Vilhelmus 04.11.2004 20:56:45 | |
---|
Ensin ulkonäkö ja sitten muut. Jo pelkkä ulkonäkö kertoo kitaran laadustakin. Mutta kuten aiemmin jo mainittiinkin, kauneus on katsojan silmässä. Komppaan. En osta varmastikaan soitinta, jonka ulkomuodosta en yhtään pidä. "Filippus humppa ain munat tulessa."
- Hemmo |
Lord of the strings 04.11.2004 21:04:06 | |
---|
En osta varmastikaan soitinta, jonka ulkomuodosta en yhtään pidä. Sama vika, muodolla ei mielestäni ole ehkä niin paljon vaikutusta, kuin soittimen värillä. Mielummin ottaisin vaikkapa sunburst Randyn, kun vaikkapa lehtimadon värisen Les Paulin. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli? |
Mako 04.11.2004 22:10:07 | |
---|
Soittimen ulkonäön vaikutus ostokseen? Zero. "Kuka minä on?
Missä minä on?
Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston." |
trih 04.11.2004 22:20:06 (muokattu 04.11.2004 22:22:18) | |
---|
|
atimoc 05.11.2004 01:12:17 | |
---|
Kyllä hyviä soittimia maailmasta sen verran löytyy ettei ole onneksi pakko musisoida järkyttävän näköisellä paskariu'unpätkällä. Esim: http://www.dlxmusic.fi/images/EVO60-PB.jpg Hyi hitto mikä väri. Palataan asiaan kun saavat goldtoppia tai edes silver sparklea valikoimiin. "I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall |
baron 05.11.2004 01:32:22 | |
---|
On niitä muitakin soittimia kuin kitaroita. Esim Steinway D on todella tyylikkään näköinen ja ilman muuta ostaisin sen, jos saisin sen johonkin mahtumaan. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
atimoc 05.11.2004 01:43:13 | |
---|
On niitä muitakin soittimia kuin kitaroita Toki, veikkaan kyllä että juuri kitaristeista löytyy eniten soittimen ulkonäön perään katsovia. "I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall |
leka 05.11.2004 01:54:06 | |
---|
On niitä muitakin soittimia kuin kitaroita. Esim Steinway D on todella tyylikkään näköinen ja ilman muuta ostaisin sen, jos saisin sen johonkin mahtumaan. yleensä ottaen kaikki pianot ja klyyfelit ja syntsikat ovat hyvän näköisiä... ei siitä seepra-raidoituksesta kovin helposti rumaa saa. Taukki |
Sertzo S 05.11.2004 07:51:03 (muokattu 05.11.2004 09:38:12) | |
---|
Kyllä varustelukierteeseen on osaltani vaikuttanut myös soittimen ulkonäkö ominaisuuksien lisäksi. Mieleeni tuli Ovation Magnum II- merkkinen basso, joka oli kalliista hinnastaan huolimatta aikoinaan pakko saada. Hyvä basso olikin. |
aikavaikea 05.11.2004 07:57:32 | |
---|
Vaikka en osaa soittaa, niin ostaisin heti kun ns. ylimääräistä rahaa olisi, Gibson SG -sähkökitaran. Sellaisen viininpunaisen. Se on mielestäni kauneimpia esineitä mitä ikinä on luotu. And I don't give a damn if you don't like me
Cause' I don't like you cause you're not like me |
xulu 05.11.2004 08:14:42 | |
---|
Himottaa Thunderbird basso, vaikka sille ei mitään muuta käyttöä oliskaan kun satunnainen rämpyttely. Think of hummingbirds as the flying penises of flowers |
Chemo 05.11.2004 08:50:20 | |
---|
Mitäpä sitä salailemaan. Kyllä se soittimen ulkonäkö vaikuttaa, ja paljon vaikuttaakin. Sen pitää vahvistaa vaikutelmaa siitä mitä mä olen tekemässä, niin muille kuin mulle itsellenikin. Kiippareista mä olen mieltynyt vanhoihin kombourkuihin. Semmoisiin lelunnäköisiin peleihin, joissa on paljon erivärisiä kytkimiä. Ja mahdollisesti oikein kirkkaanpunainen väritys muutenkin. Kellään jotain tuommoista kaapinpohjalla? ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
pihinen 05.11.2004 09:54:59 (muokattu 05.11.2004 09:55:52) | |
---|
Kyllä vaikuttaa. Jos joutuisin valitsemaan jackson hevikepin ja tämän linkin väliltä niin jackson jäisi hyllyyn. http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_tblk.htm Minäkin oon tykästyny explorer-mallisiin kitaroihin. Tällä hetkellä on LTD-EX ja Ibanezin DX. Ibanez oli aikoinaan mun toinen kitara, jonka ostin oikeastaan vain ulkonäön perusteella, koska kolmen kuukauden soittokokemuksella ei paljon muitakaan kriteerejä vielä ollu. Kun tuli uuden kitaran hankkiminen ajankohtaiseksi (ja oli jonkin verran rahaa), kiinnostuin LTD:stä lähinnä ulkonäön perusteella, ja kun sopi vielä käteenkin niin mikä ettei. Mikki tosin meni heti vaihtoon. Ja värinä musta on melkein ehdoton. Yamahan akustinenkin on musta, mutta se ei ollu ostoperuste, sattui vaan kaverilla olemaan myynnissä, kun olin akustista ostamassa. Miten kuuro kuulisi sanoman?
Miten sokea löytäisi sanojan?
Miten mykkä vastaisi sanoilla?
Miten pimeys väistyisi runolla? |
Bee-äf 05.11.2004 10:56:42 | |
---|
En soita peilin edessä, miksi siis kitaran ulkonäön pitäisi minua kiinnostaa kun en sitä juuri edes soittaessa näe? Ellen sitten ole erityisen kiinnostunut siitä miltä minä näytän se päällä. Kitaristit taitaakin olla vähän niin kuin nämä supermodel-wannabeet, haluavat vain catwalkille esittelemään itseään... ;) |
käsi 05.11.2004 11:08:14 | |
---|
kyllä ne itellä vaikuttaa aika paljon, jos käytettynä ostaa on kriteerit vähän pienemmät mutta uutena jos ostan niin sen täytyy olla priima kunnossa kohta ne ottaa avaimet pois |
Feggy 05.11.2004 11:17:22 | |
---|
En soita peilin edessä, miksi siis kitaran ulkonäön pitäisi minua kiinnostaa kun en sitä juuri edes soittaessa näe? Ellen sitten ole erityisen kiinnostunut siitä miltä minä näytän se päällä. Kitaristit taitaakin olla vähän niin kuin nämä supermodel-wannabeet, haluavat vain catwalkille esittelemään itseään... ;) En minäkään soita pelin edessä, mutta komea kitara on esineenä ilo silmälle. Ihan siis esineenä. Less is more. |
jussiohman 05.11.2004 11:25:07 | |
---|
En soita peilin edessä, miksi siis kitaran ulkonäön pitäisi minua kiinnostaa kun en sitä juuri edes soittaessa näe? Onhan tuo pointti, mutta minulla aineskin vaikuttaa omaan soittotuntumaan/fiilikseen kovasti, kun on komiat pöntöt nenän edessä. Lihava sinkku hakee kontaktia |
Bee-äf 05.11.2004 11:26:30 | |
---|
En minäkään soita pelin edessä, mutta komea kitara on esineenä ilo silmälle. Ihan siis esineenä. Kieltämättä kyllä, mutta minä mietin itse 9-17 visuaalisia asioita, joten ehkä en jaksa tunkea noita ajatuksia kaikkialle. Aikoinaan muistan kuitenkin, miten pidettiin äärettömän huvittavana sitä, kun joku tyttöbändikitaristi valkkas keikalla kitaran puuttuessa tarjolla olevista varapeleistä toisen värin perusteella, ollenkaan kokeilematta. Nykyään sellainen ei näytä olevan ollenkaan harvinaista. Kyllä tulee itku vanhalla.. |
Spiralmind 05.11.2004 11:36:23 | |
---|
Mun mielestä rumuus ei juuri haittaa kunhan soitin on hyvä. Musiikkityyliin sopimaton ulkonäkö taas on jopa boonusta! ;) Tai no mikä nyt ees on sopimaton ulkonäkö. Esim. Les Paulilla voi ihan luontevasti vetää mitä vaan. ...noh, ehkä joku hevi-BcRich kantrissa tai bluesissa tai pinkki sydämen muotoinen Daisy Rock black metallissa. No, mun mielestä semmosessa ois vaan asennetta. Ei sitä hommaa tarvi liian vakavasti ottaa otsa rypyssä irvistellen. Sanity is just the majority of lunatics
setting the standard. |
Hohhoijaa 05.11.2004 11:38:19 (muokattu 05.11.2004 11:39:03) | |
---|
Onhan se kiva jos kitara on nätti, eikö? |