![]() 12.12.2004 21:17:15 | |
---|---|
Itse tilasin täältä m.netin torilta yhden pedaalin.. Mäkin oon täällä myynyt ja ostanut pedaaleja. Ja yleensä kaupat on ollu tyyliin: "olisin kiinnostunut tosta,mikä hinta?" "50 euroa" "okei laitahan tulemaan." ja sillä selvä. ettäs pitikin sitte mokomia huijareitakin joukkoon eksyä. Standin' with the fury that they had in '66 | |
![]() 12.12.2004 21:39:36 | |
Mäkin oon täällä myynyt ja ostanut pedaaleja. Ja yleensä kaupat on ollu tyyliin: "olisin kiinnostunut tosta,mikä hinta?" "50 euroa" "okei laitahan tulemaan." ja sillä selvä. ettäs pitikin sitte mokomia huijareitakin joukkoon eksyä. Joo kuten myös mutta kitaran ja synat ja muuta rojua torilta ostanu. Ja kaikki toiminu aina hyvin. On teksti- ja pikaviestein ja spostitse kyselly ja vastaillu. Ja säästänyt kaikki nämä keskustelut mahdollisen huijarin takia. Onpahan jotain näyttöä poliisille jos tarvii. No toistaiseks kaikki on pelannut hyvin. Matkahuolto on toimittanu, paitsi kitaran kävin ostamassa feis ty feis. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. | |
![]() 12.12.2004 22:06:48 | |
Itselläni on kaikki nettikaupat sujuneet hyvin, ei koskaan kusetusta. Huuto.netissä toimin aina rahat tilille -> paketti postiin-periaatteella. Tuossa tein juuri suuret kaupat, kun myin sähkörummut pois. Olin pitkän aikaa yhteydessä kauppakumppaniin, joka oli luotettavanoloinen, ja sain hänestä kaikki tiedot, työpaikkaa myöten. Lähetin hänelle rummut matkahuollon kautta, ja hän testaamisen jälkeen rahat tililleni. Mutta tuo puolet ennen / puolet jälkeen systeemi on kyllä varmaan paras mahdollinen. - Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää) | |
![]() 13.12.2004 10:09:27 | |
Itse olen toiminut näin: - kaupat mieluiten face-to-face - tavaran kunnon voi arvioida päällisin puolin ja isommat kokeilla huolellisesti + maksu käteisellä - myyjän/ostajan henkilöllisyyden varmistaminen ajokortista/henkkareista vähänkään hinnakkaampien - kauppakirja, jossa myyjän henkilötiedot ml. sotu & yksilöidyt tiedot (esim. sarjanumero) ostetusta/myydystä tuotteesta & myyntiehdoista jne. - turvaa vähän korvauksen hakua mm. jos tavara onkin varastettua - "etäkaupassa" henkilöllisyyden varmistaminen mm. matkapuhelinnumeron avulla so. että nimet täsmäävät & ei ole mikään prepaid (liittymän haltija on puhelinyhtiöllä olemassa) - jaarittelut myyjän kanssa: miksi myy, mitkä ovat käyttökokemukset, onko ehjä jne... - antaa kuvaa luotettavuudesta - jos yhtään epäilyttää niin kannattaa jättää sikseen - sähköpostiyhteydenpidon tulisi ainakin kaupanteon loppuvaiheessa olla todellisilla henkilö e-mailosoitteilla. So. hotmailit jne. ei käy. Sähköpostissa voi laatia kauppakirjan, jonka toinen osapuoli hyväksyy vastauksellaan. Erityisesti tulee laittaa tiedot laitteen kunnosta so. ulkoinen kunto/vauriot sekä tekninen toimivuus - viat/puutteet mahdollisimman yksilöidysti. Myyjäkin voi osoittaa tuolla, että missä kunnossa sovittiin lähetettäväksi. Ostaja voi puolestaan vedota valituksessa ellei tavara ole lupausten mukaista. - posti-/bussiennakko -toimitus - raha menee jollekin tilille so. oikealle henkilölle - ongelmatapauksessa voidaan selvittää. Myyjä saa rahansa ja ostaja tavaransa. - kauppa edellyttää aina molemminpuolista luottamusta - samoin kuin mahdollinen ostaja voi myyjäkin jollain tavalla "pettää". Postikulujen periminen etukäteen edellyttää mielestäni samat tunnistautumiset kuin muukin kaupankäynti. - eräs ongelma on esim. sähköisessä toiminnassa esille ajoittain tai harvoissa käyttötilanteissa eteen tulevat piiloviat. - kaupan purku ja vahingonkorvauksen hakeminen ovat periaatteessa mahdollisia yksityishenkilöidenkin kaupoissa. Ellei toinen osapuoli siihen halua ryhtyä on riiteleminen oikeudessa käytännössä pois suljettua - vaiva ja kustannukset eivät ole missään suhteessa tyypillisiin vahinkoihin. Mahdollinen huijari yleensä on vähävarainen/ei tuloja -tyyppi, jolta korvauksien periminen ei käytännössä onnistu. - kauppaehdoissa tai muissa järjestelyissä ei kannata ryhtyä mihinkään mitä ei ymmärrä. Mitä isompi tavaran arvo - sitä epäluuloisempi voi olla. Rehellinen toinen osapuoli hyväksyy varmistukset. - pikkukauppojen kämmit jäävät sitten kasvattamaan elämänkokemusta. | |
![]() 13.12.2004 17:02:08 | |
Ja eniten ärsyttää just se, et se pieni osa, joka tota kusetusta tekee, pilaa koko homman maineen. Esim. tän forumin torilta oon tykänny ostaa kaikkee, kun myyjät on ollu aika tietosia, mitä ovat myymässä. Eli jos on kysynyt esim. vahvarin ominaisuuksia, niin on vastattu muutakin kuin että musta ja painava. Kyl tällases kaupan käynnissä pitäis sellane herrasmiesmeininki olla, ja se "musta lista" ei ollenkaan olis paha ehdotus, pysyis ainakin huijarit poissa miesten hommista.. | |
![]() 13.12.2004 17:27:49 | |
Ja eniten ärsyttää just se, et se pieni osa, joka tota kusetusta tekee, pilaa koko homman maineen. Tämäpä juuri. Kävin tänään postissa ja pyysin heitä toimittamaan paketin takaisin minulle. Tyyppi edelleen välttelee soittojani,soitan sitten omastani tai jonku muun kännykästä. Rupee jo tosi huvittavaks tollanen pakoileminen. Standin' with the fury that they had in '66 | |
![]() 13.12.2004 17:39:22 | |
Tämäpä juuri. Kävin tänään postissa ja pyysin heitä toimittamaan paketin takaisin minulle. Tyyppi edelleen välttelee soittojani,soitan sitten omastani tai jonku muun kännykästä. Rupee jo tosi huvittavaks tollanen pakoileminen. Osoite jostain ja seuraava miitti niille/sille. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. | |
![]() 14.12.2004 02:03:10 | |
Mun kokekumksien mukaan maalaisjärjellä pärjää. Huuto.netissä jos kaverilla on paljon palautteita niin se on merkki luotettavuudesta. Ja jos palautteita ei ole niin hän saa kyllä sitten hoitaa sen ensimmäisen askeleen eli maksaa rahat tilille/lähettää tuotteen. En sitten tiedä miten tällaisilla palstoilla kuten muusikoiden.netin tori. Varmaan kannattaa ihan puhelimessa puhua ensin ja näin. Mutta noin yleisesti ottaen nettikauppa on varsin turvallista. Kyllä ihmiset on aina kusettanut toisiaan muutenkin, ei se nettiin sen kummemin liity. "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" | |
![]() 14.12.2004 07:10:06 (muokattu 14.12.2004 12:36:43) | |
Carlos: Mikä sen koijarin nimimerkki on? Panehan tuon epäluotettavan yksilön nimi m.nettiläisten nähtäväksi, niin tiedämme varoa. Ja toisaalta hänkin osaa snagarin jonossa pälyillä epäluuloisena ympärilleen... - Minne hoppu, poju? | |
![]() 14.12.2004 08:37:10 | |
Itselläni on kaikki nettikaupat sujuneet hyvin, ei koskaan kusetusta. Huuto.netissä toimin aina rahat tilille -> paketti postiin-periaatteella. Samma här. Olen aina pyytänyt ja saanut rahat etukäteen tililleni ja vasta sen jälkeen lähettänyt kamat ostajalle. Joskus kyllä vähän ihmetyttää miten jotkut uskaltavat laittaa satojakin euroja tuntemattoman tilille etukäteen.. | |
![]() 14.12.2004 11:52:16 | |
Anssi Nurmiviita tai mikälie oikealta nimeltään, se huijaripaska kumminkin, yritti myydä minulle vahvaria, kun torilla oli ostoilmoitus. Aavistin kakan hajun jo ensimmäisestä viestistä asti, ja höpöksihän se homma meni heti kun kyseli vahvarista tarkemmin. Hitsi, oiskohan ne vielä tallessa. No kumminkin, kyselin laitteesta vähän tarkemmin, ja vastaukset oli jotain legendaarisia, ja minulle tuli aika selväksi ettei äijä ole ko vehjettä koskaan nähnytkään, saati että tietäisi siitä jotain. Ja sitten tuli klassinen, "laitatko rahat tilille ni pistän koneen tulemaan." Joo, tokihan laitan. Ja sitten äijä katosi kun kyselin lisää laitteesta. Tein siitä threadinkin aikoinaan, mutta jäi sitten päivittämättä siihen ne detaljit, ja nyt harmittaa kun ne on jo unhoittunut. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=15046 Pastilli? Osta Triamp! Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :) | |
![]() 16.12.2004 15:47:03 (muokattu 16.12.2004 15:47:32) | |
TUPLAT.for the first time. Standin' with the fury that they had in '66 | |
![]() 16.12.2004 15:47:13 | |
Mun tapaus päättyi siten,että pyysin postin tyyppejä toimittamaan kitaran mulle. Tappiolle siis jäin 36 euroa. Tästedes pitää pyytää postarit tuplana tilille,ennenku lähettää mitään. Standin' with the fury that they had in '66 | |
![]() 16.12.2004 18:07:33 (muokattu 16.12.2004 18:12:28) | |
Itellä on hyviä ja huonoja kokemuksia. Peltejä ja mm. bassokitaran sekä muuta sälää oon myyny mnetin torilla, sekä postilla että face2face ja homma on aina menny mallikkaasti. Tosin sitten taas kerran olin ihan älyttömän sinisilmäinen, juttelin jossain DC++ hubilla jonkun jampan kanssa ja se myi mulle 20egellä yhen harvinaisen levyn. Ikävä kyllä levyä ei koskaan tullu, sylettää että menin heittämään rahat heti tilille. En kysyny ees puhelinnumeroa jne, kaverista ei oo sen jälkee kuulunu mitään. Enpä usko että sällillä oli edes levyä mutta olihan se ihan hyvä opetus, ettei ainakaan mitään kalliimpaa tuu ostettua ilman että on toisen tiedot. Ebay:stä on pääasiassa pelkkiä heikkoja kokemuksia, tavara tulee mutta yhteydenpito on kusista ja hidasta ja ne tyypit on jotenkin sellasia dickejä. Ihan niinkun se ei olis niiden velvollisuus tehdä kaikkensa kaupan suorittamiseksi jos toinen kerta maksaa rahaa! Luulisin että kun Suomi on sen verran pienempi maa niin pienempien kuvioiden takia ihmiset on tunnollisempia näissä bisneksissä, meinaan kun huuto.netissä homma on toiminu erinomaisesti. Jokatapauksessa nettikauppa on kymppi juttu ja ostan suurimman osan hankkimistani "kalliista tavaroista" netistä koska maailman markkinoilta löytyy vaan niin paljon enemmän tarjoajia ja halvempaa hintaa kun täältä pohjolasta. Edit: Eli jos on kysynyt esim. vahvarin ominaisuuksia, niin on vastattu muutakin kuin että musta ja painava Hahahaha =) | |
![]() 16.12.2004 18:16:23 | |
Mun tapaus päättyi siten,että pyysin postin tyyppejä toimittamaan kitaran mulle. Tappiolle siis jäin 36 euroa. Tästedes pitää pyytää postarit tuplana tilille,ennenku lähettää mitään. Mikä tän tyypin nimimerkki on täällä m-netissä? miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 18.12.2004 12:37:05 | |
Mikä tän tyypin nimimerkki on täällä m-netissä? menkööt. mikko555. eipä pahemmin oo mitää tänne keskusteluosiolle kirjotellut. Standin' with the fury that they had in '66 | |
![]() 19.12.2004 12:06:24 | |
Huuto.netissä noita huijauksia on sattunut.. onneksi silleen että myyjä ei ikinä ottanut yhteyttä(antaakseen tilinumeronsa). Ei mitään vakavaa kuitenkaan päässyt sattumaan. "M'oon luullu, että kiiski on lintu. :D" - Mark-Ken IMIK #27 | |
![]() 20.12.2004 16:09:21 | |
Joo joku pysyvä johon kerätään huijareiden nimiä! Kannatan | |
![]() 20.12.2004 16:17:34 | |
Kannattaa tehä silleen että eka rahat tilille ja sitten paketti postiin ni ei tuu tommosta häikkää. Harva vaan tohon suostuu. Paras on postiennakko, ts. paketin saa postista vasta kun on postintädille maksanut kiltisti koko summan. Tällöin VOI käydä kuten esimerkkitapauksessa (jolloin ostajaehdokas syyllistyy lähinnä kiusantekoon), mutta toisaalta: jos ostaja ei postiin ilmaannu, eipä joudu kitarakaan teille tietymättömille. Se, että joutuu maksamaan postikulut kahdesti, on silti pienempi paha kuin että lähettäisi vehkeen ostajalle ja tämä lupaa pistää summan tilille -- vaikka ei pistäkään. K100 #7 | |
![]() 20.12.2004 23:54:16 | |
Se, että joutuu maksamaan postikulut kahdesti, on silti pienempi paha kuin että lähettäisi vehkeen ostajalle ja tämä lupaa pistää summan tilille -- vaikka ei pistäkään. Totta. Ja eipä mulle tästä ruljanssista jääny mitenkää kovin huono mieli. Ottaa tästä sitten opikseen. Standin' with the fury that they had in '66 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)