Aihe: kun soitat..
1 2 3 4
Shitmanek
30.04.2005 14:17:56
Voiko soittaessa näyttää muultakin kuin idiootilta?
komposti
30.04.2005 14:29:31
Mie näytän helkutin hyvältä soittaessa.
muikkuja, perkele!
hannaya
30.04.2005 14:45:56
No eiväthän istuen soita kuin rumpalit. ja pianistit, höm ja minä syntikkaa kotona.

Mitä siihen tulee miltä näytän, niin aina jossain vaiheessa havahdun siihen että molemmat jalat vispaa ihan älyttömästi, ei siis todellakaan tahdissa vaan yleensä paljon kovempaa. Näyttää varmaan todella fiksulta. :)

Sitten on tietysti se, jonka huomasin aluksi kavereistani. Kun soittaa nuoteista, ja siis kun katsoo niitä papereita kokoajan, niin kasvoista tulee ihan kummallisen näköiset. Ne on jotenkin niin vakavat ja "kivettyneet" Välillä sellaista naamaa ihan pelästyy. :)
Ich bin die Osternhase ;)
Fortune
30.04.2005 15:02:56
ja pianistit, höm ja minä syntikkaa kotona.

Niin no, ajatusmaailmani liikkuu rokkipumppujen maailmassa, siellä kiipparistitkin seisovat :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
sikanaama
30.04.2005 15:22:33 (muokattu 30.04.2005 15:22:44)
No eiväthän istuen soita kuin rumpalit.

Minä ainakin haluaisin kantaa keikoilla mukanani kunnon nojatuolia tai sitten sohvaa missä muutkin vois istua. Välillä vois mennä polkasemaan jotain pedaalia ja sitten taas tulla istumaan. Se on vaan joskus pula-aikana keksitty tuo seisaalteen soittaminen kun ei ole varaa ollut ostaa tuolia. Näin on.
Its only Rock´n´Roll, that's why i hate it.
Jamzku
30.04.2005 15:55:24
Aika usein näytän soittaessani siltä kuin olisin jossain hypnoosissa. Slmä tapittaa otelautaa muttei näe siellä mitään. Vähän hankala selittää sinänsä, mutta sitä ei vaan tule mietittyä mitä näkee. Tuosta tavasta yritän päästä eroon ja katsomalla tietoisesti jonnekin muualle. Soiton sujumiseen tuo ei juurikaan vaikuta. Toisekseen näyttää minulla olevan tuo plektrakäsi olevan aika korkealla normaaliin nähden, mutta voi myös olla harhaluulo.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
booster
30.04.2005 16:23:38
Niin no, ajatusmaailmani liikkuu rokkipumppujen maailmassa, siellä kiipparistitkin seisovat :)

Ja voihan rumpalitkin soittaa seisaaltaan - esim. Stray Catsissa tuota on harrastettu. ;)
konehes
30.04.2005 16:27:30
Ja voihan rumpalitkin soittaa seisaaltaan - esim. Stray Catsissa tuota on harrastettu. ;)

Ja muissakin rockabillybändeissä. On vähän toisella tapaa meininkiä kuin istuvilla rumpaleilla.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Mako
30.04.2005 17:01:48

koetko näyttäväsi hyvältä vai kenties idiootilta?
Rummuissa idiootilta, kitarassa coolilta.
oletko nähnyt kuvista tai videolta?
Useasti.
ja jos videolta, huomaatko päälle jääneitä tapoja joita et edes välttämättä itse huomaa soittaessasi?
Suu on usein auki rumpuja soittaessa + katse naulittuna johonkin haikkarin standin alareunaan.
itse huomasin yksi päiväsi purreeni melkein huuleni verille kun treenaan pianoa.
Tätäkin tapahtui joskus.
Entä naputatteko Aina jalallanne tahtia?
Vain bluesia ja soulia yms. tosi svengaavaa rytmimusaa kitaralla soittaessa, rumpuja soittaessa, tuota, useasti.. :)
"Ollaann hilja!!!1"
-unkarilaissyntyinen musiikkiopettajani ala-asteella
carlos
30.04.2005 17:27:49
Selloa soittaessa vääntelen naamaa jotenki tyhmästi. Aika moni tekee muuten samaa. Ja kaippa mä apinalta näytän, vaikka kädessä olisikin kitara..
I can't hide but I can run for miles
taikakameli
30.04.2005 17:48:29
En näytä tyhmältä.
Turha koittaa, Matlock voittaa! Bella Italia #13
gandar
30.04.2005 18:09:27
Enimmäkseen idiootilta.
Toisaalta ainakin parannusta on tapahtunut, jos on kuviin uskominen. Ennen soitin todella köyryssä seisontasikiöasennossa saksofonia, että näki nuotit suoraan (pitkä poeka), mutta sen olen saanut karsittua jo suht. pois. Minulla on kuitenkin melkein aina huono onni kuvissa, ja olen juuri ottamassa happea tai muuta sijaistoimintaa, joten itse soittamisesta saa harvoin kuvaa. Videolla ja muutenkin, olen huomannut että naksauttelen niskojani, sormiani, heilun ympäriinsä ja vaihdan painoa jalalta toiselle, imen suukappaleesta sylkeä (no tämä nyt on pakollista, estää röplyämisen) ja harrastan muutakin sijaistoimintaa. Tuolla aktiviteetin määrällä on ihme, että tulee välillä soitettuakin.

Jalalla taputan, jos on tarvetta ( = vaikea biisi), yleensä kuitenkin vain kuuntelen muita ja katson kapellimestarilta / muulta ohjaajalta tahtia.
Ceci n'est pas une signature
tommiot
30.04.2005 18:14:52
En mielestäni näytä tyhmältä soittaessani. Joskus wahi-soolojen aikana tulee kyllä väänneltyä suuta, mutta muuten en huomaamattani ilmeile soittaessa.
Pastilli?
wiikari
30.04.2005 21:53:50
mä näytän ihan idiootilta. ilmeestäkin huomaa kuinka keskittyny sitä on.. siis jos on. :)
Häh? En tajuu.. Mut se ei kyl oo mitään uutta
Nikke
01.05.2005 08:32:35
Tahtia tulee naputettua jalalla.
No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin
Eemil
01.05.2005 14:53:25
Keskittymistä vaativissa jutuissa ilmeet on typeriä. Bendauksissa saatan nousta varpailleni. Soittimena kitara.
"Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä?" -Jaristoteles K100 #2 Ärlä #018
funkylord
01.05.2005 22:17:48

Soittaessa coolilta, normaalielämässä nololta.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
maelstrom
01.05.2005 23:22:57
Lavalla soittaessa yllättävänkin hyvältä ollakseni tällainen persenaama, kotisoitossa dilleltä. Tosin lavallakin minulla on vain se yksi ja ainoa tapa osoittaa kovaa tunnetta, nimittäin takakeno.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
miscage
02.05.2005 10:20:37
En tiedä. Muutamassa kuvassa jota on treeniksellä räiskitty, olen tahallani vääntänyt semmoisen "Ismo pumppaa rautaa"-ilmeen päälle.
Osta!
bedlam
02.05.2005 11:23:51

Laulaessa irvistelen kovasti ja mulkoilen kulmakarvoilla. Kun kitaraa samalla soittaessa ei voi muuten heilua, niin heiluupahan edes naama. Ei sitä itse kyllä mielellään katso nauhalta.
http://www.mikseri.net/kiasma
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)