![]() 07.06.2006 16:14:18 | |
---|---|
Minun mielestä et voi vähentää ateriakustannuksia, jos kerran olet mennyt kuittaamaan päivärahan. Sillähän on tarkoitus kattaa matkatyöstä johtuvat, muun muassa aterioinnista aiheutuvat lisäkustannukset. .. Etkä verohallituksenkaan mielestä: Verohallituksen päätös verovapaista matkakustannusten korvauksista (vuonna 2006) 14 §. Joo, sori. Vähennetään 14 e vähennyksistä. :-D Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan. | |
![]() 07.06.2006 18:01:33 | |
Tuo on vain hypoteesi. Henkilö joka lataa mp3-formaatissa olevan levyn ja toteaa sen huonoksi,... Look, who's talking - toi se vasta hypoteesi onkin. Joka pahuksen levypuodissahan on piste, missä voit kuunnella levyä ennen ostoa. Ei ole rehellisenkään pakko ostaa sikää säkissä. Suurin osa warettajista kerää silkkaa ahneuttaan helevetinmoisen määrän levyjä. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" | |
![]() 07.06.2006 18:19:16 (muokattu 07.06.2006 18:20:53) | |
onko pakko odottaa RIAA:n toimenpiteitä ? johdonmukaisuuden nimessä tämmöiset olisi syytä poistaa siinä kuin waretus- ja tab-linkitkin Feggy 27.01.2006 12:45:31 (muokattu 27.01.2006 12:59:56) Oliskohan tämä paras keksintö sitten Internetin? Musiikivideoita, joita ei koskaan tulla näkemään MTV:ltä. Ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/index Pari esimerkkiä: http://www.youtube.com/watch?v=LvmpsJw6qqc http://www.youtube.com/w/Hanoi-Rock ... --Tragedy?v=8KN3MfHELZw&sea levittämisen syyksi ei kelvanne, että ei näe mtv:ltä Soitetaan jamia! | |
![]() 07.06.2006 18:36:15 | |
Eiks noi musiikkilataamot jne oo keksitty - että voi niinkun laillisesti imeskellä musaa vähän vähemmänkin, kun aina levyllisen siihen tyyriiseen 23,95 hintaan. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" | |
![]() 07.06.2006 18:44:09 (muokattu 07.06.2006 18:49:30) | |
Taitaa tässäkin threadissa moni nyt kuvitella että lataaminen on ollut aina laitonta. VÄÄRIN, omaan käyttöön sai ladata niin paljon kuin sielu sieti vielä hieman reilu 6kk sitten. 31.12.2005 oli viimeinen päivä kun netistä sai, jep jep... ihan oikein luvallisesti ladata mitä lystäsi. 1.1.2006 astui uusi laki voimaan ja nyt täällä innokaimmat ovat jo lynkkaamassa warettajia. Kehitys kehittyy... HITAASTI! Se mihin on totuttu on vaikeasti muokattavissa. Kuvitteleppa jos vaikka ykskaks päätetään että suomen valuutta on rupla ja liikenteestä tehdään vasemmanpuoleinen. Se vie hitosti aikaa tottua muutokseen. Tällaisessa tapauksessa missä tuo muutos käsittää käytännössä kaikki elävät sukupolvet, niin se muutos voi kestää seuraavat 15 vuotta minkä kesti tuo latailukin. Joo tosi hyvä idea. Hei kerrotaan tästä levy-yhtiöillekin ! Oikeesti me kuitenkin rakastetaan meidän faneja enemmän kuin itseämme, ja se on tosi paljon se. En sinun faneista tiedä mitään... onko edes heitä? Mutta en usko että Elton Johnille on iso raha luopua miljoonasta kerran vuodessa jos tienestit on muutenkin tähtitieteelliset. Tai 50cent vois seuraavan lätyn ihan hyvin tuottaa puoleen hintaan. Yksi varakkaampi herra meidänkin suvussa totesi että "miljoona sinne tänne" kun neuvottelivat yli 28milj. sopimuksesta. Tuossa se rupeaa olemaan aivan sama onko se nyt sitten 27 vai 28. Jos se on ostajalle iso asia että hinta tippuu 28milj. eurosta 27milj. euroon niin kannattaahan se mielummin myydä hälle 27milj. kun ettei myy ollenkaan. Toisessa vaihtoehdossa tulee 28milj. takkiin, toisessa 1milj. Eli jos se kulutus on levyjen hinnasta kiinni, niin eikö ole parempi korottaa myyntiä pienillä hinnanalennuksilla kuin että ei myydä ollenkaan? Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 18:48:04 (muokattu 07.06.2006 18:48:55) | |
Taitaa tässäkin threadissa moni nyt kuvitella että lataaminen on ollut aina laitonta. VÄÄRIN, Kun kaikki kuitenkin tiesivät, että se materiaali mitä ladattiin oli laitonta, niin toi on aika paksua hymistelyä. Kyllä se lataaminen oli moraalisesti väärin ennenkin, vaikka juridisia seuraamuksia ei ollut edes tän nykyisen mahdollisen tekijänoikeuskorvaus-vaateen vertaa. Mutta jos sä haluat ajatella, että ainoa asia mikä eroittaa oikean väärästä on rangaistavuus, ole hyvä vaan. Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
![]() 07.06.2006 18:54:35 | |
Kun kaikki kuitenkin tiesivät, että se materiaali mitä ladattiin oli laitonta, niin toi on aika paksua hymistelyä. Millä tavalla se oli laitonta, jos kerran omaan käyttöön sitä sai vapaasti ladata. Sen levittäminen oli laitonta, mutta ei lataaminen. Enhän minä voi ladattaessa tietää onko se vastapuolen kaveri ostanut levyn, kääntänyt sen koneelle ja laittanut kavereilleen jakoon. Tietääkseni edelleenkin levyn saa kopioida kaveripiirilleen kunhan ei riko kopiosuojausta. Kyllä se lataaminen oli moraalisesti väärin ennenkin, vaikka juridisia seuraamuksia ei ollut edes tän nykyisen mahdollisen tekijänoikeuskorvaus-vaateen vertaa. Niin no... minusta siinä ei ollut moraalisesti mitään väärää ladata yksityiseen käyttöön. Levittäminen sen sijaan oli ja on edelleen hyvinkin tuomittavaa. Mutta jos sä haluat ajatella, että ainoa asia mikä eroittaa oikean väärästä on rangaistavuus, ole hyvä vaan. Samalla tavalla voidaan ajatella että asiat joista rangaistaan eivät välttämättä ole väärin, mutta niistä nyt vain sattuu tulemaan rangaistus. Eli mikä/kuka loppupeleissä päättää ja määrittelee mikä on oikein ja mikä väärin? Joku monopolia pyörittävä sikariporras vai? Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 19:00:21 | |
Enhän minä voi ladattaessa tietää onko se vastapuolen kaveri ostanut levyn, kääntänyt sen koneelle ja laittanut kavereilleen jakoon. Tietääkseni edelleenkin levyn saa kopioida kaveripiirilleen kunhan ei riko kopiosuojausta. Oli varmaan ostanutkin, mutta ei se silti tee siitä laillista. Katsos, jos sä pääset sen lataamaan, kyse on laittomasta toiminnasta. Kavereillekaan ei saa kopioida tuollai julkisen netin kautta, ei saanut silloin eikä saa nyt. Tää on taas tätä. Älä sä lähde tähän, mä olen tätä myöten täynnä noita Leikarin, Jäykkiksen ja PeteH:n "hauskoja" teoretisointeja, kun he miettivät mikä oikein on kielletty ja mikä ei, mutta vain omasta näkökulmastaan ja lähtökohdistaan. Kun mulla ei oikeesti olis aikaa eikä mielenkiintoa filosofointiin, mutta oikeudentunto (kyllä! Just se!) ei salli jättää tänne paskakommentteja viimeisiksi ja oikomatta, kun tietää että täällä on oikeasti lapsia ja sellaisia jotka ihan oikeasti eivät tiedä. Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
![]() 07.06.2006 19:09:35 (muokattu 07.06.2006 19:15:38) | |
Oli varmaan ostanutkin, mutta ei se silti tee siitä laillista. Katsos, jos sä pääset sen lataamaan, kyse on laittomasta toiminnasta. Kavereillekaan ei saa kopioida tuollai julkisen netin kautta, ei saanut silloin eikä saa nyt. Ei toki, mutta on olemassa esim. FTP-palvelimia joihin ei kuka tahansa pääse käsiksi. Sieltä sai ennen 1.1.2006 itselleen käydä lataamassa. Nykyään ei enää. Kopiointi sähköisessä muodossa on laitonta, mutta jos hän antaa CD:n minulle ja minä kopioin sen itselleni, niin se on laillista. Mielestäni tuo on vähintäänkin outoa. Sama homma kun sanottais että prätkällä ei saa ajaa 120kmh alueella kuin 80kmh, autolla sitten tuo 120kmh. Tää on taas tätä. Ainahan tämä on. Mihin se siitä muuttuisi? Älä sä lähde tähän, mä olen tätä myöten täynnä noita Leikarin, Jäykkiksen ja PeteH:n "hauskoja" teoretisointeja, kun he miettivät mikä oikein on kielletty ja mikä ei, mutta vain omasta näkökulmastaan ja lähtökohdistaan. En minä lähde sen enempää pohtimaan. Minä vain esitin miten minä asian koen/näen. Kun mulla ei oikeesti olis aikaa eikä mielenkiintoa filosofointiin, mutta oikeudentunto (kyllä! Just se!) ei salli jättää tänne paskakommentteja viimeisiksi ja oikomatta, kun tietää että täällä on oikeasti lapsia ja sellaisia jotka ihan oikeasti eivät tiedä. Niin, kyllä minun puolestani saa toitottaa että nykyään latailu ja levittäminen on LAITONTA, RIKOLLISTA ja RANGAISTAVAA... mutta turha siinä on moralisoida että "kyllä ennenkin olisi sisäisten kellojen pitänyt soittaa". Tiedän kyllä että monelle se mp3:n latailu on keräilyä. Puoliakaan ei kerkeä kuuntelemaan mutta kaikki on pakko saada. Tiedän sen siitä että olen itse tutkinut viimeisen 10 vuotta kohtuullisen sinnikkäästi ripgrouppien touhuja. Tiedän tuolta ajalta myös sen, että ongelma ei ole satunnaiset kotilatailijat... vaan järjestäytynyt warettaminen. Sitä vastaan pitää taistella oikeusteitse ja lujaa, mutta nyt he keskittyvät lähinnä ratsaamaan muutamia jakelukanavia (joita nousee heti pystyyn uusia) ja satunnaisia kotikäyttäjiä. Ei näin... Moni torrent-sivusto kuivuisi kasaan kun ripgroupit lakkaisivat olemasta. Se on se suurin "waren tuottaja" ja he dumppaavat tavaraa jakelukanaviin joista se sitten lähtee leviämään yksityisille. Jos tuo "tuottaja" tapettaisiin, niin moni jakelukanava kuivuisi! PS. samaan hengenvetoon voisi mainita, että mistä sitten huippuartistien levyt vuotavat 0-day FTP-palvelimille ja torrenteiksi, jos kerran musabisneksessä on kaikki reilassa? Mistä ripgroupit saavat tuon levyn? Minäpä kerron: 1. Ripgroupeilla on jäseniä levy-yhtiöistä, leffayhtiöistä, softataloista jne. jotka pääsevät käsiksi tuotteeseen. 2. Ripgroupit maksavat esim. kriitikoille ja muille tahoille että he saavat screener-DVD:n tai promo-CD:n vartiksi lainaan. 3. Osa ripgroupeista rahoittaa toimintaansa muilla laittomilla keinoilla. Esimerkiksi piraattien myynnillä. Tiedän myös tapauksia missä on myyty huumeita jotta on saatu palvelimet pystyyn. 4. Poliisi on käytännössä voimaton, esim. RNS rip-groupilla on jäseniä ympäri maailmaa. Jos USA:n puolelta ratsataan, backup FTP-palvelimesta nousee 24h sisällä esim. Brasiliasta. Samasta syystä julkaisuja saadaan ympäri maailmaa eikä sitä tiedä kovinkaan moni mistä ne promot/screenerit yms. vuotavat julkisuuteen ennen julkaisupäivää. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 19:20:33 | |
Moni torrent-sivusto kuivuisi kasaan kun ripgroupit lakkaisivat olemasta. Se on se suurin "waren tuottaja" ja he dumppaavat tavaraa jakelukanaviin joista se sitten lähtee leviämään yksityisille. Jos tuo "tuottaja" tapettaisiin, niin moni jakelukanava kuivuisi! Sama juttu tuossa kuin järjestäytyneen rikollisuuden piraatti-cdbisneksissä. Ei vaan ole ollut hirveesti mielenkiintoa lähteä isojen konnien perään vaan hätyytellään väärästä päästä. Kato kun siitä voisi olla liikaa vaivaa, parempi hätyytellä teinejä ja satunnaislataajia. "N.N:llä oli jopa 200 mp3-kappaletta jaossa, useita albumeita." Vau, hyvä jätkät. Ootte ottanu kiinni oikein Ison Luokan Tekijän. Warettaja mikä warettaja, rikollisia kaikki tyynni ja hirteen vaan. Tajuatteko, tuolta se näyttää niiden silmissä jotka noista jotain tietää. Humppajätkät taputtelee toisiaan selkään kun joku kakara saa 2500e sakkoja kun isommat kalat olis vielä vapaalla. Kyllähän tuo pelottelu toimii satunnaisiin käyttäjiin mutta kun heidän osuutensa tuosta waresta on niin mitätön verrattuna noihin kovan luokan pro:ihin jotka uppaa petakaupalla laitonta tavaraa verkkoon. Vähän niinkuin tulli jahtaisi hampun kotikasvattajia samalla kun Kolumbialaiset huumeparonit rahtaa heroiinia rajan yli minkä kerkeää kenenkään puuttumatta asiaan. while(true) {play(metal);} | |
![]() 07.06.2006 19:23:00 | |
Sama juttu tuossa kuin järjestäytyneen rikollisuuden piraatti-cdbisneksissä. Ei vaan ole ollut hirveesti mielenkiintoa lähteä isojen konnien perään vaan hätyytellään väärästä päästä. Kato kun siitä voisi olla liikaa vaivaa, parempi hätyytellä teinejä ja satunnaislataajia. "N.N:llä oli jopa 200 mp3-kappaletta jaossa, useita albumeita." Vau, hyvä jätkät. Ootte ottanu kiinni oikein Ison Luokan Tekijän. Warettaja mikä warettaja, rikollisia kaikki tyynni ja hirteen vaan. Jep, tässä asiassa pitäisi waretuksen ja piratismin osalta tehdä samoin kuin huumeissa. Eli kytätä niitä ISOJA saaliita. Tajuatteko, tuolta se näyttää niiden silmissä jotka noista jotain tietää. Humppajätkät taputtelee toisiaan selkään kun joku kakara saa 2500e sakkoja kun isommat kalat olis vielä vapaalla. No, kivi todennäköisesti haluaa vaikuttaa nykyasenteisiin. Sillä asenne- ja kulttuurimuutoksestahan nyt on kyse. Eli molempi parempi, yksittäiset latailut loppuisivat, mutta myös OIKEA rikollisuus loppuisi. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 19:25:45 (muokattu 07.06.2006 19:35:07) | |
Älä sä lähde tähän, mä olen tätä myöten täynnä noita Leikarin, ... "hauskoja" teoretisointeja, kun he miettivät mikä oikein on kielletty ja mikä ei, mutta vain omasta näkökulmastaan ja lähtökohdistaan. olikohan vähän huolimattomasti kivellä heitetty ;-) enpä muista, että olisin koskaan teoretisoinut mukaporsaanreikiä waretusta tukemaan (ellen sitten joskus ole viisastellut jotain siten, että ironia on vaikea huomata) - vaikka muuten johinkin tekijäoikeusjärjestöjen mielipiteisiin/toimintatapoihin yms. olen kriittisesti suhtautunut niin en ole yllyttänyt kiertämään/olemaan välittämättä tms. tekijänoikeuslakeja. En ole myöskään koskaan tukenut tai esittänyt mielipiteitä, joilla ketkuillaan ja viisastellaan ja yritetään vääntää hyväksyttäviksi asiat, jotka ovat moraalisesti arveluttavia vaikka eivät laillisesti sitä suorastaan olisi. Minun mielipiteeni on aina ollut, että tekijänoikeudet koskevat musiikkia - niitä tulee moraalisesti kunnioittaa sen lisäksi, että noudattaa lakeja. BC:n jänkkäys ei minusta tämän asian tiimoilta ole fiksua. Ylläoleva ei silti estä minua olemasta kriittinen esim. sen suhteen, että tekijänoikeusjärjestöt suhtautuvat liian joustamattomasti esim. samplejen käyttöön (en nyt tässä siitä enempää). Minulla ei ole yhtään piraattilevyä eikä netistä imuroitua luvattomasti levitettyä biisiä tms. En myöskään ole täälle levitellyt mitään mp3-waretussaitteja sillä verukkeella, että näitä ette KissFM:stä kuule. Soitetaan jamia! | |
![]() 07.06.2006 19:25:50 | |
... Just se!) ei salli jättää tänne paskakommentteja viimeisiksi ja oikomatta, kun tietää että täällä on oikeasti lapsia ja sellaisia jotka ihan oikeasti eivät tiedä. Jos katselee asioita ainoastaan ja vain säveltäjien ja oikeuksien "omistajien" näkökulmasta niin toki asia on niin että aina kun kääntää lättyä pitisi kilistä kassassa. Asia on kuitenkin minusta paljon isompi ja laajempi kuin että olisi vain kyse yksittäisistä kappaleista tai jonkun fyysisen henkilön tekijänoikeuksista. Ainakin jollain filosoofisella tasolla. Uskon itse että tiedon (ja tiedostojen) levittämisen kieltäminen netin kautta on mahdotonta. Tänään radiossa oli keskustelua asiasta. En kuullut koko väittelyä mutta kävi aika selkeästi ilmi että on säädetty sellaisia lakeja että niitä on kaytännössä aivan mahdoton toteuttaa. Ajatellaan jopa että pitäisi ottaa järki käteen ja laatia sen kaltaisia lakeja ja säädöksiä että täsmäävät nykypäivän realielämän kanssa, puhumattakaan tulevaisuudesta. Internet on hallitsematon ilmiö, tai voihan sitä kukin omalla tahollaan pyrkiä satuloimaan omiin tarpeisiinsa mutta Paavalin sanoin sanoisin että "työlästä on potkia tutkainta vastaan". | |
![]() 07.06.2006 19:29:18 (muokattu 07.06.2006 19:30:14) | |
BC:n jänkkäys ei minusta tämän asian tiimoilta ole fiksua. Aivan se ja sama onko se fiksua vai ei. Pääasia että se herättää keskustelua. En tiedä miten mittaat minkäkin kommentin fiksuuden, mutta se on varmaa että täällä kyllä saa kaikki pepunnuolemiset osakseen jos on "valtavirran kanssa aina samaa mieltä". Jos esittää poikkeavia näkemyksiä, ajatuksia tai mielipiteitä niin vähintään 14 kaveria on huutelemassa kilpaa kuinka mulkku jätkä minä olen. Hyvä asia on, että minä herätän tunteita ja tuntemuksia :) Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 19:30:11 | |
No, kivi todennäköisesti haluaa vaikuttaa nykyasenteisiin. Sillä asenne- ja kulttuurimuutoksestahan nyt on kyse. Eli molempi parempi, yksittäiset latailut loppuisivat, mutta myös OIKEA rikollisuus loppuisi. Word. Mulla on päämääränä se, ettei edes spekuloinnin varjolla jäis vääriä käsityksiä, erityisesti kun mä tiedän kuinka vaihtelevilla pohjatiedoilla varustettua jengiä täällä pyörii. Isojen tekijöiden nappaaminen ei ole meidän juttu, vaan sitä hommaa hoitamassa on kovan luokan ammattilaiset, sikäli kuin heidän annetaan toimia. Sen sijaan ruohonjuuritasolla asenteisiin vaikuttaminen pitäis olla meidän jokaisen juttu. Tää ei kuitenkaan oo Afterdawn, tää on Muusikoiden.net. Sen pitäis antaa joku vihje, eikö? Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
![]() 07.06.2006 19:34:30 | |
Word. Mulla on päämääränä se, ettei edes spekuloinnin varjolla jäis vääriä käsityksiä, erityisesti kun mä tiedän kuinka vaihtelevilla pohjatiedoilla varustettua jengiä täällä pyörii. Se on hyvä asia että jaksat tehdä "pioneerityötä". Siitä kiitos ja papukaijamerkki! Isojen tekijöiden nappaaminen ei ole meidän juttu, vaan sitä hommaa hoitamassa on kovan luokan ammattilaiset, sikäli kuin heidän annetaan toimia. Jep, mutta saisivat vain suunnata nuo resurssit sinne todellisiin ongelmapesäkkeisiin. Flunssaakin on typerä lähteä hoitamaan umpilisäkkeen poistoleikkauksella :) Sen sijaan ruohonjuuritasolla asenteisiin vaikuttaminen pitäis olla meidän jokaisen juttu. Olen samaa mieltä. Monesti minun kirjoitukset vain otetaan siten vastaan, että "no nyt on bonecrusher taas myynyt sielunsa paholaiselle". Tarkoituksenani on nimenomaan tuoda esiin erilaisia näkökulmia näissä asioissa. Eli pitää myös ymmärtää tietyllä tavalla sitä latailijasukupolvea eikä lähteä heti lynkkaamaan. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 19:38:30 | |
en usko että Elton Johnille on iso raha luopua miljoonasta kerran vuodessa jos tienestit on muutenkin tähtitieteelliset. Tai 50cent vois seuraavan lätyn ihan hyvin tuottaa puoleen hintaan. Miks jonkun meistä pitäisi voida päättää paljonko Elton John tienaa? Sä kehuit jossain threadissa saavasi 2500 kk käteen, joten mun päätelmä siitä on, että siinä on 500 euroa liikaa. Käy huomenna sanomassa pomollesi, että näin on päätetty ja sun palkka on jatkossa 2000 euroa käteen kuussa. Se on helppoa huudella kun ei omaa nassua kosketa. Ja onhan tuollaiset Elton Johnit esimerkkeinä just hyvin antamassa kuvaa siitä ettet sä käsitä. Nimittäin sitä asiaa, että suurin osa muusikoista on myös päivätöissä, kuten Kari Peitsamo haudankaivajana. Siinä on paljon realistisempi esimerkki. Paljonko Karin kohdalla leikkaisit ja mistä? Susikoira Roi Orbison | |
![]() 07.06.2006 19:51:46 (muokattu 07.06.2006 19:52:47) | |
Miks jonkun meistä pitäisi voida päättää paljonko Elton John tienaa? Sä kehuit jossain threadissa saavasi 2500 kk käteen, joten mun päätelmä siitä on, että siinä on 500 euroa liikaa. Käy huomenna sanomassa pomollesi, että näin on päätetty ja sun palkka on jatkossa 2000 euroa käteen kuussa. Se on helppoa huudella kun ei omaa nassua kosketa. Jos yrityksen pystyssä pysyminen olisi kiinni tuosta 500e niin voisin siitä luopuakin, tai jos työpaikkani ja tuotoksieni eläminen olisi kiinni tuosta, voisin uhrautuakin. Ja onhan tuollaiset Elton Johnit esimerkkeinä just hyvin antamassa kuvaa siitä ettet sä käsitä. Nimittäin sitä asiaa, että suurin osa muusikoista on myös päivätöissä, kuten Kari Peitsamo haudankaivajana. Siinä on paljon realistisempi esimerkki. Paljonko Karin kohdalla leikkaisit ja mistä? Jos olisit tuolta aikaisemmin lukenut niin suosittelin tuohon porrastusta. Ja tämä nyt oli muutenkin vain "idea muiden joukossa" jolla olisi kenties saanut levyjen hintaa alemmaksi ja menekkiä korkeammalle. Ihmeen herkkähipiäistä porukkaa täällä... Tuntuu tosiaan siltä että olisin jo artisteilta ryöstänyt liksat ihan oikeasti, todellisuudessa. Sellaisen vastaanoton olen ainakin saanut. Mutta ei se mitään... vässykät on vässyköitä, valittajat on valittajia. Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 07.06.2006 19:59:54 (muokattu 07.06.2006 20:05:47) | |
Kyllähän tuo pelottelu toimii satunnaisiin käyttäjiin mutta kun heidän osuutensa tuosta waresta on niin mitätön verrattuna noihin kovan luokan pro:ihin jotka uppaa petakaupalla laitonta tavaraa verkkoon. Vähän niinkuin tulli jahtaisi hampun kotikasvattajia samalla kun Kolumbialaiset huumeparonit rahtaa heroiinia rajan yli minkä kerkeää kenenkään puuttumatta asiaan. Ette sitten ole tulleet ajatelleeksi, että myös näistä ammattiwarettajista ollaan kiinnostuneita? Ne vaan on vähän vaikeampi jäljittää just sen vuoksi, että ne on ammattilaisia myös jälkien peittämisessä. Bonecrusher on kyllä oikeassa siinä, että isojen artistien palkkiot ovat kiivenneet mahdottomuuksiin, ihan samoin kuin leffateollisuudessa. Tämä syö voimavaroja levy-yhtiöiltä, joka näkyy mm. siinä, että pienempien artistien levyjen julkaisemiseen on vähemmän voimavaroja. Toisaalta levy-yhtiöt maksavat hittiartisteille isoja palkkioita juuri sen vuoksi, että laskevat saavansa rahansa takaisin. Hankala kysymys on sitten se, miten tätä kehitystä voitaisiin kääntää takaisinpäin. Itse asiassa olen kyllä aika varma siitä, että levymyynnin laskun vuoksi tämä on jo jossain määrin tapahtunut uusien sopimusten kohdalla. Kysyntä ja tarjonta, nääs. | |
![]() 07.06.2006 20:02:35 (muokattu 07.06.2006 20:03:27) | |
Ette sitten ole tulleet ajatelleeksi, että myös näistä ammattiwarettajista ollaan kiinnostuneita? Toki ollaan, mutta mitään tuloksia ei ole saatu aikaan. RaZoRin ratsia on viimeisin ripgrouppiin kohdistunut ratsia jonka tiedän. Sen jälkeen groupien paranoid-level mittarit nousi aika punaiselle :) Mitä on tulli ja poliisi tehnyt suomenmaassa venäjältä ja virosta tuleville piraateille? Eipä vissiin kauheasti riitä resurssit ja en usko että kovin moni uskaltaa edes tunkea sormiaan sille alueelle. Esim. Virossa kauppakeskuksissa jengi myy piraatteja minkä kerkeää ja poliisi ei edes halua puuttua asiaan. Turismi ja piraattien ostelu on kannattava bisnes siellä jopa poliisille. Mats Dumel teki tuosta dokumentin jokin aika sitten. Oiskohan ollut 45min ohjelmaa varten. Näkikö kukaan? Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher http://www.myspace.com/dimeshred | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)