Aihe: Keikoilla kännissä vai selvispäin?
1 2 3 4 5
Mimi
12.10.2004 20:13:38
Kyllä mä tän myönnän, mutta yritäs saada riittävästi jengiä keikalle, jossa ei myydä viinaa... siis riittävästi kattamaan kulut... aikuiset ei tule, jos ei ole viinaa tai pelkoa, että natiaisia on liikaa.

Totta joo... Mutta milläs asian voisi korjata? Tuo ikärajaton operaatio on kyllä hyvä juttu, toivon että porukkaa jaksaa vaivautua paikalle. Tulisin itsekin, harmi vaan että asun täällä hevonhelvetissä...
"Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II)
Bonham
12.10.2004 20:21:44
Totta joo... Mutta milläs asian voisi korjata? Tuo ikärajaton operaatio on kyllä hyvä juttu, toivon että porukkaa jaksaa vaivautua paikalle. Tulisin itsekin, harmi vaan että asun täällä hevonhelvetissä...

Jaa-a... kokemuksesta tiedän, että nuoret on järjettömän tietoisia siitä, mikä milloinkin on IN... muutama kuukausi väärään aikaan, ja bändistä ei ole kiinnostunut kukaan... tuubaan tulee niin, että tukka lähtee...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jani The Rock
12.10.2004 21:04:54

En oo koskaan keikoilla kännissä. En lavalla enkä yleisössä. Mutta en mä oo kyllä kännissä koskaan muutenkaan.
Don`t mess with the countryboys
Tapani L
12.10.2004 21:15:25
Enpä ole vielä kännissä keikalla ollut (paitsi festareilla). En tosin ole 18 vuotiaana tainnut käydä muualla, kuin festareilla. Tosin en siellä ollut keikkojen aikana oikeastaan kännissä, jätin sen homman sitten vähän myöhemmäksi.

Mutta ei todellakaan ole mikään ongelma olla ilman viinaa keikoilla, en tosin näe mitään syytä aivan vesiselvänä olollekaan, sillä pieni määrä alkoholia saattaa vain kohottaa tunnelmaa ilman niitä ikäviä sivuvaikutuksia.
Lennu
12.10.2004 21:26:24

Kyllä mä käyn tasaisin väliajoin selvispäin keikoilla... arkisin tai muutenkin... ei se nyt niin suuri ongelma ole.

Mä oon vapaa-ajallani niin harvoin selvinpäin, että miksi mä muuttaisin sitä keikoilla käydessäni?
tYÄr
12.10.2004 21:38:24
Jos ihan rehellisiä ollaan niin kovin montaa keikkaa ei selvin päin oo tullu nähtyä... tyhmää sinänsä!! Sitä vois olla monta hyvää keikka juttua rikkaampi jos olis ollu selvinpäin.. rahaa menny enemmän, ja inha krapula aina... mut pakko myöntää et pirun kivaaki on ollu..!!
Paistaisipa huomenna aurinko niin tietäisin heränneeni!!!
Noita
12.10.2004 22:30:08
Pari jutskaa nyt tuli mieleen.. Lähinnä ehkä rock-konserteista.

"Päihteetön" ja "ei ikärajaa"- teksteillä mainosjulisteissa tahtoo olla sellainen vaikutus että paikanpäälle ilmestyy vain jokunen alle 15-vuotias nuori tai esinuori ja meininki on todella aneemista. Tiedättekö mistä se johtuu? No siitä että rankempi rok-kansa ajattelee että 'tuonne tulee kuitenkin vaan jotain esinuoria seisomaan ja olemaan olevinaan eikä siellä ole yhtään meininkiä' eivätkä mene sinne. No voi hyvänen aika.
Tämä on vain syy ja seuraus -juttu jommin kummin päin. Joko niin, että keikalle päätetään päästää myös nuorempaa kuulijakuntaa, ja siksi se on päihteetön, etteivät lapsoset jäisi hurjistuneiden juoppojen jalkoihin. Tai sitten niin, että esimerkiksi soittajat ovat toivoneet päihteetöntä konserttia, ettei tarvitsisi kuunnella örveltämistä ja katsoa kun porukka kaatuilee ja särkee pulloja (tai vaikka että nuorisokin pääsisi kuuntelemaan) ja siksi ilmoitetaan, että myös alle 18-vuotiaat ovat tervetulleita.

Jos pitää päästä jonkinlaiseen ekstaasi-tilaan vetämällä aineita ja viinaa niin voi sen tehdä jossain muuallakin kuin konsertissa, missä ehkä jotkut haluavat oikeasti keskittyä kuuntelemaan artistia. Kyllä jo pelkästään musiikista, hyvästä meiningistä (fanituksesta ja pogoilusta ja huutamisesta ja mistä nyt vaan kukin tykkää) ja täydestä ja hikisestä lavanedustasta saa ihan MUISTETTAVAN arvoiset vibat.

Harkitkaa, ihmiset, hyvät MUUSIKOT.
Ei ole muusikon touhua se että mennään pilaamaan muiden elämys örveltämällä ja sitten unohdetaan että missäs sitä oltiin ja mitäs ne edes soitti. Jos ei musiikki kiinnosta niin MIKSI SINNE KONSERTTIIN SITTEN PITÄÄ MENNÄ?!

Joku kuitenkin sanoo ettei kaikki ole örvellyskunnossa...
Eihän siinä mitään, jos pari kaljaa ottaa, jos kerran tykkää. Mutta milläs sitä rajoitat? Pakko on nyt suhtautua näin kun kuitenkin joku tekstissäni arvostelema pälli tulee vetämään jotain pirtua sinne..
Learning to fly.
arse
12.10.2004 23:59:20

Hauska kaverin kertoma tarina:

Taisivat tyypit olla jonottamassa Metallican keikalle. Muuan hyvässä maistissa ollut kanssajonottaja oli sitten rinta rottingilla kehuskellut omistavansa ko. keikalle peräti kaksi tikettiä. Kun kaverit olivat kyselleet syytä moiseen, tämä jamppa oli selittänyt, että sitä toista lippua tarvitaan siinä vaiheessa, kun on jo kertaalleen heitetty pihalle ja pitäisi päästä takaisin sisään.
Keikan jälkeen olivat törmänneet samaan sankariin. Oli tullut käyttöä molemmille lipuille.

Järkee vai nou?
Mi son tiene candela!
Jabbe
13.10.2004 00:47:30 (muokattu 13.10.2004 00:51:04)
Järkee vai nou?

Siinäpä kysymys... :)

Kyllä keikoilla on kiva pienessä maistissa olla. Yleisönä. Esiintyjänä ei oteta, 1 korkeintaan, soiton pitää kulkea. Mut kyl keikan katsomisesta enemmän nauttii kun on vähän vapautuneempi, muuten menee helposti kädet ristissä seisoskeluksi. Mut överikännitkään ei oo kovin fiksuja (miittikuvista paljastunee pari hyvää syytä.. köh), useimmiten pyrin moisia välttämään. :)
Tuomas
13.10.2004 00:54:08

Yksi olut keikkaa odotellessa paitsi kuluttaa hyvin aikaa ja lisäksi totuttaa tilanteeseen, että nyt tosiaan ollaan vapaalla.

Humalassa oloa keikalla en ole koskaan ymmärtänyt.
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Tympee Huttunen
13.10.2004 01:23:26
Keikoilla olen melkein aina kännissä. Jotenkin sitä sitten vaan riehuu enemmän jne. Kyllähän siinä estot häviää helpommin tälläiseltä ujolta pojalta. Harvemmin sitä tulee mentyä vain bändiä katsomaan ja kuuntelemaan.
kivi
13.10.2004 02:02:27
Mä käyn kyllä katsomassa keikkoja selvinpäin, kahvi- ja jaffalinjalla, mutta tiedän olevani siinä vähemmistössä. Keikkapaikat on yleensä sen verran ankeita, nurkissa kasvaa sieniä ja kengät tahmaa lattiaan siitä homeen hajusta puhumattakaan, että ymmärrän hyvin jos tarvii tanakan puudutuksen että se unohtuu.

Omilla keikoilla tahdon sen yhden tuopin, vaikka olisin kuskina.

Tiedän osaavani myös sen yhden pullo-oluen juomisen, pullo ei välttämättä oo liikaa ja kori liian vähän, kuten vanha sanonta kuuluu. Toisinaan tulee sitten otettua enemmänkin, mikä sekin on ihan ok.

Puhalla nollat -keikkojen ankeuttavan vaikutuksen niin yleisöön kuin esiintyjiinkin on saanut huomata. Fiilis on toinen, vaikka kenelläkään ei olis muutenkaan tarkoitus ördätä. Pienikin kalja-alue auttaa heti, vaikkei siellä kukaan kävis, tai sieltä ei edes näkyis lavalle asti (kuten Tampereen Pakkahuoneella). Kaikki poliisitoiminta syö fiilistä, olipa kuinka periaatteellista tahansa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Super-Jari
13.10.2004 06:59:03
Itse katson bändit aina selvinpäin. En edes muista milloin olisin viimeksi ollut päisän katsomassa bändiä. Taitaa mennä johonkin 90-luvulle asti se (jos festareita ei lasketa).
pliksu
13.10.2004 08:20:22
En ole päissään lavalla, enkä yleisössä. Kyllä se reipas pogo musiikin ku musiikin tahtiin päihteet voittaa. Kahvia tosin menee, mutta se ei liikoja maksa.
"I rather be a free man in my grave, than living as a puppet or a slave" -Jimmy Cliff
Chemo
13.10.2004 08:56:43

"We're just background for drinking" - Greg Graffin kommentoi muutama vuosi sitten Bad Religionin Tavastian-keikalla suomalaisten tapaa katsoa keikkoja kännissä.

Mä olen viime aikoina käynyt katsomassa bändejä enimmäkseen 100 % selvinpäin - kätevää kun voi ajaa autolla himaan sitten. Tosin, kohtuullinen (l. yksi-muutama ravintola-annos) alkoholimäärä sopii varsinkin rokkikeikkoja katsoessa, ja miksei muuhunkin: viimeksi olen nauttinut viskin uudessa oopperatalossa :-)

Mä olen Sormusen kanssa samaa mieltä siitä, että keikat alkavat liian myöhään. Ajattelin muutama viikko sitten mennä katsomaan Laika & The Cosmonautsia. Muistelin, että keikkansa olisi ollut lauantaina, mutta se olikin sunnuntaina, ja ohjelmassa ilmoitettu keikan alkamisajankohta 23:30. Sillä lailla. Näin karkotetaan yleisö: mä olisin mielihyvin kantanut bändille enemmänkin kuin pääsylipun verran rahaa, mutta kun tästä tehdään näin hankalaa, niin ei sitten. Laikojen syyhän tuo ei sitten varmaankaan ollut, vaan ehkä ennemminkin vääristyneen keikkakulttuurimme.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
-Mickill-
13.10.2004 09:09:03
Aina tulee juotua kun lähtee bändejä kattelemaan, mutta eipä noita keikkoja täällä LPR:ssä niin kovin paljon olekaan. Viimeeksi taisin käydä heinäkuun lopulla kavereiden bändiä tsekkaamassa. Jos sitä baariin on kerta raahauduttu niin eikai siellä nyt selvinpäin jaksa pällistellä. Ihan vaan senkin takia ettei joudu muille juopoille kuskiksi ja tietenkin koska se on aivan helvetin nastaa fiilistellä tuoppi kädessä, sikaria poltellen muutaman kaljan oloissa hyvää livemusaa.
Niin ja festareista puhumattakaan... Siellä sitä vasta tuleekin juopoteltua! Mikäs siinä, hauskaahan se vaan on. Sitten vasta jos tosta hommasta tuo hauskuus lähtee veks ja hommat rupeaa maistumaan puulta niin sitten tietenkin on hyvä pistää pellit kiinni.
"One, two, Freddys coming for you" "Three, four, better lock your door" "Five, six, grab your crucifix" "Seven, eight, better stay up late" "Nine, ten, never sleep again"
Listen
13.10.2004 09:19:05 (muokattu 13.10.2004 09:23:55)
Selvistä päin olen sekä omilla että muiden keikoilla, jos ei satunnaista yhtä kaljaa lasketa. Nykyään olen apsolutisti enkä ole viime vuosina niillä harvoilla keikoilla lätrännyt alkoholin kanssa (parikymppisenä valkkaripullo ja sixpack nelosta oli vakioeväs, hyvältä kuulosti silloinkin - ainakin omasta mielestä).

Muutama vuosi sitten oli kyllä liian suuri houkutus, kun kävin muutaman kerran soittamassa koskettimia erään paikallisen duon/trion kanssa pubissa kerran viikossa. Biisit Eläkeläisistä ja Miljoonasateesta Peitsamoon, kertaakaan ei treenattu, ja sai soittaa ihan mitä lystäsi. Mikäs sen mukavempaa: improvisoi hauskoja juttuja ja joku huolehtii jatkuvasti, että litran (!) tuopista ei ala pohja pilkottaa...

Yleisön alkoholinkäyttö olisi mulle muuten ihan sama, mutta ne keikat vaan alkavat nykyaikana niin järjettömän myöhään, kun kapakan pitää saada mahdollisimman monta tuopillista myydyksi.

Silloin parikymppisenä kyllä huvitti bändin mielestäni kaksinaismoralistinen asenne keikoilla läträämiseen: "Et sitten ota enää yhtään olutta, ei vedetä keikkaa viinan voimalla." Ja samaan hengenvetoon: "Ootetaan vielä puoli tuntia niin tulee parempi keikka, kun porukka on enempi kännissä".

EDIT:
Joskun kerran on tullut otettua keikan jälkeen pari kaljaa ihan vaan sen takia, että ei joudu sitten heittämään tukkihumalaisia kollegoja autolla kotia. Kun ei ole muuten kehdannut kieltäytyäkään ("Hei, toi bändistä ei ota kaljaa, tottakai se kuskaa meidät kotiin keikan jälkeen torigrillin kautta.")
Zammy
13.10.2004 09:56:19
Kuopiossa Henry's Pub on aloittanut linjan, että bändit on aina lauteilla klo 22.00, tasan. Toimii! Ja kun asia oli tässä nyt käsillä, niin katsastinpa ohessa tarjontaa ja tänään soittaa Pain Confessor. Eli sinne, olutta korkeintaan muutama ja huomenna taas jaksaa töihinkin aamulla.

Aiemmin Henkassakin oli sellainen meininki, että bändin esiintymistä tunnuttiin oikein tahallaan viivästettävän (ilmeisesti tarkoituksena saada ihmiset nauttimaan virvokkeita odotellessa, ja näin monesti itsellekin tapahtui). Bändit saattoi soittaa vasta hyvän matkaa puolenyön jälkeen. Tähän kyllä turhautui tehokkaasti ja varsinkin viikolla sitten bändit vaan tuli jätettyä väliin.
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
sub zero
13.10.2004 10:01:35
Alkoholi on paha ja tarpeeton asia, ei sitä pidä käyttää missään tilanteessa.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Angus
13.10.2004 10:13:13

Jotenkin sitä sitten vaan riehuu enemmän jne.

Ja ärsytettyä niitä jotka bändin tosissaan haluavat nähdä. On muuten uskomattoman ärsyttävää tuommoiset liian kännissä olevat tyypit jotka vain päättömästi heiluvat ympäriinsä ilman mitään järkeä.

Kyllä minä ainakin mielellään muistankin niistä keikoista jotain.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)