Aihe: Bob Dylan
1 2 3 4 59 10 11 12 1322 23 24 25 26
kepe-5
23.10.2010 02:10:52 (muokattu 23.10.2010 02:11:15)
Flash: Mielenkiinnolla odotan etenkin miltä nuo mono levyt kuulostavat... Todennäköisesti hemmetin hyvältä.

Dylan kuulostaa kyllä erittäin huikealta nimenomaan monona. Tuttu antoi muutama vuosi sitten mulle nuo sähköisen kauden levyt stereoälppäreinä, ja kun sittemmin kuulin samaiset levyt monona, niin eroa ei voinut olla huomaamatta. Monosoundi palvelee tuollaista suoraa ja puhuttelevaa ilmaisua hirveän kauniisti.
And you don't stand an outside chance
MadMatt
23.10.2010 18:53:18

Flash: Tuli laitettua juuri The Original Mono Recordings boksi tilaukseen. Äxästä tai play.comista (ja varmaan jostain muualtakin) kun tilaa niin saa kaupanpäälle Live At Brandels 1963 levyn kaupan päälle. The Witmark Demos piti toki myös tilata samalla. Mielenkiinnolla odotan etenkin miltä nuo mono levyt kuulostavat... Todennäköisesti hemmetin hyvältä.

Laitoin myös tuon mono boxin tulemaan. Vinyyli-laatikko olisi tietysti ollut asiaa mutta kun maksaa yli satasen enemmän niin otetaan tämä paketti cd:nä
MadMatt
26.10.2010 20:43:47

Original Mono Recordings boxi Megastore SE:ssä vain 64 euroa!!

http://www.megastorefinland.fi/acti … te/next%2CProduct.vm?itemid=2238151

Hyvittivät pyytämättä erotuksen vaikka tilasin boxin tuolta normihintaan. palvelu pelaa....
Flash
29.10.2010 07:05:57

Flash: Mielenkiinnolla odotan etenkin miltä nuo mono levyt kuulostavat... Todennäköisesti hemmetin hyvältä.

Joo, eipä tarvinnut katua, ei todellakaan! Kyllä nämä mono miksaukset jytäävät tykimmin. Juuri nyt kuuntelen Highway 61 levyä ja se saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä myöten. Rokkaa! Suosittelen tuota boksia kaikille, etenkin kun sitä saa aika kohtuulliseen hintaan.
Live Music Is Better!
MadMatt
30.10.2010 15:58:25

Tuli kuunneltua koko boxi alusta loppuun. Kunnon monosoundit tekevät kyllä oikeutta tälle tavaralle. Akustisissa vedoissa on sitä oikeaa intesiteettiä ja läsnäolon tuntua. Sähköisessä puolessa koko homma on ikäänkuin tiukemmin ja napakammin paketissa ja kuuntelukokemus on erittäin miellyttävä.
LaMotta
30.10.2010 18:26:44

Teille on valehdeltu niin paljon, ettette tiedä oletteko tulossa vai menossa." - Benjamin Freedman
MadMatt
30.10.2010 19:36:12

Kuuntelin tässä jälkihuuruissa pitkästä aikaa "Slow Train Coming" vinyyliä ja taas kerran ihmettelen miksi tuo tuotos niin usein lytätään. Mielestäni erittäin hieno lätty vaikka levyn ns. sanoma ei mulle olekkaan välttämättä se ykkös juttu.
studiokekkonen
30.10.2010 21:07:59

MadMatt: Kuuntelin tässä jälkihuuruissa pitkästä aikaa "Slow Train Coming" vinyyliä ja taas kerran ihmettelen miksi tuo tuotos niin usein lytätään. Mielestäni erittäin hieno lätty vaikka levyn ns. sanoma ei mulle olekkaan välttämättä se ykkös juttu.

Missä tuota muka on lytätty? Mun mielestä sitä pidetään suuressakin arvossa, kuten pitääkin sillä levy on mainio - vaikka sanoma menee itseltäkin kyllä ohi-sektorille.
MadMatt
30.10.2010 21:29:16 (muokattu 31.10.2010 07:21:32)

"Hienoa gospelia mutta huonoa Dylania" Tuonlaista oon monesti lukenut...
Sergei Fallinen
31.10.2010 06:06:25
voihan se sanoma tietty ällöttää joitain, mut ei noi bobin gospel -levyt, slow train niistä vissiin parhaana, ollenkaan huonoa musaa ole
AlaE
31.10.2010 20:48:05 (muokattu 31.10.2010 20:48:22)
LaMotta: Bob Dylan - Eput

http://www.youtube.com/watch?v=TatHTfexyFE

Nyt olen kerrankin Mikko Alatalon kanssa samaa mieltä. Syrjän veljekset eivät ymmärtäneet Dylanin merkitystä koko rockmusiikille. Totta on sekin, että nostaminen messiaaksi on ollut typerää, Zimmermann itse on siitä todistanut. Lukekaa vaikka muistelmien eka osa.

Ylöjärven poikien merkitys Suomi-popille on aika kaukana Dylanin merkityksestä maailman rockmusiikille. Bob näytti, että rockmusiikissa voi laulaa muustakin kuin vitusta. Se on aika paljon.
Makkari
31.10.2010 23:24:54
AlaE: Nyt olen kerrankin Mikko Alatalon kanssa samaa mieltä. Syrjän veljekset eivät ymmärtäneet Dylanin merkitystä koko rockmusiikille.

Mistä sinä tai Mikko Alatalo päättelee, etteivät Syrjän veljekset ymmärtäneet Dylanin merkitystä?
"and I tell it and think it and speak it and breathe it, and reflect it from the mountains so all souls can see it"
zekeode
01.11.2010 02:37:12

AlaE: Nyt olen kerrankin Mikko Alatalon kanssa samaa mieltä. Syrjän veljekset eivät ymmärtäneet Dylanin merkitystä koko rockmusiikille. Totta on sekin, että nostaminen messiaaksi on ollut typerää, Zimmermann itse on siitä todistanut. Lukekaa vaikka muistelmien eka osa.

Ylöjärven poikien merkitys Suomi-popille on aika kaukana Dylanin merkityksestä maailman rockmusiikille. Bob näytti, että rockmusiikissa voi laulaa muustakin kuin vitusta. Se on aika paljon.

Biisi on Mikko Saarelan ja Pantse Syrjän sanoittama. Heidän ystävänsä oli nähnyt Göteborgissa Jumalan (Bob Dylanin) ja siitä syntyi sitten tämä "mestariteos".

Toki kaiken lyriikan voi ottaa myös kirjaimellisesti...ilman sarkasmitutkaa.
MadMatt
23.11.2010 20:39:35 (muokattu 24.11.2010 05:53:26)

Play.com:lla kaikki vanhemmat Bootleg Series julkaisut 12,49 euroa kpl!

http://www.play.com/Search.aspx?sea … ch&page=search&d=1&ob=6
Jokapaikanapina
20.12.2010 22:59:17 (muokattu 20.12.2010 23:02:10)
Hitto, The Times They Are A-Changin' -albumi on tosi hyvä. Tosi intiimi tunnelma ja sävellyksetkin Dylaniks aika melodisia.

EDIT: Kirjastossa oli albumi, joka oli muuten täysin sama ku Bringing It All Back Home kansia ja biisejä myöten, mutta levyn nimi oli Subterranean Homesick Blues. Bootleg, piraatti, mitämitä?
Klezberg
20.12.2010 23:44:10 (muokattu 20.12.2010 23:57:13)

Jokapaikanapina:
EDIT: Kirjastossa oli albumi, joka oli muuten täysin sama ku Bringing It All Back Home kansia ja biisejä myöten, mutta levyn nimi oli Subterranean Homesick Blues. Bootleg, piraatti, mitämitä?

Eiköhän se ole ihan virallinen julkaisu, että sitä olisi levitetty molemmilla nimillä. Täytyy tsekata asia.

Edit: Bob Dylan, an illustrated discography (1978) p. 41-42 toteaa että herätti hämmennystä kun saivat CBS:ltä em. levyn 1976 ja nimenä olikin tuo Subterranean Homesick Blues. CBS:n selitys oli että levy oli prässätty Hollannissa ja jossakin oli sattunut virhe.

Piti vielä käydä tsekkaamassa kummalla nimellä tuo on vinyylinä hyllyssä. Kyllä mulla oli Bringing. On hämärä muistikuva että aikoinaan olisi pitänyt jonkin aikaa etsiskellä että löytyi oikealla nimellä. 70-luvun loppupuolella olen nuo levyt ostanut ja tuohon aikaan niitä siis on ollut kaupoissa.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
kepe-5
21.12.2010 00:51:46 (muokattu 21.12.2010 00:52:13)
Klezberg: Piti vielä käydä tsekkaamassa kummalla nimellä tuo on vinyylinä hyllyssä. Kyllä mulla oli Bringing. On hämärä muistikuva että aikoinaan olisi pitänyt jonkin aikaa etsiskellä että löytyi oikealla nimellä. 70-luvun loppupuolella olen nuo levyt ostanut ja tuohon aikaan niitä siis on ollut kaupoissa.

Mulla on tuo 70-luvun painos Bringin' It All Back Homesta, ja siinä levyn nimi on tosiaankin ns. kustu. Ei ole mikään erityinen keräilyharvinaisuus, ja nuo stereosounditkin on aika ohkaset.
And you don't stand an outside chance
Flash
21.12.2010 08:42:21 (muokattu 21.12.2010 08:53:54)

Jokapaikanapina: EDIT: Kirjastossa oli albumi, joka oli muuten täysin sama ku Bringing It All Back Home kansia ja biisejä myöten, mutta levyn nimi oli Subterranean Homesick Blues. Bootleg, piraatti, mitämitä?

Euroopassa levy julkaistiin tuolla Subterranean... nimellä. Myöhemmät CD-versiot tottelevat myös sitä nimeä (paitsi ehkä nämä kaikista uusimmat).

E: Kaikki remasterit taitaa löytyä vain oikealla nimellä. Mutta ne vanhat CD versiotkin kulkevat Euroopassa tuolla väärällä nimellä (mullakin on sellainen).
Live Music Is Better!
HaloOfFlies
21.12.2010 11:48:00

Mitä mieltä muuten olette tuosta Dylanin joululevystä? Voiko Bob Dylanista ja joulusta puhua samassa lauseessa?
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Jokapaikanapina
22.12.2010 21:37:33
Jokapaikanapina: Hitto, The Times They Are A-Changin' -albumi on tosi hyvä. Tosi intiimi tunnelma ja sävellyksetkin Dylaniks aika melodisia.

Girl From The North Country ja Boots of Spanish Leather. Melkein sama biisi, eri sanat vain :D

Ja hitsi muuten Modern Times on näistä uusimmista levyistä kyllä ehdoton suosikkini. Hullun hyvät saundit ja bändi on hyvässä vireessä. Soitto rullaa mielettömän hyvin ja jopa leikkisästi. Biisitkin hyviä. Kansitaide on hämmentävä: aluks se on siisti, mutta kun kattoo tarkemmin, niin aika törkynen kuva
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)