Aihe: Saako M.Netissä missään keskustella Ari Koivusesta?
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
Quru
19.07.2008 16:06:36
Joskus minulla oli vielä joltain ko. "yhdistyksen" virallisilta sivuilta ladattu videokokoelma, yhteensä noin 3tuntia Harria.
Mikä on ihmisen virka sitten kun ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?
kondensaattori
19.07.2008 16:17:09
Quru
19.07.2008 16:18:14
Juuri laitoin lataukseen ja olin tulossa linkkiä laittamaan. Loistaava! Pääsiäinen on kyllä paras.
Mikä on ihmisen virka sitten kun ylämäki loppuu pystyseinään ja toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla?
kondensaattori
19.07.2008 16:22:08
On kyllä tosiaan loistavaa viihdettä. Lisäksi Kukkiksen biisit on mahtavia. Mulla on ne kaikki mp3-soittimessa.
Solex
19.07.2008 16:56:04
Kannan oman korteni kekoon tässä asiassa. Heti alkuun: Ari Koivusesta SAA keskustella. Eri asia on että tarvitseeko Aria arvostaa.

Itse suhtaudun hieman varauksellisesti Koivuseen koska en periaatteellisesti pidä Idolsista tulleita ihmisiä muusikkoina, enemmänkin ilmioinä(missä sinällään ei ole mitään pahaa). Jos Ari täyttää tämän paikan niin siitä vaan, mutta on turha kuvitella saavansa samalla varsinaisten (elitismistä ja purismistaan tunnettujen)metallipatujen varauksettoman hyväksynnän. Minusta tosi-tv on koneisto joka tuottaa sopivia kandidaatteja valmiiksi pakkauksiksi markkinoille, ei niinkään ponnahduslauta tuntemattomille, mutta lahjakkaille laulajille.

Olen vakuuttunut että Aria ei olisi dissattu niin paljon jos hänen musiikkityylinsä olisi ollut Radio Nova -tyylistä poprokkia ja ilman niin tunnettuja kappaleentekijöitä. Lähtökohtaisesti metallimusaan joka oli hyvin pitkään vain alakulttuuri muiden joukossa istuu varsin huonosti asetelma pelkästä levylaulajasta. Koko genren juuret ovat tinkimättömässä DIY-meiningissä ja sitä on varsin vaikea sovittaa Idolsiin ilman että syntyy ristiriitoja.

Tässä oli aikaisemmin hieman ihmettelyä ihan aiheellisesta ristiriidasta koskien Elviksen kuninkuutta ja Arin lahjattomuutta. Noh, itse näkisin sen niin että laulaja on siinä vaiheessa tasa-arvoinen jos hän on haalinut taustajoukkonsa omin ansioin. Ts. Olet ilman megakoneistoa onnistunut saamaan levysopparin ja kiinnittämään kappaleentekijöiden ja tuottajien kiinnostuksen. Se ei varmasti ole helppoa ja sellainen saavutus on minusta aina jonkinmoinen osoitus palavasta rakkaudesta musiikkiin. Tämän "populäärimusiikin tulikasteen" ohittaminen ei ole pois muilta mutta sitä voidaan pitää aikamoisena puuttena meriittilistalla.

Ja lopuksi: Olen avoimesti tekopyhä mielipiteilläni, sitä en kiistä. Kateelliseksi en oikein osaa itseäni mieltää koska en osaa soittaa enkä laulaa joten en tiedä mitä kadehtisin. Ari on ihan jees, massamusaksi jopa hyvääkin. Paras testi miehen todellisille kyvyille on aika - jos kymmenen vuoden päästä vielä porskutetaan niin olen valmis vakavasti harkitsemaan mielipiteiteni muuttamista.
On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä!
McNulty
19.07.2008 17:19:41
En pidä Ari Koivusen musiikista oikeastaan missään määrin, mutta siitä huolimatta sällit vetivät hyvän keikan Wanaja Festivaleilla ja lavan takana Ari oli hyvä tyyppi. Nosti edes hieman osakkeita miun silmissäni :)
masterhat
19.07.2008 19:45:09
ja arihan on kiinnostunut pokerista, nosti pisteitä mun silmissä. Kävi mm. montuttamassa sahamiestä vastaan biliksessä ja hold emissä. ei paskempaa vihua keksinyt...
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
GeeR
19.07.2008 22:11:00
Jeesus tulee, oletko valmis?

Arka aihe...vai ? Tarkoitin kyllä ihan muusikoiden musiikillista osaamista ja ammattitaitoa. Biisien teksteistä jokainen olkoon mitä mieltä tahansa, aivan kuten musiikkityyleistäkin. Toi sun kommentti oli jo aika loppuun kulutettu vitsi, heh heh !
Ronsto
20.07.2008 12:31:47

loppuun kulutettu vitsi, heh heh !

Niin on jeesuskin. Eiku.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me!
KillingMachine
20.07.2008 12:47:16
Ari Koivusen musiikista en pidä lainkaan, mutta hyvä että kaveria kuitenkin nähään median valokeilassa. Saanu meinaa monet hyvät naurut miehen touhuja seuratessa; joutu Andy McCoyn kuristamaks, olevinaan kova pokerimies ja ylipäänsä tuo kun se on niin kovaa hevimiestä. xD

Eikö kukaan muu nää Aria yhtä koomisin silmin ku mä? Miehen elämästähän sais just kovan tositv -sarjan kun siihen saatais noinki helposti koomisia piirteitä kuten Gene Simmonsin sukukalleuksissa.
Pattari
21.07.2008 00:37:21
Vanhoja truepartoja vaan riepoo kun heävyrokilla pärjää teini-idolsseissa paremmin kuin äränbiillä.

Jostain syystä repesin tälle niin että meinas tulla pepsit nenän kautta pois :D +
"Äitis tekee rumia pullia!"
Mr. Speed
23.07.2008 11:51:10
Arissa sinänsä ei mitään vikaa ole, vaan juurikin siinä formaatissa. Kaikki artistit, jotka ovat tosta Idols tai Popstras - formaatista ärsyttävät juurikin sen takia, että heillä on valmis sopimus, ja työryhmä tekee heille biisit. Kerrankin näin Buuster - nimisessä ohjelmassa haastattelun jostain Popstarssin tuotoksesta, joka oli ollut studiolla edellisellä viikolla. Haastattelu meni jokseenkin tähän tapaan:

Haastattelija: "Olette olleett nyt viime viikolla studiossa. Onko se niin rankkaa työtä kuin annetaan ymmärtää?"
Stara: "Joo, on se todella rankkaa! Ihmiset eivät oikeasti käsitä kuinka rankkaa se on viettää jopa tunteja valitessa kappaleita kymmenien kappaleiden joukosta, joista itse pitää, ja haluaa laulaa."

Elikkä ei oikeasti mitään käsitystä siitä, kuinka työlästä se on yksin mies ja kitara -meiningillä säveltää se listahitti. Käyttämättä mitään malleja tms. Pointti on se, ettei oikeastaan yksikään noiden formaattien edustajista sävellä itse tuotoksiaan. Anteeksi, mutta Kristian Meurman on kyllä musta se kaikista naurettavin. Tokaisee Idols - kilpailun alussa, että on vain kokeilemassa, ja kyllä varmasti aikoo pitää metallimusasta kiinni. Nyt mies sitten tekee jostain suomalaisista ikivanhoista tanhuista coverilevyjä... Ei näin.. Ei voi käsittää.
F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein
Quru
23.07.2008 12:01:20
Anteeksi, mutta Kristian Meurman on kyllä musta se kaikista naurettavin. Tokaisee Idols - kilpailun alussa, että on vain kokeilemassa, ja kyllä varmasti aikoo pitää metallimusasta kiinni. Nyt mies sitten tekee jostain suomalaisista ikivanhoista tanhuista coverilevyjä... Ei näin.. Ei voi käsittää.

Ei siis true!

Muttamutta, hyviä pointteja tuossa sinun kirjoituksessasi. Onhan se varmasti rankkaa valita biisejä jotka haluaa laulaa, turhahan sitä on poppistaran ajatella mikä homma on ollut tehdä hänelle ne toistakymmentä kappaletta valittavaksi.
pimp
23.07.2008 14:10:29
Ei siis true!

Muttamutta, hyviä pointteja tuossa sinun kirjoituksessasi. Onhan se varmasti rankkaa valita biisejä jotka haluaa laulaa, turhahan sitä on poppistaran ajatella mikä homma on ollut tehdä hänelle ne toistakymmentä kappaletta valittavaksi.

Helppohan se on biisinkirjottajan odotella vaan kun korvaukset tippuu tasaisin väliajoin tilille kun kustantaja hoitaa biisien tyrkyttämisen eteenpäin. Ei jaksa siis nähä sitä vaivaa että hoitais ittensä edustavaan kuosiin ja lähtis vetää niitä biisejä ihmisten eteen.

Ei vaan, jos ihmiseltä haastattelussa kysytään että onko rankkaa, niin ihminen siihen vastaa että joo. Ei sen tarvitse kertoa että ei ollut yhtä rankkaa kuin biisinkirjoittajilla, lähikebun pitsanvääntäjillä ja yh-äideillä, puhumattakaan lopuista maapallon köyhistä.

Mutta miksi täällä ei keskustella siitä kuinka Kride on sell out? Arihan oli karaokelaulaja jo valmiiksi.
sirdickyj
24.07.2008 14:42:39
Lainaanpa itseäni tuolta toisesta ketjusta;

Sanonko esim. että mikä olis jääny tekemättä? Kaikki varmaan tietää.

Ja siks mua ihmetyttää se, että tuolla herraa koskevassa ketjussa ei päästä lainkaan itse asiaan, eli että_jengi-Kuuntelis-Sen_uuden_biisin ja sitten kertois, miltä kuulosti. Pelkkiä joo-miehiä, puukorvia selittämässä, kuinka kaikki jotka marisee paskasta laulusta, on vaan kateellisia. Siis mistä? Mistä vitusta ollaan kateellisia? Siitä, että joku ei osaa laulaa, ja on onnistunut silti editoituttamaan itselleen ihan äänilevyn, jota vielä opstetaan?

Jospa jotain ihmistä ihan oikeasti vituttaa tämä nykyinen musiikin K-Marketmeininki?

Ja sille joka meinaa sanoa jotain; hevi ei ole mulle vakava asia, eikä edes musiikki niin vakava, etteikö sen puitteissa vois tehdä mitä hyvänsä.

Tosiasia kuitenkin on, että musa on tänään in, huomenna joku muu. Ari Koivunen vois olla Turtles tai Little Pets, tai vaikkapa Pieni Talo pReerialla, jos musa ei olis nyt in, ja suunnattu niille ihmisille, joille nuokin asiat. Musiikin ja oikean syvyyden, osaamisen ja intohimon sitä tekemistä kohtaan, kanssa hänellä ei ole mitään tekemistä. Kuten ei Uniklubeilla tai muillakaan.

Niille, jotka meinaa sanoa, että mistä tiedät; mä kuulen, ja jokainen kuulee, jolla on korvat päässä.

Jos Sipe Santapukki tai Lovexin Teo olisivat kiinnostuneita tekemisensä oikeasta sisällöstä vähääkään enempää kuin sen verran, että se tuo leivän pöytään, he olisivat vaivutuneet opettelemaan muutakin kuin enintään välttävän asiansa hallinnan.

Musassa on tärkeintä osaaminen, jota ei pidä sekoittaa siihen, että ei tehdä virheitä, tai ollaan teknisesti ylivertaisia. Miksi rockpuolella, ja etenkin myös täällä kirjoittelevien hahmojen mielestä, voi tehdä mitä vaan, ja siitä ei saisi häiriintyä, ja se on muka jees ja ei keltään pois?

Menkää vittu johonkin klasarikonserttiin, jossa ei osata soittaa tai tulkinnat on pulivillaista MTV 3-osastoa, tai menkää teatteriin, jossa näyttelijät ei osaa vuorosanoja. Seuraavana päivänä asiasta raportoidaan Iltalehteä myöten. Mutta mitä käy, kun laulutaidoton saunajakkara hölmöilee telkkarissa, kun homma on rockin viitekehyksen alla ilmituotua? Kansankynttilät Kallonen ja Nikula, arvostettuja ammattimiehiä alallaan, kehuvat maasta taivaaseen.

Jumalauta Ponterosa kun tuli leffaan, niin kaikki lyttäs. Kun rockmusiikin Ponterosa, eli White Stripes, julkaisee levyn, niin Nyt-liitteen rillipäiset huonoryhtiset, Rumbalehden "toimittajien" kanssa kaveeraavat epäonnituneet soittajat, jotka saavat kirjoittaa lehteen, antavat 5 tähteä. Kuulkaa, JOTAIN ON PAHASTI PIELESSÄ.

...muistutukseksi niille, jotka ovat luulleet, että täällä keskustellaan Arista vain, koska ollaan kateellisia.
Ei kerta homoa tee!
aivokuolio
24.07.2008 16:22:20
Hän on palannut.
Lennu
24.07.2008 16:34:02

Iltalehdessä kerrottiin, että Kari Tapio palaa lavalle. Pistää vähän koreemmaks ku joku Hendrix. Mutta tässä ketjussa ei varmaan saa puhua klappisesta.
"Eikä väliä, vaikka mitään ei tapahtuisi, olisi kuitenkin mukava istuksia ja ottaa vaikka pari bisseä. Tai kossua." -Rocco Longfella
oulukyllosa
24.07.2008 23:11:18

Ihme ku samoissa yhteyksissä puhutaan et Ari nousi esille tällaisesta tv formaatista ja siitä että niistä tehdään sopivia valmiita tuotteita.

Miten ne tuollaisen tuotteen sitten halusi kuin Arin.Ei tuossa oo mitään siloteltua tuotteen makua.Ei kai yläastetasolle jäänyt tarkkailuluokka häirikkö ole se mitä ne haluaa eli....

Ei ne Idolssissa "tee" mitään tuotteita, se tyyppi tulee tulee ulos sellaisenaan kuka sen milloinkin sattuu voittamaan.Se formaatti on niin iso ettei siinä mitään tarvi tehdä.
- play some skynyrd, man -
MrQ
24.07.2008 23:32:12
Hän on palannut.

älä ikinä häpäise sir kalua minun läsnäollessani.

tuo jätkä osaa hommansa hemmettivie. :D
ihassama mitä soittaa tai on soittamatta.

mutta kuka tahansa joka kiteyttää idolsformaatin keskeisen ongelman noin helvetin hyvin ja te idiootit vain vittuilette sille kertoo hyvin pahasti sen mitä suomalaisessa musiikissa ja musiikkikulttuurissa on vikana
tämä ei ole työtä, saatana, tämä on luomista.

Ja musiikki on ainoa taiteenlaji missä muiden duuneja saa ja voi pitää ominaan.

Oikeasti. Luomista, elämistä, olemista. Ei työtä. Ei protestanttista moraalia. Ei oikeastaan mitään moraalia.
Vain mies ja soitin tai, jossain valitettavissa tapauksissa myös nainen ja soitin, mutta yleensä luojan kiitos ei.

Mulla ei ole mitn studiomusikantteja vastaan... Vain niitä jotka haluavat niin halvalla kuin mahdollista julkisuuteen.

Kiva jos jotkut tykkää... mutta mulle musiikki on aina ollut enemmän kuin sarja ääniä. Jos se ois noin pienestä kiinni niin merzbow tai hesavantaan lentokentän jyly kelpaa loistavasti viihteenä. kaikille.
sirdickyj
25.07.2008 00:24:53
Hän on palannut.

sanoisit sinäkin puukorva joskus jotain järkevää etkä vaan pieksis turpaas

sulla ei toistaseks ole ollut mitään asiaa, koita edes.
Ei kerta homoa tee!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)