Aihe: Mikä konemusassa mättää?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Pitkavirta
04.10.2005 11:43:30
SUOMEN KIEL. LUET. YMMÄRT.
Pekka ja Aki a) oli b) nahka c) pussi d) hullu Mikkelin torille eilen. Kun aurinko alkoi paistaa, peitti Aki kasvonsa a) rehtori b) sumu c) rökäle (tpm) d) monet. Pekka kiroili a) osmo b) arvo c) ylppö d) kello , koska hänen korviin koski.

+
nii justiinsa
Pitkavirta
04.10.2005 11:44:25
onks pjörkin medulla-levy konemusiikkia?
nii justiinsa
t-termiitti
04.10.2005 11:52:39

onks pjörkin medulla-levy konemusiikkia?

konemusiikkia? ..hyvä kysymys.

josta päästäänkin toiseen kysymykseen, jota täällä ollaan kyseltykin paljon:

Onko sillä mitään väliä?
Tulokset 1 - 10 noin 58 osuman joukosta haulle "meaning of life is 43". (0,09 sekuntia)
Pitkavirta
04.10.2005 12:18:22
konemusiikkia? ..hyvä kysymys.

josta päästäänkin toiseen kysymykseen, jota täällä ollaan kyseltykin paljon:

Onko sillä mitään väliä?

Eiku mietin vaan että missä menee raja, onhan se vissiin pelkistä ihmisäänistä kasattu levy, mut niistä äänistä on kuitenki koneella väännetty biitit ja loopattu niitä..

Tai Jarmo Saaren "Solu"? Aikalailla konemusiikin kuulosta mutta ihan kitaralla soitettu.

Että mikä on konemusiikkia?
nii justiinsa
Järvihirviö
04.10.2005 14:18:32

Nahkiksen kanssa päädyttiin siihen lopputulokseen, että konemusiikki on sitä, jossa koneet tekevät ja kuuntelevat musiikkia.
t-termiitti
04.10.2005 14:50:02

On aina hienoa ja antoisaa keskustella asioista, jotka rakentuvat yhden sanan ympärille, jonka jokainen käsittää haluamallaan tavalla.

Nahkiksen kanssa päädyttiin siihen lopputulokseen, että konemusiikki on sitä, jossa koneet tekevät ja kuuntelevat musiikkia.

Minäkin yhdyn tähän mielipiteeseen, jolloin yli puolet tähän keskusteluun osallistuneista on asiasta samaa mieltä, josta seuraa, että asia tosiaankin on noin. :)

Mistähän tuota konemusiikkia löytyis? Alko heti kiinnostamaan moinen erikoisuus? Osaankohan kuunnella sitä kun en ole kone? Tai oonhan mä aika "kone" mutten ihan oikeasti kone - ainakaan aikakone.
Tulokset 1 - 10 noin 58 osuman joukosta haulle "meaning of life is 43". (0,09 sekuntia)
Pitkavirta
04.10.2005 14:54:40

Tosta tuli mieleen mun loistava vihannespakkaajan ura.. jamittelin välillä niiden pakkauskoneiden kanssa, tuli hauskoja rytmejä :D

Ja painepesurin kanssa vedettiin kans bluesit kesällä, sillä kun oli semmonen jännä ominaisuus että sen hurina vaihto korkeutta aika randomisti, laulelin siihen päälle stemmoja.
nii justiinsa
t-termiitti
04.10.2005 15:01:49

Eiku mietin vaan että missä menee raja

Kun sitä rajaa ei ole tai "harmaa vyöhyke" on hyvin leveä, sehän tässä keskustelussa hauskinta onkin.

Jos ollaan tiettyä mieltä, niin vain akustisesti esitetty laulaminen on ei-koneilla-tehtyä musiikkia, jos ollaan toista mieltä, niin vain sellainen musiikki jota koneet tekevät/esittävät keskenään toisilleen on konemusiikkia. Väliin mahtuu aika monta mielipidettä - eli persereikää.

...joku voi pitää vieläpä äänihuulia ja ihmisaivoja koneena ja toisaalta koneetkin ovat alunperin lähtöisin ihmisestä. joten harmaa vyöhyke leveni entisestään...
Leikari
04.10.2005 18:24:31

sinänsa aivan aiheellinen kysymys

vaan onhan tätä jankkaamista riittäyt ilman tuon pohdiskelua aika pitkään muutenkin
Soitetaan jamia!
vrajala
05.10.2005 00:54:32
Mä olin aikanaan juurikin sitä mieltä että konemusa on feikkaamista. Ja sitäpaitsi kamalaa kuraa. Mutta mä kuuntelinkin 98 prosesttisesti heviä. Nykyään mielipiteet on pikkasen toisella tolalla, joskaan en mä pääosin koneella tehtyä musiikkia kuuntele vieläkään. Hevin osuus on tosin pudonnut jo ainakin neljällä prosentilla.

Mä en vain yksinkertaisesti pidä konemusasta vaikka voinkin jo myöntää siltäkin saralta löytyvän lahjakasta porukkaa sekä taidolla ja tunteella tehtyä musiikkia. Tuo ei vain jostain syystä ole mua varten. Ja voin myös rehellisesti sanoa arvostavani enemmän ihmistä, joka tulkitsee musiikkia jollain hieman tietokonetta enemmän soitinta muistuttavalla instrumentilla. Älkääköt ottako tuota pahalla. Se tietokone-sana oli lähinnä ilmaus, ei varsinainen mielipide.
Sinne meni. Viuh.
insight
06.10.2005 15:03:28

Väliin mahtuu aika monta mielipidettä - eli persereikää.

Heh =)

Vois tavallaan ajatella, että se ns. konemusa on vain hieman jalostettua sähköisesti tuotettua musaa ja tavallaan vain akustinen musa puhtainta, kun siinä ei ole sähköä pilaamassa soundia. Toisaalta sähköllä on mahdollista tuottaa ihan uusia soundeja, mikä musiikissa melodian ym. lisäksi on olennainen osa fiiliksen luomisessa. Fiilis on tärkein, työkalut, joilla se saavutetaan eivät. Asennevammaisuus on asia erikseen.
maelstorm
06.10.2005 17:45:19
mun mielestä nykyinen 'sekkarissa sävelletty' ja plugareilla turboahdettu ja vireeseen väkisinraiskattu rockmusiikki on enemmän teknoa kuin ... tekno.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)