Juzzu 01.03.2005 08:48:35 | |
---|
Tönköt huonot riffit, epämiellyttävän laulajan ääni, karmeat sanoitukset, mitäänsanomattomat piisit. En vaan pidä. En voi mitään. Paitsi 'Matti' on hauska piisi. Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen |
Rattata 01.03.2005 09:09:12 | |
---|
Itse kyllä tykkään. En tiedä mistä johtuu että CMX jakaa mielipiteet niin rankasti. Yksi syy varmaan Yrjänän ääni, joka ei ole kyllä kauneimpia, mutta jostain syystä pidän siitäkin. Mutta parempi näin, että herättää edes jotain fiiliksiä ja keskustelua kun että olisi mitäänsanomatonta "kyllähän se menee" -musiikkia. Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä minkä pärstä vaatis. |
Bee-äf 01.03.2005 09:46:59 | |
---|
Särmä ja hohto puuttuu. Aito indiebändi. |
VÄKIPÄÄ 01.03.2005 09:53:36 | |
---|
Musiikkipuoli on minusta ihan jees, ei mitenkään loisteliasta, mutta menee. Ainoa syy siihen että inhoan CMX:ää on se tekotaiteellinen keulahahmo. Yrjänä = yrjö. |
sepeli 01.03.2005 10:28:09 | |
---|
DS ja sen jälkeen huomasi, että ideat alkaa olla lopussa ja yritetään vain kuulostaa CMX:ltä. Eipä sen puoleen, kyllä sitä sattuu muillekin yhtyeille tuollaista, että paras tuotanto sijoittuu uran alkupäähän. Iron Maidenhan on toinen lähes täysin samanlainen tapaus. Number of the Beast - Aurinko (esimestariteos) Piece of Mind - Aura (mestariteos) Powerslave - Rautakantele (jälkilämmittelyä) Tämän jälkeen ajaudutaan liian monimutkaisen taidemusiikin tekemiseen, kunnes jälleen palataan perusrunttaukseen, tai yritetään, mutta metsään menee. Totta. Vuosien myötä on CMX laimentunut ja tuo "yritetään kuulostaa CMX:ltä" meno on itsellenikin pistänyt korvaan ja silmäänkin. Sen voi huomata paitsi sävellyksellisien juttujen joukosta, myös esimerkiksi sanoitusten tason laskusta (joo joo sitä samaa paskaahan ne on ollu aina jne). Esim. Isohaaralla on jo joitain sellaisia juttuja että ahistaa. Auringosta ja Aurasta olen samaa mieltä, tosin pidän myös Dinosaurus Stereophonicuksesta paljon. Ja myös Auringon edeltäjä Veljeskunta on hyvä levy. "Nämä Maiden ja Metallica fanien viestit käy joka kerta vaan enemmän ja enemmän naurettavimmiksi." -Phobophile | IMIK #22 |
Juhani 01.03.2005 10:52:01 | |
---|
Kysymys heräsi siitä kun tuossa eräällä palstalla monet sanoivat EI tykkääväänsä. Perustelkaa kerrankin miksi? Veikkaan että jää aika lyhyeksi topiikiksi. Siis mikä ärsyttää,koska minusta se on tämänpäivän hienointa SUOMALAISTA musiikkia! Nämä ovat kaikki makuasioita. Pyysit kommentteja ihmisiltä, jotka EIVÄT pidä bändistä. Itse en ainakaan halua kuulla mitään vastarannan kiiskien mielipiteitä mulle tärkeistä bändeistä. Koska kaikki ovat väärässä ja kaikki ovat oikeassa, miten kukin tahollaan ajattelee. Mun mielestä CMX on ihan hieno orkesteri. |
pehko 01.03.2005 11:23:06 | |
---|
Perustelkaa kerrankin miksi? No johan sen nyt kuulee jo kun laittaa levyn soimaan....sellasta hirveetä melankolia paskaa. Terveisiä Lissulle.... =D Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
arse 01.03.2005 11:39:14 | |
---|
CMX: Mikä siinä mättää? Vähänkö CMX:n "Mikä siinä mättää?" on kova biisi! Mystiset lyriikat ja aika tiukkendaaleja heviriffejä.! Moniko on kuullut? Sinkusta otettiin ikävä kyllä aika pieni painos. Ilo ilman roudausta on teeskentelyä. |
Emplate 01.03.2005 11:51:18 | |
---|
Ymmärrän tietty ihmisiä jotka eivät pidä kyseisestä orkesterista. Eihän kaikesta voi, ole pakko ja varsinkaan tarvitse pitää. Minä itse satun pitämään CMX:ää yhtenä Suomen parhaista bändeistä kautta aikain. Tässäkin ketjussa paljon parjattu Yrjänän ääni on mielestäni yksi Suomen parhaimpia. Se on vain niin pehmeä. Toisaalta joskus taas raastava ja kova. Se minua viehättää. Mutta hän vääntelee välillä ääntään niin, että ymmärrän, jos siitä ei pidä. Huonoa levyä ei heiltä ole tullutkaan. Kirkkaimpina mestariteoksina mielestäni loistavat Aurinko, Aura, DS ja Aion. Mutta nämähän ovat vain minun mielipiteitäni. Ymmärrän täysin, jos joku löytää yhtyeestä joitain epämiellyttävää. Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk |
konehes 01.03.2005 14:59:43 | |
---|
Jokaisella on jossain välissä elämää CMX-kausi. Kaikilla se ei ole vielä tullut. |
disarm 01.03.2005 18:41:31 | |
---|
Jokaisella on jossain välissä elämää CMX-kausi. Kaikilla se ei ole vielä tullut. Mulla se kausi oli parhaimmillaan joskus 16 kesäsenä. Lämmöllä muistelen sitä Discopoliksen viatonta huumaa.. Uudempi materiaali ei jostain syystä enää saa aikaan samanlaista innostusta, vaikka ihan hyviä biisejä yhä tekevät. Kaikkea aikansa, sanoi kissa kun mummon lumihangessa näki. emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |
Flow 01.03.2005 19:05:27 | |
---|
Cmx on minulle SE suomalainen bändi. Ymmärrän sen, ettei joillekkin CMX uppoa, koska ei se uponnut minuunkaan teinivuosinani ja pidin sitä aivan surkeana. Nykyään en sitten paljon muuta suomenkielistä kuuntelekkaan, kuin Cmx:ää I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin |
bedlam 01.03.2005 19:55:22 | |
---|
En tiedä, monet kaverit ovat orkesteria jaksaneet alusta asti digata, mutta minua se ei muutamaa yksittäistä kappaletta lukuunottamatta ole vakuuttanut. Ärsyttävää muuten on se, että jos sanoo diggaavansa YUP:ta, ihmiset olettavat monasti tykkäävän myös CMX:stä. Onhan niiden molempien nimessä nääs kolme kirjainta. http://www.mikseri.net/kiasma |
Bassolow 01.03.2005 20:12:34 | |
---|
Sen verran mitä minä olen radiosta näitä rauhallisempia biisejä kuullut niin aivan tasapaksulta se minulle kuulostaa. Onkos CMX täysin tuollaista rauhallista musiikkia? OFFTOPIC: Ja se joka vertasi Iron Maidenia CMX:ään niin eikös tämä uusin Dance of Death sitten ollut aika mainio levy? |
Jzci 01.03.2005 20:13:35 | |
---|
Enpä voi sanoa paljon perehtyneeni bändiin. Kuulemani perusteella voisin sanoa kuitenkin että se on jotenkin niin älyttömän ahdistavaa musiikkia, inhottavan kuuloinen laulajakin vielä se Yrjänä. Mutta makuasioitahan nämä on.. |
Krice 01.03.2005 20:22:47 | |
---|
Ja se joka vertasi Iron Maidenia CMX:ään niin eikös tämä uusin Dance of Death sitten ollut aika mainio levy? Dance of Death on kauhea floppi niinkin hyvältä yhtyeeltä kuin Maiden on tai oli joskus. Pari ihan kelvollista kappaletta kyllä löytyy eli Wildest Dreams ja Rainmaker. Ongelma on varmaan siinä, että kun yhtyeestä tulee suosittu niin siinä varmaan pakostikin häviää sellainen terve itsekritiikki ja unohdetaan säveltämisen tärkeys. Eli aletaan kuulostamaan samalta kuin aiemmin, mutta säveltämisen idea on hukassa. |
JuniperThree 01.03.2005 20:45:29 | |
---|
Olen kuunnellut cmx:ää aika paljon, mutta se ei vain ole tullut luokse se musiikki. Kun taas lempibändeihin hurahtaessani minun ei ole tarvinnut kuulla kuin yksi biisi ja olen rakastunut saman tien. Nykyään myös tuntuu, että tekeepä cmx mitä tahansa, niin se pääsee ylex:n voimasoittoon... |
konehes 01.03.2005 21:38:22 (muokattu 01.03.2005 21:38:49) | |
---|
Itse olen pitänyt aina enemmän niistä rauhallisista, ns.tytöille tehdyistä biiseistä. Ne vaan on niin täydellisiä. |
lxi 01.03.2005 21:54:44 | |
---|
Olen elänyt liian kauan liian lähellä CMX:ää suhtautuakseni yhtyeeseen enää mitenkään objektiivisesti. Minä inhoan ja rakastan sitä yhtä aikaa. Aion oli umpitylsään Isohaaraan verrattuna piristävä ja mielenkiintoinenkin levy, ainakin joiltain osin. Kuitenkaan mitään sellaista hurmosta, jota bändin aiempi tuotanto sai joskus minussa aikaan, ei ole havaittavissa. On jotenkin paradoksaalista, että vaikka bändi kuulostaa menevän eteenpäin, se toisaalta kuulostaa jokseenkin rutinoituneelta. Yrjänä kirjoitti minusta parhaat tekstinsä joskus reilusti 90-luvun puolella. Joitain yksittäisiä helmiä lukuun ottamatta myöhemmät lyriikat eivät ole vakuuttaneet kovinkaan paljon, ja kuulostavat toisinaan jopa poikkeuksellisen kömpelöiltä. Joka tapauksessa arvostan CMX:ää siitä kehityskaaresta minkä ovat käyneet kahdenkymmenen vuoden aikana lävitse. Ja yhtyeellä on tuotannossaan niin monentyyppisiä biisejä ja kokeiluja, että harva yksittäinen yhtye kykenee siinä monipuolisuudessa vetämään suurelle peräreiälle vertoja. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
dakota 01.03.2005 22:53:03 | |
---|
Ainoa syy siihen että inhoan CMX:ää on se tekotaiteellinen keulahahmo. Yrjänä = yrjö. Tässä sitä taas ollaan hohhoijaa. "Tekotaiteellinen" whatthefuck? AWY on ihan kelpo runoilija ja biisintekijänä parasta A-ryhmää, vaikka ei mikään suuri laulaja olekaan. CMX on ISO bändi, puhuttelee kovasti. |