Kitarajeesus 25.10.2004 19:29:31 | |
---|
Viikko-ohjelmani soittokunnassa: Maanantaista torstaihin 11.00-11.30 herään 11.30-12.00 ehdin ehkä lounaalle, ehkä en 12.00-14.00 patsastelen soittokunnassa, jauhan paskaa ja poltan röökiä 14.00-01.00 olen harjoitusvapaalla Perjantai - muuten kuten yllä, mutta lähden viikonloppulomalle klo 14.00 Tosin pitää muistaa, että tuo aikataulu ei pätenyt kovinkaan monena viikkona, koska yleensä oli pe ja/tai ma lisäksi kuntoisuusloma/henkilökohtainen loma. Hoho. Ei helevetti. Soittokunta on maanpäällinen taivas. Onhan tuoltakin tietysti monenlaisia juttuja kuullut. Musiikki on elämä. |
mr.muzak 25.10.2004 19:52:17 | |
---|
Ei helevetti. Soittokunta on maanpäällinen taivas. Onhan tuoltakin tietysti monenlaisia juttuja kuullut. Riippuu kovasti palveluspaikasta, eli kannattaa tehdä tutkimustyötä jos tuo palvelus on vielä tekemättä. Toiset soittokunnat tekee keikkaa pirusti, toiset nukkuu kaikki päivät. Mä olin jälkimmäisessä noista:) |
Joonas 26.10.2004 00:26:12 | |
---|
Nii. Tän lehtijutun funktionahan on eräänlainen valistaminen, eli lukemisen jälkeen pitäs olla helpompi valita... Ja jos en aikaisemmin muistanut mainita, niin juttuun ois tarkotus haastatella paria skappariakin, siis sellasta, jotka on jotenkin musiikkihommiin liittyviä. Jatkokyssäri PRP:lle ja parille muulleekin muussa kuin varusmiessoittokunnassa palveluksensa suorittaneille: Miten haku soittokuntaan tapahtui? Siis ilmeisesti esim. panssarisoittokuntaan ei voi hakea ennen palveluksen alkamista, toisin kun varusmiessoittokuntaan. Toinen jatkokyssäri koskien kaikkia: Jos nyt saisit valita uudelleen, niin mitä tekisit (soittokunta, sivari vai mitä)? Joonas. "I´m just a musical prostitute my dear"
-Freddie Mercury |
kunnasja 26.10.2004 02:27:45 | |
---|
Sanoisin, että palvelus Panssarisoittokunnassa saapumiserässä II/97 oli suurelta osin sikailua, joka ei oikeastaan kestäisi päivänvaloa. Täälläkin pyörii samasta saapumiserästä ainakin mikkey ja jkunnas vai mikä sen jaskan nikki nyt olikaan. Joo terve vaan, Late :D Melkoista räyhästelyähän se taisi olla... Muistelin tuossa juuri, kun Lahden LääkintaRUK:in kurssijuhlassa käytiin soittamassa huttua. Syötiin tietysti hyvin, saatiin parit drinksut talon piikkiin, ja kuitattiin kuntoisuuslomat joka jampalle korkea-arvoiselta upseerilta. Matkalla takaisin Lahdesta Hämeenlinnaan piti silti poiketa ensimmäiselle Mäkkärille syömään. Drive-in:iin. Intin bussilla. Oli asiakkailla ja myyjillä hieman, sanoisinko, epäuskoiset ilmeet. Pakko korjata sen verran tota viikko-ohjelmaa, että väliaikainen herätys piti suorittaa (kauhistus sentään!) jo ennen seitsemää, että ehdittiin ulos yksiköstä, karkuun virkaintoista vääpeliä. Tosin Late nukkui kokelastuvassa, jossa ei kai näkynyt vääpeliä kyselemässä? (eikä kunnasta kuorsaamassa.. ;) Soittokunnassa nukuttiin sitten lisää... Itse varuskuntapaikkakunnalla asuneena jouduin odottelemaan harjoitusvapaalle lähtöä noin klo 16:een. Paluu oli klo 24. Muistakaamme myös korvausvapaat, joita tuli viikonloppukeikoista (yksikön ollessa kiinni ja meikäläiset kuitenkin keikalla). Ne kun yhdistetään kuntsareihin, HL:iin ja VLV:ihin, saadaan tulokseksi 18 vuorokauden mittainen joululoma. Ja jäljelle jäi vielä ihan tarpeeksi lomia kevääseen asti. Muistanpa senkin, kun lähetimme Laten ja JiiPee Mäkisen kanssa postikortin vanhaan komppaniaamme, 1.PsJk:hon. Tekstiosa ei taida kestä päivänvaloa, vaikka sisälsikin vain totuuksia elämänrytmistämme, sekä muutamia kannustavia sanoja entisille asetovereillemme ... mutta voin kertoa ettemme kortin saapumisen jälkeen olleet hetkeen tervetulleita Parolannummelle... *** Täytyy tässä sen verran pätkäistä paluuta todellisuuteen, että kyllähän tuonne soittokuntaan pääsevät ne, joilla on todennäköisesti tulevaisuus (eli ammatti) kiinni musiikissa. Ja sitä duunia tehdään pitkin elämää ennen tota "asevelvollisuusaikaa". Itse esim aloitin viulusoiton 5-vuotiaana, kitaran vajaa 10 vuotta myöhemmin. Tällä hetkellä en ole musiikin ammattilainen, mutta käsittääkseni aika moni palveluserästämme on. Ne jotka nuoruutensa ropaa autoja menee vaunuilemaan tai autoilemaan. Ne jotka taas kaivaa nenäänsä, menee jääkäreiksi poraamaan munillaan LeKe:ä. Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3 |
Joonas 27.10.2004 17:17:10 | |
---|
Nosto. Sori. Lopetan ylihuomenna...Jos on tullut tarpeeksi kirjotuksia spostiini. Lisää! Joonas. "I´m just a musical prostitute my dear"
-Freddie Mercury |
M.i.k.key 27.10.2004 17:25:55 | |
---|
Sanoisin, että palvelus Panssarisoittokunnassa saapumiserässä II/97 oli suurelta osin sikailua, joka ei oikeastaan kestäisi päivänvaloa. Täälläkin pyörii samasta saapumiserästä ainakin mikkey ja jkunnas vai mikä sen jaskan nikki nyt olikaan. OHO!? Jäbät on täällä kirjoitelleet! muistan tuon mäkkärireissun kyllä aina! My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Pieni rumpalipoika 27.10.2004 17:28:22 | |
---|
OHO!? Jäbät on täällä kirjoitelleet! muistan tuon mäkkärireissun kyllä aina! Hmm...olinksmä messissä? Satutko muistaan. Mä en nimittäin muista. Olinkohan maistissa? Hoho. Hei Jaakko! Mä en tota postikorttihommaa muistanutkaan ;D Mitä siinä oikein luki? Muistatsä? "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
M.i.k.key 27.10.2004 17:30:57 (muokattu 27.10.2004 17:36:32) | |
---|
Hmm...olinksmä messissä? Satutko muistaan. Mä en nimittäin muista. Olinkohan maistissa? Hoho. Tuolla taidettiin olla semmoisessa hullussa tilassa... se nyt oli semmoista :) Eivaan. Kyllä tuossa "vuoden" aikana pääsi aika monta keikkaa soittamaan. Treeniaikaa siellä riittää jos vain itsekuria riittää. Ainakin 97 noi pienet paikat toimi hienosti, Lahdessa joutuu varmaan enemmän töihin ja kuriin. Toisaalta silloisesta jengistä se on pitkälti kiinni... mitenköhän ne I/98 aloittaneet viihtyi kaksistaan...? :) My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Pieni rumpalipoika 27.10.2004 17:36:50 | |
---|
Tuolla taidettiin olla semmoisessa hullussa tilassa... se nyt oli semmoista :) Eivaan. Kyllä tuossa "vuoden" aikana pääsi aika monta keikkaa soittamaan. Treeniaikaa siellä riittää jos vain itsekuria riittää. Ainakin 97 noi pienet paikat toimi hienosti, Lahdessa joutuu varmaan enemmän töihin ja kuriin. Toisaalta silloisesta jengistä se on pitkälti kiinni... mitenköhän ne I/98 viihtyi kaksistaan...? :) Joo. Sai/joutuihan siellä keikkaakin tekemään jonkin verran. Näitä meidän jälkeen tulleita sankareita oon joskus nähnyt ja kai niillä paskanakkia viuhui ihan eri tahtiin. Kummatkin jampathan soittaa muuten edelleen sellasessa ihan pätevässä pumpussa. Käsittääkseni niillä on nyt jonkun ruotsi-lafkan kanssa diili. Kovasti aktiivisia ovat olleet männä vuosina. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
M.i.k.key 27.10.2004 17:40:36 | |
---|
jampathan soittaa muuten edelleen sellasessa ihan pätevässä pumpussa. Käsittääkseni niillä on nyt jonkun ruotsi-lafkan kanssa diili. Kovasti aktiivisia ovat olleet männä vuosina. Näin se panssarisoittokunta opettaa... My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
Pieni rumpalipoika 27.10.2004 17:46:01 | |
---|
Näin se panssarisoittokunta opettaa... Tähän ei muuta sanoa, kuin Hoho. P.S. Faija oli taas ollut jossain intin kissanristiäisissä käymässä, niin siellä oli joku soittokunnan "pro"-muusikko mulle lähetellyt terveisiäkin. Se on kyllä mestana niin pro, että meitsi sopis sinne kyllä mainiosti. Ainakin alkoholinkäyttötottumuksiltani ja soittotaidoltani. Hoho. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Pluto 27.10.2004 18:42:23 | |
---|
Ei voi muuta sanoa kuin että voi JUMALAUTA! Kun siis vertaa omaan inttiaikaani Vekaranjärven KrhK:ssa. Dillon, you son of a bitch! |
kunnasja 27.10.2004 20:58:17 (muokattu 27.10.2004 21:02:50) | |
---|
Kaiken tietysti kruunasivat joukolla hankitut kiertue-T-paidat. "Musiikki pelasti minut armeijalta" ... haha. Latelle: koko remmi oli mukana siellä Lahden/Hollolan mäkkärillä. "saataisko... tuleeks kuskille kans? ei, ok. niin, saataisko yheksä bigmäk-ateriaa? niin, yheksä. tulis mukaan. hyvä." Ainoo miinus oli, että jouduttiin hakeen ne ulkokautta, kun ei myyjätypy ylettynyt kuskin ikkunaan asti. Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3 |
Pieni rumpalipoika 28.10.2004 13:12:15 | |
---|
Kaiken tietysti kruunasivat joukolla hankitut kiertue-T-paidat. "Musiikki pelasti minut armeijalta" ... haha. Latelle: koko remmi oli mukana siellä Lahden/Hollolan mäkkärillä. "saataisko... tuleeks kuskille kans? ei, ok. niin, saataisko yheksä bigmäk-ateriaa? niin, yheksä. tulis mukaan. hyvä." Ainoo miinus oli, että jouduttiin hakeen ne ulkokautta, kun ei myyjätypy ylettynyt kuskin ikkunaan asti. Just just...oon ollut varmaan aika sumussa, kun ei oikein kovin selkeitä muistikuvia tuosta. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |
Juniper 28.10.2004 15:16:23 | |
---|
Muistanpa senkin, kun lähetimme Laten ja JiiPee Mäkisen kanssa postikortin vanhaan komppaniaamme, 1.PsJk:hon. Tekstiosa ei taida kestä päivänvaloa, vaikka sisälsikin vain totuuksia elämänrytmistämme, sekä muutamia kannustavia sanoja entisille asetovereillemme ... mutta voin kertoa ettemme kortin saapumisen jälkeen olleet hetkeen tervetulleita Parolannummelle...
Mitääh!!! Täälläkö kirjoittelee II/97 1PsJk:n mortteja? Minä olin siellä tsto:ssa siihen aikaan I/97. Ääh kun ei muista muuta kuin kotiutumisen.... :)
|
Pieni rumpalipoika 28.10.2004 18:38:08 | |
---|
Mitääh!!! Täälläkö kirjoittelee II/97 1PsJk:n mortteja? Minä olin siellä tsto:ssa siihen aikaan I/97. Ääh kun ei muista muuta kuin kotiutumisen.... :) Just just. Joo...mä ja jkunnas oltiin paskajääkärinä aluks. "It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong." |