Jani The Rock 12.02.2005 20:53:06 | |
---|
Mä siedän huonosti kovia ääniä. Musiikkia kuuntelen korkeintaan aivan pikkuisen normaalia puheääntä kovemmalla. Nyt onkin tavoitteena rakentaa sellainen laitteisto, jolla musiikki kuulostaa hyvältä matalallakin volyymillä. The road never ends for me, kid. |
fish 12.02.2005 21:29:36 (muokattu 12.02.2005 21:42:06) | |
---|
Normaalisti kuuntelen aika iisillä volumella levyjä, mutta on tilanteita, joissa iso voluumi vaan toimii. Seuraavassa muutamia esimerkkejä: 1) Ns. LAHTÖBIISI. Mukava ilta kavereiden kansssa ennen kaupungille lähtöä on pakko päättää lujaa. Tällainen biisi on muun muassa Blurin Song 2. Viesti: "Kengät jalkaan, bileet jatkuu, mutta muaalla." 2) Erityisen LOISTAVA BIISI. Jos diggaa jostakin kappaleesta todella paljon, on se aina toisinaan tykitettävä kovaa. Voluumi joskus nostattaa entisestään tietyn kappaleen vaikuttavuutta - ei aina. 3) Joskus myös törmää sellaiseen MIKSAUKSEEN, että haluaa luukuttaa. Hyvä esimerkki on Kentin 7:47. Tietysti on tarkoituksellista, että biisistä / miksauksesta on rakennettu tuollainen kasvava. Silti haluan kuulla kappaleen alunkin tietyllä volumella - lopussa biisi yleensä huutaa aika lujaa- EDIT: Ja kuten aiemmin jo todettiin, joskus vaan tekee mieli luukuttaa niin, että kaikki taustahälinä sekä ylimääräiset ajatukset häviävät. Lähtökohtaisesti olen topicin aloittajan kanssa samaa mieltä. |
hörhö 12.02.2005 22:00:53 | |
---|
Nykyinen poppilevyjen tuottaminen(lue kompressointi) hajottaa. Korvat väsyy jo taustahälynä. Mutta dynaamista kehtaa kuunnellakkin ja siitä saattaa olla melkoisen monella valittajalla kyse. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Volume Pedal, myy mulle halpa av-etunen |
Krice 12.02.2005 22:11:31 (muokattu 12.02.2005 22:12:34) | |
---|
Autossa huomaan kyllä musiikin vaikutuksen, kunnon räväkkää rockia ja kovaa, ja kaasupoljin painuu helpommin pohjaan... Tuosta tuli mieleen Annihilatorin biisi Road To Ruin. E: Kuuntelen musiikkia aika hiljaisella äänenvoimakkuudella. |
carlos 12.02.2005 22:45:13 | |
---|
Siksi, jos siitä haluaa kaiken irti. Autossa täysiäkuunteleminen on sitte eri juttu, sitä joko kuunnellaan, tai sitten laitetaan taustamusaksi. Standin' with the fury that they had in '66 |
Kimmo72 12.02.2005 23:57:30 | |
---|
En juurikaan kuuntele musiikkia. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
poppamies 13.02.2005 01:43:27 | |
---|
Klassisen kuuntelu luonnollisella (eli normaalia konserttivoimakkuutta vastaavalla) voimakkuudella on varsin mukavaa, kunhan laitteet pystyvät siihen... Tästä on kyse. Konserttitasolla on mukava kuunnella jos laitteet antaa myötä. Hyvillä laitteilla ei kuulosta rääkymiseltä vaikka olisikin isolla. "G-strings are for strippers" |
Tempura 13.02.2005 07:17:23 | |
---|
Lähinnä siksi, että pienellä volumella sitä ei kuule, kun on aikanaan tullut soitettua musiikkis isolla volumella. |
Gandhi 13.02.2005 10:30:19 | |
---|
Tekno, hip hop, drum'n'bass, noise jne... Miltä nekin kuullostaa volumen osoittaessa lounaaseen? -> kyllä sitä ääntä ainakin itsellä useasti löytyy paljon. Eri juttu sitten, kun kuuntelen jotain muutenkin hiljaisempaa musiikkia, ambientia jne... Lopetan ennen kuin jatkan. |
Twist 13.02.2005 11:58:34 | |
---|
Tämä on asia, jota ei oma pääkoppa tajua. Itse kuuntelen musiikkia useimmiten sellaisella volumella, että kuulen omat ajatukseni. Varsinkin autossa on mukava kuunnella musiikkia niin, että se ei häiritse muiden autossa istujien kanssa keskustelemista tai ajamista. Aivan kauhistuttaa, kun veljeni vääntää nappulat aina kaakkoon. Hän kuuntelee musiikkia kuulokkeistakin, aivan käsittämättömän kovalla. Miksi siis näin? Koetteko pääsevänne musiikkiin jotenkin paremmin "sisälle", vai miten on asian laita? Mulla on sama juttu. Autossa kuuntelen juuri sillä volumella että puheesta/järjestä/keskustelusta saa selvää. Ja mun veli on juuri sellanen vaikka autossa olis ite pressa kyydissä, niin hän huudattaa täydellä voluumella. -Tango- |
C 13.02.2005 14:32:01 | |
---|
Miksi kuunnella hiljaa jos voi kuunnella kovaa? (Sori, pieni sunnuntaitasoittelu päällä...) "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
MattiAuer 13.02.2005 15:52:35 | |
---|
off topic: Toisinaan tekee hyvää vääntää Marsusta volumet tappiin treenikämpällä ja antaa palaa. Se rentouttaa. Sanokaa kuulovaurioista mitä tahansa. No, kun noin kohteliaasti kehotat: Kun kuulo sopivasti (ja parantumattomasti) vaurioituu ja alkaa soida korvassa päivin ja etenkin öin, siitä seuraa helposti hermostuneisuutta, keskittymiskyvyn heikkenemistä ja yleistä tuskaa. Puhumattakaan unihäiriöistä ja varsinaisesta unettomuudesta, joka taas tarpeeksi pitkään jatkuessaan ja vakavana tapauksena aiheuttaa erittäinkin vakavia ongelmia, mm. masennusta. Mutta on minustakin kiva soittaa kovaa. "Uniikki unikorni olikin korni koni"
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään. |
Sperm Donor 13.02.2005 16:51:39 | |
---|
Kyllä tietynlaista musiikkia kuunnellessa on pakko kääntää volumea sillain "riittävästi". Vasta vanhemmiten olen oppinut kuuntelemaan välillä hiljempaakin. |
sikanaama 13.02.2005 16:57:08 | |
---|
Vittu mää kuule nyt kyllä yhtään mitään. Anita Hirvonen ei syö enää pitsaa. Nälkä lähti jo. |
Alttoviulisti 13.02.2005 17:49:50 | |
---|
Mä kuuntelen klassista yleensä aika kovalla... jotenki siit saa enemmän irti sillon, mutten liian kovalla, koska sit se menee sotkusen kuuloseks, ku on mukava kuulla selvästi mitä viulut ym. soittimet soittaa. Mutta muuten kuuntelen aika hiljaa musaa, just senkin takia että jos on liikaa volymia, ni se menee kamalan kuuloseks ei siit saa mitään selvää ja muutenki, korvieni takia, ei sitä oo liian hyvä kuulo. |
Schnowotski 13.02.2005 17:54:30 | |
---|
Melko kovalla tulee joskus kuunneltua, mutta sekin on lähinnä siksi että siihen todella pääsee paremmin sisälle ja tavallaan pois oikeasta maailmasta. Mutta ei toki niin kovalla, että korviin sattuisi. On muutenkin korvissa jo sen verran tinnitteitä, ettei viitti enää riskeerata. Jos katsoo silmiin tietää mitä se merkitsee. Mutta mitä tarkoittaa niskaan tuijottaminen? Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |
VÄKIPÄÄ 13.02.2005 18:42:17 | |
---|
Kuuntelen pää-asiassa tuota heviä ja kyllä se vaan on sellainen juttu että ei se toimi kuin kovalla! Siihen rupeaa syntymään sitä potkua vasta kun vähän vääntää desibelejä. Täysiä en soita ikinä. Ylä-astekloppina tuli luukutettua niin että särkee, mutta nykyään ei enää, mutta hevit kovalla aina! Poppista tuleekin sitten kuunneltua järkevillä volumeilla. Se mikä ei meikäläisellä toimi on autossa kovalla kuuntelu! Se häiritsee mun ajoa jos en kuule auton normaaleja ääniä! |
-J 13.02.2005 18:52:42 | |
---|
Allekirjoittaneen seinänaapurina asuu ihailtavan 16 ikävuoden saavuttanut pojankölvi. Tuon ikäpolven sankarit näemmä arvostavat bassonjytinää enemmän kuin päivittäistä ruoka-annosta, ja eikös tämäkin päättänyt investoida oikein subbariin. Tulee muuten aika perkeleen lujaa tosta ohuen lastulevyseinän lävitse 'Ozonen' ja 'Güntherin' bassoluupit. Arvatkaas kuinka monta kertaa olen kaverille räyhännyt asiasta? Arvatkaas kuinka monta kertaa olen hakannut rystyset verille väliseinään? Arvatkaas kuinka monta kertaa olen soittanut isännöitsijälle? Jep. Monta. Viimeksi soitin vittumaisuuksissani poliisit. Taidanpa tehdä niin, että vuokraan muutaman kilowatin PA-laitteet ja sijoitan ne tänne pieneen asuntooni. Sitten laitan soimaan täysillä "muslimien rukoushetkeä" repeatilla maanantai-aamuna klo 04:30 ja itse poistun elämäni pisimmälle kävelylenkille. Mahtaisikohan asiat mennä jakeluun tämän popitushullun finninaaman pääkopan solukoissa >=7 Käpy on puun vauva |
A.R.P. 13.02.2005 19:59:36 | |
---|
"Jumputtavassa" musassa sen biisin täytyy myös tuntua, eikä vaan kuulua ;) Elämä on elämän parasta aikaa... |
Jonte 13.02.2005 21:50:25 | |
---|
Tämä on asia, jota ei oma pääkoppa tajua. Itse kuuntelen musiikkia useimmiten sellaisella volumella, että kuulen omat ajatukseni.Miksi siis näin? Koetteko pääsevänne musiikkiin jotenkin paremmin "sisälle", vai miten on asian laita? Joo, soittimet erottuu paremmin kun ne kaikki saa kunnolla esiin. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |