Tellervo 25.09.2004 15:30:15 | |
---|
Kyllä miehen äänessä on sellaista lämpöä ja lempeyttä ja sointia mistä tykkään. Mutta tosiaan en ole ollenkaan varma, onko tuo lällyiskelmäpoprock nyt sitten sitä ominta Wickholmia. Satuin näkemään kun hän eilen telkkarissa kiitteli kovasti MTV3:a ja mitä lie kaikkia firmoja jotka mahdollistivat tämän kaiken. Toki mahdollisuuden saatuaan on syytä olla kiitollinen, mutta kuinka paljon kannattaa ns. maksaa siitä että saa mahdollisuuden? Onko parempi myydä itsensä että pääsee esille vai tehdä tinkimättömästi omaa juttuaan pimennossa? Tiedä häntä. No, jos Jani saa tätä kautta ennen pitkää mahdollisuuden tehdä myös sitä ihan ominta juttuaan, sittenhän se on ollut kaiken väärtti. Ja juu, eipä tosiaan näissä Idolseissa ja muissa haeta kokonaisvaltaisia artisteja, eli ihmisiä jotka osaavat esittämisen lisäksi myös tehdä musiikkia. Se on esim. rockin SM-kisoihin verrattuna aikamoinen köyhyys ja varmaan myös syy siihen, miksi moni tulee jäämään tähdenlennoksi. Mutta tähdenlentoja kansa ilmeisesti haluaa. Voi helekkyvä helevetin hellurei! (Jani The Rock) |
sormunen 25.09.2004 15:30:46 (muokattu 25.09.2004 15:38:46) | |
---|
Tarkoitin, että kun liksa on se mitä on, niin sitten siitä prosentit toimistolle, formaatille (Idolshan ottaa kaikesta osansa, näin ainakin tietyn aikaa), bändi, PA, kuljetus, hotellit jne. Miksi sitten harhautit ja puhuit Janin liksasta? Sehän on kokonaan toinen asia. |
Vilhelmus 25.09.2004 16:43:29 | |
---|
Miksi sitten harhautit ja puhuit Janin liksasta? Sehän on kokonaan toinen asia. No voi nyt venäjä, kai se asia hänen jutustaan kävi harvinaisen hyvin selväksi? Vai onko siitäkin pakko ruveta väkisin vänkäämään? "Akvaari jossei o kaloja eikä vettä vaan hämyheikkeijä."
- Steelin kuvaa terraariota |
Jani The Rock 25.09.2004 17:53:43 | |
---|
Wickholmin kaima, joo-o. Täysin tyylitajuton jätkä. Sillähän oli siinä videossa Flying Finnin kitara ja Fenderin hihna. Ei tollain saa sotkee. Se vähänenkin rispekti meni pöntöstä alas saman tien. Hoho! Don`t mess with the countryboys |
Tympee Huttunen 25.09.2004 17:57:46 | |
---|
On se kieltämättä hyvä. Toimii helkutin hyvin mies ja kitara-kokoonpanolla. "Osa kirjeestä Macrolle: "...voisit tulla oikeestaan käymään siel sit autol, selvinpäin
ihan käymää mun kans vaik kahvil, niin voitais keskustella ihan kunnol,
kun nyt kun sua oon nähny niin oot aikas tuiskees ollu" |
Henga 25.09.2004 19:21:42 | |
---|
Kaveri on nimittäin oikeasti ihan pätevä tekemään biisejä, ja aikas pirun kova kitaristi. Ei varmaan moni 13-vuotias soitellut vuonna '90 Passion & Warfaren mukana noin ensikuulemalta... Jops, rummut ja pianokin taitaa menee keskivertoa paremmin. On joskus katottu suu auki sitä menoa. Ja hyvä liideri ennen kaikkea (imho). Joskus untuvikkona erehdyin tanssikeikalle tuuraamaan enkä osannut biisejä, niin äijä lennosta tiputteli ohjeet ja oli muutenkin semmoinen "kantava voima" että hommat meni tosi hyvin ja jäi hyvä mieli.. Tosin saman bändin nörttibasisti oli vähän kenkku, mut siitä mä kerron toisessa topiikissa ;) |
sormunen 25.09.2004 19:43:50 | |
---|
No voi nyt venäjä, kai se asia hänen jutustaan kävi harvinaisen hyvin selväksi? Eipä oikeestaan, onhan niitä yhden miehen bändejä, no, Simply Red tulee ekana mieleen. Myös tuli mieleen se Reiska Laineen kertomus, missä hän kertoi johtavansa bändiä, millä on Pohjoismaiden parhaat keikkaliksat. Tosin keikkoja ei ole ollut kolmeen vuoteen. No, se siitä, kuulin radiossa vissiin jonkun tän biisin ja se on ihan sama, miten käy. Tyhjää. Se aikanaan Levyraadissa tullut Antti Tuiskulle tehty video oli niljakasta, elotonta, kylmää ja ilotonta kamaa. Tää oli tyhjää. |
sirdickyj 25.09.2004 21:02:00 | |
---|
No, onhan 4-5 donaa ihan hyvä keikkaliksa, vaikka siitä prosentit (tod.näk vielä aika kovat) maksasisikn päältä. Missä kumman kohdasa tässä mainitaan sen olevan Janin henkilökohtainen keikkaliksa? Kai nyt pahvikin tajuaa, että kun mies liikkuu bändin kanssa, niin tarkoitin koko liksaa. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
AP 26.09.2004 14:49:55 | |
---|
No jaa. Olisin odottanut parempaa Kettuselta. Yllätys oli, että hää on sanoittanut Hukun -veisun. Nniih, siis en ole kuullut ko. biisiä mutta Kettusen teksteissä on ainakin aiemmin ollut jotain ajatusta. K100 #7 |
depe 26.09.2004 15:44:22 | |
---|
Jani esittää aika mitäänsanomatonta musiikkia, mutta kyllähän se ihan nätisti vetää. Äsken ainakin Lista-ohjelmassa esitetty Hukun (melkein) toimi. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Rattata 26.09.2004 16:07:03 | |
---|
Jos olis pakko ostaa jonkun Idols tyyppien levyn, niin kyllähän se ehdottomasti Janin levy olis. Mun mielestä koko kisojen ehdottomasti paras laulaja ja hienoin ääni. Mitä oon kuullu niin kyllähän tuo aika särmätöntä musiikkia on. Juuri semmosta mitä soitetaan Novalla. "Take seven aspirins and call me in the morning" |
musa 26.09.2004 21:20:38 | |
---|
Pari kappaletta oon vain kuullut, mutta levyn ajattelin kyllä hankkia. Hukun on kaikessa yksinkertaisuudessaan kaunis ja herkkä kappale. Se toinen "Kaikki muuttuu" taas edustaa juuri sitä puolta suomipuolelta, josta en diggaa yhtään - eli liikaa mennään sinne paulihanhiniemi-osastolle. "Etkö laittaisi mun sormustain..." |
reino 26.09.2004 22:22:35 | |
---|
Puhuttiin kaverin kanssa, että se musavideo vois olla ihan hyvin joku Kummeli-sketsi. Aika kliseinen. joo ei ole minun makuun musiikki, mutta ihan kiva ääni hänellä on. W00t? |
L.Ruoska 26.09.2004 23:08:46 | |
---|
Mä näin Listassa sen jätkän, ja siis mulla on tosi negatiivinen kuva kaikenmaailman anttituiskuista ja muista tv-idoleista mutta se kaveri soitti hyvin! Ne sano et se tekee ite omat biisinsä, kaipa senkin voin uskoa mutta tykkäsin miten se soitti sekä sormilla että plekulla samaan aikaan. Biisihän nyt oli yhdentekevä, mutta kyllä toi nosti mun käsitystä idolsseista ja muista =) Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =) |
AoA 27.09.2004 01:15:20 | |
---|
En tiiä mutta hyvin se laulaa vaikka ei joka biisiin sovikkaan. http://www.stiff-flavor.tk/ |
HaloOfFlies 27.09.2004 09:46:34 (muokattu 27.09.2004 10:14:27) | |
---|
Mun mielestäni Wickholm on ainoa noista Idols-finalisteista joka on oikeasti lahjakas. Kyllä kaveri tekee kuunneltavaa musaa, toisin kuin esim. Antti Tuisku. Wickholmille voi kyllä povata uraa musabisneksessä. tähdenlennoksi ei tule jäämään. Ja on todella hyvä laulaja. Jossain 80-luvusta kertoneessa ohjelmassa veti Kolmannen Naisen Maanantain aika loistavasti. Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock |
AP 27.09.2004 09:55:06 | |
---|
Nniih, Wickholmhan on noista käsittääkseni ainoa, joka on harrastanut musiikkia aikaisemmin ja melkoisella intensiteetillä, kaiken lisäksi. Sillä tapaa käy vähän sääliksi, että miehelle räätälöidään nyt "koko paketti", joka takuulla myy ja saa soittoaikaa Novassa. Ehkä antoisampaa olisi ollut, jos kaverille olisi kustannettu samalla rahalla studioaikaa ja muutama muusikko ja annettu tehdä omannäköistään musiikkia. Ainakin minusta vaikuttaa siltä, että Wickholmilla oli ennen kisaa ajatuksena olla joskus tunnettu omia biisejään esittävänä muusikkona, ei pelkkänä solistina. K100 #7 |
Rattata 27.09.2004 10:06:19 | |
---|
Kuulin tänään ensimmäistä kertaa sen "kaikki muuttuu" kipaleen, eikä se mun mielestä ollut ollenkaan niin huono kun täällä on annettu aikaisemmin ymmärtää. Siis eihän tuo mitään uutta tuo jne jne jne, mutta ihan kuunneltava kipale. Mukavan rauhallista musiikkia ja mä vaan pidän tosi paljon tuosta Janin äänestä, ei voi mitään. "Take seven pastilli? and call me in the morning"
IMIK #23 |
paavi 27.09.2004 10:19:32 | |
---|
Ihmettelin ja ihmettelen edelleen, mitä se äijä teki idols-kilpailussa. No, pinnallehan nousi ja sai musiikkiaan ihmisten kuuluville. Mikäs siinä. Ei oo vaan mun makuun, jotenkin hajuton ja mauton...ja tosiaan toi suomijunttirock ei oo koskaan ollut se mun juttu. Hauskaa sinänsä, että tämä Jani sanoi jossain lehdessä, kuinka media voi tehdä täysin hajuttomista tyypeistä kiinnostavia. Voikohan se tehdä sitten toisinpäinkin? täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua) |
madu 27.09.2004 10:30:08 | |
---|
Paavin linjoilla tässä asiassa: hajuton, mauton ja väritön. No tällainenhan soi takuuvarmasti radiossa, easy listening ja niin edelleen... |