Aihe: Hurriganes ilta
1 2 3 4
Brian May jr.
14.12.2004 20:31:47
Mistä levystä kannattaa lähteä tutustumaan Hurriganesiin?
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
-J
14.12.2004 20:33:12

Kuuntelehan alkutuotannon puolelta ensimmäinen levy Rock'n Roll All Night Long ja sen jälkeen Roadrunner. Niillä allekirjoittanut sai kipinän :)

Oli kyllä mahtava ohjelma tuo Hurriganes -ilta. Hienoja muisteloita soittajilla!
Tässä lukee jotain minkä tarkoitusta en itsekkään ymmärrä, mutta luulen sen olevan syvällistä ja näin saan rispektiä älykkyydestäni.
Antti1997
14.12.2004 20:37:24

Samaa oon miettiny, ite ajattelin ton kokoelmalevyn hommata.
"Naama umpeen kun minä olen oikeassa!" -hanuristi
Peter Gunn
14.12.2004 20:54:30

Alkuun pääsee hyvin "20 Golden Greats" -levyllä. Seuraavat hankinnat ovat "Rock'n Roll All Night Long", "Roadrunner" ja "10/80".
Härski
14.12.2004 21:02:03 (muokattu 14.12.2004 21:06:43)
Mä sanoisin, että lähtekää 25 Golden Greatsista. Jos pidätte siitä, niin lähtekää ostamaan niitä levyjä, joista parhaat kipaleet sillä levyllä on (vihkosessa on mainittu joka biisin studiolevy tai single). Toinen harkinnan arvoinen on Legacy 3 CD:n boxi. Erittäin kattava tuotos ja halpa ainakin CDON:issa, reilu parikymppiä. Mutta myös suosittelen, kun kuitenkin se Get on ja Roadrunner kolahtaa, niin se Roadrunner levy. Sitten vaikka Crazy Days ja sitä rataa.

ADD: http://www.cdon.com/search_result_n … me.phtml?type=1&name=Hurriganes

Tossa linkki siihen CDON:nin kohtaan, jossa Ganesia myydään. Ei kaikkia levyjä saatavilla.

Ja mainittakoon tässä samalla, että jos jäsen Agnus vastaa kysymykseen kuin kysymykseen AD/DC:stä, niin mä vastaan Hurriganesista. Tabeista lähtien.
Antti1997
14.12.2004 21:52:03
Nonni... Täs ois enää semmonen ongelma että toi tiedosto on nyt kooltaan 459 megaa... Pitää vissiin palotella tai pakata yms.
Härski
14.12.2004 21:56:59
Nonni... Täs ois enää semmonen ongelma että toi tiedosto on nyt kooltaan 459 megaa... Pitää vissiin palotella tai pakata yms.

Oho. Ei taida ihan s-postilla lähteä, hähähä.
Jake24-25
14.12.2004 22:09:45
Hyvä oli aikaisempien vastaavien tavoin tämäkin Radio-Suomen teemailta. Näissä teemailloissa usein järjestetyt kilpailut piristävät kummasti iltaa vaikka musa on tietysti pääasia. Eipä muuta kuin odottelemaan seuraavaa Radio-Suomen teemailtaa, joka on kuulemma loppiaisena: Elvis-ilta!
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
-J
14.12.2004 22:50:09
Eipä muuta kuin odottelemaan seuraavaa Radio-Suomen teemailtaa, joka on kuulemma loppiaisena: Elvis-ilta!

Siihen lähteykseen ei taidakkaan moni soitella "Juu, mä muistan ku Elvis toimi meidän taloyhtiön talkkarina ja tota juteltiinkin paljo noinnniin..." :D
Tässä lukee jotain minkä tarkoitusta en itsekkään ymmärrä, mutta luulen sen olevan syvällistä ja näin saan rispektiä älykkyydestäni.
Härski
14.12.2004 22:55:40
Siihen lähteykseen ei taidakkaan moni soitella "Juu, mä muistan ku Elvis toimi meidän taloyhtiön talkkarina ja tota juteltiinkin paljo noinnniin..." :D

Niinpä..

"Ööö, joo, oltiin Elviksen kanssa yhtäaikaa Yrjönkadun uimahallin saunassa... öö... vuos tais olla... no, 50- lukua kuitenkin elettiin!!11"
Jake24-25
14.12.2004 23:43:41

Joo, luulis kyllä että tuollaista ei tulisi siinä Elvis-illassa tapahtumaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että Yhdysvalloissa on asunut vuosikymmeniä yllättävän paljon suomalaiset sukujuuret omaavia amerikkalaisia. Näistähän jotkut ovat aivan hyvin voineet olla Elviksen kanssa samaan aikaan esim. armeijassa, josta heillä varmasti olisi jotakin kerrottavaa. Jos nämä Elviksen oletetut armeijakaverit sattuvat asumaan juuri nyt Suomessa ja sattuvat myöskin kuuntelemaan loppiaisena sen Elvis-illan. Saattahan osa heistä osata suomea joten mahdollisesti he voivat innostua soittamaan lähetykseen. Kuka tietää? Kaikki on mahdollista.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
shotgun
15.12.2004 00:37:02
Mahtavuutta!Loistava ohjelmaidea ja toteutuskin!Silti en itse vieläkään ymmmärrä(30 vuotta Ganesia kuunnelleena!)Ilen aliarvioimista!Kuunnelkaapa vaikka Live in Stockholm-77!Onpa Ilkka Tahvo sellaisessa vedossa että oksat pois ja pala latvaa!!Toki arvostan Alpun tekemisiä erittäin korkealle,mutta tuo Ilen aliarvioiminen ottaa pannuun!Muistaakseni Alppu oli joskus ehdolla DR.Feelgoodiin.Jumantsuka!Kuten jo mainitsin niin kuunnelkaa toi levy ja sanokaa sitte kuka soittaa edes lähelle samaantyyliin ku Wilko??Tai koittakaa ite!Joka tapauksessa kunnioittakaamme Hurriganesia sen kaikissa kokoonpanoissa,sillä se loi tähän maahan ROKIN!
larry7
15.12.2004 14:37:59
Tuleekohan ohjelma uusintana tai voiko joku lähettää jos on äänittänyt. en tiennyt koko ohjelmasta vasta kuin nyt. Harmittaa niin p..........
Mage
15.12.2004 15:02:48
Silti en itse vieläkään ymmmärrä(30 vuotta Ganesia kuunnelleena!)Ilen aliarvioimista!

Ile on loistava, kannattaa jopa maksaa lippu Ile & Kaija:n keikoille jos haluaa kuunnella hyvää kitarointia. Vaikka levyt on olleet melkoista huttua, livenä on aina kuullut rouheaa kitarointia ja hyviä covereita (mm. ZZ-topin I Thank Youta soittelivat joskus)
"I'm better than great I'm good" -Joey Tribbiani
Phil.Lyn.
15.12.2004 15:29:42
Samaa mieltä Shotgun:n kanssa. Olisi muuten ollut mielenkiintoista kuulla komppaustaidottoman Järvisen soittamaa Feelgood:a. Kyllä ton on pakko olla läppää koko juttu, Albertin liittyminen Feelgoodiin, eihän sen soittotyyli olisi siihen bändiin sopinut ollenkaan.
Komeita soolojahan se veti, muttei sovi livenä trioon.
Kyllä Ile hoiti hommansa 100 kertaa paremmin livenä kuin Albert.
Olen muuten nähnyt livenä kaikki Hurriganes kokoonpanot paitsi sen ihan ensimmäisen, ennen Rock`n`roll all night long:a ,missä Ile oli ekakertaa mukana.
Sekä myös Royals:n. Siinä tuli Järvisen taidot parhaiten esille myös livenä. Mut ei se Hurriganesissa vetäny kun soolot tiukasti.

Live in Stockholm-77 ....Kyllä on Ile lyömätön!!!
Kuunnelkaa ite!
everyone follows the BASS PLAYER
Härski
15.12.2004 18:06:43
Olisi muuten ollut mielenkiintoista kuulla komppaustaidottoman Järvisen soittamaa Feelgood:a. Kyllä ton on pakko olla läppää koko juttu, Albertin liittyminen Feelgoodiin, eihän sen soittotyyli olisi siihen bändiin sopinut ollenkaan.
Komeita soolojahan se veti, muttei sovi livenä trioon.

Kyllä toi läppä on ihan tosijuttu.

Ja mitä komppaustaidottomuuteen tulee, niin laitanpa yhtä typerän väitteen vaihdossa: Eihän se Ile mitään sooloja osannut soittaa sitten yhtään. Ihan paska kitaristi.

MUTTA: Ite pidän Järvistä _the_ganes_kitaristina_ , mutten voi sietää Ilen tai Jannen haukkumistakaan. Joka jätkä oli oikeaan aikaan siinä bändissä, joka jätkällä oli oma mausteensa koko sopassa ja joka jätkä oli omanlainen niin soundiltaan, kuin tyyliltään. Tämän takia en ymmärrä dumailua suuntaan tai toiseen, etenkään, jos sitä perustellaan sillä, että edellinen kitaristi oli parempi jne.
Sperm Donor
15.12.2004 21:09:12
Louhivuoren Jannen Hurriganes urassa ei ollut mitään hyvää, sehän oli/on ihan pelle. Ne biisitkin mitä ne silloin teki oli totaalista sontaa.
Antti1997
15.12.2004 22:14:30
Nyt olisi sitten tuo eilinen lähetys mp3-muodossa. Ongelmana nyt on se että koko on 124 megaa enkä nyt tiedä mihin sen laittaisin kun ei MBnetin eikä Elisan kotisivutilat riitä... Jos jollain on tarjota tarpeeks tilaa tai joku muu ratkaisu niin kertokoon. Kiitos.
Neljä Ruuvia
15.12.2004 22:26:02
Ile on loistava, kannattaa jopa maksaa lippu Ile & Kaija:n keikoille jos haluaa kuunnella hyvää kitarointia. Vaikka levyt on olleet melkoista huttua, livenä on aina kuullut rouheaa kitarointia ja hyviä covereita (mm. ZZ-topin I Thank Youta soittelivat joskus)
Joka on cover Sam&Daven I Thank You:sta
Phil.Lyn.
15.12.2004 22:30:41
Itse pidän Ileä aitona Hurriganes kitaristina jo siitä syystä että:
- alkuperäinen kitaristi
- enitenaikaa soittanut bändissä
- suurimman Hurriganes menestyksen ajan kitaristi.
Enkä tuota Alberttia kyllä yhtään haukkunut, mutta totuuden kirjoitin ja totesin missä hän paras oli(Royals)

Kyllä Albert itsensä minunkin sydämmeen soitii vuosina 1973-1974,mutta myös vuosina 1979-1980 soitti sieltä itsensä myös melkein kokonaan poiskin,mutta 30% jäi vanhoilla näytöillä.
Levyt Jailbird ja etenkin 10/80 ovat kovaa tavaraa,mutta live...voi,voi..minulla on kyllä todisteena tuolta ajalta, kolmelta eri Hurriganes keikalta Ruotsista, videolla yht. 8 biisiä ja ne jos mitkä puhuu kyllä Ilen puolesta, kun niitä vertaa esim. Live at Stockholm-77 keikkaan.
On aika vaatimatonta vääntöä Albertilta.

Trio on sellainen kokoonpano,että jos kitaristilla ei "haalari hommat" kiinnosta ,niin ei sitä enää soolot pelasta.
kokonaisuus ratkaisee ja sen on Ile hoitanut paremmin.

Mutta yhtä kaikki Hurriganes oli ja on edelleen Suomen paras ja ainoa oikea Rock bändi.
everyone follows the BASS PLAYER
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)