AP 11.08.2022 12:44:01 | |
---|
Dave Dangerous: Juuri näin, samaa saakutin jankutusta koko tsaari Braun Muistakaamme, että Juice lauloi tätä joskus keikalla ex tempore -sovituksena: "heeeei, tuolta saapuu Staalin -- kaikki huutaa Eva Braun, Eva Braun..." "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Alfons Åberg 11.08.2022 23:17:16 | |
---|
AP: Muistakaamme, että Juice lauloi tätä joskus keikalla ex tempore -sovituksena: "heeeei, tuolta saapuu Staalin -- kaikki huutaa Eva Braun, Eva Braun..." Eisssssssssss tämä ei olekaan paska housuille |
Prophet 16.08.2022 13:50:35 (muokattu 16.08.2022 13:51:45) | |
---|
|
Prophet 16.08.2022 14:18:02 | |
---|
Epämuusikko: en tiennyt Mårtensonin laulutyylissä olevan mitään jäljittelemisen arvoista. Kaikessa soi blues. Jokin aksentti siinä ääntämisessä on. |
Epämuusikko 16.08.2022 15:46:17 (muokattu 16.08.2022 16:03:51) | |
---|
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 17.08.2022 10:06:14 (muokattu 17.08.2022 10:06:41) | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 17.08.2022 10:11:01 (muokattu 17.08.2022 10:11:33) | |
---|
Kefiiri: Hectorin piironginjalka-aksentti on vissiin "huumoria" joka ei liene koskaan huvittanut ketään. Noita muita linkkejä avaamatta arvaan että siellä on jotain Jukka Pojan jamaika-aksenttia joka on ehdottoman hauska keksintö ;D Ei ole. ja se jamaikamolotus kuuluu asiaan ja sen kanssa oon oppinu elämään. Hectorin huumorikäsitteessä olisi isomman tapaustutkimuksen paikka. eissss. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 17.08.2022 10:29:27 (muokattu 17.08.2022 10:33:33) | |
---|
Epämuusikko: Ei ole. No eipäs ollutkaan... Antti Tuiskun videossa kaikki meni yli horisontin, en tajunnut mitään enkä kyllä jaksanut yrittääkään. Lienen ulkona kohderyhmästä. Luettuani Hectorin "Asfalttihippi" -muistelmat aloin sympatiseerata miestä entisestään, mutta moni muukin on sitä mieltä että huumori ei ole toimivin elementti hänen musiikillisissa kuvioissaan. En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 17.08.2022 11:48:27 (muokattu 17.08.2022 11:49:08) | |
---|
oon pitkään sanonu että Hectorin itsekritiikkihoksottimet ansaitsisivat kalibrointia, mutta myöhäistä se nyt on. Onhan mieheltä hemmetin hienojakin biisejä, mutta osa kamasta menee samanlaiseen laadunheittelyyn kuin mitä olen osannut odottaa myös Stevie Wonderilta ja Paul McCartneyltä. Mutta niistä jossain toisessa ketjussa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Gary Enfield 17.08.2022 12:00:41 (muokattu 17.08.2022 12:33:56) | |
---|
Minä annan kaiken hectorille anteeksi, kun on tehny niin paljon hyviä biisejä niin saa tehdä muutaman huononkin. E: ne aksentit tuli kai Viktor Kalborrekin myötä. |
Epämuusikko 17.08.2022 13:34:23 | |
---|
Gary Enfield: E: ne aksentit tuli kai Viktor Kalborrekin myötä. artistit jotka perustavat uransa kokonaisvaltaisesti kainalopiereskelylle ovat eri. Selviä tapauksia. Ne, joista ei aina tiedä ovatko tosissaan tai täydessä syyntakeellisuuden tilassa kappaleitaan säveltäessään tai esittäessään ärsyttävät minua eniten. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Gary Enfield 17.08.2022 13:46:25 | |
---|
Epämuusikko: artistit jotka perustavat uransa kokonaisvaltaisesti kainalopiereskelylle ovat eri. Selviä tapauksia. Ne, joista ei aina tiedä ovatko tosissaan tai täydessä syyntakeellisuuden tilassa kappaleitaan säveltäessään tai esittäessään ärsyttävät minua eniten. Hectorin huumori ärsyttää toisia, täälläkin, jos oikein muistan. En mäkään häntä kuuntele niiden biisien takia, vaikka Shkadamuu-Katapau on kyllä munsta oiva kuvaus siitä kun ei ns. lähde. |
Kefiiri 17.08.2022 13:52:54 (muokattu 17.08.2022 13:55:57) | |
---|
Kieltäydyn ärsyyntymästä Hectorin kömpelömmistäkään jutuista, mutta Paul McCartneyn pitäisi olla sen verran yli-ihminen että olisi saanut jättää joitakin soololevyjensä ralleja julkaisematta ja keksiä jotain tolkullisempaa tilalle. Hectorille inhimillisyys sallitaan, Paulille ei :/ Nyt jos seuraisin omaa ohjeistustani niin pitäisi mainita jokin liian huono kappale McCartneyltä mutta ei tule mitään mieleen. En ole musiikin asiantuntija. |
AP 17.08.2022 14:02:42 | |
---|
Epämuusikko: oon pitkään sanonu että Hectorin itsekritiikkihoksottimet ansaitsisivat kalibrointia, mutta myöhäistä se nyt on. Onhan mieheltä hemmetin hienojakin biisejä Ei kai hänen ansioitaan kukaan kiistä, mutta olen samaa mieltä. Vakavimmillaan ukko on parhaimmillaan, humoristina pelottavimmillaan. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Tuomas 17.08.2022 18:20:52 | |
---|
Tuiskun mukaan kappaleen tekovaiheessa hän lauloi sitä vielä "normaaliin" tapaan, mutta tuotantotiimin mielestä jokin siinä ei toiminut. Lopulta kappaleen tuottaja Jurek oli Tuiskun mukaan harmitellut ääneen, että koska hänellä oli juuri ollut äänityssessioita yhdysvaltalaisten biisintekijöiden kanssa, ei hän pysty käyttämään samoja lauluasetuksia suomeksi laulavan Tuiskun kanssa. Tuisku oli puolestaan kysynyt Jurekilta, miksei näin voinut tehdä. Tuottajan mukaan syy oli siinä, että suomen kielessä konsonantit ovat paljon voimakkaampia. Mikäli konsonantteja pehmennettäisiin, voisi hän käyttää samoja asetuksia kuin yhdysvaltalaisten yhteistyökumppaniensa kanssa. Tuisku totesi haluavansa sitten koittaa laulaa oman kappaleensa "amerikkalaisittain". - No sitten mie lauloin sen vähän sillä tavalla amerikkalaisittain, ja yhtäkkiä se vaan kuulostaa saakelin hyvältä. Kappaleen amerikkalaistunut versio oli Tuiskun mukaan saanut tuotantoryhmän repeämään täyteen nauruun sekä toteamaan, että tässä olisi kaivattu versio kappaleesta. - Mietin siihen, että no ei kai nyt sentään, että en kai mie tällä tavalla voi sitä laulaa levylle. Mutta sitten loppujen lopuksi rupesin miettimään, että mikä tässä nyt aiheutti sen suurimman reaktion, mistä meillä tuli se paras fiilis, niin tästä se tuli. - Mutta niin kuin sanottu, ei siihen mitään tämmöistä suurta taiteellista tai luovaa oivallista liittynyt, vaan oikeastaan ihan tämmöinen tekninen asia. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli … ki-linnanahteelle/8028046#gs.9es84g Shimmer-reverb on ihana efekti. |
Hannubal 17.08.2022 22:35:19 | |
---|
Epämuusikko: Ei ole. ja se jamaikamolotus kuuluu asiaan ja sen kanssa oon oppinu elämään. Hectorin huumorikäsitteessä olisi isomman tapaustutkimuksen paikka. eissss. Minusta Hector on lähinnä tehnyt näissä huumoribiiseissään irtiottoa vakavista biiseistään, eikä se minua paljon häiritse. Mutta hänen ylinäytteleminen Vain elämää -sarjassa ei toiminut muiden lauluja tulkitessa. Mm. Mikko Kuustosen Aurora ja Chisun Tuu mua vastaan menivät pahasti ylitulkitsemisen ja heilumisen takia pilalle. Pukki on sammunut, se tänään dokas horjuen. |
Epämuusikko 18.08.2022 00:08:38 | |
---|
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 18.08.2022 07:47:12 (muokattu 18.08.2022 07:47:22) | |
---|
Minä puolestani olen helpottunut että asialle löytyy noinkin luonteva selitys :) Voin hyvin kuvitella että tuo on levyä tehdessä kuulostanut hauskalta idealta. Hyvä asenne Tuiskulla. En ole musiikin asiantuntija. |
Zed 19.08.2022 10:17:34 | |
---|
Se joku syntikkapoppibiisi, jossa hieman Geddy Leeltä kuulostava laulaja sirottelee -cal -päätteisiä sanoja: magical, logical, clinical, madrical, padrical, mudrical, ödrical jne. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
Gary Enfield 19.08.2022 10:51:27 | |
---|
Zed: Se joku syntikkapoppibiisi, jossa hieman Geddy Leeltä kuulostava laulaja sirottelee -cal -päätteisiä sanoja: magical, logical, clinical, madrical, padrical, mudrical, ödrical jne. Supertrampin Logical song? |