Aihe: CDON.com
1 2 3 4 510 11 12 13 1424 25 26 27 28
Jööhannes
12.02.2007 16:29:55 (muokattu 12.02.2007 18:19:10)
Ah, tuttua cdon-laatua kolahti taasen luukusta. 2 levyä, toisesta keskiö paskana ja toisesta kansi halki. Ei vieläkään tärpännyt ehjä, no ehkä ensi kerralla..

Joo, itselläkin tulee tilattua cdon:sta levyjä parin kuukauden välein, ja harvemminpa sieltä sattuu kaikki levyt ehjinä tulemaan :) Saa aina olla vaihtamassa koteloita. Noh, levyt soi ja se on pääasia.
Himputin lieroa menometallia -> www.grokesclan.com tai www.mikseri.net/grokesclan.
MV
12.02.2007 16:51:05
kaks tilausta olen tehnyt ja molemmat ovat olleet täydellisessä kondiksessa.
mobel
12.02.2007 21:37:52
Meikäläisellä 25 tilauksesta ollut vain pari kertaa koteloita rikki. :o
:-D
Jamppa2
13.02.2007 16:14:59
Uskallin nyt sitten piiiitkästä aikaa laittaa tilausta kehiin viime sunnuntaina. Katotaan nyt sitten kuinka ja koska ne sieltä tulee. Jos vielä tulee jotain vakavaa hämminkiä niin saattoi olla meikäläisen vipa tilaus.
Ensin vessa sitten pissa.com
Piepe
13.02.2007 17:19:13
Kymmeniä levyjä olen tilannut, niistä ainoastaan parista on ollut keskiö rikki tai muuta olematonta harmia, mutta nyt tuli, 2 kk tilauksen jälkeen, ekaa kertaa ilmoitus ettei levyä voi tilata koska tavarantoimittajalla ei enää ole sitä. FUCK!
go create.
Planetist
18.02.2007 21:52:54
Tilasin dvd-boksin, lähettivät väärän. Lähetin asiasta viestiä ja lähettivät oikean boksin ja kuoren jolla lähettää väärä boksi takaisin. Noh, tänään kokeilin ja tuo uusi kuori on juuri ja juuri liian pieni sille boksille.
"Who says nothing is impossible? Some people do it every day!" Alfred E. Neuman
stigcarpelan
18.02.2007 22:40:34
Pistin tilaukseen Zeppelinin dvdeen kun oon odotellut pitkään millon sen hinta tulee alaspäin. No nyt se tuli sitten aika kivasti.
THV-klubi#48
"Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio."
Dropped C
18.02.2007 23:51:13
Tässä omia kokemuksiani CDON:sta. Elikkäs ennen joulua tilasin itselleni joululahjaksi Neverwinter Nights 2 PC-pelin. N. viikon päästä postiin saapui paketti joka ikäväkseni sisälsikin jonkun Command & Conquer - kokoelman, kun kuoren kotona avasin. Ajattelin että: "No ei siinä vielä mitään, tälläistä sattuu."

Laitoin CDON:lle meiliä että sain väärän tuotteen. Jonkin ajan kuluttua sieltä sitten tulikin palautuskuori, jolla palautin väärän pelin. Oikea pelikin tuli kotiin samoihin aikoihin ja maksoin sen sisältämän laskun.

No tietenkin ajattelin että tämä homma on tässä, mutta n. kuukautta myöhemmin posti toi "iloisen" yllätyksen, eli muistutuslaskun CDON:lta "maksamattomasta" Neverwinter Nights 2 - pelistä. Sisälsi myös uhkauksen ulosotosta muistaakseni. No tästä tietysti lähti jo hieman vihainen meili CDON:lle tilausnumeron kera. Sanoivat että selvittävät asian. No asiahan tietysti selvisi muutaman meilin jälkeen ja kahteen kertaan minun ei tarvinnut k.o. pelistä tietenkään maksaa, mutta tapauksesta jäi kyllä sen verran ikävä maku suuhun että taisi viimeinen kerta kun kyseisestä lafkasta mitään tilaan.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Torniojaws
19.02.2007 07:03:19 (muokattu 19.02.2007 07:05:25)

No tietenkin ajattelin että tämä homma on tässä, mutta n. kuukautta myöhemmin posti toi "iloisen" yllätyksen, eli muistutuslaskun CDON:lta "maksamattomasta" Neverwinter Nights 2 - pelistä. Sisälsi myös uhkauksen ulosotosta muistaakseni. No tästä tietysti lähti jo hieman vihainen meili CDON:lle tilausnumeron kera. Sanoivat että selvittävät asian. No asiahan tietysti selvisi muutaman meilin jälkeen ja kahteen kertaan minun ei tarvinnut k.o. pelistä tietenkään maksaa, mutta tapauksesta jäi kyllä sen verran ikävä maku suuhun että taisi viimeinen kerta kun kyseisestä lafkasta mitään tilaan.

Itse sain muistutuslaskun (22,80 e) melko vanhasta tilauksesta. Noh, maksoin sitten sen. Pari päivää myöhemmin tuli maili, jossa CDON ilmoitti ylisuorituksesta - koko summalta (22,80 e) :)

Niillä taitaa olla jokin laskujärjestelmä sekaisin ja tulee tuollaisia virheellisiä muistutuksia.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Proge
04.03.2007 03:27:27 (muokattu 04.03.2007 03:27:52)
Ootteko huomannu että Cd.onissa on yhtäkkiä hävinny tosi paljon eri artistien levyjä valikoimasta? Enemmän on jääny jäljelle vaan kokoelmia ja sinkkuja, mutta studioita uupuu paljon.
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Torniojaws
04.03.2007 11:25:20

Ootteko huomannu että Cd.onissa on yhtäkkiä hävinny tosi paljon eri artistien levyjä valikoimasta? Enemmän on jääny jäljelle vaan kokoelmia ja sinkkuja, mutta studioita uupuu paljon.

Jo niiden on aikakin siivota listoja levyistä, joita ei kuitenkaan ole mahdollista saada heidän kautta.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Aleksi-serkku
04.03.2007 13:59:00
Kymmenisen levyä olen tilannut, ja ainakin tähän asti on kaikki toiminut nopeasti ja ilman ongelmia.
Never trust the white man driving the black van, he's just saving all his voodoo for you. Just for you.
mugena
04.03.2007 14:10:28 (muokattu 04.03.2007 14:12:04)
Ketjua en ole kokonaan lukenut, ja näistä asioista on jo varmasti avauduttu, mutta lisään vielä vähän vettä myllyyn. Olen tilannut noin 20 levyä CDON.comista ja ikävän monissa on ollut vikoja. Kansi on ollut kokonaan irtonainen yhdessä levyssä ja useissa on ollut isoja halkeamia kansissa. Palauttamaan en ole viitsinyt lähteä, koska eivät nuo niin isoja asioita ole.

Toinen mikä välillä pistää ärsyttämään on liian pitkiksi venyvät toimitusajat. Jos sivulla luvataan se 5-7 arkipäivää. niin parhaimmillaan mennyt kuukauden verran, ennen kun levy on kolahtanut postiluukusta.

Ja jotta tämä viesti ei menisi pelkäksi haukkumiseksi, niin pistetääs hiukan kehujakin. Levyvalikoima on todella laaja. Melkeinpä jokainen etsimäni levy on löytynyt. Toiseksi, laskulla tilaaminen on erittäin kätevä tapa tilata levyjä.

Edit: Ainiin, levyjen keskiöitäkin on ollut hajalla.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Proge
04.03.2007 14:39:24
Ketjua en ole kokonaan lukenut, ja näistä asioista on jo varmasti avauduttu, mutta lisään vielä vähän vettä myllyyn. Olen tilannut noin 20 levyä CDON.comista ja ikävän monissa on ollut vikoja. Kansi on ollut kokonaan irtonainen yhdessä levyssä ja useissa on ollut isoja halkeamia kansissa. Palauttamaan en ole viitsinyt lähteä, koska eivät nuo niin isoja asioita ole.

Toinen mikä välillä pistää ärsyttämään on liian pitkiksi venyvät toimitusajat. Jos sivulla luvataan se 5-7 arkipäivää. niin parhaimmillaan mennyt kuukauden verran, ennen kun levy on kolahtanut postiluukusta.

Ja jotta tämä viesti ei menisi pelkäksi haukkumiseksi, niin pistetääs hiukan kehujakin. Levyvalikoima on todella laaja. Melkeinpä jokainen etsimäni levy on löytynyt. Toiseksi, laskulla tilaaminen on erittäin kätevä tapa tilata levyjä.

Edit: Ainiin, levyjen keskiöitäkin on ollut hajalla.

Ite oon tilannu lähemmäs 40 levyä noin puolentoista vuoden aikana, ei oo kyl koskaa kannet ollu hajalla tai muuta vastaavaa.

Ite oon kanssa huomannu että alussa toimitusaika oli mulle noin neljä päivää, nykyään noin viikon.

Levyvalikoima voisi palata takaisin laajaksi, sitä se ei tällä hetkellä ole tiettyjen artistien kohdalla.
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Late-89
06.03.2007 11:06:17
En onneksi ole sortunut tuohon puljuun. Olen kuullut siitä niin paljon huonoa, että en edes halua kokeilla tilata sieltä mitään. Levykauppa Äx, Firebox, ja muutama pienempi firma riittävät minulle. :)
Ziggy Bubba
06.03.2007 11:11:03

En onneksi ole sortunut tuohon puljuun. Olen kuullut siitä niin paljon huonoa, että en edes halua kokeilla tilata sieltä mitään. Levykauppa Äx, Firebox, ja muutama pienempi firma riittävät minulle. :)

CDON on sen verran suosittu nettikauppa, että noita negatiivisia kokemuksia mahtuu väkisinkin joukkoon - ei se mun nähdäkseni sen parempi tai huonompi pulju ole kuin muutkaan. Suomalaisiin firmoihin verrattuna tuolla on kyllä noin keskimäärin edullisemmat hinnat... Laskulla maksamisen helppoudesta ei myöskään monen muun firman kanssa pääse nauttimaan.

Eli ei kannata kuulopuheiden perusteella kauppaa hylätä :)
Myspace.com/Crookmachine
Lesko
06.03.2007 11:54:20
Minä en ole kuullut mitään huonoa tuosta kaupasta, paitsi tällä palstalla ja itsekin siis päädyin tilaamaan levyjä sieltä, paketti tuli viikossa, hyvin pakattuna ja kaikki kunnossa, tilasin heti uudestaan, mutta mokasin itse kun tilasin samat levyt kahteen kertaan, ilmoitin siitä asiakaspalveluun ja kesti kaksi tuntia, kun sieltä tuli henk.koht. viesti, että toinen tilaus on mitätöity. Esimerkillistä asiakaspalevlua ainakin minulle. Tottahan tuo on, että noita negatiivisia asiota sattuu, kun sieltä niin pirusti levyjä kuitenkin tilataan, mutta minulle ja muillekin, joilta olen kokemuksia kuullut, on homma toiminut vallan mainiosti!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Boogierooster
06.03.2007 13:21:28
Suomalaisiin firmoihin verrattuna tuolla on kyllä noin keskimäärin edullisemmat hinnat...

Kannattaapa vierailla Lahden Misirloussa. Tilaustavarat suurimmissa määrin halvemmalla kuin tuolta, vain jotkut CDON:in varastontyhjennysalennukset peittoavat Misen hinnat.
Flow
06.03.2007 14:37:58
Nyt tuli paketti, jossa oli väärä sisältö. Lupailivat, oikean tuotteen tulevan alkuviikosta joten katsellaan...
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Borlag
06.03.2007 14:45:06

Omasta kokemuksesta voin sanoa että lähes joka kerta kun tilaa postin kautta levyjä, oli se sitten CDonista, CDBabysta, Platasta tai oikeastaan mistä tahansa muualtakin, ne kotelot on rikki. Tuosta en pahemmin stressiä ole ottanut koskaan kun niitä menee ihan kotioloissakin välillä rikki ja uusia saa halvalla.

Isoin ongelma itsellä CDonin kanssa on ollut se että kun levyt tilataan ja luvataan esim 3-5 päivän toimitusaika, niin niitä saa sitten odotella kuukausitolkulla ennenkuin tulee viesti että tilaus peruttu koska ei voida toimittaa. Jos ja kun tämän jälkeen katsoo heidän sivustoaan niin samat levyt on edelleen siellä samoilla toimitusajoilla varustettuna vaikka he eivät niitä edelleenkään toimita. Takana nyt lähemmäs 50 tilausta vuosien varrelta joissa levyjä ollut n. 400 kappaletta, noista noin viidesosa jäänyt saamatta. Tosin pienenä lohdutuksena mainittakoon että jos ne tulee jälkikäteen eri paketissa, niin ei postikuluja silti makseta kuin kerran. Ja jos tuosta valittaa että levyjä mainostetaan olevan myynnissä vaikkei niitä ole, niin useimmiten tulee jonkinlainen alennuskoodi pahoitteluineen vastauksena. Tuo koodi on yleensä ollut ilmaiset postikulut seuraavaan lähetykseen.

Noista koteloista vielä sen verran että itse ainakin toivoisin kauppojen luopuvan niistä kokonaan postituksissa kuten CDBaby tekee pyydettäessä (tulee muuten huomattavasti halvemmaksikin). Levyt paperitaskuihin, ne kuplapussi kirjekuoriin ja postiin. Kertaakaan en ole saanut levyjä rikkinäisinä tuolla lailla. Ja itse myöskin satoja levyjä tuollalailla lähettänyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)