Aihe: Tästä eteenpäin kuuntelen vain liveleyjä!
1 2
author
26.07.2005 20:21:02
Bad Religionilla oli muistaakseni joku livelevy johon ei oltu kikkailtu mitään studiossa jälkeenpäin. Oli nimenomaan haluttu saada aikaan liven kuuloiseksi.
-Oooo! You smell nice. What is it ? -Gin
Chemo
26.07.2005 20:27:27

Bad Religionilla oli muistaakseni joku livelevy johon ei oltu kikkailtu mitään studiossa jälkeenpäin. Oli nimenomaan haluttu saada aikaan liven kuuloiseksi.

Tested. On tosiaan liven kuuloinen.

Mä kuuntelen kyllä mielelläni studiolevyjäkin, mutta isomman tuotannon nykylevyt (vähän yleistäen) ovat liiaksi viilattuja; mä haluan kuulla elävää ihmisten tekemää rytmiä ja soittamisen meininkiä, ja uudessa tuotannossa nämä asiat on mielestäni ihan liian usein turhaan tapettu. Tai sitten artisteilla ei niitä alunperin oo ollutkaan - sama kait käytännössä mulle, kun juttu menee ohi kuitenkin.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
willie
27.07.2005 20:39:43
Yhtä-äkkiä kyllästyin kaikenmaailman hienosteluun ja pilkun viilaamiseen. En jaksa kuullella yhtäkään ylituotettua levyä enään. Rupean keräämään vain livetaltioiteja. Rehellisyys maan perii..

Nyt on kyllä Poppiksen päässä naksahtanut.. No ei sentään.

Yks syy, miksen kovin paljon innostu enää uudesta musiikista on juuri tuo ylituottaminen. Kaikki särmä musiikista on hiottu pois, saundit on liian steriilit.

Voi jestas kuinka mukava on joskus kuunnella esim. Fleetwood Macin albumia Mr.Wonderful tai Bad Companyn ekaa levyä, kun kaikki turha "tuottaminen" on jätetty pois.

Tuossa yhdessä ketjussa jo uhkasinkin hylätä stereot ja siirtyä vallan MONO-linjalle. Kun löytäisi vaan kunnon putkimonovahvistimen lämpimine saundeineen.

Ja muistattekos kuinka hyvältä esim. wanhat putkiradiot haisivat lämmetessään !
DJKaaos
27.07.2005 22:02:01
Ja muistattekos kuinka hyvältä esim. wanhat putkiradiot haisivat lämmetessään !

Kyllä. Kuuluu asiaan se putkien lämmittämän pölyn haju.
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.
poppamies
27.07.2005 22:15:33

..Tuossa yhdessä ketjussa jo uhkasinkin hylätä stereot ja siirtyä vallan MONO-linjalle... kuinka hyvältä esim. wanhat putkiradiot haisivat lämmetessään !

No nyt täytyy tunnustaa että aikoinaan tuli kyllä käytettyä KAHTA Saloran putkiradiota, ja kuuntelin stereona...
G strings are for strippers
willie
28.07.2005 17:39:16
No minäkin tunnustan..

Hyvin nuorena käytin KAHTA matkaradiota vahvistamaan MONO-levysoittimen, ja olin ylpeä kun mulla oli STEREOT ! Niin luulin..
Jemo
05.08.2005 01:03:58

Öhmanin Jussille:
Niissä teidän treenikämppänauhoituksissa on kyllä tosiaan verta ja hikeä ja Suolirockinpätkiä. Timmii kamaa, timmii kamaa. Pitäkää noi tallessa, vuosien päästä ne on kult!
;)
-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
hjukke
05.08.2005 01:54:21

No Erykah Badun Live on ainakin helvetin kova. En sitte tiiä onko paranneltu jälkeenpäin kuinka paljon. Määrätyt jutut vaan toimii paremmin livenä ja tuo on yksi niistä.

Tuo kiekko, (mikäli on sama kuin oletan) soundaa kyllä hieman liian hyvältä ollakseen täysin käsittelemätön live. Tai sitten on se on tavallaan "studiolive" vrt. Fogertyn premonition, eli vain pirun hyvin pohjustettu alun alkaen tarkoituksella tehdä (live)levy, eikä vain nauhottaa satunnainen keikka.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)