Aihe: Hurriganes coverbändi
1 2
sormunen
20.08.2004 21:17:54 (muokattu 20.08.2004 21:19:08)
Määrittelee "aitouden" meille ystävällisesti hän. Onko se ulkoinen olemus, lavakäytös, soundi tai soittotaito? Kaikki kerralla? Elämän tavat? Nyanssit kokonaisuudesta? Keikkamyynti? Taustavaikuttajat? Roudarit? Ei saa selvää.

Eiköhän se noissa tribuuttibändeissä (niinkuin esmes Australian Doors tai se Oasis -tribuuttipumppu) ole toi audiovisuaalinen kokemus. Ihan oikeasti ihmettelen, että mahtaako Suomessa olla ton tyylisiä bändejä. Jos nyt kumminkin materiaalipuolella keskitytään yhteen ryhmään?

Siksi mulla oli toi "aitous" hakasissa.
sormunen
20.08.2004 21:27:16
Kyllä Fleimarien musa on enemmän amerikan perua, sellaista Sonics/MC5/Stooges-perua.

Jotka ovat perua englantilaisista r&b -bändeistä, jotka puolestaan plokkasivat amerikkalaisesta 40-50-l rockista ja r&b:stä. Eli että siinä mielessä, jos mä olen kuulevinani esimerkiksi Pretty Thingsiä Fleimareissa, niin silloinhan ollaan jo askeleen verran lähempänä "alkuperäistä"?

Hurriganesien taustalla kuuluu enkkujen lisäksi kyllä esmes Flamin' Groovies-jenkkibändi.

Niin siis mä yritin sanoa vähän epäselvästi, että musta Hurriganes pohjaa fiftarirockiin mutta päivitettynä. Täähän on luontevaa jo siksi, että Remukin aloitti jo aika ajoissa Creatureissa ja vaikutteet tulivat siitä mitä nyt päästiin kuuntelemaan. Flaming Groovieskin, veikkaan, on enemmänkin vain samaa aikakautta.

Mutta voi tietysti olla väärässäkin, mutta näitähän on (varsinkin hutikassa, jota nyt en kumminkaan ole) hauska pohtia.
Härski
20.08.2004 21:29:39
Ihan oikeasti ihmettelen, että mahtaako Suomessa olla ton tyylisiä bändejä. Jos nyt kumminkin materiaalipuolella keskitytään yhteen ryhmään?

Siksi mulla oli toi "aitous" hakasissa.

Ok. No sanoisin, että Ganesinlaista bändiä ei ole koko maailmassa. Ikävää, sillä sille on varmasti tilausta ja paljon. Ite haluaisin perustaa Ganescover pumpun, mutta kun sitä musiikkia soittavat tuppaavat olemaan yli 40- vuotiaita. Ikä ei sinänsä ole mulle este, mutta näille yli nelikymppisille on. Ja jos menestystä ja kovempaa suosiota aikoo, niin ei se kakslasta,koira,auto-jaasuntovelka ole mikään loistava kannatin siinä. Mutta joo, täältä pesee, kuhan päästään linkoamaan!!!
Feggy
21.08.2004 10:42:08

Jotka ovat perua englantilaisista r&b -bändeistä, jotka puolestaan plokkasivat amerikkalaisesta 40-50-l rockista ja r&b:stä. Eli että siinä mielessä, jos mä olen kuulevinani esimerkiksi Pretty Thingsiä Fleimareissa, niin silloinhan ollaan jo askeleen verran lähempänä "alkuperäistä"?

No niin, ok, myönnetään.

Niin siis mä yritin sanoa vähän epäselvästi, että musta Hurriganes pohjaa fiftarirockiin mutta päivitettynä. Täähän on luontevaa jo siksi, että Remukin aloitti jo aika ajoissa Creatureissa ja vaikutteet tulivat siitä mitä nyt päästiin kuuntelemaan. Flaming Groovieskin, veikkaan, on enemmänkin vain samaa aikakautta.

Kyllä kyllä, sitä tarkotin. Sitähän Flamin' Groovies on. Hurriganesin taustalla kuuluu varmaan koko Suomeen kantautunut rytmiblues ja vähän muukin suomalaiskansallisesti väritettynä. -60-luvulla täällä jaksoi käydä isompiakin ulkomaisia bändejä kuten Who ja Hendrix, jotka varmaan vaikuttivat esmes Remuun. Tai onhan siitä todisteitakin mieheltä itseltään.
Less is more.
Chemo
22.08.2004 15:09:45

Mutta itse asiaan: aika erikoinen ratkaisu kaivata Hurriganesia Hurriganesien paikalle, kun levyt on kumminkin olemassa?

Joo, ihan samaa mieltä kyllä: mielelläni mäkin näkisin että jokainen bändi löytäisi ne omat vahvuutensa.

Tuollaisessa 50-lukuun nojaavassa (ja tosiaan vähän modernisoidussa) ränttätänttämusassa on sitä tuttua tarttumapintaa kuitenkin vaikka kuinka. Parhaiten näistä ehkä läpi voisi mennä joku tuohon tyyliin kirjoittava, ja omalla tyylillään niitä wanhoja kipaleitakin esittävä pumppu, jolla siis tosiaan olisi se oma karismaattinen juttunsa - joka olisi eri kuin mitä Ganesilla.
Ramalamadingdong.
burning wee
23.08.2004 10:45:35
Välimerkit ym. perusasiat haltuun.

no ei kai tänä tietokoneaikana tommosista kannata mainita se oli kansakouluaikaan eri meininki !
Feggy
23.08.2004 11:52:05

no ei kai tänä tietokoneaikana tommosista kannata mainita se oli kansakouluaikaan eri meininki !

Huonosti kirjoitettua tekstiä on kärsimys lukea, oli aika ihan mikä hyvänsä. Varsinkin yhdyssanat ovat aivan käsittämättömän vaikeita monille. Kun kirjoittaa huonosti, antaa itsestään vähän uunon vaikutelman, on nöyrä mielipiteeni.
Less is more.
burning wee
24.08.2004 15:06:59
Huonosti kirjoitettua tekstiä on kärsimys lukea, oli aika ihan mikä hyvänsä. Varsinkin yhdyssanat ovat aivan käsittämättömän vaikeita monille. Kun kirjoittaa huonosti, antaa itsestään vähän uunon vaikutelman, on nöyrä mielipiteeni.
on kai se niinkin mutta mulle se on aivan sama lukee kuka haluaa
Feggy
24.08.2004 15:26:00 (muokattu 24.08.2004 15:27:44)

Sanotaas vielä kerran kun kuitenkin kyseessä on tärkeä asia.

Esimerkki: on keikka ja bändi soittaa Paranoidin. Kitaristi on omasta mielestään vitun kova ja ajattelee, että biisi uppoaa yleisöön kuin häkä. Sitten hän riffin soittaa, mutta niin huolimattomasti ja viimeistelemättömästi, että kukaan ei tajua, että kyseessä on SE Paranoid. Sotkuinen biisi vain muistuttaa etäisesti Paranoidia. Eikä yleisö ole kuin hämmentynyt.

Tuskin kitaristi tuossa tilanteessa ajattelee, että se on hänelle ihan sama tykkääkö jengi vai ei.

t. setä, joka kirjoittaa työkseen
Less is more.
sormunen
24.08.2004 16:39:17

Mielettömän hienot sivut teillä!

No asiaan: kannattaa kumminkin ainakin sen verran opetella kirjoittaan, että laskun teosta ei sitten tule ongelmaa.
burning wee
24.08.2004 19:02:44
Mielettömän hienot sivut teillä!

No asiaan: kannattaa kumminkin ainakin sen verran opetella kirjoittaan, että laskun teosta ei sitten tule ongelmaa.
Joo ja kannattaa opetella myös lukemaan niin huomaa että sisältö tulossa lähiaikoina sivuille
Härski
24.08.2004 19:05:38
Joo ja kannattaa opetella myös lukemaan niin huomaa että sisältö tulossa lähiaikoina sivuille

Kannattaa myös opetella laittamaan nettiin vain valmiita sivuja. Tommosia kukaan tule tuon käynnin jälkeen katsastamaan.
burning wee
24.08.2004 19:15:21
menipä saivarteluksi koko touhu kun kyse oli vain keikkapaikoista johon tulla soitteleen ja hurriganes henkeä nostatteleen lopetan pettyneenä ja vahingosta viisastuneena tämä oli väärä foorumi osa oli tosin kannustavia kommentteja joten kiitos siittä
napander
25.08.2004 03:41:57
Tohon nippuun voisi heittää vielä Bomfunk MC'sin ja Nylon Beatin. Ai miten nii? No ovat aivan yhtä kaukana Ganesista, kuin mainitsemasi. Paitsi ehkä Fleimareita voisi jotenkin verrata. Ei muuten.

Kerkesitkö Härski koskaan näkemään Tehosekoitinta livenä? Ja nyt en oikeestaan tarkoita tän viimesen vuoden aikana, jolloin vauhti hieman hyytyi, vaan silloin kun ne veti ilman sitä kosketinsoittajaa, jolloin lavashow ja meno keikoilla oli aivan mieletön. Minä ainakin ymmärrän hyvin tuon ganesiin viittauksen noita muutaman vuoden takaisia Tehiksen keikkoja nähneenä.
Jussi Guitar
25.08.2004 08:28:25
joo olis tällainen Rock`in`Ganes bändi joka soittaa pelkästään hurriganesia setti olis 3x45min ja käsittää kaikki "yleisimmät" biisit ja monta muuta klassikkoa olisin kysellyt että onko tarvetta tällaiselle orkesterille ja jos niin missäpäin hinta on kohtuullinen ja meno on helvetin kovaa soundikin on kohdallaan ei mitään bossin heavymetallisäröö vaan kunnon vintage henkee siis toisin sanoen jatketaan siittä mihin hurriganes sen jätti sillon kun se oli vielä rautaa pankaa sana kiertään ja ilmoitelkaa jos innostaa

Kyllähän tollanen peruskaljakuppiloissa menee ja toki muuallakin, meidän bluesfunkrock trio ainakin soittaa ganesia jos mikään muu ei mee läpi ja ganes menee aina paikasta riippumatta, no ihan näissä blues tapahtumissa se ei toimi mut lähestulkoon missä muualla vaan. Toki joskus ottaa kupoliin soittaa "roadrunner hania" ku se ei sinänsä oo bändimme tarkoitus mutta turha se on väkisin ketään yrittää käännyttämään bluesdiggariksi.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)