Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 512 13 14 15 1648 49 50 51 52
Wespa
11.03.2007 18:00:50
tietääkö kukaan saako mistään hankittua iPodiin USBi piuhaa erikseen (?), kun olenpa mennyt hukkaamaan kyseisen piuhaliinin jonnekkin, en nimittäin tiedä että minne... =/

Voipi olla aika hankalaa. Hommaa joku edullinen telakka, saatpahan vähän muutakin toiminnallisuutta.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
J.Hollström
11.03.2007 18:10:35
tietääkö kukaan saako mistään hankittua iPodiin USBi piuhaa erikseen (?), kun olenpa mennyt hukkaamaan kyseisen piuhaliinin jonnekkin, en nimittäin tiedä että minne... =/

Kyllä saa applestoresta. Itse tilasin aikoinani. Suolaisen hintainen narunpätkä.
http://store.apple.com/Apple/WebObj … a/RSLID?mco=CC1C180E&nplm=M9569
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
gandar
11.03.2007 19:02:31 (muokattu 11.03.2007 19:06:04)
Apple Store 19.00 €
http://store.apple.com/Apple/WebObj … a/RSLID?mco=CC1C180E&nplm=M9569

PolarPanda.com 9.80 €
http://www.polarpanda.com/store/product_info.php?products_id=1058

PolarPanda.com 9.90 € (kelautuva kaapeli)
http://www.polarpanda.com/store/product_info.php?products_id=532

PolarPandasta löytää muutakin iPod-kilkettä lompakkoystävällisempään hintaan.
Ceci n'est pas une signature
Kassu
12.03.2007 08:49:23

Noita nyt varmaan on Prismassakin.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3570
zirkonium
13.03.2007 10:06:13
Noniin, alle puolivuotiaasta iPod suffelista on ilmeisesti mennyt kuulokkeet paskaksi. Vasemmasta napista kuuluu jatkuva natina ja naputus, varsinkin jos kuuntelee biisiä jossa vähän enemmän bassoa. Kuuntelutan vielä jollain muullakin mutta ei se naputus kyllä varmaan minun korvasta lähde. Itse laitteessa tai biiseissä ei ole vikaa, olen testannut toisilla kuulokkeilla tämän.

Saakohan takuusta uudet, ja jos saa, onko ne sitten vain ne Applen omat valkoiset? Vai alkaakohan ne nillittää että olen kuunnellut liian kovalla tai käyttänyt laitetta pakkasessa... Jos itse joudun napit ostamaan, 25 euroa on kyllä ehdoton yläraja. Sonyn jotkut nappikuulokkeet löytyy mutta ne on vielä huonommat.
"Rakkautta on silloin kun näkee jonkun mutta se tuntuukin mahassa."
Ziggy Bubba
13.03.2007 14:19:26

Noniin, alle puolivuotiaasta iPod suffelista on ilmeisesti mennyt kuulokkeet paskaksi. Vasemmasta napista kuuluu jatkuva natina ja naputus, varsinkin jos kuuntelee biisiä jossa vähän enemmän bassoa. Kuuntelutan vielä jollain muullakin mutta ei se naputus kyllä varmaan minun korvasta lähde. Itse laitteessa tai biiseissä ei ole vikaa, olen testannut toisilla kuulokkeilla tämän.

Saakohan takuusta uudet, ja jos saa, onko ne sitten vain ne Applen omat valkoiset? Vai alkaakohan ne nillittää että olen kuunnellut liian kovalla tai käyttänyt laitetta pakkasessa... Jos itse joudun napit ostamaan, 25 euroa on kyllä ehdoton yläraja. Sonyn jotkut nappikuulokkeet löytyy mutta ne on vielä huonommat.

Sanoisin että nyt sulla on hyvä syy hommata parempisoundiset kuulokkeet - Sennheiserin PX100 tai Kossin Porta Pro maksavat kumpainenkin jotain 30e luokkaa... Jos taas pitää olla välttämättä napit, niin tuohon hintaan ei juuri parempia vehkeitä saa (korjatkaa jos olen väärässä).

Mun mielestä kuulokkeisiin kannattaa panostaa ihan yhtälailla kuin itse laitteeseen, nuo soittimien mukana tulevat napit kun ovat järjestäen todella heikkolaatuisia... Mutta kukin tyylillään.
Myspace.com/Crookmachine
Kassu
13.03.2007 14:20:55

Ei Applen huolloissa kauheasti nillitetä. Vie napit ja soitin näytille lähimpään valtuutettuun huoltoon. Helsingissä suosittelen lämpimästi MacHuoltoa.

http://www.apple.com/fi/buy/locator/
http://www.machuolto.fi/
Wespa
13.03.2007 14:21:57
Toki takuuseen uudet saat, mutta ne on kyllä niin huonon kuuloset ettei maksa vaivaa. Kuten edellä oleva kirjoitti, hommaa oikeat kuulokkeet eikä mitään nappeja, pilaat vain kuulosi niillä. ;)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
zirkonium
13.03.2007 16:09:21
Toki takuuseen uudet saat, mutta ne on kyllä niin huonon kuuloset ettei maksa vaivaa. Kuten edellä oleva kirjoitti, hommaa oikeat kuulokkeet eikä mitään nappeja, pilaat vain kuulosi niillä. ;)

Joo no en itsekään erityisemmin rakasta näitä Applen nappeja, ongelma on vaan se että 1) rahaa eijjole kovin paljoa 2) napit pysyy paremmin kuin kuulokkeet omituisen muotoisessa päässäni, lisäksi tykkään käyttää hattuja ja esim. lenkillä kuulokkeet hölskyy armotta. Plus, soittimeni on tosiaan shuffle jossa ei voi muuta säädellä kuin volaa.
Ziggy Bubba
14.03.2007 12:43:20 (muokattu 14.03.2007 12:46:23)

Plus, soittimeni on tosiaan shuffle jossa ei voi muuta säädellä kuin volaa.

Noilla ns. kunnollisilla kuulokkeilla ei tartte muuta säätääkään, itekkin laitoin iPodin EQ:t pois päältä kun nuo PX100:set sain... Oli tosiaan aika shokki kun tuon laitteen sain ja testasin sitä niillä Applen "trendikkäillä" napeilla: soundi oli jokseenkin kamala. Ero näiden kuulokkeiden välillä on kuin "yöllä ja päivällä".

Kannattaa ottaa joskus vaikka se Shuffle mukaan kauppoihin, siellä voi testailla eri kuulottimia omalla tutulla vehkeellä ja musiikilla... Tällä tavalla ite noihin Senkkuihin päädyin. Ovat muuten todella mukavat päässä, uskoisin noiden istuvan jotakuinkin päähän kuin päähän. Lenkkeilyä en kyllä ole noiden kanssa testannut.

Oho, CDON.comissa PX100:set huutaa hurjat 26,95e :)
Myspace.com/Crookmachine
Zakk
14.03.2007 13:07:33
Jeesatkaas muo joku tämmösessä asiassa. Tarvitsisin mp3 soittimen jossa mielellään 10+ gigaa tilaa, ja pitäisi saada sterkkoihin kiinni ja verkkovirralla pitäisi vielä toimia? Ipodia kattelin, mutta pitäs dock ja verkkolaturi siihen ostaa erikseen, ja niistä tulee sit 60,- lisähintaa joten sellaista en halua. Eli pitäisi siirtää siis kaikki mp3:set cd:ltä johonkin kannettavaan laitteeseen jonka saa stereoihin kiinni.
"Where there's a whip there's a way"
Chemo
14.03.2007 13:09:42

2) napit pysyy paremmin kuin kuulokkeet omituisen muotoisessa päässäni, lisäksi tykkään käyttää hattuja ja esim. lenkillä kuulokkeet hölskyy armotta.

Koss The Plug.

Hinta jotain luokkaa 25,00 EUR. Nuo ovat tulppamalliset nappikuulokkeet, eli pysyvät päässä paljon paremmin kuin Applen omat napit. Lisäksi soundi on huomattavasti parempi. Lenkkeillessä aivan ehdottomat!

The Spark Plug on toinen vaihtoehto samalta valmistajalta, mutta mulla ei ole tietoa miten ne eroavat (muuten kuin ulkonäkönsä puolesta) The Plugeista.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
zirkonium
14.03.2007 13:12:28
Koss The Plug.

Hmmh nää vaikuttaa kiinnostavilta.

The Spark Plug on toinen vaihtoehto samalta valmistajalta--

paria sivua taaksepäin kerrotaan seuraavaa:

Tuntuma korvassa on varsin jees perusnappeihin verrattuna ainakin. Bassokorostus on järkyttävä, joten en hankkisi soittimeen josta ei löydy EQ:ta.

... ja mulla siis shuffle joten.

Mutta noita The Plugeja voisin käydä kattelemassa.
aleksi
14.03.2007 13:57:51
Jeesatkaas muo joku tämmösessä asiassa. Tarvitsisin mp3 soittimen jossa mielellään 10+ gigaa tilaa, ja pitäisi saada sterkkoihin kiinni ja verkkovirralla pitäisi vielä toimia? Ipodia kattelin, mutta pitäs dock ja verkkolaturi siihen ostaa erikseen, ja niistä tulee sit 60,- lisähintaa joten sellaista en halua. Eli pitäisi siirtää siis kaikki mp3:set cd:ltä johonkin kannettavaan laitteeseen jonka saa stereoihin kiinni.

Mun iAudio täyttää kyllä noi vaatimukset. Eli laite latautuu sekä usb:lla tai verkkovirralla, line out, line in -liitännät löytyy (myös nauhoitus mahdollisuus, tiedostot muuntuu automaattisesti mp3-muotoon.). Mitään softia tms. ei tarvita tiedostonsiirtoon.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion."
author
19.03.2007 10:04:31
Millaisia kokemuksia ihmisillä on tuolta Applen verkkokaupan kautta ostaminen? Mitäs maksutapoja tuossa on?

Lähiliikkeessäni Nanon 2Gb lähtisi hintaan 175, mutta Applen sivuilla 4Gb:n Nano tulisi vain komisen kymppiä kalliimmaksi. Hieman houkuttelisi tilata tuolta, kun ei tule edes postikuluja.
"Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa." -Bror Erik Wallenius
gandar
19.03.2007 11:01:36 (muokattu 19.03.2007 11:03:18)
Todella hyviä.
Maksutapojen kanssa en ryhtynyt kikkailemaan, vaan maksoin suoraan Visalla. Aikaisemmin Visa Electronilla kokeillessani oli tilauksessa jotain häikkää, mutta koska maksamatta jättäminen nollaa tilauksen niin ei ongelmia senkään puoleen. Tuote (30 Gt iPod kaiverruksella) tuli ilman postikuluja ja lisämaksuja suoraan kotiovelle kuriirin tuomana alle viikossa. Enemmän meni aikaa musiikkikokoelman siirtämiseen kuin itse iPodin saamiseen.
Ceci n'est pas une signature
Mimi
19.03.2007 11:59:27
Itse tilasin Nanon + sennheiserin napit tuolta applestoresta myös. Ihan hyvin se homma lopulta toimi, vaikka maksuohjeet (tilisiirrolla tilasin) oli mielestäni suht epäselvät. Olikohan näin, että viitenumero pitikin laittaa viestikenttään tai jotain. Kassu osaa selittää ainakin miten se meni.

Muuten tosiaan homma hoitui nopeasti ja alle viikossa tuli romut perille kotiin kannettuna, mutta matkahuollon (joka siis täälläpäin hoitaa ne paketit perille) kaverit onnistui sitten sössimään vähän kaikenlaista ja niiden perään sai soitella muutamaan otteeseen.
...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
Vain sanoja
PekkaM
19.03.2007 14:35:09 (muokattu 19.03.2007 14:36:36)
Hmmh nää vaikuttaa kiinnostavilta.

paria sivua taaksepäin kerrotaan seuraavaa:

... ja mulla siis shuffle joten.

Mutta noita The Plugeja voisin käydä kattelemassa.

Plugit on ihan kamalat huminatulpat. Jytisee ja jymisee ja ilman eq:ta voi tosiaan olla vaikea löytää siedettävää soundia. Lisäksi noiden tunkeminen korvaan on välillä todella työn ja tuskan takana. Erityisesti pesun jälkeen noiden pinta on jotenkin tahmea.

Sennheiserin CX-300:t on paljon helpompi laittaa korviin, tiivistävät korvan paremmin ja kuulostavat ennenkaikkea paljon paremmalta. Ongelma vaan on noissa se, että lika tahtoo kulkeutua sinne kuulokkeen "ritilälle" saakka ja niitä ei viitsisi vesihanan alla pestä toisin kuin irroitettavat tiivisteosat.
Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa.
Mimi
19.03.2007 15:19:40
Sennheiserin CX-300:t on paljon helpompi laittaa korviin, tiivistävät korvan paremmin ja kuulostavat ennenkaikkea paljon paremmalta. Ongelma vaan on noissa se, että lika tahtoo kulkeutua sinne kuulokkeen "ritilälle" saakka ja niitä ei viitsisi vesihanan alla pestä toisin kuin irroitettavat tiivisteosat.

Nää on hyvät. Appleshopista tilasin kera Nanon, ja siellä oli ihan mukava alennus näissä (vuoden alussa, liekö vieläkin). Halvemmalla sai kuin esim cdonista tai muista verkkokaupoista ja tulivat samalla vaivalla ilman toimituskuluja kuin se nanokin. Itse oon putsaillu noi ritilätkin miedon puhdistusaineen ja vanupuikon kanssa kaikesta ylimääräisestä ryönästä. Vaikka ei sitä kyllä paljoa sinne ritilöille kerry, jotain kangasnöyhtää yleensä vaan, kun mulla on semmoinen kangaspussi, jossa säilytän näitä kuulokkeita kun eivät ole käytössä.

Tykkään näistä kyllä, kuulostaa hyvältä (eq pois päältä ja soittimena Nano), muotoutuvat kivasti korviin ja eristävät suht hyvin. Pikkasen tahtovat tuolla ulkona liikkuessa esim hiljalleen "valua" ulos korvista, mutta eipä se isoa korjausliikettä tartte kun ne on taas napakasti. Vähän oli alkuun etsimistä, että löysin oikeat tulppakoot näihin nappeihin, piti laittaa erikokoiset niin alkoi toimimaan. Kuulokkeiden mukana tulee siis tosiaan kolmet erikokoiset vaihtotöppöset, eli yleensä löytyy jokaisen korviin sopivat.

Haittapuolia näissä nyt on tuo, että nuo töppöset (ja korvat) tarvii putsata aika usein ja en ihan hirveästi tykkää näistä eripituisista kuulokepiuhoista. Oikea nappi on siis pidemmän piuhan päässä kuin vasen. Eli eipä siis kummosempia ongelmia ole...
...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
Vain sanoja
author
19.03.2007 20:29:20
Tuote (30 Gt iPod kaiverruksella) tuli ilman postikuluja ja lisämaksuja suoraan kotiovelle kuriirin tuomana alle viikossa.

Mistäs tuon sitten tietää milloin se kuriiri tulee? Eihän sitä nyt voi koko ajan olla passissa kotona odottamassa että ovikello soi. Itse kun en edes voi olla arkisin kotona.
"Varoituksiahan ei ole tietysti pakko ottaa, mutta niitä on välillä pakko ottaa, mutta tässä sitä ei ollut pakko ottaa." -Bror Erik Wallenius
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)