![]() 19.04.2005 13:06:41 | |
---|---|
Tilanne muuttuu mun mielestä ongelmalliseksi siinä vaiheessa kun joku tekee sinfonisen version Crazy Frog-soittoäänestä. Helsingin Sinfoniaorkesteri plays Nokia Tunes : ) Teostomaksujen puuttuminen kompensoidaan lippujen hinnoissa... Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 19.04.2005 13:17:31 | |
Helsingin Sinfoniaorkesteri plays Nokia Tunes : ) Teostomaksujen puuttuminen kompensoidaan lippujen hinnoissa... Sä tarkoitat että ei oo todennäköistä. Ehkä ei,mutta esimerkkinä kertoo taiteen arvottamisen vaikeudesta. Siksi yhteiskunnassa on mun mielestä tehtävä ratkaisuja jotka ovat kenties yksilön kannalta vähemmän hyviä. | |
![]() 19.04.2005 13:17:42 (muokattu 19.04.2005 13:18:28) | |
No mutta tässä tapuksessa eikö ole kysymys siitä että peliyhtiö halua tehdä budjettinsa niin että sijoituksen jälkeen kaikki tuleva tulo on puhdasta nettoa. Eli sitä ei tarvitse enää missään muodossa osittaa. Kysy keneltä tahansa riistokapitalistilta,niin tuohan se on paras tulon ansaitsemistapa. Humanismia en siinä vaistoa. Aina tulee mieleen takavuosien suosikkikirja:Nathaniel West;Iisi Miljoona tai jotain sinne päin :-) Näin on. Toisalta ongelma on olemassa ja nykykäytänöllä noi duunit luisuu Teoston asiakkaalta sivu suun, enkä mä sitäkään näe hyvänä tai humaanina asiana. Ajattelinkin vaan josko nykykäytäntöä jotenkin muuttamalla päästäisiin tilanteeseen, jossa käytännöt ja korvaukset olisivat sen verran selkeitä ja kohuullisia, että myös tämänkaltaisia duuneja olisi mahdollista ja järkevää tehdä. Nykykäytännöllä kun sekä Teosto että sen asiakkaat ovat tuon homman ulkopuolella. Jotenkin mä en kaipais tähän nyt mustavalkoista väittelyasetelmaa, joka tappaa kyllä tällä palstalla helposti hedelmällisen keskustelun aiheesta kun aiheesta, vaan ideoita ja ajatuksia siitä miten homma oikeasti voisi kehittyä musiikintekijöille edulliseen suuntaan. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 19.04.2005 13:27:46 | |
Sä tarkoitat että ei oo todennäköistä. Ehkä ei,mutta esimerkkinä kertoo taiteen arvottamisen vaikeudesta. Siksi yhteiskunnassa on mun mielestä tehtävä ratkaisuja jotka ovat kenties yksilön kannalta vähemmän hyviä. Just... tolla perusteella sitä onkin tehty kaikennäköistä hommaa tässä maailmassa. Kyllä yksilöllä pitäis olla lupa ainakin pohtia yhteiskunnan päätöksiä ja koittaa löytää niistä kehittämisen varaa. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 19.04.2005 13:48:58 | |
Näin on. Toisalta ongelma on olemassa ja nykykäytänöllä noi duunit luisuu Teoston asiakkaalta sivu suun, enkä mä sitäkään näe hyvänä tai humaanina asiana. En mäkään sitä näe hyvänä juttuna enkä myöskään sitä että jengia aktiivisesti masinoidaan ettei ne vaan liittyiskään Teostoon. Ajattelinkin vaan josko nykykäytäntöä jotenkin muuttamalla päästäisiin tilanteeseen, jossa käytännöt ja korvaukset olisivat sen verran selkeitä ja kohuullisia, että myös tämänkaltaisia duuneja olisi mahdollista ja järkevää tehdä. Nykykäytännöllä kun sekä Teosto että sen asiakkaat ovat tuon homman ulkopuolella. Oisko se sitten mahdotonta maksaa joistain pelistä mekanisointimaksua menekin mukaan. Ei mun käsittääkseni nykyisellä konttoritekniikalla.Korvausten määrä on aina aika helppo neuvotella mutta mä luulen että se ongelma on just tuossa minkä aikaisemmin sanoin. Kertakorvaus. Sitä ajatusta on mahdotonta hyväksyä minunkaan tekijänä. Mä olen tehnyt Teoston ohi duunia kertakorvauksella. Se perustuu siihen että käyttöoikeudesta on maksettu mulle Teosto suoraan. MUTTA vain tietylle ajalle. Sen jälkeen jos käyttötarvetta ilmenee asia neuvotellaan uudestaan. Jotenkin mä en kaipais tähän nyt mustavalkoista väittelyasetelmaa, joka tappaa kyllä tällä palstalla helposti hedelmällisen keskustelun aiheesta kun aiheesta, vaan ideoita ja ajatuksia siitä miten homma oikeasti voisi kehittyä musiikintekijöille edulliseen suuntaan. Ei,ei. Nyt ei kinastella vaan yritetään rakentaa. | |
![]() 19.04.2005 13:49:34 | |
Just... tolla perusteella sitä onkin tehty kaikennäköistä hommaa tässä maailmassa. Kyllä yksilöllä pitäis olla lupa ainakin pohtia yhteiskunnan päätöksiä ja koittaa löytää niistä kehittämisen varaa. Tätä oikeuttasi on vaikea rajoittaa ;-) | |
![]() 19.04.2005 14:36:38 (muokattu 19.04.2005 14:38:03) | |
En mäkään sitä näe hyvänä juttuna enkä myöskään sitä että jengia aktiivisesti masinoidaan ettei ne vaan liittyiskään Teostoon. Samaa mieltä. Siksipä tässä koitankin pohtia, miten Teoston toimintaa kehittämällä asiakkuus saatasiiin tuntumaan mahdollisimman järkevältä vaihtoehdolta kaikille musiikin tekijöille. Oisko se sitten mahdotonta maksaa joistain pelistä mekanisointimaksua menekin mukaan. Ei mun käsittääkseni nykyisellä konttoritekniikalla.Korvausten määrä on aina aika helppo neuvotella mutta mä luulen että se ongelma on just tuossa minkä aikaisemmin sanoin. Ei munkaan mielestä. Mutta joustamattomalla nykykäytännöllä Teosto ajaa peli/multimediafirmat etsimään muunlaisia kiertoratkaisuja asiaan ja tästä kärsii mun nähdäkseni eniten just musiikin tekijät. Mikäli Teosto pyrkisi yhdessä peli/multimediafirmojen kanssa löytämään molempia tyydyttävän ratkaisun, voitaisiin noikin hommat saada Teosto-korvausten piiriin yhä useammin. Tällä hetkellä ainakin ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että firmat eivät taivu Teoston yksipuoliseen sanelupolitiikkaan ja näin ollen hoitavat hommat sitten kuka mitäkin kiertotietä ja kärsijä on musiikin tekijä. Musiikin tekijän etu olisi mielestäni se että Teosto yrittäisi yhdessä alan kanssa sopia pelisäännöistä siten, että ne olisivat kohtuullisia kaikille niin toiminnallisesti kuin taloudellisestikin. Kertakorvaus. Sitä ajatusta on mahdotonta hyväksyä minunkaan tekijänä. Mä olen tehnyt Teoston ohi duunia kertakorvauksella. Se perustuu siihen että käyttöoikeudesta on maksettu mulle Teosto suoraan. MUTTA vain tietylle ajalle. Sen jälkeen jos käyttötarvetta ilmenee asia neuvotellaan uudestaan. Näin just. Mikäli tekijä itse voisi päättää, niin korvauksenhan voisi hyvinkin sopia tietylle ajalle. Nythän tämä ei periaatteessa ole mahdollista, koska Teoston asiakas on luovuttanut oikeudet Teostolle. Siis en mäkään mitään totaalista kertakorvausmenettelyä kanntata vaan sitä, että tekijä itse voisi päättää haluamissaan tapauksissa miten menetellään. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 19.04.2005 14:52:34 | |
Ei munkaan mielestä. Mutta joustamattomalla nykykäytännöllä Teosto ajaa peli/multimediafirmat etsimään muunlaisia kiertoratkaisuja asiaan ja tästä kärsii mun nähdäkseni eniten just musiikin tekijät. Mikäli Teosto pyrkisi yhdessä peli/multimediafirmojen kanssa löytämään molempia tyydyttävän ratkaisun, voitaisiin noikin hommat saada Teosto-korvausten piiriin yhä useammin. Tällä hetkellä ainakin ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että firmat eivät taivu Teoston yksipuoliseen sanelupolitiikkaan ja näin ollen hoitavat hommat sitten kuka mitäkin kiertotietä ja kärsijä on musiikin tekijä. Musiikin tekijän etu olisi mielestäni se että Teosto yrittäisi yhdessä alan kanssa sopia pelisäännöistä siten, että ne olisivat kohtuullisia kaikille niin toiminnallisesti kuin taloudellisestikin. Pystyisitkö valoittamaan hiukan tarkemmin seikkoja joita peli/multimediafirmat mahdollisesti Teoston toiminnassa saattavat nahdä epäkohtina? En tarkoita nyt "yleistä jäykkyyttä" Miten näkisit levy-yhtiöiden suhtautuvan mekanisointimaksu helpotuksiin kuvapuolella? Visioi ihan vapaasti :-) | |
![]() 19.04.2005 15:29:59 | |
Näin on. Toisalta ongelma on olemassa ja nykykäytänöllä noi duunit luisuu Teoston asiakkaalta sivu suun, enkä mä sitäkään näe hyvänä tai humaanina asiana. Ajattelinkin vaan josko nykykäytäntöä jotenkin muuttamalla päästäisiin tilanteeseen, jossa käytännöt ja korvaukset olisivat sen verran selkeitä ja kohuullisia, että myös tämänkaltaisia duuneja olisi mahdollista ja järkevää tehdä. Itseasiassa korvauksethan ovat kohtuullisia. Ongelma vaan on siinä että kun media on keskittynyt, niin joka mediasta tuuttaa viestiä maksujen kohtuuttomuudesta, koska ne ei haluais maksaa sitäkään...Sijoittajat haluavat koko ajan lisää tuottoa ja sitä etsitään kaikilla keinoilla. Kyllä se ahneus on ihan muualla. Ja mä en näe järkeä siinä että eri musiikonlajeja arovotetaan eri tavalla. Sitä on nähty ihan tarpeeksi muutenkin. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" | |
![]() 19.04.2005 17:33:05 | |
Kyllä täälläkin tulee näköjään hiljaista kun pitäisi asiasta puhella :-) | |
![]() 19.04.2005 18:35:13 | |
Näin on. Toisalta ongelma on olemassa ja nykykäytänöllä noi duunit luisuu Teoston asiakkaalta sivu suun, enkä mä sitäkään näe hyvänä tai humaanina asiana. Ajattelinkin vaan josko nykykäytäntöä jotenkin muuttamalla päästäisiin tilanteeseen, jossa käytännöt ja korvaukset olisivat sen verran selkeitä ja kohuullisia, että myös tämänkaltaisia duuneja olisi mahdollista ja järkevää tehdä. Nykykäytännöllä kun sekä Teosto että sen asiakkaat ovat tuon homman ulkopuolella. Jotenkin mä en kaipais tähän nyt mustavalkoista väittelyasetelmaa, joka tappaa kyllä tällä palstalla helposti hedelmällisen keskustelun aiheesta kun aiheesta, vaan ideoita ja ajatuksia siitä miten homma oikeasti voisi kehittyä musiikintekijöille edulliseen suuntaan. Hmm, joo. Joskus jotain yrittäneenä muistuu heti mieleen taannoinen episodi, kun eräs progeyhteisö päätti tehdä yhteisen promolevyn. Pääasiassa jakelun hoiti yksi taho, jolla oli yhteyksiä tuonne Italian puoleen jne. Aika äkkiä selvisi, että finassit menee niin, että pienikin Teostokorvaus kaataisi koko hankkeen. Ei siinä mitään, suurin osa osallistuneista bändeistä ei teostoon kuulunut, tai heistä kuului vain osa. Biisit laitetiin sitten niiden nimiin jotka Teostoon eivät kuuluneet. Meidän orkesterissa oltiin vin rumpalin painostuksesta liitytty kaikki siihen Teostoon. Jos me oltaisiin osallistuttu, olisi koko levystä pitänyt maksaa tallennusmaksu, joten joten. Ei ehkä olisi pitänyt liittyäkään tuossa vaiheessa. Mutta silloin harmiteltiin sitä, että noin hyvä promomahdollisuus, ja järjestö joka ajaa meidän etua, estää käytännössä osallistumasta. | |
![]() 19.04.2005 18:50:56 | |
Hmm, joo. Joskus jotain yrittäneenä muistuu heti mieleen taannoinen episodi, kun eräs progeyhteisö päätti tehdä yhteisen promolevyn. Pääasiassa jakelun hoiti yksi taho, jolla oli yhteyksiä tuonne Italian puoleen jne. Aika äkkiä selvisi, että finassit menee niin, että pienikin Teostokorvaus kaataisi koko hankkeen. Ei siinä mitään, suurin osa osallistuneista bändeistä ei teostoon kuulunut, tai heistä kuului vain osa. Biisit laitetiin sitten niiden nimiin jotka Teostoon eivät kuuluneet. Meidän orkesterissa oltiin vin rumpalin painostuksesta liitytty kaikki siihen Teostoon. Jos me oltaisiin osallistuttu, olisi koko levystä pitänyt maksaa tallennusmaksu, joten joten. Ei ehkä olisi pitänyt liittyäkään tuossa vaiheessa. Mutta silloin harmiteltiin sitä, että noin hyvä promomahdollisuus, ja järjestö joka ajaa meidän etua, estää käytännössä osallistumasta. No kenenkä nimiin ne sitten laitetaan kun ne on myöhemmin jollain miljoonan myyvällä kokoelmalla? | |
![]() 19.04.2005 20:30:07 (muokattu 19.04.2005 20:31:01) | |
Kyllä täälläkin tulee näköjään hiljaista kun pitäisi asiasta puhella :-) Hoho! Elämä kutsuu välillä... Mä jatkan tästä huomenna kun työajalla on aikaa. Tsemppistä vaan siihen asti. : D Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 19.04.2005 20:40:59 (muokattu 19.04.2005 20:48:42) | |
No kenenkä nimiin ne sitten laitetaan kun ne on myöhemmin jollain miljoonan myyvällä kokoelmalla? Sinä päivänä kun tuo olisi myynyt miljoonia, niin miulle olisi ollut ihan sama kenen nimille ne olisi laitettu. Puhutaan progesta nääs. Mutta en kyllä nyt ymmärrä ihan tarkkaan tätä kysymystä varmaan. Jos puhut noista toisista bändeistä, niin eiköhän ne niitten nimissä ole, jotka ilmoitettu on. Suurimmassa osassa ei toki ollut kukaan jäsen. Kenen nimiin ne sitten olisi laitettu, jos koko projekti olisi kaatunut Teostomaksuihin ja mitään demoja ei olisi edes tehty? Ps. Siis se pointtihan tässä samassa jutussa on taas kerran se, että Teoston asiakkaaksi ei kannata suinpäin rynnätä, vaan mieluummin odottaa senverran että hyödyt voittavat haitat. Ts. on jo esimerkiksi levytyssopimus ja tarkoitus on levyttää nimenomaan sitä omaa materiaalia, säveltää, sanoittaa tai sovittaa joltisenkin ammattimaisesti. Tekijänoikeudet ovat kuitenkin voimassa oli jäsen tai ei. Teosto vain ei valvo niitä oikeuksia jos ei ole asiakkaana. | |
![]() 20.04.2005 15:36:31 (muokattu 20.04.2005 15:37:30) | |
Noni. on tääki ku duunit haitaa tsättäilyä. Pystyisitkö valoittamaan hiukan tarkemmin seikkoja joita peli/multimediafirmat mahdollisesti Teoston toiminnassa saattavat nahdä epäkohtina? En tarkoita nyt "yleistä jäykkyyttä" No esim. vaatimukset Teostoa tyydyttävien raportointijärjestelmien kehittämisestä ja pystyttämisestä. Teosto itse ei ole valmis osallistumaan järjestelmien kehitykseen ja näin tarjoamaan jonkinlaista yleistä ratkaisua, vaan vaatii yrityksiltä järjestelmiä joita Teosto voisi käyttää. Tietenkin tässäkin tapauksessa voi ajatella, että pitäis ottaa huomioon liiketoimintaa suunnitellessa, mutta toisaalta niin kauan kun asian voi ihan laillisesti kiertää joko käyttämällä Teostoon kuulumattomia tekijöitä tai vaikka kierrättää homma ulkomaisen yhtiön kautta, niin näin sitten tapahtuu. Mä en tässä yritä puolustella peli/multimediafirmoja, vaan sanoa, että kultaisista humaaneista periaatteista huolimatta nykyinen jäykkä lakiin vetoava sanelupoliittinen suhtautuminen asioihin ajaa helposti tilanteeseen, jossa jää sitten kokonaan ne maksut saamatta Teostolta ja sen asiakkailta. Ehkä se on joillekin ihan ok, mutta miksei voisi olla niin, että työn tekijä saisi itse päättää? Edelleen peruskysymykseni kuuluu: Miksei tekijä voisi itse päättää minkä osan teoksistan hän luovuttaa Teoston hallinnoitavaksi? Noi muut on vaan lisämausteita... Miten näkisit levy-yhtiöiden suhtautuvan mekanisointimaksu helpotuksiin kuvapuolella? Visioi ihan vapaasti :-) Turha kai visioida aiheesta josta ei mitään ymmärrä. Vai oliks ton kysymyksen nimenomainen tarkoitus vaan osoittaa mulle tämä tietämättömyyteni? Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 20.04.2005 16:17:09 | |
Noni. on tääki ku duunit haitaa tsättäilyä. Jonkun se on tämäkin lysti maksettava :-) No esim. vaatimukset Teostoa tyydyttävien raportointijärjestelmien kehittämisestä ja pystyttämisestä. Teosto itse ei ole valmis osallistumaan järjestelmien kehitykseen ja näin tarjoamaan jonkinlaista yleistä ratkaisua, vaan vaatii yrityksiltä järjestelmiä joita Teosto voisi käyttää. Tätä en tiennyt ja täytyykin vähän kuulostella eri puolilta että missä mennään. Tietenkin tässäkin tapauksessa voi ajatella, että pitäis ottaa huomioon liiketoimintaa suunnitellessa, mutta toisaalta niin kauan kun asian voi ihan laillisesti kiertää joko käyttämällä Teostoon kuulumattomia tekijöitä tai vaikka kierrättää homma ulkomaisen yhtiön kautta, niin näin sitten tapahtuu. Tarkoitako sitä kun nuoret perustelevat innolla pelifirmoja he eivät kenties muista ottaa huomioon että jotain tällasia menoja kuten Teosto saattaa olla odotettavissa? Mä en tässä yritä puolustella peli/multimediafirmoja, vaan sanoa, että kultaisista humaaneista periaatteista huolimatta nykyinen jäykkä lakiin vetoava sanelupoliittinen suhtautuminen asioihin ajaa helposti tilanteeseen, jossa jää sitten kokonaan ne maksut saamatta Teostolta ja sen asiakkailta. Ehkä se on joillekin ihan ok, mutta miksei voisi olla niin, että työn tekijä saisi itse päättää? Koska jotenkin mun pienellä kapasiteetillä ajateltuna tilanne olisi vähän samankaltainen kun jos menestyvä bandi myytäisiin ohjelmatoimiston kautta keikalle Keski-Suomalaiselle paikkakunnalle urheiluhalliin hintaan 10.000 € mutta edellisellä viikolla tehtäisiin kiertue ylä-asteilla Coca-colan sponsoroimana koulujen juhlasaleissa mihin olisi vapaa pääsy. Tässä mun mielestä tää ongelma on.Teoston malli on ainoa mahdollinen mielestäni. Edelleen peruskysymykseni kuuluu: Miksei tekijä voisi itse päättää minkä osan teoksistan hän luovuttaa Teoston hallinnoitavaksi? Noi muut on vaan lisämausteita... No tossa yläpuolella tavallaan mun tän hetkinen käsitys siitä miksi ei. Turha kai visioida aiheesta josta ei mitään ymmärrä. Vai oliks ton kysymyksen nimenomainen tarkoitus vaan osoittaa mulle tämä tietämättömyyteni? Kysymyksen tarkoitus oli saada sut miettimään miten itse toimisit jos kilpailijasi toimintaa vääristeysti edistettäisiin. Mä tiedän mihin tää johtaa...Kohta joku sanoo ettei Amerikassakaan niitten tarvii maksaa sitä ja sitä maksua ja siksi suomalaisten multimedia firmojen on vaikea toimia. Onko meidän sitten ihailtava Yhdysvaltojen moraalia ja ekonomista mallia .En juuri nyt osaa sanoa. | |
![]() 20.04.2005 16:40:22 (muokattu 20.04.2005 16:43:02) | |
Tarkoitako sitä kun nuoret perustelevat innolla pelifirmoja he eivät kenties muista ottaa huomioon että jotain tällasia menoja kuten Teosto saattaa olla odotettavissa? No en oikeastaan just tota, vaan että kun nykyisellä käytänöllä on kuitenkin mahdollista noi maksuhommat kiertää ja toisaalta vaikka haluaisikin ne hoitaa, niin jos se on hankalaa ja jonkun mielestä kohtuuttoman hintaista, niin tietäähän sen kuinka siinä käy. Koska jotenkin mun pienellä kapasiteetillä ajateltuna tilanne olisi vähän samankaltainen kun jos menestyvä bandi myytäisiin ohjelmatoimiston kautta keikalle Keski-Suomalaiselle paikkakunnalle urheiluhalliin hintaan 10.000 € mutta edellisellä viikolla tehtäisiin kiertue ylä-asteilla Coca-colan sponsoroimana koulujen juhlasaleissa mihin olisi vapaa pääsy. Eikös tällaista sitten tapahdu? Sponssoreiden voimalla järkätään ilmaiskeikkoja ja -tapahtumia missä bändit vetää ja sponsorit maksaa. Ei ehkä ihan noin räikeästi mutta kuitenkin. Vaikka mun vieläkin pienemmällä kapasiteetilla ei oikein tajutttu tota vertausta. Tässä mun mielestä tää ongelma on.Teoston malli on ainoa mahdollinen mielestäni. Sorry - en ihan oikeasti hiffannut ton pointtia. Kysymyksen tarkoitus oli saada sut miettimään miten itse toimisit jos kilpailijasi toimintaa vääristeysti edistettäisiin. Ahaa... no vittuuntuisin ja nostaisin mekkalan! : ) En tosin vieläkään ymmärrä, miten ja kenen toimintaa olen vääristetysti edistämässä ja kenen epäonneksi. Voitko vielä vääntää rautalangasta niin lopetan kyllä ja pyydän vielä anteeksikin. Mä tiedän mihin tää johtaa...Kohta joku sanoo ettei Amerikassakaan niitten tarvii maksaa sitä ja sitä maksua ja siksi suomalaisten multimedia firmojen on vaikea toimia. Onko meidän sitten ihailtava Yhdysvaltojen moraalia ja ekonomista mallia .En juuri nyt osaa sanoa. Ei mun mielestä pidä ihailla tai itse en ainakaan ihaile. Mutta jossain kohtaa on ehkä otettava huomioon ympäröivä maailma, jottei käy niin että oman tinkimättömän asenteen vuoksi omat toimintaedellytykset tukahtuvat. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." | |
![]() 20.04.2005 16:51:13 | |
Tarkoitako sitä kun nuoret perustelevat innolla pelifirmoja he eivät kenties muista ottaa huomioon että jotain tällasia menoja kuten Teosto saattaa olla odotettavissa? muusikothan voivat vastavuoroisesti warettaa pelejä netistä - oiva tilaisuus vaihdantatalouteen ;-P joopa joo | |
![]() 20.04.2005 17:01:15 | |
No en oikeastaan just tota, vaan että kun nykyisellä käytänöllä on kuitenkin mahdollista noi maksuhommat kiertää ja toisaalta vaikka haluaisikin ne hoitaa, niin jos se on hankalaa ja jonkun mielestä kohtuuttoman hintaista, niin tietäähän sen kuinka siinä käy. Eikös tällaista sitten tapahdu? Sponssoreiden voimalla järkätään ilmaiskeikkoja ja -tapahtumia missä bändit vetää ja sponsorit maksaa. Ei ehkä ihan noin räikeästi mutta kuitenkin. Vaikka mun vieläkin pienemmällä kapasiteetilla ei oikein tajutttu tota vertausta. Joo tavallaan mutta ei samoilla markkinoilla. Ei kukaan järkkäri suostuisi tuohon. Se peruuttais sen maksetun keikan heti. Omakohtaistakin kokemusta on erään helsinkiläisen rock-promoottorin tykättyä huonoa samalle viikolle osuneesta ulkoilmakeikasta :-) Sorry - en ihan oikeasti hiffannut ton pointtia. Miten mä sen sulle selittäisin...Jos näin sallittaisiin tehdä Teoston toimintaedellytkset lopahtais kokonaan.Tässä tilanteessa KUKAAN ei suostuis maksamaan TEOSTOA enää. Vai minäkö tässä nyt hallusinoin?(sitäkin pitää aina välillä pelätä) Ahaa... no vittuuntuisin ja nostaisin mekkalan! : ) En tosin vieläkään ymmärrä, miten ja kenen toimintaa olen vääristetysti edistämässä ja kenen epäonneksi. Voitko vielä vääntää rautalangasta niin lopetan kyllä ja pyydän vielä anteeksikin. Tää on kehityskeskustelua ,ei tässä tarvii mitään anteeks pyydellä. Ei mun mielestä pidä ihailla tai itse en ainakaan ihaile. Mutta jossain kohtaa on ehkä otettava huomioon ympäröivä maailma, jottei käy niin että oman tinkimättömän asenteen vuoksi omat toimintaedellytykset tukahtuvat. | |
![]() 20.04.2005 17:03:43 | |
No en oikeastaan just tota, vaan että kun nykyisellä käytänöllä on kuitenkin mahdollista noi maksuhommat kiertää ja toisaalta vaikka haluaisikin ne hoitaa, niin jos se on hankalaa ja jonkun mielestä kohtuuttoman hintaista, niin tietäähän sen kuinka siinä käy. No se jäi sanomatta että kysy keneltä tahansa businessäijältä että onks raaka-aine liian kallista ni kyllä se sanoo että materiaalikulut ovat viime-aikoina olleet nousemaan päin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)