Aihe: Negative - Hotel California
1 2 3 4 5 6
cldron
28.09.2004 17:05:35
"On mulla pippeli" - Jonne Aaron
Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä...
Tympee Huttunen
28.09.2004 17:09:33
Ei ole mulla oikein enää pahaa sanottavaa Negativesta. Jonnen ääni on oikeasti hyvä.

Ja lisäksi se on supermegasöpö.
"Osa kirjeestä Macrolle: "...voisit tulla oikeestaan käymään siel sit autol, selvinpäin ihan käymää mun kans vaik kahvil, niin voitais keskustella ihan kunnol, kun nyt kun sua oon nähny niin oot aikas tuiskees ollu"
Rattata
28.09.2004 18:31:26
Mulla on Negativesta ihan positiivinen fiilis. Osaa kyllä tuon tarttuvien biisien teon taidon ja rokkaa kyllä mukavasti. Itse en samanlaisia kuteita päälleni laittaisi, mutta bändi näyttää kyllä hyvältä. Ymmärrän kyllä jos joku on eri mieltä. Ja Neil Young coveri on yllättävän toimiva.
"Take seven pastilli? and call me in the morning" IMIK #23
Diablero
28.09.2004 19:12:00
Haa joo nyt tajusinkin mistä se oli niin tutun kuulonen biisi
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
lethus1
28.09.2004 19:50:53 (muokattu 28.09.2004 19:51:52)
Pointti taisi mennä joiltain hiukkasen ohi...

Topikin idea ei ole päästä haukkumaan (taas) Negativen poikia homppeleiksi tai jauhamaan musan huonoudesta vaan tuoda esiin nämä pienet (:D yhteläisyydet muutamissa kappaleissa. Olisi vaihtanut edes viimeistä sointua... Ulkonäköön, kappaleiden tasoon enkä Jonnen ihanuuteen ota kantaa en sitten mitenkään. Jäitä hattuhun haukkujat ja myös puolustelijat.

Edit: kirjvorhe
Ola_90
28.09.2004 20:06:10
Negativen uskottavuus laski ainakin mun silmissä nolliin kun vetäsivät sen keikan siellä viime Emma-gaalassa playbackina. Pojat rokkas niin maan perkeleesti ja musiikki tuli nauhalta... Ja teinitytöt kiljuivat onnessaan. Vitutti katsoa sitä hölmöilyä.
"If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson
Bonham
28.09.2004 20:08:43
Negativen uskottavuus laski ainakin mun silmissä nolliin kun vetäsivät sen keikan siellä viime Emma-gaalassa playbackina. Pojat rokkas niin maan perkeleesti ja musiikki tuli nauhalta... Ja teinitytöt kiljuivat onnessaan. Vitutti katsoa sitä hölmöilyä.

Just joo, ja itse saivat päättää, tuleeko playbackina vai ei...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Vainhaalee
28.09.2004 23:55:55
Ihan hyvää musaa on...

Itäänpäin vientiä näyttää olevan...

Ehkä kuuro muusikko... Noh pistetään nyt varmuudeks kuuro, sokea, halvaantunut + kuollut muusikko tekis musiikkia, niin ei välttämättä tällaisia "yhteensattumia" tulisi...

Mielestäni kuitenkin hieno pointti toi Hotel California, itse en oo huomannu vaikka on Eaglesia soitellukki...

Get Ovet It...
"Soittakaa Kundi meikkaa! Perkele!"
Jani The Rock
29.09.2004 07:13:51

Itäänpäin vientiä näyttää olevan...

Ja kun tarpeeksi itään mennään niin aina paranee. Pohjois-Koreassa iso D:kin oli kova sana.
Don`t mess with the countryboys
Medication
29.09.2004 11:53:09
Ja kun tarpeeksi itään mennään niin aina paranee. Pohjois-Koreassa iso D:kin oli kova sana.

Oli se Kiinassakin.. ainakin Jyrki Hämäläisen mukaan :)

Mitä tulee Negativeen, niin en ole kyllä pahemmin kuullut valituksia herrojen livesoitannasta muualla kuin täällä.
PJS
29.09.2004 13:47:27

No, toi plagiointi voi yllä olla ihan vahinkokin. Ittekkin hehkutin kerran jotain omaa rämpytystäni ihan täysillä ja sitte joku kaveri totes vaan lakonisesti että taitaa olla toi "titanic" elokuva aika iso juttu sulle. Olin säveltäny my heart will go on:in. Jee. Ja voitte uskoa että mitään tietoista ratkaisua plagioimisesta ei tapahtunut.
Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa!
MattiAuer
29.09.2004 13:58:04

Mitä tulee Negativeen, niin en ole kyllä pahemmin kuullut valituksia herrojen livesoitannasta muualla kuin täällä.

..koska täällä on pääasiassa ihmisiä, jotka tietävät soittamisesta edes jotain? Olen kuullut yleisön kehuja jopa oman bändini elävistä vedoista ja me sentään soitetaan lohduttoman epätarkasti ja vielä huonoja biisejä. En ihmettelisi, vaikka Negativen hittimatsq kelpaisi 14-vuotiaille tytöille ja heidän 30-vuotiaille yksinhuoltajaäideilleen vähän sinne päinkin soitettuna.

Mutten minä oikeasti tiedä millaisia mestareita ne on. En ole nähnyt keikalla.
DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.

"Uniikki unikorni olikin korni koni!"
Jkob
29.09.2004 14:20:48
Mulla on Negativesta ihan positiivinen fiilis. Osaa kyllä tuon tarttuvien biisien teon taidon ja rokkaa kyllä mukavasti. Itse en samanlaisia kuteita päälleni laittaisi, mutta bändi näyttää kyllä hyvältä. Ymmärrän kyllä jos joku on eri mieltä. Ja Neil Young coveri on yllättävän toimiva.

Sama vika rahikaisella. Meinaan My My, Hey Heyn suhteen. Perskeles kun potkii kommeesti. Muusta materiaalista en sitten niin välitäkkään mutta Juhannuksena yllätyin iloisesti kun eivät sitten aivan päin helvettiä tuota vedelleetkään
Hönvi-sedän maanantailatteus: Alkoholi on kuin kasarihevi: Ei koskaan pahaa, joskus vain vähemmän hyvää.
lethus1
29.09.2004 14:25:51
No, toi plagiointi voi yllä olla ihan vahinkokin. Ittekkin hehkutin kerran jotain omaa rämpytystäni ihan täysillä ja sitte joku kaveri totes vaan lakonisesti että taitaa olla toi "titanic" elokuva aika iso juttu sulle. Olin säveltäny my heart will go on:in. Jee. Ja voitte uskoa että mitään tietoista ratkaisua plagioimisesta ei tapahtunut.

Tuolla jo paljon aikaisemmin mainitsin, että kyllähän tuota sattuu kaikille. Ihan samalla tapaa olen huomannut että perhana, minähän keksin sen ja tämän uudestaan ja hylännyt kyseisen sävelkulun tai riffin. Joskus myös kaverit tai muut biisin kuulleet ovat saattaneet huomauttaa vastaavasti -> biisi hyllylle tai "plagioidut" kohdat uusiksi.

Se mikä oikeasti ihmetyttääkin on se, miten kukaan koko tuotantoprosessin aikana ei ole huomauttanut tai huomannut "kopioituja" kohtia. Moni musiikin ammattilainen, jotka ovat aivan varmasti kuulleet Hotel Californian ja Show must go onin (nyt esimerkkeinä:) on ollut levyä miksaamassa, tuoattamassa, äänittämässä, säätämässä jne. Näin suuren profiilin tuotteeseen on päästetty puolivahingossa noinkin suoria lainoja. Tai sitten näistä ei vain yksinkertaisesti välitetä. Enkä olisi asiaa ottanut puheeksi yhden biisin takia, vaikkakin tuon ensihitin aikana itse hyräilin queenia, mutta kaksi putkeen on jo aika hyvin. Sen verran myönnän, etten todellakaan tiedä onko Negativeltä kaksi, kolme vai viisi hittiä radiosoitossa, mutta nämä kaksi on ne mistä tiedän niiden olevan tämän bändin tuotoksia.

Livesoitontaa, Jonnen söpöyttä tai meikkausta, television heittelyitä tai muita en taaskaan kommentoi, koska sitä on jo toisaalla tehty tarpeeksi:D Bonham muuten, onko Negiksen pojjat tuttuja, kun niin kärkkääsi puolustelet :D ?
M-Juhana
29.09.2004 14:36:09

Sama täällä. Biisit on hyviä, mutta sen perusteella mitä olen nähnyt/kuullut, live-soittoon pitäisi panostaa.

Yhen keikyän nähny töllössä, paremmin veti ko HIM.
Raja asiantuntijuuden ja kaikkitietävyyden välillä on hiuksenhieno -Jusstus-
Bonham
29.09.2004 15:00:56
Ei oo pojat mulle kovin tuttuja... jutuissa olen toki ollut...

Mutta ihan vaan tässä tapauksessa olen näköjään eri mieltä kuin useimmat muut...

Toki on paljon bändejä, joita minä en pidä missään arvossa, mutta en sitten taas näe mitään syytä niitä mollata...
lethus1
29.09.2004 15:07:15
Toki on paljon bändejä, joita minä en pidä missään arvossa, mutta en sitten taas näe mitään syytä niitä mollata...

Tähän "mollaamiseen" on syy ja se on moneen otteeseen tuotu ilmi. Ei mielestäni KOVIN kohtuutonta ottaa puheeksi tälläinenkin asia? Mitä jos bändi josta olisi kyse olisi jokin aivan muu kuin Negative, jota nyt on heitelty kakalla rutkasti ? Him (tosin plagioi jo itseään turhan paljon), Hanoi Rocks, Popeda, ihan mikä vain: pointti pysyy samana eikö vain...
Bonham
29.09.2004 15:08:32
Tähän "mollaamiseen" on syy ja se on moneen otteeseen tuotu ilmi. Ei mielestäni KOVIN kohtuutonta ottaa puheeksi tälläinenkin asia? Mitä jos bändi josta olisi kyse olisi jokin aivan muu kuin Negative, jota nyt on heitelty kakalla rutkasti ? Him (tosin plagioi jo itseään turhan paljon), Hanoi Rocks, Popeda, ihan mikä vain: pointti pysyy samana eikö vain...

No juu, ei tää mulle oo elämän ja kuoleman kysymys... toistuu vaan niin usein kyseisen bändin kohdalla:)
Vilhelmus
29.09.2004 16:25:46

Opetelkaa saatana soittamaan!

Piru ku ei vaan jaksa..
"Akvaari jossei o kaloja eikä vettä vaan hämyheikkeijä."
- Steelin kuvaa terraariota
Sliv
29.09.2004 16:53:08 (muokattu 29.09.2004 17:34:41)
uusimmassa rumbassa Jonne puhui, että tammikuussa olisi tulossa ihan kiertuettakin Japaniin. jopa 7 tai 8 keikkaa. kuulemma pisin kiertue suomalaisbändeiltä koskaan sielläpäin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)