Aihe: MTV3 Live: James Bond -konsertti
1 2
Juzzu
07.01.2005 11:00:59
En tiedä, miten beatles biisin esitti livenä

Öhhh...?
Öhlöm Köhlöm
paavi
07.01.2005 11:13:50
Öhhh...?

Hups! Ohoh...Paha moka. :) Jotenkin sen taas vaan yhdisti Maccan aikasempaan bändiin...
Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä.
Velli
07.01.2005 11:41:47
Metsäketo veti biisin ihan OK! Ei mitään valittamista laulun ja esiintymisen kanssa, jos verrataan sitä muihin konserteissa esitettyihin biiseihin ja niiden intensiteettiin. Tuollainenhan se biisi on myös McCartneyn esittämänä - biisi muiden joukossa. GNR:n versio on niiden oma, jossa kitaroita on tuplattu sadalle raidalle. Ja kun ei ole Slashin sataa kitaraa eikä sitä rääkyvää liimatukkaa, niin Metsiksen esitys on munaton, haloo!

Kyllähän se sen suunnilleen nuotilleen oikein lauloi, mutta ei siinä vedossa ollut kyllä yhtään voimaa. Olen tässä aika paljon kuunnellut viime aikoina nimen omaan McCartneyn versiota kyseisestä biisistä jja kyllä McCartneylla vain on aika paljon asiaankuuluvaa räkää siinä soundissa. Metsäketo veti vaan sellaisen vanhainkotiversion. "Voi kun se nuori poika lauloi sitten kauniisti" miettivät mummot kun menevät illalla nukkumaan...
Myynnissä mm. Ibanez S540ltd.
AP
07.01.2005 12:00:59 (muokattu 07.01.2005 12:01:45)
Ja tosiaan, miten voi laulaa "live and let die" ilme peruslukemalla seisten kuin patsaana? Erinomaista tulkintaa.

No metsäketo tekee kaikki laulamisensa samalla tavalla. Pahinta, mitä sille varmaan voisi sattua, olisi se että joutuisi pistämään itseään peliin ja jopa pistämään jotain juttuja tahallisesti läskiksi. Improvisoinnista tilanteessa mies ei ole koskaan varmaan kuullutkaan.
Mitä itse tuota esitystä seurasin, niin yhtä maireanahan se oli kuin aina ennenkin.
K100 #7
Kitarajeesus
07.01.2005 13:14:02
Totta puhut! Marzi on rautainen ammattilainen isolla R:llä. Marzi ei ole pelkästään loistava kitaristi vaan myös loistava kosketinsoittaja ja loistava rumpali sekä osaa myös laulaa ja esiintyjänäkin huippuluokkaa. Ihmisenä Marzi on myös todella mukava tyyppi.

Se on tosiaan hemmetin taitava myös koskettimissa. Pianoahan se on soittanut ihan nappulasta asti ja se oli sille pääsoittimena aika pitkään. Pedagogina se nyt ei mikään huippu ollut, mutta erittäin hauska ja symppis tyyppi.
Musiikki on elämä.
Bluesmies
07.01.2005 16:36:58
Se on tosiaan HEMMETIN TAITAVA myös koskettimissa..

Ööö... no itse olen kyllä hieman eri mieltä, mitä minä olen kuullut/nähnyt.
Uusi musiikkinäyte profiilissa.
PJS
08.01.2005 12:27:36

Mä en erityisemmin pitäny marzin kitaroinnissa tossa, enkä noissa lahden viihdeorkesterin kanssa toteutetuista proggiksista muutenkaan. Paremmin mazi sopis jonnekin sen tyyppiseen ku esim. se Pori Jazzien Earth, Wind, Fire tribuutti konsertti...
Ihmisten kannattaisi kaikkien melkein kuolla joka vuosi, vähintään kerran. Maailma olisi inhimillisempi paikka elää.
Jaska
08.01.2005 14:54:59
Siis SUOMALAISET järkkää BOND konsertin... huhhuh

yritetäänköhän Nykäsen Matista seuraavaa Bondia
ruska on kaunis väri
Juzzu
08.01.2005 14:57:00
Siis SUOMALAISET järkkää BOND konsertin... huhhuh

Onhan eräs Kirkan piiisikin yksi Kreikan soitetuimmista kappaleista. Muailma on ihimeellinen paikka.
Öhlöm Köhlöm
ozz3
08.01.2005 14:57:23
yritetäänköhän Nykäsen Matista seuraavaa Bondia

Juu, ja Mervi on luonnollisesti Bond-tyttö.
Meitsi on rankka / massu on vankka / enoo mikää vitu akuankka / lumisae o sankka / housussa kankka / jou Päivittäin vaihtuva video: Hajotkaa!
Kitarajeesus
08.01.2005 15:13:34
Ööö... no itse olen kyllä hieman eri mieltä, mitä minä olen kuullut/nähnyt.

Enpä minä pitänyt häntä aikaisemmin kummoisena kitaristinakaan, mutta pienten yhteisten jamisessioiden jälkeen tajusin kuinka luova ja monipuolinen jätkä on kyseessä. Olen itse soittanut pianoa seitsemän vuotta ja luulin olevani hyväkin, mutta nuo jamit palautti aika pian maan pinnalle :)
Musiikki on elämä.
Jaska
08.01.2005 23:43:33
Juu, ja Mervi on luonnollisesti Bond-tyttö.

Tai kaks
ruska on kaunis väri
kede
09.01.2005 15:36:31 (muokattu 09.01.2005 15:37:00)
Niistä likilegendaarisista London pubin jameistako on kyse, kun on tullut tässä ketjussa nuo "jamit" niin monesti esille.
stagestar
10.01.2005 08:26:22
Juu, kyllähän se Sonja Lumme oli aivan mainio. No onhan hänellä aika paljon enempi myös kokemusta, Palon Maristakin joskus tykkään, nyt en
Epämuusikko
17.02.2005 15:33:28
Nostan. Huomenna 18.2 mäjähtää oulun madetojan salissa klo 19.00. Ole siellä tai .... no, älä tuu.
Myytävänä Tosco 22" ride!
ganesha
17.02.2005 17:07:26 (muokattu 17.02.2005 17:08:05)
juttuhan on sillä tavalla, lapsukaiset, että jos suomalaiset humppapierut käyvät joukolla raiskaamaan jotain niinkin pyhää kuin Bond-tunnareita, niin olisivat perkeleet sitten vieneet pyhäinhäpäisynsä loppuun asti ja suomentaneet ne biisit aidossa Pertsa Reposen hengessä.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
let J.
21.02.2005 21:14:39
Tuo Bond-konserttihan on jo aiemmin toteutettu Tampereella, tosin vähän pienemmässä mittakaavassa ka harrastajasoittajien-ja laulajien esittämänä.

Katoin vaan pari biisiä ja jäin miettimään, että mitä järkeä tuossa tapahtumassa oli?? Kuka menee katsomaan livenä tuollaista?? Oliko siis illan tarkoitus vain soittaa bond-teemat läpi?

Veikkaanpa, että spiikit ja muu kuin varsinainen musiikki oli editoitu pois lähetysajan säästämiseksi.

Ja varmaan vaihtuvat solistit saattoivat tehdä Oulun esityksestä erilaisen, mutta kyllä ne sovitukset käsittääkseni ovat edelleen PeeJayn ja Heikki J:n varmaa käsialaa.
Let Jay Play!
Epämuusikko
21.02.2005 21:17:30
Ja varmaan vaihtuvat solistit saattoivat tehdä Oulun esityksestä erilaisen, mutta kyllä ne sovitukset käsittääkseni ovat edelleen PeeJayn ja Heikki J:n varmaa käsialaa.

Kyllä oli erilainen. Sovituksista osa oli oululaista tekoa, ja esim. perkkaraitoihin allekirjoittanut puuttui rankalla kädellä. Oliko ketään kuuntelemassa? Miltä kuullosti?

Hauskaa ainakin oli. Ikinä ei oo ollu orkesterissa ollessa yhtä hauskaa.
Myytävänä Tosco 22" ride!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)