Aihe: &#%?! kopiosuojaus..
1 2 3
Frequency
24.06.2004 15:53:08
Yksi kopiosuojattu cd hyllystä löytyy, eikä enempää sellaisa tule. Kannettavassa cd-soittimessa jokanen raita hyppää niin ärsyttävästi juuri yhdeksän sekunnin kohdalla. Pienihän hyppy tämä on mutta sen takia ei huvita kuunnella sitä kun aina alkaa ärsyttämään se. Niin ja paras juttu koko kopiosuojauksessa on että sen cdn pystyy rippaan ja polttaan. Sitten koitin mennä vielä vaihtaan sitä cdtä stockmannille josta ostin sen, niin eikös vaan myyjät vittuile päin naamaa. Kyseistä cdtä kyllä muista mikä se on...
tukutäkä.
Neljä Ruuvia
24.06.2004 16:28:45
Yksi kopiosuojattu cd hyllystä löytyy, eikä enempää sellaisa tule. Kannettavassa cd-soittimessa jokanen raita hyppää niin ärsyttävästi juuri yhdeksän sekunnin kohdalla. Pienihän hyppy tämä on mutta sen takia ei huvita kuunnella sitä kun aina alkaa ärsyttämään se. Niin ja paras juttu koko kopiosuojauksessa on että sen cdn pystyy rippaan ja polttaan. Sitten koitin mennä vielä vaihtaan sitä cdtä stockmannille josta ostin sen, niin eikös vaan myyjät vittuile päin naamaa. Kyseistä cdtä kyllä muista mikä se on...

mitä vittua te yskitte,just siirsin iTunesiin kaikki meidän perheen cd:t n.1000 levyä kopiosuojat ei yhessäkään haitannu mp kolomosen tekoja. Mistä piipitys kaikki levyt on soinu autossa ja kannettavissa korvalapuissa. Mä en tajuu....
lxi
24.06.2004 16:30:22
mitä vittua te yskitte,just siirsin iTunesiin kaikki meidän perheen cd:t n.1000 levyä kopiosuojat ei yhessäkään haitannu mp kolomosen tekoja. Mistä piipitys kaikki levyt on soinu autossa ja kannettavissa korvalapuissa. Mä en tajuu....

Nii just! Kun toimii sulla niin on PAKKO toimia muillakin! Prkl!1
Mainostilaa vuokrattavana.
Lord of the strings
24.06.2004 17:53:36 (muokattu 24.06.2004 17:53:55)
Basistilla on kopiosuojattu Dance of Death -CD. Hirveetä rahinaa taustalla ja parissa biisissä tulee sellaisia 0.1 sekunnin katkoja. Tappaa kuuntelunautinnon lähes täysin.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
hörhö
24.06.2004 18:04:14

Kuulemma nero kysyy yritettäessä polttaa kopiosuojattua tyyliin "Tämä levy on kopiosuojattu. Haluatko jatkaa?" sitten kyllä ja ei. Niin kauan, kuin levyä voi kuunnella yhtään missään, sitä voidaan kopioida.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Mimi
25.06.2004 18:17:20
Kannettavassa cd-soittimessa jokanen raita hyppää niin ärsyttävästi juuri yhdeksän sekunnin kohdalla. Pienihän hyppy tämä on mutta sen takia ei huvita kuunnella sitä kun aina alkaa ärsyttämään se. Niin ja paras juttu koko kopiosuojauksessa on että sen cdn pystyy rippaan ja polttaan.
Mulla on ihan sama juttu kannettavassa, tosin ei oo mitään hyppyä, vaan soitin pysähtyy yhdeksän sekunnin kohdalla kuin seinään, eikä jatka ennen kuin on kelannut sen stopin yli... Muuten ei kylläkään ole ollut kopiosuojausten kanssa mitään ongelmaa. Stereoissa toimii ihan hyvin, nou proplem, tietokoneellakin erinomaisesti, eikä polttamisellekkaan ole mitään estettä. (Edelläkirjoitettu koskee siis niitä levyjä joissa lukee takana jotain tyyliin "tämä levy on kopiosuojattu..." Omistan käsittääkseni tasan yhden ainoan levyn, jota en ole voinut kuunnella tietokoneella, enkä myöskään polttaa. Siinäkin lukee asiallisesti kannessa "Will not play in pc/mac". )

Kuulemma nero kysyy yritettäessä polttaa kopiosuojattua tyyliin "Tämä levy on kopiosuojattu. Haluatko jatkaa?" sitten kyllä ja ei.
Joops, näin on. Tuli huomattua, kun polttelin omaan käyttöön kopiosuojattua seedeetä. Hyvä tuli, ja poltettu toimii kannettavassakin.

Kotipellon uusi levy on kanssa aika v-mäinen. Ei tosin kopiosuojaus, mutta huonosti tehty levy. Ceedeellä on pari videota ja viimeinen biisi loppuu omituisesti, joka johtaa siihen, että stereoiden mielestä levyä ei ole viimeistelty, eikä sitä täten voi soittaa. No voi perskeles, Walkmani laatikosta esiin ja sen kautta stereoihin. Johan toimii, mutta vähän ikävä kuitenkin.
Jaah, ei mulla vaan mitään ongelmaa. Viimeinen biisi kieltämättä loppuu vähän kähmästi, ja sitä on aika ahdistavaa kuunnella luureilla kun ei aina muista tuupata volumee pienemmälle, mutta ei mulla mitään (muuta) ongelmaa oo ollu (yhdenkään raidan kanssa). Toimii hyvin tietokoneella, vanhoissa stereoissa, uudemmassa cd-soittimessa ja kannettavassa. Ja miten ne videot liittyy asiaan? Vaikuttaako ne muka jotenkin kuunteluun? Ei mulla ainakaan...
Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!?? (Rokatessa Roiskuu II)
Antti1997
25.06.2004 18:51:29
Basistilla on kopiosuojattu Dance of Death -CD. Hirveetä rahinaa taustalla ja parissa biisissä tulee sellaisia 0.1 sekunnin katkoja. Tappaa kuuntelunautinnon lähes täysin.

Mä en oo kyllä tommosta huomanhut, mutta toisaalta en ole kaugeasti kyseistä levyä kuunnellutkaan.
höö?
Kitaravirtuaali
25.06.2004 21:43:48

Ja miten ne videot liittyy asiaan? Vaikuttaako ne muka jotenkin kuunteluun? Ei mulla ainakaan...

Eivät välttämättä mitenkään, mutta on muutenkin koko ceedee aikas sillisoppa. Se lopun paisutus olisi muuten hyvä, mutta kun tasot on lyöty älyttömästi yli ja se kipale menee vielä tavallaan
"yli levyn reunojen", joka varmaankin vaikuttaa siihen, etteivät uskolliset Philipsini suostu soittamaan koko plattaa.
Paskaakos tässä.
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro!
Alazar
25.06.2004 22:20:43
Täytyy sanoa oman kokemuksen perusteella, että nämä "kopiosuojatut" cd:t ovat perseestä. Esimerkkinä voisi mainita juuri, jo aiemmin mainitun, Iron Maidenin Dance of Death- ja Paul McCartneyn Back in The World-levyn. Molemmissa on tämä iki-ihana sisäänrakennettu levysoitin, minkä kautta mikä tahansa levy kuulostaa monta kertaa c-kasetille kopioidulta teokselta. Äänenlaatu siis heikkenee huomattavasti.
Onneksi nämä älynjättiläisten hengentuotteet, eli nämä infernaaliset levyillä olevat ohjelmat, pystytään ohittamaan helposti.

Oli levyn "kopiosuojaus" mikä tahansa, se pystytään jollakin tapaa kiertämään, joten ne ovat aivan turhia. Jos levy on hyvä, sen myös ostaa aitona, vaikkakin hinta olisi naurettavan kallis.
Joopa joo. Jopa jojo. Jopa jo.
Dr. Muff
26.06.2004 09:47:41
Velvet revolverin levyn ostin ja kopiosuojattuhan se on. Vähän vitutti kun sen huomasin. Ja sitten vitutti vielä enemmän kun se ei soittimessa soinut. Lähetin BMGlle postia mutta eivät paskat mitään ole vastanneet.

Tämä vain voimistaa mun syvään juurtunutta vihaa ääniteteollisuutta vastaan. Rupeen ostaan saatana piraatteja jos kopionestot yleistyy.
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
bastardo
26.06.2004 13:27:28
Mä en oo kyllä tommosta huomanhut, mutta toisaalta en ole kaugeasti kyseistä levyä kuunnellutkaan.

Voisiko johtua siitä, että nuo ongelmat ovat aina hieman tapauskohtaisia?
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands...
TiMiTheShiT
27.06.2004 19:44:54 (muokattu 27.06.2004 19:45:48)
Mulla on vain yksi cd jossa on kopio suojaus eikä oo ollu mitään häikkää ja kopiointikin onnistuu ilman mitään kikkoja....... Tosin levy yhtiö on aika pieni "guts records" se voi vaikuttaa tohon laatuun. En sitten tiedä mihin ohjelmiin toi kopio suojaus vaikuttaa (joihinkin windows standard ohjelmiin varmaan ja noitakaan kukaan ei käytä).
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
Lord of the strings
27.06.2004 21:44:00

No esim. Wildest dreamsissa on 1:14 kohdalla pieni hyppäys. Kokeile onko sulla?
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Tompsi
27.06.2004 21:54:05
Olipas hienoja paitoja. Varsinkin tuo Choose-malli. Tollanen pitää kyllä hommata jossain vaiheessa.

Tottapa tuokin, harmi että kokojen kanssa on vähän niin ja näin. :(
Nimismies
28.06.2004 13:54:39
Juuri latasin netistä Ismon uusimman. Olisin ostanut levyn ellei se olisi ollut kopiosuojattu. Huomaako joku yhtälössä jotain mätää?

Mitä helvetin hyötyä on viedä ne vähätkin potentiaaliset ostajat pois levylaareilta?
Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe
kupteri
28.06.2004 15:01:58

Itte oon saanut ripattua itselleni omaan käyttöön mp3:ksi kaikki muut paitsi Ozzyn Live At Budokanin, siinä ilmeisesti jotenkin pahempi se suojaus. No sekin meni kaverin ikivanhalla 4x romppuasemalla kolmosiksi että hurahti :-)

Jotkut kopioisuojatut (kuten esim. Velvet Revolver) imeytyy koneelle heittäen ilman ongelmia. Joissakin tarvii tehdä sellainen "cd-soitin kikka", eli laittaa sen soittamaan ykkösraitaa (Wintöötin perussoitin soittaa monesti suojatutkin ok) ja sitten pauselle. Tämän jälkeen CDex töihin ja hyvin menee. Tuollaisen tarvi niille levyille jotka rippautuu muuten ok, mutta ekaraitaa lukee sikakauan (vispaaminen kuuluu asemasta, ilmeisesti siellä jotenkin huijataan laseri ulkoreunalle välillä tms.) eikä siitä tule ehjä (loput raidat ok). Tollaisia levyjä oli ainakin Sapattivuoden levy ja Apulannan uusin. Ovelasti tosin tuo ekaraita on monesti myös sinkulla, jossa ei ole suojausta, eli sen saa sitäkin kautta :-)

Ja autoplay aina pois, niin ei yritä asennella mitään p*skaa koneelle. TM:n juttua en ole lukenu, pitääpä tsekata kun tulee vastaan.

Tosiaan suojaukset toimii eri soittimilla niin eri tavalla. Niin kauan kun omat soittimet soittaa niin tilannetta voi vielä sietää (v*ttumaisempaa vaihtaa esim. auto sen takia, että sisäänrakennettu soitin ei soita). Anyway, aina kun CD-speksiä on rikottu, niin mennään metsään! Ei muillakaan aloilla voida yksipuoleisesti alkaa tekemään tuotteita, jotka ei ole yhteisesti sovitun speksin mukaisia.

Ja kuten sanottu, ammattipiraatit keinot keksii joka tapauksessa, viimeistäänkin jos vetävät toimivasta cd-soittimesta analogisena RCA:sta ulos ja painavat niitä miljoonia (eikä peruskuluttaja huomaa eroa, että jossain kohti signaali onkin ollut analoginen). Myös kehittyneemmät tietokoneenkäyttäjät homman hoitaa (tosin pitää vaivaa nähdä), eli ainoa ketä tuo tosissaan haittaa, on "teinitytöt" jotka eivät saa kopioitua CD-poltto-ohjelmalla suoraan Antti Ruiskun levyä ;-) Noh, onneksi teinitytöillä on isoveli/kavereita jotka vetää lätyn CDR:lle (ottamatta mitenkään kantaa sisällön laatuun :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Joni K.
28.06.2004 15:04:36
Minulla on kannettavassa cd:ssä line-out liitin ja tietokoneessa line-in liitin ja sitten minulla on johto mikä käy noihin liittimiin ja en ole korvalla erottanut sitä poltettua siitä kopiosuojatusta alkuperäisestä eikä minua ole haitannut vielä ollenkaan että kuuntelen matskua mikä on liikkunut analogina jossain vaiheessa mutta en olekaan niin nirso.... Eli levy-yhtiöt voivat tunkea kopiosuojaukset mihin haluavat, ei ne ole koskaan toimineet eivätkä tule koskaan toimimaankaan.
qfleax
28.06.2004 17:11:07
3-5 loistavaa CD:tä jäänyt ostamatta kopisuojauksen vuoksi tänä vuonna. Suosittelen kopiosuojaamisen jatkamista tällä paskalla teknologialla niin säästyy mulla rahaa.. tosin nekin sitten mennyt keikkoihin - se siitä säästöstä :)
Tuomas
29.06.2004 14:38:52

Täytyykin kertoa mielenkiintoinen stoori. Jätetään nimet vaikka sanomatta.

Viime vuoden tammikuussa olin leikkelemässä erään suomalaisen rockyhtyeen uutta musiikkivideota ko. yhtyeen videoita ohjaavan jäsenen kanssa. Tuli puhetta siitä, että yhtyeen levy oli kopiosuojattu.

Kommentoin, että oli aika typerä veto sinällään laittaa levylle suojaus, sillä se ei toiminut auton cd-soittimessa. Kerroin, että olin noutanut biisit mp3:na netistä ja polttanut levylle. Poltettu levy oli sitten toiminut. Yhtyeen jäsen ei tätä ymmärtänyt vaan totesi, että kopiosuojaus estää tuotteen väärinkäyttöä. Totesin, että se estää myös tuotteen käyttöä.

Tästä alkoi noin kaksi tuntia kestänyt pitkä väittely siitä, mitä hyötyä kopiosuojauksesta on. Heppu tokaisi, että pitäisi hankkia uusi cd-soitin joka soittaa heidän levyään. Että kun hänen stereoistaan oli katkennut kaiutinpiuha, uusi oli pitänyt ostaa. Ei voinut mennä valittamaan levyn tekijöille ettei soi.

Sanoin, että koko kommentti oli absurdi - cd-levyn kuuluu luonnollisesti toimia cd-soittimessa ja että suojaus oli ilmeisesti ontunut, kun kerran kykenin kappaleet netistä lataamaan. Tyyppi ei kuunnellut vaan toisti edelleen kopiosuojauksen mantraa "ethän säkään halua että sun musiikkias kuunnellaan maksutta" tai että "ei sun tartte koko ajan musiikkia kuunnella, pyydä vaikka kaveria käymään lenkillä sun kanssa". Tyrmistyneenä totesin että a) musiikkianne kuunnellaan maksutta ja b) en usko että kukaan ostaa cd-levyä saadakseen inspiraation pyytää toista lenkille.

Lopulta lopetin väittelyn sikseen kun en saanut viestiäni perille. Bändin jäsen oli innoissaan "voitostaan" kunnes tokaisin että muuten, mitenkäs me saadaan tähän videoon tuosta teidän cd:ltä se biisi, kun se kerran on kopiosuojattu.

Bändin jäsen lopetti ylistyslaulunsa ja alkoi raapia päätään. Lopulta hän heitti levyn Macintoshiinsa ja rippasi biisin sieltä kuten ennenkin, todeten että "Hei, kyllä sen saa kopioitua!"

Teki mieli lyödä päätä seinään. Ei ihme että kopiosuojaus yleistyy levyissä jos muusikot eivät edes tajua mitä se merkitsee. Vaikka toivottavasti kyseessä oli vain ääritapaus.
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Angus
29.06.2004 14:47:08

Aika uskomaton tarina.

Ja tosiaankin, levy-yhtiöt ns. ampuvat itseään polveen näiden kopiosuojausten kanssa. Ostajat vähenevät kokoajan, kun musiikin saaminen netistä on niin helppoa. Silti vielä paljon ihmisiä ostaa cd-levyjä, koska se on hienoa omistaa se aito levy ja muutenkin moraalisesti oikein. Se ei kuitenkaan todellakaan ole hienoa ostaa jo valmiiksi viallista levyä, mikä ei edes toimi kaikissa soittimissa, mutta silti rippaaminen onnistuu aivan helposti. Tällöin yhä enemmän ihmisiä jättää levyn ostamatta ja lataavat levyn netistä ja polttavat levyn jolloin saavat sen täysin toimivana, toisin kuin sen aidon levyn. Kuulostaa muuten erittäin huvittavalta, ja niinhän se onkin. Toivon todella, että tajuaisivat lopettaa tämän kopiosuojaus paskan, koska se ei ikinä biisien rippaamista tule estämään. Aina nuo "warettajat" jotain keinoja keksivät, siksi kannattaisikin panostaa laatuun, jotta saataisin edes nykyiset ostajat vielä ostamaan niitä cd:itä.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)