Aihe: Kertokaa 1990-luvun musiikista?
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
Zl z
07.09.2011 18:38:00
Rubuinen: Ja vitut, kasari paskasta päästiin eroon!! Kasarilla ei tehty mitään muuta kuin paskaa, paria poikkeusta lukuunottamatta, kelatkaa nyt panteraa kasarilla, hyi vittu!!

Tottahan toki on että paras musiikki tulee 60- ja 70-luvuilta
Funkånaut
07.09.2011 18:46:38

Zl z: Tottahan toki on että paras musiikki tulee 60- ja 70-luvuilta

No jaa, Prince on enemmän kasaria.
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
C
07.09.2011 19:00:10
90-luku antoi meille Chris Cornellin. Legendaarinen leukaparta kuuluu raskaamman rokin Suurten Äänien joukkoon, lieneekö ryhmän viimeinen?

Sitä paitsi Soundgardenkin oli helvetin kova.
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
Sakmongkol
07.09.2011 19:06:04

Kyllä paras musiikki tulee noin vuosien 1673 ja 1750 väliltä.
Teijo K.
07.09.2011 19:08:16

jannu: Suollat paskaa. 90-luvun lopun ja tämän hetken välissä on jo enemmän kuin vuosikymmen. Muistan suht elävästi kuinka kymmenen vuotta takaperin jengi nillitti kuinka 80-luku oli aivan hirveää paskaa, kunnes pikkuhiljaa alkoikin 60- ja 70-luku retroilut vaihtua kasarin piribiittiseen kitarapoppiin ja sitä myöten ollaankin jo tultu takaisin 80-luvun puolivälin tukkaheviin. Tää on vain loputonta "ennen tai ainakin 10 vuotta ennen sitä oli kaikki paremmin"-vääntöä, joka käydään ainakin popmusiikin suhteen aina vain uudelleen ja uudelleen, vaihtaen vuosiluvut sopivammiksi ajankuvaan sekä oman sukupolven näkökulmaan.

Kaikkihan sen tietää, että rock kuoli 1986.

Muuten olen samaa mieltä, mutta rokki kuoli 2. helmikuuta 1959. ;)
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
nirzin
07.09.2011 19:47:39
Tietysti jos on pääasiassa kiinnostunut ilmiöistä ja markkinamiesten keksimistä iskusanoista, ei niinkään itse musiikista, niin saattaa hyvinkin olla, että joinakin vuosikymmeninä on ollut turhan paljon ärsyttäviä ilmiöitä ja liian vähän kiinnostavia ilmiöitä. Silloin on ymmärrettävää, että tekee mieli julkituoda näitä "ysiköötluku oli paskaa" -mielipidehelmiä.

Mutta jos on oikeasti kiinnostunut nimenomaan musiikista (tässä tapauksessa ns. populaarista sellaisesta), niin kyllähän herrajumala jokaiselta populaarimusiikin historian aikaiselta kymmenenen vuoden jaksolta varmana löytyy ihan riittävästi hyvää musiikkia kenen tahansa tarpeet tyydyttämään.

Menin oman kokoelmani 90-lukua läpi, eikä tarvinnut aakkosissa mennä kuin A ja jonkin verran B:tä, kun hyvän musiikin tekijöissä tuli 20 nimeä täyteen.
Sakmongkol
07.09.2011 19:50:16
nirzin: Mutta jos on oikeasti kiinnostunut nimenomaan musiikista (tässä tapauksessa ns. populaarista sellaisesta), niin kyllähän herrajumala jokaiselta populaarimusiikin historian aikaiselta kymmenenen vuoden jaksolta varmana löytyy ihan riittävästi hyvää musiikkia kenen tahansa tarpeet tyydyttämään.

Olennaistahan on hyvän musiikin osuus suhteessa huonoon ja sen muutos eri aikoina.
nirzin
07.09.2011 20:03:34
Sakmongkol: Olennaistahan on hyvän musiikin osuus suhteessa huonoon ja sen muutos eri aikoina.

No, esim. tilastoista kiinnostuneille tai aiheesta gradua tekevälle tuollainen voi olla olennaista. Sellaiselle, joka on kiinnostunut kuuntelemaan hyvää musiikkia, tuollaisella suhdeluvulla ei ole mitään merkitystä. Miksi ihmeessä pitäisi olla kiinnostunut siitä, kuinka monta % jonain aikana tehdystä musiikista on huonoa, kun sitä hyvää on kuitenkin ihan riittävästi.
Teijo K.
07.09.2011 20:07:56

nirzin: No, esim. tilastoista kiinnostuneille tai aiheesta gradua tekevälle tuollainen voi olla olennaista. Sellaiselle, joka on kiinnostunut kuuntelemaan hyvää musiikkia, tuollaisella suhdeluvulla ei ole mitään merkitystä. Miksi ihmeessä pitäisi olla kiinnostunut siitä, kuinka monta % jonain aikana tehdystä musiikista on huonoa, kun sitä hyvää on kuitenkin ihan riittävästi.

Juurikin näin. Tilastotieteilijät erikseen.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
Arkka
07.09.2011 20:39:39

Samaa lokerointia se "ysäri on paskaa" on ku "genre x on paskaa" tai oikeestaan mikä vaan asia jonka voi niputtaa jollain. Yleistykset helpottaa ajattelua.

jannu: Suollat paskaa. 90-luvun lopun ja tämän hetken välissä on jo enemmän kuin vuosikymmen.

Jep mutta varmaan on eroa siinä, miten me suhtaudutaan ysärimusaan ja miten suhtautuu 90-luvulla syntyneet, tai muut jotka ei muista sitä.
Lennu
07.09.2011 20:45:34

Mutta kyllä siinä vuosikymmenessä jotain täytyy olla, koska kukaan ei ole vieläkään löytänyt yhtään hyvää biisiä sieltä. Jengi vaan nasaalilla nenä-äänellä känisee että "kyllä se oli hyvä vuosikymmen ku mä olin lapsi nönnöö". Ei se ollut, olen pahoillani että jouduitte olemaan lapsia silloin.
Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka.
Teijo K.
07.09.2011 20:51:31

Lennu: Mutta kyllä siinä vuosikymmenessä jotain täytyy olla, koska kukaan ei ole vieläkään löytänyt yhtään hyvää biisiä sieltä. Jengi vaan nasaalilla nenä-äänellä känisee että "kyllä se oli hyvä vuosikymmen ku mä olin lapsi nönnöö". Ei se ollut, olen pahoillani että jouduitte olemaan lapsia silloin.

Onhan sieltä löytynyt vaikka mitä hyvää, eikun lukemaan tätä ketjua. Ja ei, en ollut lapsi silloin. Säh taisit olla?
Lennu
07.09.2011 20:52:58

Teijo K.: Onhan sieltä löytynyt vaikka mitä hyvää, eikun lukemaan tätä ketjua. Ja ei, en ollut lapsi silloin. Säh taisit olla?

En ollut. En mä jaksa lukea muiden postauksia, ne on kuitenkin ihan pöljiä. Tai luin mä ekalta sivulta pari randomia.
Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka.
nirzin
07.09.2011 20:55:48
Lennu: Mutta kyllä siinä vuosikymmenessä jotain täytyy olla, koska kukaan ei ole vieläkään löytänyt yhtään hyvää biisiä sieltä. Jengi vaan nasaalilla nenä-äänellä känisee että "kyllä se oli hyvä vuosikymmen ku mä olin lapsi nönnöö". Ei se ollut, olen pahoillani että jouduitte olemaan lapsia silloin.

No minä en ainakaan ollut lapsi 90-luvulla, vaan 60-luvulla. Kokoelmassani on 7461 biisiä, joiden julkaisuvuosi on 90-lukua. Joukossa on joitakin ei-kovin-hyviä, mutta kyllä siellä aika monta hyvää on.
levesinet
07.09.2011 20:57:14 (muokattu 07.09.2011 21:38:19)

Niin tulee.

Funkonaut: Noi nyt tuli ensinnä mieleeni.

Noiden kahden ekan biisin 70-lukulaisuus tekee niistä lupaavia. :P
Funkånaut
07.09.2011 21:15:17

http://www.youtube.com/watch?v=7MHW69E15zA
http://www.youtube.com/watch?v=vE4VlA_9OrI&ob=av2n
http://www.youtube.com/watch?v=a4hf … amp;feature=player_detailpage#t=97s
http://www.youtube.com/watch?v=TtBcWl-O5b4

Noi nyt tuli ensinnä mieleeni. Toivottavasti edes joku noista täyttää kriteerit.
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 9. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Stradlin
07.09.2011 21:40:33
Funkonaut pisti hyviä, pistetään jatkoksi vielä nyt sitä paskaa grungea sitten

http://www.youtube.com/watch?v=YPAmydQsozU
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
Sakmongkol
07.09.2011 21:45:44
Pistetään vielä jatkoksi 90-luvun paras piisi: http://www.youtube.com/watch?v=1vgh2dmnBPA
Kailis
07.09.2011 23:03:56

Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Tigerstedt
07.09.2011 23:04:03

Sakmongkol: Pistetään vielä jatkoksi 90-luvun paras piisi: http://www.youtube.com/watch?v=1vgh2dmnBPA

Eisss.....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)