Aihe: CDON.com
1 2 3 4 524 25 26 27 28
armadillo
21.09.2004 18:58:55
Sanokaapa toinen postimyyntifirma joka toimittaa 5 CD-levyä postiluukusta sisään, ja jo valmiiksi edullisten hintojen lisäksi kokonaistoimituskulut ovat alle 3€? Niin, eipä sellaisia taida olla.

Swallow the Sunin ja muiden raskastelujen ostopaikkanahan Firebox on aivan ehdotonta aatelia. Viidestä levystä postikulut 2 euroa, kun maksaa etukäteen tilille ja levyt tulevat yleensä jo seuraavana arkipäivänä postiluukusta sisään.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
kimurantti1
21.09.2004 20:41:22
Olen pari kertaa tilannut, mutta en enää ikinä tee sitä..
Aina on ollut koteloita halki/rikki jostain tai joistain cd:istä eikä kyllä voi laittaa kuljetuksen piikkiin kun on ollut mm. keskiöitä hajalla. Nyt olen Lenni-Kalle Taipale Trion Nothing To Hidea odotellut 3kk, tänään kävin ostamassa levyn kaupasta, pulitin muutaman euron enemmän.
Kaveri odotteli paria Fates Warningin levyä, levyjä ei näkynyt eikä kuulunut, joten hän meni ostamaan levyt kaupasta. Sitten 4kk odottelun jälkeen toinen levyistä saapui ja mukana tuli lasku MOLEMMISTA!
En kyllä luota ko. lafkaan enää...
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
Deg
21.09.2004 21:32:59

'Stana, tilasin tuosta verkkokaupasta Biitlessiä ja sain Probot-nimisen hevilevyn. Kaiken lisäksi levyn toimituksessa oli n. viikon viivästys. Meni kyllä usko tuohon putiikkiin, varsinkin kun tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun lähettävät väärän tuotteen. Tästä lähtien hoidan levyostokset "vanhalla" tavalla, vaikka muutaman eskon hintaero tuleekin.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia tuosta lafkasta? Saa tiätty erilaisiakin kertoa.

Mä en sano muuta kun että mene itte varastoon töihin ja tee sataprosenttista jälkeä.
Sexual Chocolate, Baby!! IHKK #11
N_Bates
21.09.2004 21:46:47

erittäin hyvät fiilikset mullakin on tuosta puljusta. Pari tilausta on tullut tuolta, ja aina on ollut ihan oikeat levyt paketissa. Rikkoutuneita kuoria oli harmillisesti toisessa tilauksessa, mutta tämänkin asian hoitivat oikein mallikkaasti. Pistin maililla valitusta asiasta, ja olin aivan varma ettei mitään kuuluisi. Jotenkin on tottunut siihen että internet-kaupoista vaan ei saa palvelua. Yllätyin erittäin positiivisesti kun maileihin vastattiin, ja luvattiin toimittaa ehjät kotelot hajonneiden tilalle. niinpä sitten ilmoitin hajonneiden koteloiden määrän ja sain pian postissa läjän ehjiä koteloita. Esimerkillistä asiakaspalvelua!

Aivan varmasti tilaan jatkossakin tuolta levyjä, kunhan taloudellinen tilanne hieman kohentuu. Levykaupasta kun voi käydä ostamassa yhdenkin levyn, mutta tuolta kun rupeaa tilaamaan niin se on äkkiä sata euroa se tilaus. Ei tee hyvää opiskelijan budjetille moinen.
Stein und Brötchen!
Meisseli
21.09.2004 21:49:33

Tilannut kans monituisia kertoja ja vain hyviä kokemuksia. tarjouksia löytyy joista selaamalla löydän hyllyyni usein sellaisia levyjä joita en tiennyt edes tarvitsevani. pienet postikulut, edulliset hinnat ja mikä parasta levyt tulee kotiin.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Royal Banzai
22.09.2004 07:52:13
Mä en sano muuta kun että mene itte varastoon töihin ja tee sataprosenttista jälkeä.

No öh. Oon ollu varastossa töissä. Rikkinäiset kuoret ja viivästyneet toimitukset vielä sulatan, mutta väärä levy on jo aika perseestä. Varsinkin kun kyseessä oli jo toinen kerta..
sepeli
22.09.2004 10:53:27
Tilannut kans monituisia kertoja ja vain hyviä kokemuksia. tarjouksia löytyy joista selaamalla löydän hyllyyni usein sellaisia levyjä joita en tiennyt edes tarvitsevani. pienet postikulut, edulliset hinnat ja mikä parasta levyt tulee kotiin.

Sama juttu. Mitään ongelmia ei tähän mennessä ole ollut. Nyt on melkein 100 euron tilaus tiskissä siellä että toivottavasti ei tule mutkia.
You have not seen a gay action movie shot until you've seen Chuck look back over his shoulder as he dispatches an enemy with his devastating tailpipe. | IMIK #22
miscage
22.09.2004 12:53:55
Itsellä on oikeastaan pelkkää positiivista sanottavaa kyseisestä lafkasta. Halvat toimituskulut, suoraan kotiin ja nopeasti. Itselläni kestänyt aina n. viikko. Aina oikeat levyt, pari kertaa hieman kotelot halki, mutta eipä menoa haittaa. Ja kaikkein parastahan tässä paikassa on hintataso! Erittäin edullista.
"Se on vähän sama kuin paskois housuun."
aikavaikea
22.09.2004 14:19:34
Itsellä on oikeastaan pelkkää positiivista sanottavaa kyseisestä lafkasta...

Samat sanat täällä. Reilun kahden vuoden aikana olen tuolta tilannut parikymmentä eri kertaa yhteensä noin 400 eur edestä, eikä mitään valittamista toistaiseksi.
Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko.
Veikko
22.09.2004 14:22:41
Cdon lähetteli minulle karhukirjeitä levyistä jotka olin jo maksanut. Asiaa oli vaikea selvitellä, koska Cdon.comn heeboilla ei ole puh.numeroa. Sähköpostilla kinattiin kauan aikaa. selvishän se lopulta. Mutta ikävää yilmääräistä häslinkiä synty.
Laiska luotu laulamaan, oikosormin soittamaan. Värttinä
käsi
22.09.2004 14:37:27

ite olen ollut tyytyväinen CDON:iin. ei ole ollut mitään hämminkiä ja sieltä on löytynyt todella paljon sellaisia harvinaisempia levyjä joita olen etsinyt.
hulluus on hulluudessa
Peoplez
22.09.2004 15:38:55
Itelle kävi tämmöinen juttu että huomasin että siellä oli Gilby Clarken Pawnshop Guitars 8 euroa rapiat ja heti tilaamaan. Samalla sitten tuli tilattua vähän muutakin heräteostkoksina, yhteensä 6 eri tuotetta. Noh tänään tuli paketti ja kaikki muut löyty paitsi just tuo Gilby Clarken levy jonka takia ylipäätään mitään tilasin. Ilmeisesti loppu ja lähettävät myöhemmin. Toivottavasti, sillä tuota levyä on ollut todella hankala löytää.
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
Sloba
22.09.2004 16:54:01 (muokattu 22.09.2004 16:56:54)

Joo, kokemuksesta, varastotyö menee tietyssä vaiheessa niin rutiinitasolle, että virheiden määrä kaiken järjen mukaan kasvaa. Toisaalta se ei ole mikään puolustus, työ kuin työ pitäisi pyrkiä tekemään aina parhaalla mahdollisella tuloksella. Jos ei onnistu, on esimerkiksi yhdellä varastotyöntekijällä liikaa hommaa vastuullaan.

Tätä keskustelua helpottaisi hirveästi, jos saataisiin tietää Cdon.comin kehityksestä viimeisinä vuosina. Toiminta on voinut räjähtää alkusuunnitelmien puitteista aivan täysin. Miten firmassa on pystytty vastaamaan tällaiseen mahdolliseen kehitykseen? Vaikuttaa siltä, että siellä yritetään pyörittää hommaa hyvin, viitaten ystävälliseen asiakaspalveluun ja asioiden selviämiseen lopulta, mutta virheitäkin sattuu epätavallisen paljon - tässäkin keskustelussa positiiviset ja negatiiviset fiilikset jakautuvat nopeasti laskettuna noin 50/50. Olisi jännä tietää, miten paljon esimerkiksi henkilöstöä on lisätty, kun toiminta on kasvanut suurempaan kokoluokkaan. Ja tästä voisi sitten miettiä, että tehdäänkö niitä virheitä siellä päässä kohtuuttomasti vai kuormitetaanko me vaan firmaa liikaa?
Wiitala
22.09.2004 18:47:53
Itselle ei ole koskaan tullut rikkinäistä koteloa taikka sitten väärää levyä. Ainoastaan yksi levy on jouduttu poistamaan tilauksesta koska sitä ei voitu toimittaa, ja tilauksetkin ovat tulleet lähes ajallaan riippumatta siitä että melko marginaalimusaa sieltä tilailen. Ja kokemusta tuosta lafkasta on jo n. 1000€ verran, joten ihmettelen jos joillakin ei homma toimi.

Muutama viikko sitten ostin pitkästä aikaa levyn Airon Musiikista, ja tajusin vasta pari päivää sen jälkeen että se levyhän on jo kotona.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Blue Moon
22.09.2004 19:42:01 (muokattu 22.09.2004 23:52:47)

Sloba: Vaikuttaa siltä, että siellä yritetään pyörittää hommaa hyvin, viitaten ystävälliseen asiakaspalveluun---

Toi kertoo lähinnä sen, että asiakaspalvelussa on oikeat henkilöt töissä ja se homma toimii. Jossain muualla taas kusee pahasti.

Sloba: -- Ja tästä voisi sitten miettiä, että tehdäänkö niitä virheitä siellä päässä kohtuuttomasti vai kuormitetaanko me vaan firmaa liikaa?

Varmaan tajusin tämän osan kirjoituksestasi väärin... mutta mua taas ihmetyttää, että mitä väliä mulle - tyytymättömänä asiakkaana - on sillä mistä CDON:in töpeksinnät johtuu? Pitäiskö lafkan saada muka multa jotain ymmärrystä, jos ne ei vaikka työvoiman vähäisyydestä johtuen pysty palvelemaan mua kunnolla?
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
Tapio79
22.09.2004 19:55:45 (muokattu 22.09.2004 19:56:04)
No enimmäkseen tilaukset CDON.COMista on menneet ongelmitta. Muutaman kerran kannet ovat olleet aika rumasti säröytyneitä, mutta sehän voi olla myös postin moka.

Yhden Katatonia-albumin kanssa oli kyllä melkoinen säätö, odotin tuota levyä kolme (3) kuukautta. Joskus kahden kuukauden odotuksen jälkeen jo ilostuin hiukan, kun tilausstatuksessa oli "valmis toimitettavaksi" mutta jossain se vieläkin kuukauden roikkui. Selitys oli vain lakoninen "tuote on maahantuojalta loppu". Olikohan joku vetänyt välistä ne viimeiset kappaleet, kun kerran minun levyni oli jo kerran "valmis toimitettavaksi"?

No, sainpa sitten kuitenkin digipack-version jonka mukana tuli joku Peacevillen kokoelma. Eihän sitäkään käsittääkseni joka versiosta löydy? (Valistakoon joku tietävämpi minua, levy on siis Last fair deal gone down.)
Blue Moon
22.09.2004 23:48:15 (muokattu 22.09.2004 23:53:52)

Tästä vielä sen verran, että mä oon tosiaan tilannut levyjä postimyynnistä yli 20 vuoden ajan. Ehkä pariltakymmeneltä eri firmalta. Jos sanon että n. 10 tilausta vuodessa = 200 tilausta yhteensä, en varmaan valehtele paljoa. Yhtään kertaa en oo saanut vääriä levyjä eikä oo ollut laskun kanssa epäselvyyksiä, poislukien CDON.

CDON:ilta oon tilannut 7 kertaa ja kaksi kertaa saanut väärät levyt. Aika kova prosentti, enkä oo näköjään ainoa tämän ketjun perusteella. Okei, kaikki noi muut lafkat joita oon käyttänyt, on ollut pienempiä kuin CDON mutta firman koko tuskin on peruste töpeksinnälle?

Ja täällä osa kundeista vaan toteaa, että "kaikille sattuu virheitä"?

Te ootte vissiin tottunut huonoon palveluun? Vai teettekö omatkin duuninne periaattella, että voin huidella hommat miten vaan, kun kaikille kumminkin sattuu virheitä? ;-)
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
Prome
23.09.2004 09:17:50
Tilasin 8 CD:tä sveduilta ja kuukauden jälkeen valittelivat toistamiseen että lähetys myöhästyy. Luulisi että Nirvanaa ja Rage against the machinea löytyisi hyllystä mutta ei.

No, peruinpa sitten tilauksen. Aiempi tilaus käsitti 5 CD:tä ja ne tulivat ihan pikaisesti.

Että eipä toistaiseksi muuta kantaa kuin lievä närkästys.
Lonesome
23.09.2004 09:44:20
CDON.com laajensi viime vuonna valikoimaansa myös suomalaiseen musiikkiin. Tästä voinee päätellä, että isolla volyymilla pyritään näillekin markkinoille. Meillähän kotimainen musiikki on poikkeuksellisen suosittua moneen muuhun maahan verrattuna. Eli nyt on yöt, eppu normaalit ja muut härmäläiset houkuttelemassa keskiverto shoppailijaa. Siinä saattaa tietysti meidän rokkareiden palvelu kärsiä. ;)

Yksi virheellinen toimitus on tuolta tullut ja tilattuja levyjä varmaan lähemmäs 200 vuodesta 2000 alkaen. Joitain on jäänyt kokonaan toimittamatta, mutta se ei liene CDON.comin vika, jos tukut antaa väärää infoa saatavuudesta. Pitkään roikkuneiden tilausten peruutus on onnistunut sujuvasti. Yllättävän paljon on muilla ollut noita virheitä. Lieneekö ne sitten laajentuneen toiminnan mukana tulleita.

Se virheellinen levy oli aika paha. Piti tulla Mott The Hooplen "Two Miles From Live Heaven" ja tulikin "Two Miles From Heaven". Ei ollut tuon "Live Heaven"-levyn julkaisseen levylafkan mieleen varmaan edes tullut, että tuosta toisesta tulisi tehtyä cd-uusintapainos ja vielä samalla Angel Air-merkillä. Siinä piti sitten vertailla koodi-numeroita ja kyllähän tuo selvisi, mutta aikaa meni...

Se on kyllä totta, että valitettavan usein joutuu tyytymään hälläväliä-tyyliseen toimintaan, vaikka on maksava asiakas. Tai ehkä juuri siksi. CDON.com sentään mielestäni yrittää parempaa imo. Nyt siellä on tällainen yleinen 5 - 50 % ale. Käytännössä lähinnä näyttäis olevan 5 - 10 %. Pientä hyvitystä tuosta varaston muuton aiheuttamasta viivästelystä...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Sloba
23.09.2004 11:45:28

Varmaan tajusin tämän osan kirjoituksestasi väärin... mutta mua taas ihmetyttää, että mitä väliä mulle - tyytymättömänä asiakkaana - on sillä mistä CDON:in töpeksinnät johtuu? Pitäiskö lafkan saada muka multa jotain ymmärrystä, jos ne ei vaikka työvoiman vähäisyydestä johtuen pysty palvelemaan mua kunnolla?

Viimeisellä heitolla en tarkoittanut mitään vitsiä vakavampaa. Tottakai firman pitää vastata vaikka tuhannen levyn tilauksen haasteeseen. Vaikka sillä ei niin väliä ole, mistä töpeksinnät johtuu, silti pidän tätä ihan aiheellisena pohdintana. Lopulta kaikki kuitenkin vaativat toimivaa palvelua ja vähän hässäkkää. Firmoja, isoja ja pieniä, tulee ajateltua möhkäleinä, joiden toiminta on itsestään selvää ja sujuvaa. Virheitä sattuu inhimillisellä tasolla. Mutta firman työntekijät ovat se inhimillinen taso. Pitäisikö firman saada jotain myötätuntoa tätä kautta? Ei kovinkaan paljoa, sillä kyse on kuitenkin ammatillisesta myyntitoiminnasta, jossa pelataan asiakkaiden rahoilla. Mutta siksi täällä ehkä mietitään niitä töppäilyjen syitä, koska siellä on kuitenkin niitä ihmisiä töppäilemässä.

Ja täällä osa kundeista vaan toteaa, että "kaikille sattuu virheitä"?

Te ootte vissiin tottunut huonoon palveluun? Vai teettekö omatkin duuninne periaattella, että voin huidella hommat miten vaan, kun kaikille kumminkin sattuu virheitä? ;-)

Näin sanoin jo aiemmin ja näin työskentelen itse:

Toisaalta se ei ole mikään puolustus, työ kuin työ pitäisi pyrkiä tekemään aina parhaalla mahdollisella tuloksella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)