Aihe: Laitatko levyn samaan koteloon, josta sen otit?
1 2 3 4 5
lxi
29.03.2005 23:20:38
Totta helkkarissa. Kaiken lisäksi levyn pitää olla kotelossa suorassa ja oikein päin, ei miten päin sattuu. Pariin levyyn tein tyhmyyttäni mojovat naarmut kiepauttamalla niitä kotelossaan oikein päin... alle jäänyt hiekanmuru tms. ei tee pinnalle hyvää. Nykyään en pyöritä levyä kotelossa, vaan laitan sen sinne valmiiksi oikein päin. Järjestys ennen kaikkea, ainakin levyhyllyssä!
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
sickinmyhead
30.03.2005 00:16:28
En laita koskaan samaan koteloon! Rockin kuuntelu on niin rentoa, joten ei jaksa olla mistään järjestyksestä kiinnostunut. Sitä paitsi on hauska etsiä levyjä ja muistella missä järjestyksessä niitä on kuunnellut, että löytää oikean levyn.
There ain't no need for you...go straight to hell boys
aikavaikea
30.03.2005 07:47:30
Toiset ottavat paineita siitä että kaiken pitää olla järjestyksessä.

Käsi pystyyn täällä näin. Totta hemmetissä kaikkien levyjen pitää aina olla omissa koteloissaan levyhyllyssä omalla paikallaan (aakkos- / ilmestymisjärjestys). Paitsi jos levy on soittimessa. Silloin kotelo voi hetken aikaa hengähtää soittimen päällä. Esim. vaate- tai astiakaapilla ei ole sitten niin väliä. (Omakuvassani levyhyllyni, vaatekaappia ette tahdo nähdä).
Olen aina oikeassa, aina piirun edellä.
Feggy
30.03.2005 08:08:17

Toki, mutta dj-keikan jäljltä saattaa vähän heittää.
Less is more.
Hohhoijaa
30.03.2005 08:08:56
Itselläni on huono tapa aina levyä vaihtaessa laittaa juuri kuunneltu levy, seuraavaksi kuunneltavan levyn koteloon.

Sama täällä. Joskus aina sitten tulee järjesteltyä ja kiroiltua sekamelskan kanssa.
jo0
miscage
30.03.2005 08:15:20
Kyllä vaan, aina samaan koteloon, olen muutenkin todella tarkka levyjeni suhteen.
Juostessa alasti pallit hakkaa reittä.
pliksu
30.03.2005 08:16:41
Mulla on vähän huono tapa laittaa ensimmäiseen hollilla olevaan CD-koteloon soittimesta otettu levy. Pari levyä on ollut kauan hukassa ja toinen löytyi vastikään erään James Bond DVD:n kotelosta :) Ennen en laittanut mihinkään koteloon, vaan annoin lojua pöydällä. Nyttemmin kun levyjä on siunaantunut enemmälti, olen ymmärtänyt kuinka suuri ystävä levy mulle on, ja sitä myötä arvostus on noussut aivan toisiin mittasuhteisiin. Kyllä levy tykkää, että se on oikeassa kotelossa. Aivan kuten levy tykkää, että sitä soitetaan.

Hyllyssä levyt on taas ihan satunnaisessa järjestyksessä. Pitäisi joskus järjestää, mutta se on niin hermoja syövä urakka. Olen tyytynyt vain katsomaan kuinka entropia kasvaa ajan funktiona.

Vanha syvän viidakon vinkki: astioidenkuivaustelineestä saa oivan säleikön 7" -kiekoille.
Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään | Kalamies #13 >-)))>
alanko
30.03.2005 08:19:34 (muokattu 30.03.2005 08:28:24)
Totta helkkarissa. Kaiken lisäksi levyn pitää olla kotelossa ja , ei miten päin sattuu. Pariin levyyn tein tyhmyyttäni mojovat naarmut kiepauttamalla niitä kotelossaan oikein päin...

Mullon sama. Aina täytyy pyöritellä ne levyt oikein päin. Ja sitten kun kattelee kavereiden luona levyjä, niin täytyy niidenkin levyjä oikoa oikeaan asentoon siellä kotelossa. Vielä en tosin naarmuja ole saanut aikaiseksi, mutta ehkä ne kannattais tosiaan kääntää oikeaan asentoon jo ennen koteloon laittamista.

EDIT: Ongelma mulla on enemmänkin se, että kun on semmonen CD-soitin, jossa on kuuden levyn boksi ja noita bokseja on sinunaantunut 5 kappaletta niin levyt on sitten aina niissä bokseissa kun niitä tarvitsisi.
'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs
Torniojaws
30.03.2005 08:40:08

Tietysti. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin aukaista levykotelo, joka on tyhjä, tai jossa on aivan eri CD. Metsästä sitä sitten, mikäli se ei ole sillä hetkellä kotelossa olevan CD:n omassa kotelossa.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
The Duke
30.03.2005 09:26:06
Tietenkin. Mutta älyttömyyksiin en rupea. Tällä tarkoitan sitä, että cd:n etikettien pitäisi olla oikein päin levyn sisällä.
Vinyylissä sama juttu. Heti vaan takaisin pussukkaan ja oikeaan paikkaan hyllyssä kun levy vaihtuu.
It's not another state of mind..It's another mind of state...
sepeli
30.03.2005 09:41:29
Joskus käy niin että muutama levy joutuu eri koteloon pidemmän kuuntelurupeaman aikana, mutta ratkaisu on vain tilapäinen ja lopetettuani rävellän kaikki levyt originaaleihin kansiinsa.

Kaiken lisäksi levyn pitää olla kotelossa suorassa ja oikein päin, ei miten päin sattuu.

Aivan. Tämä on pakkomielle itsellänikin. Ja jos levyn päälle painettu kuva on sellainen, joka "jatkuu" kotelon pohjassa olevaan taustakuvaan, kaikki ääriviivat pitää asetella mahdollisimman hyvin kohdalleen.
Jatkuvahuuhtelureaktorilla päästään tämän jälkeen helposti pas membranakean seutuun ja sormi rectumissa tästä eteenpäin uretrassa olevaa katetria seuraten päästään myös rakkoon. | IMIK #22
hanuristi
30.03.2005 10:01:12
Joo.Paitsi kannettavalla kuunnellessa, tosin pyrin silloinkin länttäämään oikean levyn oikeaan koteloon.
Levyhylly on tietenkin järjestyksessä, ja järjestystä ei muuteta.On hyvä napata levyt kun tietää niiden tarkan sijainnin.Ei tartte liikaa miettiä.
"hohohohoh, niks naks poks, kellogs rice hanuristuuuus!" - Juugeli. Ai göö?
IHKK #1 , MEKKALA #6
Fortune
30.03.2005 10:57:13
Laitan omiinsa, että löytyy tonkimatta.

En ole maaninen, mutta levyn pitää löytyä äkkiä. Olen kärsimätön nilkki.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Explorer
30.03.2005 11:15:04
Tottakai pidän levyjäni aina omissa koteloissaan, elleivät ne ole soittimessa, enkä pidä levyjä koskaan irtonaisina pöydällä. Ja säilytän niitä hyllyssä aakkosjärjestyksessä. Hyvin kun noita levyjä olen pitänyt, ovat vanhimmatkin niistä (15 vuotta) edelleen kokolailla naarmuttomia, paitsi muutama tippumisen myötä hajonnut kotelo nyt on mennyt vaihtoon ajan myötä.
Trust me, I know what I'm doing.
halodrummer
30.03.2005 11:16:59
Mä pistän kyllä levyn aina samaan osoitteeseen mistä sen otinkin. On noita sen verran kertynyt että jos alkaisi sotkea järjestyksiä niin ei löytäisi enää yhtäkään levyä alla tunnissa...
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
Nelikielipiru
30.03.2005 11:18:56

Itelläni on aakkosjärjestyksessä esittäjien mukaan ja viellä 3. kirjaimeen asti ja julkaisu järjestyksessäkin viellä, ja aina menee oikeeseen koteloon.

On meinaan yksi euroopan ärsyttävimmistä asioista jos et löydä levyä jota haluat kuunnella juuri nyt. Jotkut kaverit kyllä on joskus sanonu että "nehän on vaan levyjä" kun oon joskus sanonu että laitatte sitten ne levyt heti koteloon ja takaisin hyllyyn kun vaihdatte.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Rakkikoira
30.03.2005 11:41:26
Laitan aina oikeeseen koteloon samantien takaisin. Enkä jätä levyjä soittimen viereen tai muuallekkaan.

Jotkut kaverit kyllä on joskus sanonu että "nehän on vaan levyjä" kun oon joskus sanonu että laitatte sitten ne levyt heti koteloon ja takaisin hyllyyn kun vaihdatte.

Sama juttu, ei vaan meinaa mennä perille.
Tympee Huttunen
30.03.2005 11:46:37
Nykyään en pyöritä levyä kotelossa, vaan laitan sen sinne valmiiksi oikein päin. Järjestys ennen kaikkea, ainakin levyhyllyssä!

Mua ärsyttää, kun soittimessa se levy kääntyy ihan randomilla!
-Spade-
30.03.2005 11:47:35
Laitan muuten aina, paitsi autossa tulee laitettua CD samaan koteloon, josta ottaa uuden. Todella ärsyttävää etsiä niitä sitten jälkeenpäin. Kotona tuollainen järjenvastainen toiminta ei tulisi kysymykseenkään.
Mongo mogo!
FrankComa
30.03.2005 12:53:03
Kotona tuollainen järjenvastainen toiminta ei tulisi kysymykseenkään.

Oikein.
Die Eier Von Satan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)