jwalk 11.03.2005 08:12:34 | |
---|
Kömpelö tekniikka ja aina samoja skaaloja=kuvioita. |
LNA 11.03.2005 08:38:56 | |
---|
Minulta uupuu aikaa treenata. Se tarkoittanee suomeksi sitä, että olen hyvä kahmimaan kaikenlaisia "pakollisia" projekteja kasaan, enkä malttaisi millään luopua niistä ikinä. Eli liikaa hommaa. Oma moka. You have 13 hours in which to solve this Labyrinth.. |
miscage 11.03.2005 09:04:10 | |
---|
Pitäis jaksaa kärsivällisesti soittaa tekniikkaharjoituksia, hioa soittotekniikka muutenkin. Tällä hetkellä treenaaminen = bänditreenit. Teoriaakin voisi lukea. Juostessa alasti pallit hakkaa reittä. |
Unworthy Knight 11.03.2005 09:04:13 (muokattu 11.03.2005 09:17:53) | |
---|
Laulajana: Sooloilu ja omienkuvioiden lisäily, ei tule sellasta hyvää rutiina biisehin, ellei oikeen kiinnitä huomiota asiaan. Tekniikka voisi olla aina paljon parempi, varsiinkin puhtaassa laulussa. Soittajana: Soittotaidon ja kokemuksen täydellinen puute ja näiden asijoiden korjaamisen haluttomuus. "Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!"
-leka
K100#3 |
pliksu 11.03.2005 09:13:40 | |
---|
Paha sanoa just ne huonoimmat puolet :) Laulupuolella itte vihaan omaa ääntäni ja sitä, että laulan aivan väärällä tekniikalla jolloin ääni hajoaa viimeistään 15 min. vedon jälkeen. Äänenväristäni on tullut kyllä paljon kehuja: Hienoa että tämmöisessä biisissä laulaja todellakin LAULAA eikä vaan tyydy huutamaan mukava ääni laulajalla.. lisää viskii ..mutta osaahan se luonnollisesti myös monia ärsyttää: Miinuksia täytyy kyllä jaella armoitetulle vokalistille, en vaan tykkää kyseisen herran tyylistä laulaa, etenkään kun se yhdistyy vielä vähän heikompaan ääntämykseen En möreä-äänisenä myöskään pääse kovin korkealle, jolloin korkeista osuuksista tulee väkinäisen kuuloisia ja saattavatpa mennä aika lailla epävireellä. Soittajana olen sitten vähän kriittisempi itseäni kohtaan ja monesti pistää korvaan tuo rytmiikan tuntemus. Soittaessa se tuntuu menevän just nappiin, mutta kun seuraavana päivänä kuuntelee jotain demotusta niin voi herran isä, miten voi ihminen soittaa useamman vuoden kokemuksella noin päin reisiä. Olen myöskin aika slowhand, sanan negatiivisemmassa merkityksessä. En osaa hyödyntää pikkurilliä. Osaan soinnuista sujuvasti vain duurit, mollit, seiskat ja molli-seiskat, muut pitää useasti tarkistaa opuksista tai sitten niitä pitää fundeerata useampi minuutti. En osaa lukea sujuvasti nuotteja/tabeja. Juutun blues-kaavaan, enkä jaksa laajentaa repertuaariani. Vibraatot kuulostaa useinmiten epävireisiltä. Slide-osuudet ovat kliseisiä. Paskan jätkän lisäksi olen myös aika paska muusikko. I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))> |
Jäärä 11.03.2005 09:27:38 | |
---|
Itse soittamisessa olen erittäin huono, mutta ehkä huonoinpana piirteenä bändin kannalta voin mainita ajan puutteen. Huomiselta keikaltakin jää mun osalta väliin keikkapaikalle roudaus, toivottavasti ehdin edes soundcheckiin. Sen jälkeen tarttee taas ajaa kotipaikkakunnalle muihin rientoihin ja illaksi taas takasin keikalle. Lisäksi toi esiintyminen ei ole mun juttu, en saa siitä minkäänlaisia "kicksejä", en vaan ymmärrä, tympeää kekkulointia. Se on semmoista pakkopullaa, minkä varjolla on mahdollista soittaa bändissä kun muut kerran haluaa sitä tehdä. Rahallinen korvaus siitä on kohtalainen, mutta kun se ei ole ammatti niin mielummin puuhastelisin senkin aikaa kotona lasten kanssa. Itse musiikki ja soittaminen on parhautta, mutta noi esiintymiset vaan tökkii. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
ravensoul 11.03.2005 13:10:39 | |
---|
Huonoin puoleni on ylivoimaisesti laiskuus. En jaksa treenata niitä juttuja mitä pitäis, enkä muutenkaan tarpeeksi paljon. Treenaaminen karahtaa ja raivostun heti, kun rupeaa tulemaan seinää vastaan. Toinen huono juttu on muisti; usein tapahtuu ettei muista biisiä/riffiä/lickejä/mitään. Tekniseltä puolelta huonoin osa-alue on plekukäden tekniikka, joka onnistuu olemaan vielä surkeampi kuin vasemman. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein |
unorthodox 11.03.2005 13:32:32 | |
---|
Lienee täällä aika yleistä tuo teorian osaamattomuus. Sama homma minulla; sitten vielä aikamoinen laiskuus. |
Tempura 11.03.2005 13:49:19 | |
---|
Menee taas teoria/tekniikka-puolelle tämä. Skaaloista en tiedä mitään, en tiedä kuin perussoinnut, ja vaikka muitakin tulee tietenkin soiteltua, niin en tunnista mikä on esim. Dim-sointu ja mikä Maj7. Soitto tapahtuu enemmänkin visuaalisina kuvioina siitä, miten sormet sijoittuvat tietyille nauhoille. En hallitse kitaraa myöskään hälyäänien ja soiton tarkkuuden suhteen, näissä on kaikissa todella paljon oppimista. Kitaran teknologiastakaan en tiedä paskaakaan, eli kitarani on todennäköisesti paskassa vireessä (enkä nyt puhu kielistä). Mutta joskus sitten, pikkuhiljaa tulee nämäkin tutuksi. Ei silti että asia usein päähän ottaisi, jotenkin on oppinut tulemaan toimeen sillä mitä on. Laulussakin tekniikan puute on ilmiselvä. Olen aina tykännyt laulaa, ja vasta nyt on tavallaan löytynyt se OMA ääni, millä on rennoin laulaa. Eli ikäänkuin tietää ettei nyt teeskentele tai yritä mitään väkisin, että tämä tuntuu omalta ja hyvältä. Mutta koskaan en ole edes yrittänyt opetella mitään laulun tekniikoista millään tavalla, mikä sitten kostautuu monella tavalla. Käheä ja kipeä kurkku usein, eikä se viimeinen "köhäys" aina edes lähde vaan ääni kuulostaa monta kertaa suorastaan rumalta. Hyvänä päivänä sitten taas kuulostan ihan hyvältä. Pitäisi opetella miten kurkku, hengityselimet ja vatsa toimii. |
Henko 11.03.2005 14:28:27 | |
---|
No, tarvin omaakin aikaa, eli en tiedä miten hermot kestäis reissata pakettiautossa koko ajan samassa porukassa. "Kyllä stratocaster on kitaroiden les paul". |
Jebus 11.03.2005 14:32:43 | |
---|
Kömpelö tekniikka ja aina samoja skaaloja=kuvioita. Suunnilleen näin. No asiaa korjataan |
Mankelikissa 11.03.2005 14:54:49 | |
---|
Olen laiska. |
Kapane 11.03.2005 15:06:21 | |
---|
Mä pieren ja kerron vitsejä, joten olen aika vittumainen bändikaveri. |
Artist 11.03.2005 15:12:21 | |
---|
Laiskuus ja ajan puute. Eikä tekniikkapuolenikaan mikään hyvä ole, ja teoriakin kaipaisi rutkasti lisää kertausta. Tosin, kyllä niitä muutaman soinnun juttuja vetää ilman mitään teoriaakin. Saattaisi vaan tuosta teoriasta saada uutta kipinää biiseihin. |
tanjuli 11.03.2005 16:46:24 | |
---|
soittajana: en malta ottaa hitaasti vaan pistän hirveellä höyryllä eteenpäin. arkuus. naisellisehko suhde teknologiaan. laulajana: jos saan itse päättää mitä laulan, valitsen ne vaikeimmat biisit - ja sitten kärvistelen, kun oon niin itsepäinen etten voi enää vaihtaa helpompaan. hengitystekniikka on tällä hetkellä under construction. laiskuus. muusikkona: mulla ei ole ajokorttia. [i hear voices but at least they're on tune] |
reino 11.03.2005 16:58:43 | |
---|
Rumpalina: Keskittymishäröjä minkä takia tahtoo yleensä tempo vähän pommpia laidasta laitaan. Noi keskittymiskyky on mulla ollut ongelmana jo ensimmäisistä hetkistä. Jos muistaa pitää ajatuksen soitossa niin menee jotenkin hyvin. Vitut sano Vatanen |
Qsysi 11.03.2005 17:01:41 | |
---|
lähinnä ihan se etten osaa soittaa. mutta noh, ei se mitään. "Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD"
- Jonskuliini |
hannaya 11.03.2005 19:29:44 | |
---|
Heti-kaikki-mulle-asenne. Helposti tulee lyötyä hanskat tiskiin jos ei heti onnistu. Myös teorian puute ja usein ihan väärässä tahdissa soittaminen haittaa. Ich bin die Osternhase ;) |
bibly 11.03.2005 20:01:36 | |
---|
en osaa mitään |
Invader 11.03.2005 22:41:18 | |
---|
Joskus loppuu nopeus plekukädestä kun pitäisi nopeaa downstroke-demppi-komppia vetää. Tiluttaa en osaa pätkääkään crack a nut and undulate! |