PekkaM 15.10.2004 09:40:13 | |
---|
No tuo tauti on minullakin. Samoin MAS (Movie Acquisition Syndrome), postissa odottelemassa nytkin neljä DVD:tä :) CAS vasta kalliiksi tuleekin. Tänään UPS kantaa minulle Canon EOS 20D:n ;) Osta Ibanez SZ520QMGAB! |
Listen 15.10.2004 10:12:42 (muokattu 15.10.2004 10:23:43) | |
---|
nyt kun on duuni josta saa kohtuullisen palkan, niin on iskenut sellainen soittopeleihin tuhlaus himo. olin joskus päättänyt että kun opiskelijan kituutus loppuu ja saa duunia laitan soittokamat viimmeisen päälle kuntoon, vaikka en enää edes soittaisi. liikaa juttuja joista on haaveillut. nyt puoli vuotta olen ollut duunissa ja sinä aikana ostanut 2 kitaraa, 2 efektipedaalia ja kasan kaikke pikku sälää. mutta ny on sellainen himotus päällä että säästäis vähän rahaa ja ostaisi kunnon kitaran, siis joku gibson tms. tai ehkä epiphonelta joku muu malli kuin on jo. ja kitara vahvistin pitäis laittaa uusiksi, siihen meneekin veronpalautusrahat Tiedän tunteen. Töitä olen pyrkinyt parhaani mukaan välttelemään (koska arvostan enemmän vapaa-aikaa vaikka musiikin teon parissa kuin rahaa), mutta nyt kun olen ollut vuoden duunissa, niin eipä niistä kuukausipalkoista ole paljoa sukanvarteen jäänyt. Soittokamoihin ja levyihin sun muuhun musaan liittyvään ne rahat ovat valuneet, kun ei ryyppäämistä ja reissaamistakaan tule harrastettua, pukeutumiseen panostamisesta puhumattakaan. Pariin otteeseen on vielä pitänyt lainata kavereiltakin satanen että saa loppukuussa syödäkseen! Soittoharrastuksen perustilpehöörit ovatkin sitten nykyään aika hyvin hommattuina. Tai paljon edullisen hintaluokan ritsoja enimmäkseen, eikä muutamaa tosi hyvää. Sitä "tarvittavaa" rojua vaan on ollut niin monensorttista: äänitys-, kitara-, basso-, syna-, puhallinkamaa, ... Suurempaa GAS:ia ei onneksi ole tällä hetkellä. Jossain vaiheessa tullee "välttämättömyyksistä" hankittua akustinen teräskielinen, ehkä paremmat studiomonitorit, huilu sekä toinen basso (tai vanhan päivitys aktiiviksi).... ja pari kitaramikkiä. (EDIT: Ja D.I.-boxi basson nauhoitukseen.) |
myrtonen 15.10.2004 13:34:24 (muokattu 15.10.2004 13:34:41) | |
---|
CAS vasta kalliiksi tuleekin. Tänään UPS kantaa minulle Canon EOS 20D:n ;) Samaan hintaan (1500 eur) olen hommaamassa Marsun nuppia, kaappia, sekä langatonta settiä. Vain keskimmäinen enää kuitenkin puuttuu. Rahat lainasin äitiltä ja siskolta, ja nyt kun palkkakin oli pienempi kuin luulin, olen velkani maksanut luultavasti ensi syksyyn mennessä. Siihen asti siis säästölinjalla. :D Toistaalta hyvä että investoi johonkin konkreettiseen, ettei mene tuhlattavaksi. Tälläisissa tavaroissa kuitenkin arvo säilyy eri tavalla kun vaikkapa autoissa... Ostetaan Marshallin 2x12 -kaappi... Pastilli? The Fuel |
askomiko 15.10.2004 14:05:08 (muokattu 15.10.2004 14:07:14) | |
---|
Canon 20D:n saa kahden vuoden päästä varmaan kuudella sadalla... Vaan kameran laatuobjektiiveissa se arvo säilyy, hullut suomalaiset maksaa näköjään käytetyistä objektiiveista saman verran kuin Saksassa uusista. Mutta no, eipähän ne juuri käytöstä kulu. Gas on siirtynyt kitaraleluista ensin studiolelujen kautta kameraleluihin ja sitten... |
Milkop 15.10.2004 14:11:07 | |
---|
Minua vaivaa AAS (Amplifier Acquisition Syndrome, tuo kait lausutaan sitten "ääs" ;-) eli ENGL:iä tekisi mieli. Screamer 50 comboa olen ajatellut. Nyt pitäisi vain ruveta säästämään ja veronpalautuskin on tulossa, että kenties se onnistuu. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush |
askomiko 15.10.2004 14:14:43 (muokattu 15.10.2004 14:14:54) | |
---|
Screamerin hyvä puoli on se, että se on hyvä ja halpa. Se on siis hyvä ja pitkäikäinen ostos. GAS/ÄÄS on vasta sitten kun vahvistimia on nurkassa kolme, ja vielä pari pitäisi saada. |
Nixzar 15.10.2004 14:23:35 | |
---|
Joo gas se on minullakin päällä. Nyt piti mennä ostamaan Fenderin hotrod dlx ja uusi särötin on hakusessa metalzonen tilalle. Niin ja lespaul olis kiva.. *IHKK #12* |
jussiohman 15.10.2004 17:12:01 | |
---|
Soittakaa pellet älkääkä ostelko. ja paskan kuset |
atimoc 15.10.2004 17:24:03 | |
---|
Aina kun alkaa ahdistaa, muistakaapa, että jotkut laittavat rahansa postimerkkeihin, tauluihin ynnä muuhun. Enää ei tunnukaan niin pahalta. "I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands." - Kingston Wall
"Country is white people f**ckin up the blues. Play it backwards to hear them get their woman, house and dog back" - anonyymi |
el Bastardo 15.10.2004 17:56:54 | |
---|
Aina kun alkaa ahdistaa, muistakaapa, että jotkut laittavat rahansa postimerkkeihin, tauluihin ynnä muuhun. Enää ei tunnukaan niin pahalta. Jees. Vatuttaa aina vaan kaikki ihmiset, jotka kummastelee levynostovimmaa. Teeseinä ovat yleensä a) Musiikkia saa ilmaiseksi netistä b) Musiikkia saa ilmaiseksi netistä c) Musiikkia saa puoli-ilmaiseksi Viipurista (ja ilmaiseksi netistä) d) Musiikkia saa kaverilta poltettuna (ja netistä) No hitto, tiedän! Viipuri-piraatteja en halua, se touhu on silkkaa mafian rahanpesua. Ei ulkomaisten eikä missään nimessä suomalaisten artistien levyjä sieltä minulle tuliaisina. Ja se netti... Noh, musiikkia on koneella "jonkun verran", mutta perhana kun pitää olla sellainen vamma, että on pakko saada levyt omaan hyllyyn ihan alkuperäisinä laitoksina jos jostain tykkään. Poltetut levyt, elleivät ole vartavasten ja pieteetillä laadittuja kokoelmia, ovat hengettömiä ällötyksiä. Joillakin tuntuu eniten olevan sen TDK-yhtyeen lättyjä. Mä en oo siitä koskaan oikein digannut. Vähänhän minä ostelen levyjä verrattuna joihinkin (viitaten listoihin tuolla 2004 ostetut levyt -ketjussa), mutta muutaman kappaleen kuussa kuitenkin. Rahaa siihen köyhältä opiskelijalta palaa, mutta palakoot, on se sen arvoistakin. |
Hohhoijaa 15.10.2004 18:16:52 (muokattu 15.10.2004 18:17:42) | |
---|
Soittakaa pellet älkääkä ostelko. No kun sais kitaran ja vahvistimen, joilla voisi edes soittaa. :P Edit: Minulla on tällä hetkellä AAS, GAS ja RAS :) |
JMP71 15.10.2004 19:01:57 | |
---|
Pyysin kauppiasta tilaamaan neutrikin kulmaplugeja paikalliseen liikkeeseen.. Lasketaanko tämä GASiksi?? Keinokuorman kyllä tarvisin tosissani. Saa tarjota 16ohmin laitosta. Hanki parempaa luettavaa. |
PekkaM 15.10.2004 20:59:41 | |
---|
Canon 20D:n saa kahden vuoden päästä varmaan kuudella sadalla... Vaan kameran laatuobjektiiveissa se arvo säilyy, hullut suomalaiset maksaa näköjään käytetyistä objektiiveista saman verran kuin Saksassa uusista. Mutta no, eipähän ne juuri käytöstä kulu. Kohta lähtee varmaan taas tilausta B&H:hon, laukkua, telejatketta, patterikahvaa etc. kaipaisi... AC-Foto varmaan lähettää kohta joulukortteja. Osta Ibanez SZ520QMGAB! |