LamaAjanElvis 11.12.2007 23:40:10 | |
---|
Eipä ihmiset valita kirkollisverostakaan kun ei se erikseen prosenttina näy. Kun on jo tuokin haistapaska-vero olemassa, niin sitä isommalla syyllä pitää uudet samanlaiset loitolla. Tuollakin turhuuspuolella vähän aikaa sitten kinuttiin TV-lupaakin verotukseen jokaiselle. Mikä s******n elintarvike sekin töllö on kaikille, että telkkarittomankin pitäisi maksaa muiden puolesta. Tuo on vielä naurettavampaa että joka jätkä ja mummo rupeaisi maksamaan veroina muiden musiikki"ostoksista". Se on niin että maksetaan silloin kun tarvitaan jotain. Jos homma tökkii, niin ei sitä kaikkien niskaan tartte kaataa. Sormet lähtee soundista.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks |
Jaava 12.12.2007 12:51:13 (muokattu 12.12.2007 12:57:41) | |
---|
Yhteiskunnallisia ja tietoteknisiä asioita herkällä silmällä seuraava ja niistä valtamedioista poiketen realistisesti raportoiva Piraattiliito nousi äänestyksessä hienosti toiselle sijalle 33 prosentin ääniosuudellaan. Repesin. Tapauksen kunniaksi yksi valittu makupala heidän objektiivisesta uutistarjonnastaan Repesin uudestaan. Niin tekijät kun viihdeteollisuuskin ovat viimeiseen asti pitäneet kiinni kappalepohjaisesta laskutusmallista suostumatta edes ajattelemaan mitään muuta. Se, että sinun tai muiden kaltaistesi ajatuksiin ei oikopäätä suostuta ei tarkoita sitä, etteikö niitä olisi ajateltu. Ne on vain varsin yksimielisesti näiden palveluntuottajien tasolta todettu niin paljon nykyistä huonommiksi, ettei kannata vaihtaa nykyisestä. Nyt on tapahtunut se mistä tälläkin saitilla on usein väännetty ja on jouduttu myötämään väistämätön: digimusiikin rajakustannus on nolla ja ainoa miten sitä voidaan myydä, on myydä se palveluna. Se CD:levyn painokustannus on niin minimaalisen pieni osa musiikin nykyistä hintaa, että noista rajakustannuksista puhuminen on jo suorastaan uskomatonta typeryyttä. E: Palvelu tuotetaan jatkuvana. Sävellykset ja äänitykset tehdään yhtenä projektina, jolla on tietyt tapauksen mukaan vaihtelevat (yleensä verrattain suuret) kustannukset. Rajakustannukset musiikin teossa siis eivät ole lähelläkään nollaa. Ohjelma tuo tuloja myös siinä mukana oleville artisteille, kertoi Nokian Multimedia-toimialaryhmän johtaja Anssi Vanjoki. (3. linkistä) Hienoa. Ajattelin tämän olevan suhteellisen suuri itsestäänselvyys. Tuosta saa käsityksen, että se on nokian mielestä ekstraa. Neloslinkissä olevassa tarinassa ei ole mitään vikaa. Juuri tälläistä kaivataan. Luin muuten tuossa sivussa vähän noita piraattiliiton foorumikeskusteluja. Tämä ylevä maailmanparantaminen, jota etusivulla painotetaan puuttu noiden keskustelujen puheenvuoroista täysin. Niissä ollaan lähinnä pohjalla ilmaiseksi musiikkia minulle, menkööt säveltäjät oikeisiin töihin. E: Muuten pulet piraattiliiton teksteistä kertoo, että p2p tuhoaa levymyynnin ja toinen puoli kertoo luotettavien tutkimusten osoittavan että p2p lisää levymyyntiä ja se olisi siksi sallittava. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Marlowe 12.12.2007 14:14:06 (muokattu 12.12.2007 14:16:56) | |
---|
Yhteiskunnallisia ja tietoteknisiä asioita herkällä silmällä seuraava ja niistä valtamedioista poiketen realistisesti raportoiva Piraattiliito Hoho! Mainittakoon kuitenkin, että Tietokonelehdellä ei ole tämän realistinen raportointi -termin kanssa mitään tekemistä, vaan se on ihan Jäykkiksen keksintöä. ...nousi äänestyksessä hienosti toiselle sijalle 33 prosentin ääniosuudellaan. Aivan. Tietokonelehden LUKIJOIDEN äänestyksessä, eli valinta ei suinkaan ollut lehden toimituksen tekemä. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
jäykkis 12.12.2007 17:27:14 | |
---|
Se, että sinun tai muiden kaltaistesi ajatuksiin ei oikopäätä suostuta ei tarkoita sitä, etteikö niitä olisi ajateltu. Ne on vain varsin yksimielisesti näiden palveluntuottajien tasolta todettu niin paljon nykyistä huonommiksi, ettei kannata vaihtaa nykyisestä. Ja tämänkö pitäisi olla uutinen? Tiedätkö, minä olen tätä myöden täynnä loputonta "ajattelemista" ja puntarointia erilaisilla "malleilla" ja "laskelmilla". Jossain vaiheessa pitäisi ymmärtää, että yritetään enemmän kuin mihin rahkeet riittää ja pitäisi pystyä tekemään päätöksiä. Osoittautui ne sitten jälkiäteen viisaiksi tai ei, niin loputon jahkailukaan ei johda mihinkään ja aika käy meitä vastaan. Ainoat asiat mitä faktisesti saadaan aikaan eivät yllätä saati mairittele: http://piraattiliitto.org/uutiset/2 … kev-isyysj-rjest-lasten-joululaului E: Palvelu tuotetaan jatkuvana. Sävellykset ja äänitykset tehdään yhtenä projektina, jolla on tietyt tapauksen mukaan vaihtelevat (yleensä verrattain suuret) kustannukset. Rajakustannukset musiikin teossa siis eivät ole lähelläkään nollaa. On totta, että termi rajakustannus (=marginaalikustannus) ei kuulu muskarin oppimäärään, mutta yleissivistykseen se kyllä kuuluu. Rajakustannus on se kustannus joka tarkoittaa yhden lisäyksikön tuottamisesta aiheutuvaa kokonaiskustannusten nousua. Nokian Comes with Music paketin hintaa ei ole kerrottu, mutta puhelimen hinnan perustella on arvioitu se saattaisi olla n. 100 luokkaa per vuosi. Herra tietää, mutta oletetaan että niin olisi. Oletetaan lisäksi, että keskimääräinen kuluttaja lataisi keskimäärin joka toinen päivä CD:tä vastaavan määrän musiikkia. Siis 11 kappaletta per kaksi päivää. Saadaanko: 100 / 182 / 11 = 0.05 eur per kappale? Totta, se ei ole nolla, mutta eipä enää kauaksi jääkään. Niin, ja kilpailuhan ei ole vielä edes alkanut. Aivan. Tietokonelehden LUKIJOIDEN äänestyksessä, eli valinta ei suinkaan ollut lehden toimituksen tekemä. Yllättävää, että kukaan ei ole kiinnittänyt huomiota siihen, että nythän ei tiedetä(?) miten äänestys on suoritettu ja varsinkaan siihen, että Piraattiliitto nousi jonkinlaisella loppukirillä kakkoseksi. No, niin tai näin, niin ymmärtääkseni parin kolmen hemmon yössä pystyyn polkaisemalla nettisaitilla on yllättävän suuri näkyvyys. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
hörhö 12.12.2007 17:45:27 | |
---|
Kun on jo tuokin haistapaska-vero olemassa, niin sitä isommalla syyllä pitää uudet samanlaiset loitolla. Tuollakin turhuuspuolella vähän aikaa sitten kinuttiin TV-lupaakin verotukseen jokaiselle. Mikä s******n elintarvike sekin töllö on kaikille, että telkkarittomankin pitäisi maksaa muiden puolesta. Tuo on vielä naurettavampaa että joka jätkä ja mummo rupeaisi maksamaan veroina muiden musiikki"ostoksista". Se on niin että maksetaan silloin kun tarvitaan jotain. Jos homma tökkii, niin ei sitä kaikkien niskaan tartte kaataa. Yhtä naurettavaa kuin se, että multa pitäisi verottaa jotain maataloustukia. Kyllä tämän pitäisi mennä niin, että ne jotka haluaa suomalaisia elintarvikkeita käyttää saisivat ihan itse hommata lisenssinsä niihin. Tai se, että mun verorahoilla pitäisi noiden syrjäseutujen teitä ylläpitää. En minä niilä aja kun ei ole ajokorttiakaan eli kyllä nuo tiet pitäisi maksaa ne jotka niillä ajaa. Puhumattakaan Niinivaaran katuvaloista. Miksi mun pitää maksaa niistä vaikka asun Noljakassa. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
aikavaikea 12.12.2007 18:30:49 | |
---|
Tiedätkö, minä olen tätä myöden täynnä loputonta "ajattelemista" ja puntarointia erilaisilla "malleilla" ja "laskelmilla". No jospa heittäisit helkkariin koko homman? Tuulimyllyt pyörii kyllä ilman sua ja Sanchoakin. No, niin tai näin, niin ymmärtääkseni parin kolmen hemmon yössä pystyyn polkaisemalla nettisaitilla on yllättävän suuri näkyvyys. Tarkoititko tässä piraattiliittoa vai muusikoiden.nettiä? Burn the midnight oil. Or pour it on my salad. |
LamaAjanElvis 12.12.2007 22:52:32 (muokattu 12.12.2007 23:16:39) | |
---|
Yhtä naurettavaa kuin se, että multa pitäisi verottaa jotain maataloustukia. Kyllä tämän pitäisi mennä niin, että ne jotka haluaa suomalaisia elintarvikkeita käyttää saisivat ihan itse hommata lisenssinsä niihin. Kyllähän niistä vielä jokainen itse kaupassa hinnan maksaa, että ei se NIIN naurettavaa kuitenkaan ole. Tai se, että mun verorahoilla pitäisi noiden syrjäseutujen teitä ylläpitää. En minä niilä aja kun ei ole ajokorttiakaan eli kyllä nuo tiet pitäisi maksaa ne jotka niillä ajaa. En minäkään omista autoa, mutta kummasti sitä olisin kusessa jos teitä ei olisi. Puhumattakaan Niinivaaran katuvaloista. Miksi mun pitää maksaa niistä vaikka asun Noljakassa. Niinivaaralaiset maksaa myös. Tasan se menee. Kaikki maksaa ja kaikilla on valot. On hiukka turvaa sinne yöhön. En vaan nää tuota musiikin latailua minään perustarpeena. edit: No siinä minun ajatuksia. Tähän leikkiin en lähde sen pidemmälle. Liikaa hiuksia revittäväksi. Sormet lähtee soundista.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks |
hörhö 12.12.2007 23:15:47 (muokattu 13.12.2007 11:23:18) | |
---|
Kyllähän niistä vielä jokainen itse kaupassa hinnan maksaa, että ei se NIIN naurettavaa kuitenkaan ole. Vuosina 2008-2013 eteläisessä Suomessa maksetaan väliaikaista tukea 194-190 miljoonaa euroa vuodessa, josta tuotantoon sidottua EU:n kommission myöntämää ns. 141-tukea 130 miljoonaa euroa. Pohjois-Suomessa Pori-Tampere-Imatra-linjan pohjoispuolella maksetaan pysyvää pohjoista kansallista tukea vajaat 330 miljoonaa euroa vuodessa. -wikipedia En vaan nää tuota musiikin latailua minään perustarpeena. Julkisista varoista menee aika paljon muuhunkin kuin perustarpeisiin. Museoista urheiluseuroihin ja virkkauskerhoista puiston penkkeihin. Ja mun mielestäni on ihan aiheellistakin tukea monipuolisesti yleishyödyllisiä asioita julkisista varoista. Tosin joissain asioissa olisin valmis joustamaan. Esimerkiksi maanpuolustuksen puolestani voisi hoitaa jollain mainitun kaltaisella käyttölisenssimaksulla jonka maksettuaan saa ulko-oveen lisättäväksi tarran "Tämän talon asukkaita puolustaa ulkomaalaisilta tunkeilijoilta SA-int 2007". "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
rintapek 13.12.2007 00:56:22 | |
---|
Nokian Comes with Music paketin hintaa ei ole kerrottu, mutta puhelimen hinnan perustella on arvioitu se saattaisi olla n. 100 luokkaa per vuosi. Kännykän keskimääräinen käyttöikä on nykyisellään pari-kolme vuotta. Luulen. Nykyisellä hyvitysmaksulla tuohon rahaan ostaa melko monta romppua??? Rahaa Suomessa eivät tee kuin rahapaja ja setelipaino. Määräysten mukaan. Rahan Kerääminen sitten on toinen juttu. Kerääjiä löytyy taatusti. Halukkaita jakajia taas ei. Tuossa on yksi malli, millä rahaa kerätään. Jakajina taas valitettavasti toimivat ne ahneet tekijänoikeusjärjestöt. Näköjään tämän hiekkalaatikon leikit kiinnostavat, vaikka täällä ei säännöilläni pelatakaan. One kind of music only - the good kind |
Klezberg 13.12.2007 09:09:48 | |
---|
Kännykän keskimääräinen käyttöikä on nykyisellään pari-kolme vuotta. Itsekin arvelin että olisiko tästä kysymys, eli että kappaleet toimivat vain yhdessä puhelimessa. Nythän MSN MUSICin rajaton kuuntelupalvelu maksaa 8 euroa kuukaudessa; tuo 100 euroa kolmelle vuodelle jyvitettynä on vähemmän mutta ei vallankumouksellinen juttu. Luulen. Nykyisellä hyvitysmaksulla tuohon rahaan ostaa melko monta romppua??? Mutta hyvitysmaksu ei oikeuta hankkimaan kopioita musiikista, ainoastaan kopiomaan yksityispiirissä. Näköjään tämän hiekkalaatikon leikit kiinnostavat, vaikka täällä ei säännöilläni pelatakaan. Eiköhän täällä kaikilla ole omat sääntönsä... MSN Musicin myymistä wma-tiedostoista tehty audio-cd on kopiosuojattu eikä toimi Pioneerin cd-soittimessa. |
FastEddie 13.12.2007 10:11:39 | |
---|
Itsekin arvelen että olisiko tästä kysymys, eli että kappaleet toimivat vain yhdessä puhelimessa... Jossa on rajoittunut muistikapasiteetti (esim 4G) eikä biisejä pysty siirtämään puhelimesta muualle. Tämä on silti ehkä se tulevaisuudentie. I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |
jäykkis 13.12.2007 22:46:35 | |
---|
Ja mun mielestäni on ihan aiheellistakin tukea monipuolisesti yleishyödyllisiä asioita julkisista varoista. Tosin joissain asioissa olisin valmis joustamaan. Veromalli puhuttaa tietenkin, mutta niistä, veroista, tai niiden käyttämisestä ei ole ennenkään päätetty huutoäänestyksellä. Useimmiten ei äänestyksellä ensinkään, jonka kyllä huomaa käytännössäkin. Seuraan läheltä mm. projektia jossa valtion verovaroin tuetaan upporikkaan yksityisfirman kehityshankkeita ja kukaan ei edes huomaa ihmetellä mitään. Mitäpä näitä, ellei käytetä tässä niin sitten jossain muualla. Ja onhan se niinkin, että ei se ole vain O'Hare ja erään ämnetin eräs idioottinimimerkki joka näitä malleja funtsii: http://digitoday.fi/mielipide/2007/ … /13/Avoin+vallankumous/200731660/66 Kun sanon, että onnen avaimet on, että to-järjestöjä heikennetään ratkaisevasti, niin se ei tarkoita, että ne olisi turhia. Se tarkoittaa, että ne eivät tee niitä asioita joita niiden pitäsi tehdä. Niiden tehtävä on ajaa jäsenistönsä etua eikä sitä ole se, että mestaroidaan pikkukakaroiden joululauluesityksiä. Onglema sitten taas on se, että avaintehtävät on miehitetty virkaheitoilla säveltäjillä ja vastaavilla juristeilla. Avainpaikoilla, eikä edes konsultteina, ei ole ainoatakaan yritysjohtajaa saati visionääriä. Jos tämä ala, musiikkiala, selviää, niin se tekee sen johdostaan huolimatta. Ajallista perspektiiviä aiheeseen saa kun lukee Pekka Heikkisen pro gradun vuodelta 1997. https://oa.doria.fi/handle/10024/2996http://ethesis.helsinki.fi/julkaisu … oik/yksit/pg/heikkinen/tekijano.pdf Nopeasti silmäillen näyttää että työhön on paneuduttu huolella. Pekka on jo kymmenen vuotta sitten pystynyt näkemään monia niitä asioita jotka nyt on jokaisen nähtävissä. Yllättävää kuitenki on, että tutkijalla ei vaikuta olleen käsitystä siitä ongelmasta joka nyt näyttää uhkaavan koko tunnetun tekijänoikeuden oikeutusta, sitä miten taataan järjestäytymisasteesta riippumatta tekijöille heille kuuluva oikeus. Aikaa on kulunut vain 10 vuotta ja näin on maailma muuttunut. Maalikko sanoisi, että nyt ei ehkä olisi enää aikaa pitää kovin pitkiä tuumaustaukoja - ainakaan niin, että fokus on epäolennisissa asioissa. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |