Aihe: Kaivopuiston konsertti ´04
1 2 3 4 5
pitk
13.06.2004 13:45:07

Mä muistan 80-luvun lopulla Hämeenlinnan Giants Of Rockissa kun Suicidal Tendenciesin (muistaakseni) basisti sai pullosta päähänsä ja soitti loppukeikan side päässä. No, pullonheittäjä sai asianmukaisen kohtelun yleisön kädestä ;)

Itseasiassa pullon heittäjä sai asianmukaisen kohtelun ST-vokalisti Muirin kädestä. Mulla oli se pätkä joskus videolla. Muir riepottaa tyyppiä vasemmalla kädellä rinnuksista sellaista 180:n asteen kehää ympärillään edestakaisin ja joka toisella kiepauksella vetää oikealla vastapalloon. Kuvateksti: "Tässä Mike Muir opettaa isällisesti tyhmää pulloa heittänyttä poikaa"
P.O.P.
Lux
13.06.2004 13:54:45

mutta kyllä tässä tapauksessa sympatiat on täysin herran puolella.

Siis tuossa toisessa (lukitussa) ketjussa joku m.nettiläinen naureskeli Tuiskulle ja tälle pulloepisodille.
Mun mielestäni siitä vois jo napata bannin ja ehkä vähän kopauttaa otsaan.

Muusikoiden netissä naurekelemassa lavalla esiintyneeseen artistiin kohdistuneeseen väkivaltaan!
Aika paksua.

Mainittakoon, että pulloja ei lentänyt vain yksi tai kaksi, eikä kaikki olleet edes ehjiä. Lavalle "satoi" ekan biisin intron aikana puolikkaita bissepulloja(!), yksi taustatanssija loukkasi olkapäänsä ja toinen jalkansa, molemmat vietiin tikattavaksi.

Onko se niin vaikeaa tajuta, että LAVALLE EI HEITETÄ MITÄÄN, on aivan sama kuka siellä on. Lavalla on täysin mahdotonta edes huomata, saati väistää yleisömerestä lentävää tavaraa. Muistelkaa Rasmus-Lauria ja sitä urpoa, joka heitti veitsellä.

NRJ kiittää sivuillaan "upeaa yleisöä" ja kertoo, että konsertti oli "suurmenestys".

Asiasta kolmanteen, miksi Hanna Pakarinen veti playbackina?
Mimmistä tiedetään tasan kaksi asiaa: Se voitti Idols-kisan, ja on ex-trukkkikuski joka osaa laulaa.
Olisin halunnut kuulla sitä osaamista.
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
skebajaba
13.06.2004 14:22:04
olen kyllä samaa mieltä, ihan dorkaa heitellä pulloja yms. muuta skeidaa lavalle oli siellä sitten kuka tahansa esiintymässä. hölmöä touhua.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Von Härskiburg
13.06.2004 15:19:41

Olin aikamoisessa humalassa, kun kuulin tuosta pulloepisodista. Silloin se vielä nauratti jollain kierolla tavalla, mutta nyt se kyllä tuntui aika typerältä edes nauraa moiselle. Antti Tuisku ärsyttää kyllä minua suuresti, mutta en minä nyt sitä pullolla menisi heittelemään. Vittu, jos joku artisti on jonkun ihme pallopään mielestä niin paska, että on aivan pakko heitellä pulloilla, täytykö sitä saatana edes vaivautua paikalle? Ihme porukkaa kyllä löytyy. Kyllä tässä tapauksessa on sympatiat Tuiskun ja hänen fanijoukkonsa puolella. Jos siellä on todellakin noita tyyppejä ollut odottamassa puolen päivän ajan idoliaan lavalle, niin mahtaa kyrsiä, kun useamman tunnin odotus päättyy puolen biisin settiin. Helvetti.
"Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa.
sirdickyj
13.06.2004 15:22:19
Asiasta kolmanteen, miksi Hanna Pakarinen veti playbackina?
Mimmistä tiedetään tasan kaksi asiaa: Se voitti Idols-kisan, ja on ex-trukkkikuski joka laulaa.
Olisin halunnut kuulla sitä osaamista.

Osaa ja osaa...melko rankkaa Autotunetusta on neidon biiseissä ollut radiosta kuultaerssa havaittavissa. Ei tuo oikeesti kovin kaksisesti vetele.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Jenka
13.06.2004 15:47:24 (muokattu 13.06.2004 15:47:46)

En sitten jaksa ymmärtää miten joku jaksaa vaivautua osoittamaan mieltä siitä kuinka joku on HUONO hänen mielestään !! Satuin huomaamaan porukan jolla oli kyltti Antti Tuiskun kuvalla. Ja kuvan päällä oli sellanen liikennemerkeistä tuttu kieltomerkki... Vittu jos jostakin ei pidä, niin yrittää edes ignoorata! Miksi pitää ilmaista negatiivisuutta?! Ok, well on coolia osoittaa ettei tykkää Antti Tuiskusta, kun muut ehkä tajuaa sitten että tykkää jostain ´laadukkaammasta´.....jokainen tyylillään, itse neuvoisin pitämään vaan laukuissaan ja vaatteissaan rintamerkit SUOSIKKIbändeistään ja -artisteistaan..
Peace and love, jooks.. :)
Summer make good.
HC-Audio
13.06.2004 16:03:52

Joo jenka asiaa puhut. Nyt vaan kaikki leikkamaan farkkutakeista hihat irti ja taakse Anthraxin selän kokoinen merkki ja etupuolelle metallicaa, AC/DC:Tä ja poisonia
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
HaloOfFlies
13.06.2004 16:21:40 (muokattu 13.06.2004 16:25:55)

Joo, tosi naurettavaa toi pullojen heittely! Antti Tuiskunkin esityksen olisin mielelläni nähny livenä kun ei oo tullu muuta kuin Idolsseja ja se musavideo nähtyä... Ekan biisin koreografia vaikutti ihan mukavalta.
Ja vielä Jonna Tervomaanki keikka pilattiin..... Ihmeellistä menoa.
Niin, tähän pullo aiheeseen vielä. Saipa siellä joku viaton katsojakin lasisen kaljapullon niskaansa kun seuraili pahaa aavistamatta keikkaa.... Kyllä niitä idiootteja näköjään riittää...!!

Mutta muuten ihan onnistunut tapahtuma vaikka sääkin oli noin huono. Ihan hyvä tunnelma silti. :)

Kieltämättä tuossa on ristiriita. Sekavan kuvan tuosta saa, kun kirjoittaja sanoo missanneensa Tuiskun mutta kehuu sitten ekan biisin koreografioita. Ja tunnelmaa sanoo hyväksi, vaikka pulloja lensi ja meno oli ihmeellistä. I don't get it.
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
Jani The Rock
13.06.2004 16:27:36

Aika vaikea on ajatella, että pullonheitto olisi ollut turhan kiihkeäksi yltynyt protesti sitä tapaa kohtaan, jolla A. Tuisku nostettiin pinnalle. Eiköhän siinä ollut kyse silkasta kusipäisyydestä, etenkin jos se Jonna Tervomaan keikka tärveltiin myös samalla tavalla. Kenties Olvi-lippispäiset tuunaaja-amislaiset ajattelivat, että nyt se perkeleen Tuisku tulee ja vie heidän 13-vuotiaat gimmansa, jolleivät he ryhdy jykeviin toimiin moisen estämiseksi. Jonna sai ehkä samalla siipeensä siksi, etteivät cro-magnonin tasolle vajonneet reviirinsä puolustajat osanneet erottaa häntä Antista. Piru tietää, muttei sano.

Enitenhän tässä episodissa säälittävät Antin fanit, nuo markkinavoimien ja median aivopesemät tyttölapset. He käyttävät vähät viikkorahansa Antin levyihin ja hänestä kertoviin lehtiin ja tulevat satojen kilometrien päästä keikalle vain nähdäkseen kaukorakkautensa kohteen joutuvan luikkimaan lavalta karkuun. Jonkinlaisen kriisipalvelun perustaminen heitä varten saattaisi olla kohtuullista. Heitä kohtaan tunnen aivan aitoa sympatiaa, kuten kaikkia harhapoluille johdettuja kohtaan.
Don`t mess with the countryboys
Lux
13.06.2004 16:42:27 (muokattu 13.06.2004 16:43:31)

Enitenhän tässä episodissa säälittävät Antin fanit, nuo markkinavoimien ja median aivopesemät tyttölapset. He käyttävät vähät viikkorahansa Antin levyihin ja hänestä kertoviin lehtiin ja tulevat satojen kilometrien päästä keikalle vain nähdäkseen kaukorakkautensa kohteen joutuvan luikkimaan lavalta karkuun.

Joo.
Jostain syystä mä en sääli ollenkaan sitä, että nuo pienokaiset on "median aivopesemiä".
Tuonikäiset tytöt tarvitsee anttituiskuja.
Ne lukee Demiä ja Sinäminää, ne surffailee habbohotelleissa, ne on vasta luopuneet Barbeistaan, ne opettelee "aikuismaisia" tunteita ja kaukorakkaus poppariin kuuluu tuohon ikään.

Musta ois vaikeaa kuvitella 11-vuotiasta tyttöä joka pokkanaamalla kertoo diggaavansa King Crimsonia ja Metallican varhaistuotantoa, eikä voi käsittää, miten niin loistava 70-luvun bändi kuin Heart, teki 80-luvulla levy-yhtiön pakottamana sliipattua sokeripoppia.
Sama tyttö tietysti vihaisi Hollywoodin tusinaelokuvia ja nimeäisi Lynchin ainoaksi suosikikseen jenkkiohjaajista. Tytöllä olisi hyllyssään Citizen Kane ja täydellinen dvd-kokoelma Bergmania ja Goddardia. Ja hän siteeraisi sujuvasti Kafkaa... ;)

Toisin sanoen Negativelle, Tuiskulle ja muille "lasten artisteille" on kysyntänsä ja tarpeensa. Mä en näe siinä mitään pahaa. Kyllä ne sitten vanhemmiten oppii joko diggaamaan muunlaista musiikkia, tai tajuaa ettei juuri diggaa musiikkia lainkaan.

Toisin sanoen Tuiskun suosio ei ole meiltä keneltäkään pois.
Yhtään CMX:n levyä ei myytäisi enempää, vaikka koko Idolsia ei olisi olemassa. Eikä yhtään useampaa m.netin demoa ladattaisi 10-vuotiaiden tyttösten perjantai-illan taustamusiikiksi.
Jenka
13.06.2004 16:53:55 (muokattu 13.06.2004 16:56:14)

Luxin kirjoituksesta saa käsityksen että Antti Tuisku ym. muu ei ole oikeanlaista musiikkia ja King Crimson ym on sitä, mistä tulee pitää. Ihminen joka pitää Tuiskusta on keskeneräinen, mutta mahdollisesti kehittyy iän myötä ;)

Ei, en mä ole Tuisku-fani, vaikka sitä oon puolustellut tässä pari kertaa.. oon vaan sitä mieltä että antaa kaikkien kukkien (ja rikkaruohojen) kukkia. Aina löytyy joku joka tykkää, eikä mun mielestä tartte alkaa puolustelemaan, että miksi tykkää jostakin! Eikä ainoa oikeutus jonkun tykkäämiselle voi olla ikä..

Kyllä ne sitten vanhemmiten oppii joko diggaamaan muunlaista musiikkia, tai tajuaa ettei juuri diggaa musiikkia lainkaan.
Summer make good.
Lux
13.06.2004 18:42:17 (muokattu 13.06.2004 18:44:22)

Luxin kirjoituksesta saa käsityksen että Antti Tuisku ym. muu ei ole oikeanlaista musiikkia ja King Crimson ym on sitä, mistä tulee pitää. Ihminen joka pitää Tuiskusta on keskeneräinen, mutta mahdollisesti kehittyy iän myötä ;)

No joo, ehkä kärjistin liikaa saadakseni pointtini esiin.
En ole sitä mieltä, että olisi enemmän tai vähemmän "oikeaa" musaa.

Olen sitä mieltä, että Tuiskun yleisö (8-14-vuotiaat) ovat ihmisinä vielä keskeneräisiä. Heitä kutsutaan myös lapsiksi. Heillä on tapana kehittyä iän myötä aikuisiksi. ;)
Toki Anttia saavat kuunnella vanhemmatkin, mutta kyllä tämä on takuuvarmasti se suurin ryhmä.

(oletuksia)
Tämä on muusikoiden.net, jonka jäsenten olettaisi olevan enemmän tekemisissä musiikin ja muusikkouden kanssa, kuin vaikkapa jonkun "teatterilaiset.netin".

Siksi täällä on myös vallallaan vähättelevä asenne puhtaasti kaupalliseen tarkoitukseen (lue: ilman suurempaa taiteellista ideaa tai motivaatiota) tehtyä popmusiikkia.
(/oletuksia)

Minähän päinvastoin yritän puolustaa tuota musiikkia toteamalla, että sille on yleisönsä, joka ei toisenlaista musiikkia kuitenkaan huolisi. Ja sitä esittävät ihmiset, jotka haluavat esiintyä, ja soittavat ja tuottavat ihmiset, jotka tekevät sitä mieluummin kuin vaikkapa työskentelevät katsastuskonttorissa. Ei siinä sen kummempaa, eikä siinä ole mitään pahaa.

Tämä huomio oli mielestäni paikallaan, koska moni aloittaa viestinsä "en yhtään diggaa Tuiskua, mutta..." tai "mun mielestä se Tuisku on hirveetä paskaa, mutta silti...".

Mun mielestäni ei ole mitään merkitystä sillä, pitääkö joku jostain musasta vai ei, kun kyseessä on teräaseiden tai muuten vaarallisten esineiden heittely puolustuskyvytöntä ihmistä päin.

Mutta musafriikit (joita täällä lienee valtaosa) pitää kuitenkin erilaisin perustein toteutetusta musiikista, kuin ns. harmaa massa, joka kuuntelee mitä tahansa, mikä sattuu miellyttämään.

Sitä ne elokuvaesimerkitkin tarkoitti: Yhden tuttavani mielestä Armageddon oli "hyvä ja jännittävä elokuva".
Hän ei erityisesti harrasta elokuvia, mutta katselee niitä toisinaan. Miksi hän ei saisi pitää Armageddonista?

Toinen tuttuni on elokuvafriikki. Hän arvostaa suuresti joitakin japanilaisia nykyohjaajia ja väittelee mielellään 60-luvun eurooppalaisen elokuvan hienouksista. Hänen mielestään Armageddon on "kamalaa 12-vuotiaille suunnattua nyky-Hollywoodin suoltamaa liukuhihnatuubaa, jota ei pitäisi edes kutsua elokuvaksi".

elokuvanteijöiden.netissä tämä jälkimmäinen kaveri kettuilisi nopeasti pihalle ekan kaverin, joka tulisi kysymään, onko Armageddonin jatko-osa jo valmis.

Kaikki kukat kukkikoon, todellakin!
Juntunen
13.06.2004 18:59:50

Kaksi plussaa Luxille. Onnistuit sanomaan kiteytettynä kaiken sen mitä juuri mietin.
Kuuntele Diania
Lähikauppias
13.06.2004 19:02:37

Kaksi plussaa Luxille. Onnistuit sanomaan kiteytettynä kaiken sen mitä juuri mietin.

Olin juuri aikeissa kirjoittaa täsmälleen näin. Kyllä vain, hyvin sanottu Luxilta.
Deep Shadow
13.06.2004 20:24:31
En jaksa kyllä ymmärtää miksi joku menee heittelemään jotain lavalle. No joo, joku ruusun tai pikkuhousujen heittäminen nyt vielä menee, koska ne eivät vahingoita ketään, joskin turhaa sekin on...

Mutta kaikki tomaatit, pullot, teräaseet, kivet jne... Ei mitään järkeä. Ja muutenkin vituttaa se, että yleisö ylipäätään heittelee niitä tyhjiä pullojaan muun yleisön seassa satuttaen kanssaihmisiä. Sitä se viina kuitenkin teettää...

Mutta tuosta tapaus Tuiskusta. Siellä oli varmasti älyttömän paljon paikalla jengiä, joka halusi nähdä Tuiskun esityksen. Ikäluokaltaan tun jengi on varmastikin aika nuorta, mutta heillä on aivan yhtäläinen oikeus nauttia pitämästään musiikista kuin kaikilla muillakin. Ja Antti on kuitenkin aikamoinen idoli monelle lapselle. Säälittävää ja tuomittavaa toimintaa niiltä, jotka noihin heittosessioihin osallistuivat..

Ja muutenkin kaikki tuollaisen konsertin läpivientiä haittaava toiminta on ehdottoman tuomittavaa. YleX Popissa joku idiootti yritti väkisin kiivetä lavalle Kotiteollisuuden keikan aikana. No järkkärit onneksi pysäyttikaverin ja veivät poliisien luo. Hetken päästä sama kaveri oli kuitenkin uudestaan siinä eturivissä notkumassa ja yritti järjestää yleisön joukosta toista rohkeaa mukaan, joka harhauttaisi järkkärit... Tuollaisten kaverien sietäisi pysyä kotona.

Konsertit ovat kuitenkin tarkoitettu isolle yleisölle, eikä yhden tai muutaman idiootin temmellyskentäksi...
”Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta.” -Matti Nykänen
Guitargirl1
13.06.2004 22:38:06
Kieltämättä tuossa on ristiriita. Sekavan kuvan tuosta saa, kun kirjoittaja sanoo missanneensa Tuiskun mutta kehuu sitten ekan biisin koreografioita. Ja tunnelmaa sanoo hyväksi, vaikka pulloja lensi ja meno oli ihmeellistä. I don't get it.

Joo, ei pitäis kyllä väsyneenä kirjoitella mitään.......... Sori. :)

Nii, sitä meinasin että muuten tunnelma oli hyvä lukuunottamatta tota pullojen heittelyä (ja tietty se vesisadekin oli vähän tylsää mutta...)

Ja tarkoitin että olisin nähnyt mielelläni Tuiskun koko keikaan livenä, näinhän mä sitä sen vajaan biisin mitä se nyt siellä lavalla pomppi... Eli en mä sitä "missannu" kokonaan! Mutta ymmärtäkööt ko. henkilöt asiat väärin jos kerran niin haluaa.....
Jusstus
13.06.2004 23:15:11
Ehkä pahinta hallaa tällaiset pullonheittely- ja lavallekiipeämistouhut aiheuttaa artistien ja yleisön lisäksi myös itse konserttien järjestämiselle... Jos meuhkaus ja pelleily osoittautuu liian rajuksi, voivat kyseisten konserttien järkkärit miettiä uudestaan näitä ilmaiskeikkojen järkkäämistä.

Kymmenisen vuotta sitten tällaisista Kaisaniemen ja Kaivarin kokoisista ilmaiskeikoista ei tiedettykään... Olisi sääli menettää ne.
"These go to eleven.."
Jusstus
13.06.2004 23:15:56 (muokattu 13.06.2004 23:16:26)
Oho. Töpeksin editoimisen kans. Sorge. :)
"These go to eleven.."
Lekuri
14.06.2004 00:11:15
Yksi niistä joka heitti 12 pulloa Antin laulaessa on täältä Vääksystä. Sama heittäjä hakkasi myös ryhmässä yhden mun kaverin perjantaina. Että näin täällä Vääksyssä.
BLING BLING
Jenka
14.06.2004 00:12:07

Ehkä pahinta hallaa tällaiset pullonheittely- ja lavallekiipeämistouhut aiheuttaa artistien ja yleisön lisäksi myös itse konserttien järjestämiselle... Jos meuhkaus ja pelleily osoittautuu liian rajuksi, voivat kyseisten konserttien järkkärit miettiä uudestaan näitä ilmaiskeikkojen järkkäämistä.

Kymmenisen vuotta sitten tällaisista Kaisaniemen ja Kaivarin kokoisista ilmaiskeikoista ei tiedettykään... Olisi sääli menettää ne.

Niinpä. Ja varmasti ei Tuiskua tai Tervomaata nähdä ensi Kaivarissa...
Summer make good.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)