menee? Jos tämä marco (naurettava väärennys marko-nimestä kun ei voi hyväksyä omaa itseään ja pitää olla enemmän kuin vain kotimainen marko.) kerran on niin hyvä kuin täällä porukat mainostaa niin ihmettelen että miksi se on muutaman vuoden luuhannu Tarjan taustabändissä. Ja ollu solistina jossain statistibändissä nimeltä Tarot. Ja siitähän nyt on kyse. Eivät enää poikeroiset kestä olla Tarjan taustalla. Pitää itte päästä staraksi. Niin joo, nuo tärkeimmät asiat. Vielä kerran -- kukas ne biisit tekikään, kuka on ollut vastuussa koko yhtyeen käynnistämisestä ja pyörittämisestä? Vinkiksi annan, että ei Tarja. No nythän nämä joukot heitti Tarjan pellolle. Mitäs tuumaat kuinka hyvin menee jatkossa maailmalla kaupan? Paljonko paat vetoa menestyksen puolesta? Kuinka kantavaa on biisien teko holapaisella kun ei Tarjaa ole tulkitsemassa? Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.10.2005 23:47:42 | |
Näin on ollut, sitä en yritäkään kiistää. Ulosanti (lähinnä laulajan tässä tapauksessa) ei ole kuitenkaan ainoa tekijä näinkin suuressa bändissä. Jos olisi, niin eihän Tarja Turunen olisi tarvinnut Nightwishiä kuuluisaksi tullakseen. Tuskin John Waynekaan olisi niin kuuluisa näyttelijä jos hän ei olisi näytellyt niin hyvien ohjaajien tekemissä elokuvissa. Rockbändi (sikäli mikäli Nightwishin kaltaista pikemminkin viihdeorkesteria voi rokiksi kutsua) on parhaimmillaan yhteisö, monien tekijöiden summa. Ei pelkästään laulaja + taustabändi. Ota nyt huomioon se, että Nightwish on Tuomas Holopaisen perustama, Holopainen tekee biisit ja on bändin musiikillinen johtaja, ts. orkesterin johtaja. Hän ei ole pelkkä soittaja taustabändissä. Paremminkin voisi sanoa, että Nightwish ja Tarja Turunen ovat vain työkaluja Tuomas Holopaisen ideoiden toteuttamiseen. Nightwish (tai Tuomas Holopainen & his band) olisi olemassa ilman Tarja Turusta, mutta olisiko kuuluisaa oopperalaulajaa Tarja Turusta olemassa ilman Nightwishiä? Tähän osaisi varmaan vastata joku sellainen, joka pystyy arvioimaan Tarjan lauluääntä klassisen musiikin kriteerein. Eli onko hän sen tason laulaja, että pystyisi vetämään konserttihallit täyteen ulkomaita myöten? Rockbändissä näköjään pystyy. Tarja Turusella oli mieletön säkä, kun Holopainen sattui koputtamaan just hänen ovelleen. Ja Holopaisella myös. Silti minä en pidä oikeana käsitystä siitä, että Nighthwish on vain Tarja Turunen + bändi. Mutta valitettavasti on myös pakko epäillä Jamin ja muiden olevan oikeassa myös siinä, että Nightwishin menestys maailmalla tyssää Tarja Turusen lähtöön. Tosin tuosta Holopaisen kirjeestä saa sellaisen kuvan, että raha ja maine ei ole hänelle ja muulle bändille se kaikkein tärkein juttu, joten tuskin se heille sitten hirmuinen isku on jos keikkasalit pienenevät. "Maailmaasyleilevää erinomaasuutta" ei välttämättä ole kummassakaan, ei laulajassa eikä bändissä, ainakaan erikseen. Yhdessä heistä on tullut se mikä he ovat, eli tässäkin tapauksessa kokonaisuus on enemmän kuin osiensa summa. Rockbändeissä näin on uskoakseni useammin kuin esim. tanssibändeissä. Eipähän tämä tilanne minun pohdinnoillani miksikään muutu -ei ainakaan Jamin mielipide- pitänee lähteä emännän viereen turvalleen. Hieno kirjoitus, ehdottomasti plussan arvoinen. First they steal your mind and then they steal your soul | |
![]() 23.10.2005 23:48:28 | |
Ota nyt huomioon se, että Nightwish on Tuomas Holopaisen perustama, Holopainen tekee biisit ja on bändin musiikillinen johtaja, ts. orkesterin johtaja. Tässä vaiheessa on ihan terveellistä käydä faneilta kysymässä että mikä se on kun panee bändiä fanittamaan. Jos joka kymmenes sanoo että Tuomas Holopainen niin perun pyhästi kaikki sanomani. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 23.10.2005 23:50:10 | |
Tässä vaiheessa on ihan terveellistä käydä faneilta kysymässä että mikä se on kun panee bändiä fanittamaan. Jos joka kymmenes sanoo että Tuomas Holopainen niin perun pyhästi kaikki sanomani. Kympin uutisissa haastateltiin lyhyesti jotakin fanityttöä, joka oli seuraillut Nightwishin foorumia asian tiimoilta. Kuulemma sympatiat jakautuivat aikalailla 50-50 kummallekkin osapuolelle. Ihmettele ja ihastu, Soulfallen ja Beautiful Betrayal | |
![]() 23.10.2005 23:52:04 (muokattu 23.10.2005 23:53:43) | |
Sulla on Jami uskomattoman epäkypsiä mielipiteitä noin vanhaksi ja kokeneeksi mieheksi. Ensinnäkin: Nightwish on Holopaisen luomus, ja suurin osa bändin vetoavuutta on itse musiikki. Once-levyn kaupallinen menestys ja kriitikkosuosio ovat upean musiikin syytä myöskin, ei siis pelkästään Tarja Turusen karismasta kiinni, kuten sinä tässä olet yrittänyt väittää. Minä en ainakaan huomioi Nightwishin Once-levyä kuunnellessani erityisesti Tarja Turusen ääntä, vaan nimenomaan Tuomaksen hienoja sävellyksiä. Näin ajattelee myös aika moni muu. Hyvä keulakuva Tarja on toki ollut, mutta aika harva ihminen on varmaankaan ostanut Oncea pelkästään Tarjan lauluäänen takia. Vähän järkeä peliin, eivät musiikinkuluttajat sentään niin tyhmiä ole, mitä haluat heistä ja meistä luulla. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)