opaa 14.07.2008 00:09:39 | |
---|
Led Zeppelinin neljä ekaa. Ja Gn'R: Appetite For Destruction |
Planetist 14.07.2008 02:55:58 | |
---|
Led Zeppelinin neljä ekaa. Ja Gn'R: Appetite For Destruction Mun mielestä Moby Dick on aika heikko. Hyvä riffi mutta ei sitä vitun rummuttelua jaksa levyltä kuunnella. |
sub zero 14.07.2008 11:47:01 | |
---|
funkin puolella konsistentit albumikokonaisuudet on harvassa lähinnä parliamentin "mothership connection" ja "motor-booty affair" olis tämmösiä (jälkimmäisessä kyllä ältsin pitkä se introraita). muutaman raidan jazz-funk levyjä (hancockin "thrust") ei taida olla mielekästä ottaa mukaan vertailuun huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
-J.- 14.07.2008 12:00:14 | |
---|
In Flames - Sense Of A Purpose Paketti kasassa lopuun asti. Khamoun evripadi lets tuusimuusii.... |
losalvaros 14.07.2008 12:00:45 | |
---|
Deep Purplelta In Rock ja Machine Head, Rainbow'lta Rising, Iron Maidenilta Seventh Son, Number of the Beast ja Piece of Mind sekä Zeppeliniltä muutama ensimmäinen. "Humppaa tai kuole". |
J.C 14.07.2008 12:06:19 | |
---|
The Who By Numbers Squeeze Box ei ole huono, mutta levyn muuhun tasoon nähden melko huono. Mutta ei sitäkään koskaan tule skipattua. Rolling Stones - Let It Bleed Rollareiden paras levy. Queen - A Night At The Opera Queenin paras levy, ja samalla yksi maailman parhaista levyistä. "NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92 |
Feggy 14.07.2008 12:13:34 | |
---|
Portishead: Third |
BassLass 14.07.2008 12:59:46 | |
---|
Stam1na - Raja Perustelut...No onko siinä muka? |
sus 14.07.2008 13:54:02 | |
---|
Queens of The Stoneagen Rated R(X) on kyllä semmoinen levy ettei yhtään huonoa kipaletta löydy. The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...! |
Sergei Fallinen 14.07.2008 15:32:07 | |
---|
Bob Dylanilta Highway 61 revisited, Blonde on Blonde, Blood on the tracks ja Desire, ja onhan niitä muitakin, mutta käännettiin nyt kritiikkinamiskaa sen verran korkealle ettei vastattu "koko tuotanto". |
carnation 14.07.2008 15:56:12 | |
---|
Muutama heti mieleen tullut: RATM-RATM Ensiferum - Iron Ensiferum - Victory Songs Wintersun - Wintersun Pantera - CFH Pantera - VDOP Pantera - FBD Pantera - TGST Pantera - RTS Iron Maiden - SIT Iron Maiden - POM Iron Maiden - AMOLAD YUP - TJTT YUP - Vapauden Kaupungit Slayer - SINA Kotiteollisuus - Iankaikkinen Kamelot - Fourth Legacy Helloween - Keeper I & II Moonsorrow - Voimasta ja Kunniasta Moonsorrow - Suden Uni Mutta tuleeko mieleen perusteluja? Lukkoa tällaisille ketjuille. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
NaamaEsa 14.07.2008 16:34:12 | |
---|
Mutta tuleeko mieleen perusteluja? Lukkoa tällaisille ketjuille. Kaivoit sieltä jostain ton listan että pääsit sanomaan? Itselle tulee mieleen ekana Porcupine Treen Fear of a Blank Planet. Wilsonin sävellystyö kantaa koko levyn läpi hienosti, parissa laahaavammassa biisissäkin tunnelma on niin loistava, että ei skippaaminen tule kysymykseen. Avausraita räjäytti tajunnan aikoinaan. Proge on hyvää, jos se on tehty sienissä tai muissa aineissa, mutta jos se on tehty alkoholismista parantumiseen, se on paskaa. -Esatsu |
Jokapaikanapina 14.07.2008 19:02:36 | |
---|
Kokoelmia en laske, joten tässä sitten muuta: AC/DC - Back In Black : Silkkaa parhautta alusta loppuun. AC/DC:llä ei taida yhtä ihan HUONOA piisiä olla, mutta tää on silti paras kaikista. The Beatles - Abbey Road : Lempialbumi lempibändiltäni. Mukaan päässyt myös useampikin George Harrisonin (loistava) sävellys. Bon Jovi - Slippery When Wet : Sanokaa mitä sanotte, mä tykkään tästä levystä tosi paljon, vaikka kaupallinen onkin. Def Leppard - Pyromania : Jokaine piisi on tosi kova. Ajalta ennen ku Leppard vähä heikkeni. Guns n' Roses - Appetite For Destruction : Yhtyeen debyytti, ja ehkä paras debuuttilevy ikinä! Ennenku jätkät oli liian aineissa ja riidoissa. Perusrockmeininki. Tai ei perus. Vaan tosikovarockmeininki! Iron Maiden - Live After Death : Mulle tää on SE Iron Maiden levy. Eka levy mitä yhtyeeltä ostin. Mun mielestä Maiden toimii parhaiten livenä ja tällä levyllä on turhemmat piisitkin jääny pois. P.S. Lauantaina kattoo livenä! ;)))) YEAAARGH!!1 Led Zeppelin - Led Zeppelin IV : Loistava levy, ainoo piisi jota en yksinään fanita täysillä on Four Sticks, mutta se silti sopii hyvin levyn tunnelmaan ja kuuntelen mielelläni koko albumin läpi. Led Zeppelin - Houses Of The Holy : Mun mielestä Zeppelinin viimene hyvä levy. Tää on jääny IV:n massiivisen suosion varjoon, mutta mun mielestä levy on lähes yhtä hyvä. Muutama "huumori"piisikin mahtuu sekaan. Nirvana - Unplugged : Tykkään akustisesta musasta tosi paljon ja tän mukana on todella mukava soitella ja laulaa. Mukava kun levyltä löytyy paljon covereitakin. Paras piisi on ehdottomasti Lake Of Fire. Ramones - End Of The Century : Mun eka ramolevy. Mä tykkään tästä levystä mielettömästi, ainoo joka harmittaa on saundit. Mut onneks mun uudella CD-painoksella on demot, jotka vedetään perinteisellä ramomeiningillä. Ramones - Ramones : Yhtyeen eka levy. Silkkaa parhaa alusta loppuun. Ensimmäine albumi josta lähdin ite soinnuttamaan piisejä valmiitten nuottien sijaan. Van Halen - 1984 : Tällä albumilla on muutamia keskinkertasia piisejä, mutta peräkkäin soitettuna ne toimii todella hyvin tällä albumilla. Van Halen - Van Halen : Jälleen kerran loistava ensimmäinen albumi. Sisältää klassikoita kuten "Eruption" ja kaikki piisit kolahtaa kyllä TODELLA lujaa. The Who - Live At Leeds : Oisko paras livelevy ikinä? Muutama heikohko piisi (coverit), mutta tää oli pakko tuoda esille. The Who - Who Are You : Viimenen albumi bändin alkuperäsellä kokoonpanolla. Mun mielestä Whon paras studioalbumi Tommyn jälkeen. Tässä tuli todella monta albumia. Melkein kaikilla on kyllä muutama keskivertopiisi, mutta ne taas jotenki sopii albumin tunnelmaan ja on melkeinpä ratkasevassa asemassa. |
belarusman 14.07.2008 19:34:05 | |
---|
Semmosia levyjä ei montaa omaan makuun passelia ole mutta jokunen kuitenkin: eli Motörheadin Ace of Spades-kuulin tän jo sillon ku se ilmesty ja olin heti myyty! tää levy ja Philty Animal Taylor olivat yksi suuri syy,miks aloin rumpuja soittaan! Edelleenkin oon sitä mieltä että täs on yks kovimpia ellei kovin rock'n'roll levy ikinä! Hurriganes:Roadrunner - mitäpä tästä levystä ei olis kerrottu ja puhuttu! edelleenkin suomen kovin rock-levy ikuna ja jokaikinen biisi tällä levyllä puolustaa paikkaansa aina It ain't what you do:sta Roadrunneriin! Tämä levy avasi asenteeni roots-musaa kohtaan ja tästä levystä alkoi suuri tutkimusmatka bluesin ja rock'n'rollin syövereihin! Tässä levyssä kulminoituu hyvin se mistä rock'n'rollissa on kyse ja koko Hurriganesien meininki täydellisenä ja parhaimmillaan! AC/DC:Back in Black- tällä levyllä ei ole todellakkaan ainutta huonoa biisiä! Muistan elävästi sen masennuksen mikä iski kun Bon kuoli, ja oli epävarmaa,että minkälainen AC/DC tekisi seuraavan levyn vai tekisikö minkäänlaista! Ja sitten se jysähti! Kylmät väreet menee selkäpiissä vieläkin kun Hell's Bell's lähtee tuleen! Ja se levyn ja bändin saundi! Se oli kuitenkin jotain muuta kuin Bonin aikaiset levyt! tämä oli rankkaa ja kuitenkin niiin rootsia kuin olla ja osaa! ei mulla tule muita mieleen kun nää kolme levyä..nää on mulle parhautta..ehottomasti! silloin ..nyt ja aina!! Crossroads calling... |
Wolfie 14.07.2008 21:03:11 | |
---|
AC/DC - Back In Black : Silkkaa parhautta alusta loppuun. AC/DC:llä ei taida yhtä ihan HUONOA piisiä olla, mutta tää on silti paras kaikista. Erittäin hyvin kiteytetty. Olen tehnyt saman johtopäätöksen kyseisestä kokoonpanosta, ja paljon on tullut kuunneltua, mutta heikkoa linkkiä ei vain löydy. Motörhead - Ace of Spades Timanttista meininkiä. Iski kovaa kun kuulin ensimmäisen kerran kyseisen levyn, ja iskee edelleenkin. Meno, meininki, rujous... Dio - Holy Diver En osaa sanoa sen tarkemmin mikä tässä viehättää. Ronnie James vetää kyllä täysin omassa kastissaan. Kun soittimeen eksyy, viihtyy siellä pitkään. Judas Priest - Painkiller Ehdottomasti kiinnostavin levy Judas Priestin tuotannossa. Tunnelmaltaan täysin omaa kastiaan. Ahdistusta, iloista meininkiä, säikäytystä ja paljon muuta. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
Chieftain 14.07.2008 21:34:05 | |
---|
Mutta tuleeko mieleen perusteluja? Täytyy sanoa, että olen itse tästä monelle näillä foorumeilla valitellut. Mutta jos minulta kysytään, miksi vaikkapa Ensiferumin Ironilla ei mielestäni ole yhtään huonoa biisiä, ei voi kuin vastata että kaikki on hyviä/yhtäkään huonoa kappaletta ei mielestäni löydy. Mitäpä näitä listauksia oikein voi perustella. Lukkoa tällaisille ketjuille. Oikein. "Kaiken kaikkiaan asetelmat ovat hyvät. Viisi suomalaista kolmen parhaan joukossa." (H-P. Hänninen, TV2, 14.1.2006) |
moottorisaha 14.07.2008 21:43:07 | |
---|
Threadi olisi mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi, jos kysymyksen ydin olisi siinä että "Levyt, joissa jokainen kappale on hyvä". Kyseessä on suuri ero. http://www.youtube.com/watch?v=rdJieF0_DsM |
krautio 14.07.2008 21:47:43 (muokattu 14.07.2008 21:48:21) | |
---|
Maidenin Seventh Son. Paitsi "Can I Play With Mad' " on vähän köpö. t. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Jokapaikanapina 14.07.2008 21:59:30 (muokattu 14.07.2008 22:00:06) | |
---|
Threadi olisi mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi, jos kysymyksen ydin olisi siinä että "Levyt, joissa jokainen kappale on hyvä". Kyseessä on suuri ero. Totta. Listausta olis vähemmä ja kiinnostavampaa. EDIT: Can I Play With Madness on kyllä oikeesti hei hyvä! :D |
krautio 14.07.2008 23:53:47 | |
---|
Totta. Listausta olis vähemmä ja kiinnostavampaa. EDIT: Can I Play With Madness on kyllä oikeesti hei hyvä! :D Mutta ei sovi levyn linjaan. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |