Janus 07.06.2006 15:22:49 (muokattu 07.06.2006 15:23:13) | |
---|
Ok, kun kerran pitää vääntää rautalangasta sinulle niin tässä tulee: Raksa Rane, yhden miehen rakennussiivousfirma. Väännä vaikka berylliumista. Mitäs sille Lassila-Tikanojan jätekuormaajalle tapahtui? Tai 10e tuntipalkalle? Aivan sama se toisaalta on mulle. Eihän tällaista hullukaan jaksa. HOHO ja TALU 200. piste ja aamen |
McNulty 07.06.2006 15:24:02 | |
---|
Väännä vaikka berylliumista. Mitäs sille Lassila-Tikanojan jätekuormaajalle tapahtui? Tai 10e tuntipalkalle? Aivan sama se toisaalta on mulle. Eihän tällaista hullukaan jaksa. HOHO ja TALU 200. piste ja aamen Jep. Minä näytin oven ja sinä et osannut avata sitä ja kulkea siitä. Minun vika! Sori... |
Dr. Muff 07.06.2006 15:41:43 (muokattu 07.06.2006 16:14:17) | |
---|
Tähän muutaman tunnin duuniin kuuluu se että istut jossain paskasessa kulkuvälineessä noin 250 km suuntaansa.Yhteensä siis about 1000 km. Ja kysehän oli bruttopalkasta. No eipä ne opiskelijatkaan limusiinilla ajele :-) Tavallisen ihmisen voi olla vaikeaa ymmärtää, että jos on rakkaasta harrastuksestaan tehnyt itselleen ammatin, pitäisi sen olla hyvin palkattua ja miellyttävää. Vaikke juuri nyt tässä kukaan niin olekkaan väittänyt. Divaritason pelaaja oli mielestäni ihan sopiva vertaus. Järjettömät määrät rahaa, aikaa ja efforttia siihenkin harrastukseen on pistetty ihan pikkuskloddesta asti. Ja kulut korvataan, ei juuri muuta. Jaa niin, Bonecrusherilla on mennyt sairaanhoitajien ja siivoojien tuntipalkat sekaisin. Raskasta ja alipalkattua duunia molemmat, enivei. Ellet sitten puhunut paperiteollisuuden siivoojista, vaan nepä tienaavatkin paljon enemmän. Aina puhutaan että poliiseilla on huonot palkat. Hitto, niillähän on siihen koulutukseen (amis) nähden varsin kelvollinen palkka, siis Suomen mittakaavassa. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
kivi 07.06.2006 15:42:32 | |
---|
JCM: Viime keikasta tuli 970€ palkkio (duo), siitä vähennetään verot (46% eli n. 450€) ja äänentoisto (366€). Paljonko jää? Alle kaksi sataa. Ai niin, se sisälsi matkakulut. Eli käteen jäi 0 kun omalla autolla oltiin liikkeellä. Ei sitä noin lasketa. jos keikkapalkkio on 970 e, siitä vähennetään ensin äänentoisto 366e (tuolla rahalla saa jo ihan kivat isot kamat), jää 604e Sitten siitä vähennetään matkakulut Raahe-Hki-Raahe 0,4e/km, 1220 km = 488e Sitten siitä vähennetään kahden hengen päivärahat ä 28e = 56e Sitten siitä vähennetään 2 ateriaa ä 7e = 14e ja yöllä tehdyn matkan lisä 6e 604 -488 -56 -14 -6 =40 e josta 40 eurosta maksat veroja 46% eli jää 21 euroa 60 c. Käteen pitäisi jäädä 585 euroa 60 senttiä, josta maksatte todelliset auton ja syömisen kulut. |
Thomy 07.06.2006 15:45:20 | |
---|
bonecrusher tuolla aiemmin: Kuinka moni miljoonia tienaava "p***antärkeä" muusikko olisi valmis tinkimään palkastaan musiikkinsa eteen? En mä ainakaan. Miks pitäis ? Eletäänks me jossain kommunismissa vai ?? Jos mulla ja vaikkapa mun frendillä Robbie Williamsilla pyyhkii hyvin musahommissa, niin totta v**ussa me tehdään kaikkemme, ettei liksat ainakaan huononisi. |
JCM 07.06.2006 15:47:18 | |
---|
... mitenkä tämä tähän ketjuun liittyy?? Siten, että jos ilmoitan tienanneeni nimellisesti edellisestä keikasta 970 euroa, on se ns. siivoojan silmissä hurja palkka keikasta. ja tuolla matikalla ei tietystikään ole ihme jos homma ei kannata - ensin pitää vähentää kulut pois palkkiosta ja maksaa verot vasta jäännöksestä ja paljon matkakulut - naapurilähiöön vai toiselle puolen maata? Toiselle puolelle maata. Ja oikeassahan sä olet, ensin kulut pois ja sitten verot jäännöksestä.. niinhän se menisi oikein. äänentoiston vuokran (vaikuttaa duolle melko isolta) jälkeen joka tapauksessa jäljellä kuutisensataa so. 300,-/hlö bruttopalkkaa illasta/päivästä - jos matkoineen 8 h niin melkein neljäkymppiä tunti!! - ei paha - kuukausipalkkana kuutisen tonnia 40 h työajalta laskettuna Joo. Valitettavasti joutuu tekemään vielä vähän aikaa keikkaa pitkän matkan päähän. Kohta asutaan lähempänä keikkamestoja, ja kulut luonnollisesti pienemmät sitten kun ei tarvitse pitkiä reissuja. Eli mahdollisuus on saada jotain käteenkin, edellyttäen että keikkaa piisaa.. ja sehän on sitten ihan itsestämme kiinni. jos pistätte duonne yritykseksi ja hoidatte palkan lisäksi eläke- yms. maksut niin ei vertailukelpoinen palkka senkään jälkeen mitenkään huono ole Näitäkin asioita on ajateltu, kyllä. joku raja väärinlaskunesittämiselläkin täällä vaikka matikan ei tarvitsekaan kuulua rokkarin avuihin - ei mene läpi No joo, en näe tarpeelliseksi tässä threadissa yksityiskohtaisemmin tätä nimenomaista tapausta selvittämään.. myönnän toki, että olet oikeassa tossa kuinka homma pitäisi hoitaa. Tässä se nyt ei ollut mahdollista. Tällä reissulla oli kyllä muuta arvoa, eli hukkaan ei mennyt. Tottakai toiveena ja tavoitteena on saada tästäkin hommasta jotain käteen ja unelma olisi tehdä musaa täysipäiväisesti. Se vaatii uhrauksia, ja uhrauksia olen valmis tekemään sen eteen. Tämä tapaus kuuluu osana niihin uhrauksiin. "Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
mart-t 07.06.2006 15:47:31 | |
---|
Aina puhutaan että poliiseilla on huonot palkat. Hitto, niillähän on siihen koulutukseen (amis) nähden varsin kelvollinen palkka, siis Suomen mittakaavassa. Varsin kelvollinen? Ammatin riskeihin ja esim. Helsingin asumiskuluihin verrattuna edelleen varsin kelvollinen? Pitäis varmaan määritellä "varsin kelvollinen"... |
kivi 07.06.2006 15:48:36 | |
---|
En mä ainakaan. Miks pitäis ? Eletäänks me jossain kommunismissa vai ?? Jos mulla ja vaikkapa mun frendillä Robbie Williamsilla pyyhkii hyvin musahommissa, niin totta v**ussa me tehdään kaikkemme, ettei liksat ainakaan huononisi. Jep. Jos jollakulla on painoarvoa vaikuttaa alan yleisiin liksoihin, niin juuri he eivät saa alkaa tinkiä, koska heidän avullaan saadaan palkkataso muidenkin kohdalla ehkä paremmaksi. Tää on se ainoa vipuvarsi mitä meillä on. Mut eihän tätä uskota. Jengi luulee mieluummin, että äänestämällä luppasilmäistä pankinjohtajaa presidentiksi, tarttuis tän kyseisen kääpiön rahanansaitsemisesta jotain heihinkin. Kun SE raha on selkeästi muilta pois, toisin kuin nää meidän liksat... :-D |
JCM 07.06.2006 15:49:31 | |
---|
... eli tuo edellinen siitä, että jos valitettiin kuinka surkeasti menee En valittanut, en missään nimessä koska tämä on nimenomaan sitä oman itsensä uhraamista, aika näyttää mihin se riittää. Tarkoitus oli vain osoittaa, että se nimellinen keikkapalkkio ei välttämättä tee autuaaksi.
"Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
kivi 07.06.2006 15:51:06 | |
---|
En valittanut, en missään nimessä koska tämä on nimenomaan sitä oman itsensä uhraamista, aika näyttää mihin se riittää. Tarkoitus oli vain osoittaa, että se nimellinen keikkapalkkio ei välttämättä tee autuaaksi. Tsiigaas vastaisen varalle mun laskukaavioni tuosta. Ihan hyvässä hengessä, opiksi ja ens kertaa silmällä pitäen... |
JCM 07.06.2006 15:53:39 | |
---|
Ei sitä noin lasketa. josta 40 eurosta maksat veroja 46% eli jää 21 euroa 60 c. Käteen pitäisi jäädä 585 euroa 60 senttiä, josta maksatte todelliset auton ja syömisen kulut. Jep. Sä olet oikeassa tossa. Noinhan se pitäisi laskea. "Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
McNulty 07.06.2006 15:54:33 | |
---|
En mä ainakaan. Miks pitäis ? Eletäänks me jossain kommunismissa vai ?? Jos mulla ja vaikkapa mun frendillä Robbie Williamsilla pyyhkii hyvin musahommissa, niin totta v**ussa me tehdään kaikkemme, ettei liksat ainakaan huononisi. Taas on missattu pointti. Eli jos levymyynti laskee ja tuotteen hinta on liian kova, niin voisivatko levy-yhtiöt leikata "palkkoja" jolloin levyn toteuttaminen tulisi hieman halvemmaksi. Samalla tavalla palkkoja voisi viilailla distribuutioketjussa. Eli olisiko joku artisti valmis tinkimään omasta liksastaan, jotta hänen faninsa saisivat levyn edullisemmin? Kaukaa haettua mutta kaikkea täytyy miettiä :) |
JCM 07.06.2006 15:54:39 | |
---|
Tsiigaas vastaisen varalle mun laskukaavioni tuosta. Ihan hyvässä hengessä, opiksi ja ens kertaa silmällä pitäen... Jep. Ihan takuulla, ei tätä näin ole tarkoitus loputtomiin jatkaa;) "Äh, ei sillä mitään väliä ole, Aattelen aina, että jos Dylan sai laulaa, niin kyllä meikäkin voi!" -aijommi Murhaliiga on startannut, olet pian uhri.. VARO! Grazy Mama & the Sidekicks going strong |
Dr. Muff 07.06.2006 15:55:20 | |
---|
Varsin kelvollinen? Ammatin riskeihin ja esim. Helsingin asumiskuluihin verrattuna edelleen varsin kelvollinen? Pitäis varmaan määritellä "varsin kelvollinen"... Onhan tsadin jepareilla palkkakin isompi kuin maalaisvastaavilla (esim tku). Tietty ei se varmaan ole riittävä, mutta mikään nyt koskaan ei ole riittävä. Kolmivuorotyölisineen se on munsta ihan kohtuullinen kun puhutaan jostain reilusta parista tonnista vastavalmistuneen jeparin tapauksessa. Sairaanhoitaja (AMK) on lukenut enemmän ja saa oleellisesti huonompaa palkkaa. Korvaushoidossa on eturintamassa ja poliisille soitetaan vasta kun jotain on tapahtut. Riskitöntä sekään. I read the internet, I know what's going on. - Axl |
varakeef 07.06.2006 15:59:14 | |
---|
...Sitten siitä vähennetään kahden hengen päivärahat ä 28e = 56e Sitten siitä vähennetään 2 ateriaa ä 7e = 14e ja yöllä tehdyn matkan lisä 6e Minun mielestä et voi vähentää ateriakustannuksia, jos kerran olet mennyt kuittaamaan päivärahan. Sillähän on tarkoitus kattaa matkatyöstä johtuvat, muun muassa aterioinnista aiheutuvat lisäkustannukset. .. Etkä verohallituksenkaan mielestä: Verohallituksen päätös verovapaista matkakustannusten korvauksista (vuonna 2006) 14 §. Ateriakorvauksen maksaminen edellyttää, että työmatkasta ei suoriteta päivärahaa ja että palkansaajalla ei työn vuoksi ole mahdollisuutta ruokailutauon aikana aterioida tavanomaisella ruokailupaikallaan. Ateriakorvauksen enimmäismäärä on 7,50 euroa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
McNulty 07.06.2006 16:02:00 | |
---|
Onko oikein että tekijänoikeusrikoksesta saa rankemman kakun kuin esim. raiskauksesta? Minusta jossain on menty pieleen jos suoranainen fyysinen (ja henkinen) vahingoittaminen ja päällekarkaus on lievempi kuin "netistä lataaminen". |
varakeef 07.06.2006 16:05:39 | |
---|
Onko oikein että tekijänoikeusrikoksesta saa rankemman kakun kuin esim. raiskauksesta? Mahtavaa! Heitit sitten tuollaisen väitteen millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Pahaltahan tuo kuulostaa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Thomy 07.06.2006 16:07:32 | |
---|
Taas on missattu pointti. Eli jos levymyynti laskee ja tuotteen hinta on liian kova, niin voisivatko levy-yhtiöt leikata "palkkoja" jolloin levyn toteuttaminen tulisi hieman halvemmaksi. Samalla tavalla palkkoja voisi viilailla distribuutioketjussa. Eli olisiko joku artisti valmis tinkimään omasta liksastaan, jotta hänen faninsa saisivat levyn edullisemmin? Joo tosi hyvä idea. Hei kerrotaan tästä levy-yhtiöillekin ! Oikeesti me kuitenkin rakastetaan meidän faneja enemmän kuin itseämme, ja se on tosi paljon se. |
Mikael 07.06.2006 16:10:00 (muokattu 07.06.2006 16:12:04) | |
---|
Onko oikein että tekijänoikeusrikoksesta saa rankemman kakun kuin esim. raiskauksesta? Minusta jossain on menty pieleen jos suoranainen fyysinen (ja henkinen) vahingoittaminen ja päällekarkaus on lievempi kuin "netistä lataaminen". Mun mielestä noista tekijänoikeusrikkomuksista langetetut tuomiot on olleet ihan oikeudenmukaisia. Mikäli raiskauksesta saa saman niin ongelma on mun nähdäksen ennemminkin se että siitä saa liian vähän, kuin että tekijänoikeusrikkomuksesta sais liikaa. Sinänsä mielenkiintoista vertailla eri rikoksien tuomioita, mutta sitä tosiasiaa se ei poista että molemmat on rikoksia ja väärin. Vai mikä tossa oli pointtina? Siitä mistä aita on matalin... |
kivi 07.06.2006 16:13:06 (muokattu 07.06.2006 16:15:34) | |
---|
Eli olisiko joku artisti valmis tinkimään omasta liksastaan, jotta hänen faninsa saisivat levyn edullisemmin? Kaukaa haettua mutta kaikkea täytyy miettiä :) Joo, mä olen kokeillut tuota jo kahdesti(!) Ensimmäisellä kerralla sovittiin, että kustantaja määrittää hinnaksi ainoastaan reaalikulut, eli voittomarkkinointi ja esim mun tekijänpalkkioni ja rojaltini jää pois. Toisella kertaa luovuin rojaltista ja suunnittelin kustantajan kanssa edullisemman pakkauksen, jossa kaikki fancy ja kallis oli karsittu, ja siirsin syntyneen yli 20 000 markan säästön suoraan OVH:hon. Kummassakin tapauksessa vähittäiskauppa otti vain suuremman katteen ja laittoi OVH:n entiselle tasolle - mitenkäänhän niitä ei voi pakottaa myymään halvemmalla - jälkimmäisessä tapauksessa sain myös kiukkuista palautetta "ankean näköisestä kansiratkaisusta" ja siitä ettei pakkaus mukamas kestänyt käsittelyä eikä sitä siis voinut tilata. V***u! Jatkossa antakaamme kansien kylpeä UV-lakassa ja viilatkaamme intaa ennemmin ylöspäin, niin jengi ehkä tajuaa maksavansa jostain erityisesti. |