Kyllä se vaan on niin, että muusikon paikka ei ole kerrostalossa. Useimmiten niin vain kuitenkin pakon edestä käy. Omassa naapurissa asuu kitaristi, sitten olen minä pianisti ja toisella puolella huoneistoa seinän takana on himobassottaja. Meitä on tällainen kummallinen kolmikko tässä, ja kaikesta päätellen kai sitten muut naapurit kärsivät enemmän tai vähemmän ;) Toisaalta, käynyt hyvä mäihä siinä, että tässä talossa asuu lähinnä 20-40v ihmisiä. Ja varmuudella ei ketään yli 65! Edellisissä maininnoissa olen haukkunut naapureitteni meluamistapoja, mutta nyt, kun minusta on lopullisesti tullut yöeläjä, olen tottunut heihin. Välistä on jopa mukavan hauskaa kuunnella kitaristin rämpyttelyä ja hoilaamista, mutta himobassottaja vetää kyllä vielä vähän liian kovalla volumella... Ja toivottavasti kitaristi myös oppii kesään mennessä jotain uutta, niin hän on parempi parvekesoittelija kuin viime vuonna. Näin talvella harvemmin on omakohtaista halua huudattaa musiikkia, ja jos onkin, se halu kyllä yleensä vaimenee illan lähestyessä. Öisin on vain mukava fiilistellä vähän vaimeammillakin voluumeilla. Tuo bunkkeri... Olisin valmis maksamaan aika maltaita tuollaisesta, mutta en bunkkerista vaan kunnon mökistä järven rannalla. En kaipaa kovaa melua vaan rauhallisuutta. Toisinaan tosin olisi mukava kyllä vääntää niin lujaa kuin vain mahdollista. Btw, bunkkerin rakentaminen ei tee hyvää luonnolle ;) Saati melu metsän eläimille... Veikkaan olevani aikuinen käytöksestäni päätellen :) Tai sitten jatkuva valvominen ovat tehneet minusta lopullisestikin oudon kinkypervon.. Mutta siis, aloittajalle: jos on pakko saada meluta, kannattaa keskittää se sovittuihin aikoihin. Ja jos se ei kelpaa niin sitten pitää vain lähteä kälppimään muualle. Naapurisopu on tärkeä pitää, ja mummotkin ovat ansainneet oman rauhansa. Totta on, että kämppä otetaan sieltä mistä sen saa, mutta olisi ihan järkevää myös säilyttää se kämppä. Meluta voi muuallakin.. Ajatuksena tuollainen meluajien talo olisi kyllä aika hyvä. Mutta, kuinka moni todellisuudessa meluaa aina silloin kun muutkin. Jossain vaiheessa varmasti tulee joku valittamaan unirauhanhäirinnästä. Aika hyvät äänieristeet pitäisi olla. Ja vielä lopuksi: tuo jonkun mainitsema mielikuva siitä, että soitannan jälkeen naapurista kuuluisi aploodeja ja postiluukusta sataisi rahaa, oli älyttömässä mielettömyydessään aivan loistava! Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"Another day, another wish: don't want my life to be like this..." Client - Radio "But some day we'll look back and wonder how we ever tolerated it - life and death." Apollo 440 - Liquid Cool |
Yöelukkahan minäkin, ei siitä mihinkään pääse. Olisi se komeaa touhua, jos olisi asuinalueella pari kolme kerrostaloa, joissa joka asunnossa olisi yöllä valot päällä ja elämä sykkisi kunnolla. Sitten jos joku kehtaisi veivata riffejä päivällä, niin käytäisiin porukalla hajottamassa ovi, että antaas olla viiminen kerta kun tähän aikaan meluat. |
Sitten jos joku kehtaisi veivata riffejä päivällä, niin käytäisiin porukalla hajottamassa ovi, että antaas olla viiminen kerta kun tähän aikaan meluat. Eli oot kumminkin sitten ihan tavallinen poroporvari, millä on aivan tavalliset, säännölliset elintavat, mutta poiketen muista poroporvareista, kuvittelet olevasi jotain muuta ja siksi haluat kieltää muilta tuon viime pelissä itse elämäsi tavallisuuden? Kun se sattuu tapahtumaan eri vuorokauden aikaan, mist niingo itse diggailisit? No mut hitsi.
|
Eli oot kumminkin sitten ihan tavallinen poroporvari, millä on aivan tavalliset, säännölliset elintavat, mutta poiketen muista poroporvareista, kuvittelet olevasi jotain muuta ja siksi haluat kieltää muilta tuon viime pelissä itse elämäsi tavallisuuden? Kun se sattuu tapahtumaan eri vuorokauden aikaan, mist niingo itse diggailisit? No mut hitsi. Niin no, asiat voi ottaa juuri niin vakavasti mitä oma mielentila edellyttää. Ei näin etelässä muuten poroja ole. |
Tää treenikämppä asia on ainakin täällä turussa aika ajankohtainen juttu. Kyllähän yks sälli tänne nuita kämppiä väsää ja vuokraa, mutta hinnat on aika masentavat. Ehdottomasti kaupungin pitäisi luovuttaa jokin tehdashalli tms. bändien käyttöön. Ja kaikki huolehtis siitä että homma toimii asiallisesti. Kusipäitä ei tämmösiin mestoihin kaivattais riehumaan. Niin, mutta mites ajat tämmösen asian läpi? And rämina goe's on... r0k r0k |