Mistä peevelistä saa PA:t 50 euroon? Minä oon maksanut paskasta mikserivahvarista, parista Shuren mikistä ja kahdesta kaapista aina 100 - 120 euroa! Ryöstöä on se! Suomen muusikkojen liitosta saa jäsenet ilmaiseksi! 50e on tuommoinen hyvä kaverihinta, oli vaan esimerkki. Kyllähän se usein tuon sata egeä on... Liittoon kannattaa liittyä ihan vaan jo tuon takia, setit ovat tosin viikonloppuisin aika varattuja. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
Suomen muusikkojen liitosta saa jäsenet ilmaiseksi! 50e on tuommoinen hyvä kaverihinta, oli vaan esimerkki. Kyllähän se usein tuon sata egeä on... Liittoon kannattaa liittyä ihan vaan jo tuon takia, setit ovat tosin viikonloppuisin aika varattuja. No peeveli. Ei tässä vielä olla niin ammattimaisesti liikkeellä, että liittoon pitäisi tai edes pystyisi liittymään. Kai siellä joku raja on kuitenkin... |
Kysyin omiin häihin Yölintua, Simo Silmu kun oli vähän aikaa intissä samassa tuvassa. Mutta oli kuulemma keikkakalenteri aika täynnä. Ja jälkeenpäin ajateltuna se olisi tullut varmaan 'vähän' tyyriiksikin. Häissämme soitti sitten sellainen tuttu ammattitaitoinen pumppu, miltä sujui kaikki valssista rock'n'rolliin oikein mainiosti. Tuli muuten tuosta Simosta semmonenki mieleen, että pojat vei mut polttareiden päätteeksi Yölinnun keikalle, ja mun piti mennä lavalle mennä vetäseen joku biisi. Mutta siinä vaiheessa kun meikää kuulutettiin lavalle, olin jo sammunut kaverin auton takapenkille. FatSam - the most man of them all. |
Oletteko itse soittaneet häissä? Jotain 50-100 hääkeikkaa olen tehnyt. Minkälaista musiikkia soititte? - Vanhaa tanssimusiikkia: valssia, humppaa, tangoa - Suomenkielistä poppia ja iskelmää - Klassista rockia 50-, 60-, 70- ja 80 -luvuilta Kaikista genreistä koitetaan valkata hyviä biisejä - semmoisia, joihin saa jotain fiilistä, vaikkei ne olekaan sitä ominta musaa. Mitä tuohon vanhan tanssimusan vetämiseen tulee, niin minusta on ollut ihan toimiva ratkaisu, että sitä on mukana ainakin ekassa setissä. Lähes joka häissä löytyy muutama pari, jotka on iloisia kun pääsevät tanssimaan valssia, humppaa tai tangoa. Ja niinkun jo yllä koitin vihjata, kyllä siitäkin kamasta löytyy parempia ja huonompia biisejä, Ja ennekaikkea - niitä voi soittaa paremmin ja huonommin :-) Ehkä jotkut nykynoirison edustajat eivät ole ikinä kuulleet hyvin soitettua ja laulettua foxia tms. Joku tympeä hanuripartio pystyy kyllä pilaamaan musan kun musan ... Kantsii muistaa, että se mitä me ajatellaan nyt vanhana tanssimusiikkian, on vaan oman aikansa poppia. Ja parhaimmillaan se oli varmasti svengaavaa musaa :-) No joo ... en minä nyt mikään vanhan tanssimusiikin asiantuntija ole, enkä varmastikaan erinomainen tulkitsija sillä saralla, Mutta aika paljon säilyttämisen väärtejä arvoja näkisin siinäkin genressä, ja jotenkin toivoisin, ettei sitä liian helpolla jätettäisi sivuun, vaikka ajat muuttuvatkin - ja hääjuhlat ja orkesterit ajan mukana. Edit: Miksi mä kuulostan näin vanhalta? Mummoontumisen pelko iski nyt. Ei prkl, lähden treenikämpälle soittamaan rokkia. |
Selvästi on linja (ainakin pääkaupunkiseudulla) että muutama "pakollinen" valssi, sitten 60/70/80 -luvun hittejä laidasta laitaan ja menee ihan täysillä läpi. ..."valssin vinkujat" alkaa olla kotiinlähdössä ja nuorempi väki jää bailaamaan. Jep, sama näkemys mullakin. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että asetelma nuoret/vanhat ei ole ihan mustavalkoinen. Hääjuhlissa myös nuoret haluavat usein tanssia valssia ja muuta perinteistä tanssimusaa. Itse asiassa vanhempi väki on joskus ollut jopa innokkaampaa tanssimaan uudempia poppirokkeja kuin nuoret, jotka eivät oikein tiedä miten juhlavaatteet päällä pitäisi käyttäytyä. Eli kannattaa ottaa hääsettiin muutama valssi + jotain humppaa ja iskelmää, vaikka yleisössä olisi paljon nuoriakin. Vinkkinä, että Baddingistä tykkää yleensä kaikki. |