Aihe: onko sinulle sattunut komiikkaa levykaupassa?
1 2 3
kivi
29.04.2004 00:56:06
Taisipa kuule olla jopa Luumäen Lehti,

Heh, enpä ihmettelis, vaikka levykaupan laareissa olis sellaisia arvostelulevyjä, jotka omaan hyllyyn eivät kelpaa, toinenkin kappale. ÄKT:n tarrat hiustenkuivaajalla poistettuna, totta kai. Selittäisi kaupan levyvalikoimaa.
:-D

No mutta, tämä nyt vain on tällaista pahantahtoista spekulointia.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Järvihirviö
29.04.2004 01:00:34
Selittäisi kaupan levyvalikoimaa.
:-D

Selittäisi muuten senkin, miksi Seinäjoella soitetuin biisi on David Hasselhoffin 'Looking For Freedom' ;)
kivi
29.04.2004 01:10:55 (muokattu 29.04.2004 01:13:07)
Selittäisi muuten senkin, miksi Seinäjoella soitetuin biisi on David Hasselhoffin 'Looking For Freedom' ;)

No, kato, täällä tiedetään mikä on hyvää, ja siihen ei muiden mielipiteet paljon vaikuta. Tuo on varmaan hyvä kappale, kun jo nimessäkin mainitaan vapaus ja katsominen; täällä arvostetaan vapautta ja näkee pitkälle. Siinähän on itse asiassa yhdessä otsikossa koko sielummaisema.

Eikä se musta ajatteleva TransAmkaan oo niin kovin väärin. Aina on panostettu laatuun, tyyliin ja teknologiseen kehitykseen. Näillä Etelä-Pohjanmaan vaikeakulkuisilla vuoristoseuduilla, siis.

Heh.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Tupuna
29.04.2004 07:39:09
Nyt voin rehellisesti sanoa olevani kateellinen. Ei kuitenkaan Mörön mukana näkynyt Hysää?

Hysää? No mistä mä tietäisin ;) Ja mitä kateellisuuden aihetta tossa nyt on, hauska sattuma lähinnä. :) On kai se nyt vähän hassua, kun Mörkö menee isoon levykauppaan ja siellä on joku tyttö tuhansista levyistä valinnut hänen levynsä. Kyllä oli koominen tilanne. Vuonna 2001 olin 18-19 ja vähän ujotti.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Tympee Huttunen
29.04.2004 08:14:39
Levymessuilla löysin Matti Nykäsen levyn ja kysyin hymyssä suin paljonko levy maksaa. Myyjä hymyili ja kyseli olenko varma, että haluan sen:) Taisi maksaa sitten peräti 4euroa Yllätysten Yö.

Pidä varas. Hän on varas.

Kiinalaisessa ravintolassa oli sangen hauskaa krapula-aamuna, kun hapanimelä-kastike luki ruokalistassa Sweat & Sour-nimikkeen alla.
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
Basismi
29.04.2004 09:44:28
Eikös se oo vain se alkuperäinen levykaupan ajatus, se "rockin puolesta"?

Kyllä se vielä 15-20 vuotta sitten oli ainoa kauppa mistä sai kyseisessä kylässä levyjä. Sitten tuli Maumaumusiikki, jossa oli kyllä hupaisa asioida ja hyvä valikoima. Nykyään siellä ei kai saa levyjä kuin anttilasta?
It's hard to be humble when you're so fucking big!
kimmo
29.04.2004 11:09:13
Täällä jännityksellä odotellaan saako eräs itä-suomalainen puoti yhtään mainintaa tässä keskustelussa...
volvo740
29.04.2004 11:30:18
Muutama vuosi sitten paikkakunnallani eräs todella heavyn näköinen sälli seisoi edelläni levykaupan tiskillä ja uteli myyjältä että onko heillä sitä Isto Hiltusen uusinta? Silloin pisti naurattamaan.
Lada ei toimi koskaan kunnolla muttei koskaan niin huonosti ettei sillä pääsisi.
Nixzar
29.04.2004 11:56:44
No ei ole itselle sattunut mutta kerran jyväskylässä liikkeessä X joku hevari tuijotteli levyjä siellä niin kiintyneesti...No kaverin letti tarttui sellaiseen irtonaiseen(kuitenkin aika isoon mustaan cd torniin) Ja sitte muute lähti =) kaveri pannutti koko hyllyn lattialle ja cd:t levis pitkin kauppaa :D. Kyllä oli siskon kanssa naurussa pitelemistä.
*IHKK #12*
Tupuna
29.04.2004 16:20:50
Muutama vuosi sitten paikkakunnallani eräs todella heavyn näköinen sälli seisoi edelläni levykaupan tiskillä ja uteli myyjältä että onko heillä sitä Isto Hiltusen uusinta? Silloin pisti naurattamaan.

Istohan on muuten itse ollut aikamoinen hevijätkä nuoruudessaan. Tai niin on ainakin kertonut ;)
Järvihirviö
29.04.2004 16:24:03 (muokattu 29.04.2004 16:24:14)
Hysää? No mistä mä tietäisin ;) Ja mitä kateellisuuden aihetta tossa nyt on, hauska sattuma lähinnä. :)

Hysä tunnetaan siis Matti Peenä :P Olen sikäli kateellinen, koska itselleni ei satu mitään tuollaista. Muutaman kerran olen kavereiden kanssa nähnyt Sovan (kuulemma jossain hevibändissä), mutta se ei hirviämmin sykähdyttänyt.
Janne F
29.04.2004 17:43:13
Kampin Green Grassin levykauppias on/oli myös varsin omalaatuinen hahmo. Tarjosi tiskin alta kossufantaa ja kertoili toinen toistaan huimempia tarinoita järjestään lasarettiin päättyneistä kännitoilailuistaan. Ei tarvinnut paljon ihmetellä, mistä paikan nimi oli peräisin.
Tupuna
29.04.2004 18:04:06
Hysä tunnetaan siis Matti Peenä :P Olen sikäli kateellinen, koska itselleni ei satu mitään tuollaista. Muutaman kerran olen kavereiden kanssa nähnyt Sovan (kuulemma jossain hevibändissä), mutta se ei hirviämmin sykähdyttänyt.

Kuinka nuori sä oikein olet kun sua sykähdyttää noin kauheesti jonkun tavallisen ihmisen näkeminen? Ei mua ainakaan sykähdytä. Suomessa julkkis ei ole julkkis. Saattaisin kyllä vähän silmääni nostaa, jos Ville Valon näkisin, ja senkin sen takia että Ville Valo on aika beibe.
Jani The Rock
29.04.2004 18:54:27

Kuinka nuori sä oikein olet kun sua sykähdyttää noin kauheesti jonkun tavallisen ihmisen näkeminen? Ei mua ainakaan sykähdytä. Suomessa julkkis ei ole julkkis.

Näin on. Mäkin näin justiin Riihimäen K-kaupassa Anita Hirvosen, enkä mennyt edes kovin pahasti lukkoon. Mitä nyt vähän punastuin ja änkytin.
Don`t mess with the countryboys
Tapani L
29.04.2004 19:21:54
Istohan on muuten itse ollut aikamoinen hevijätkä nuoruudessaan. Tai niin on ainakin kertonut ;)

Isto veti YUP:n basistin ja joidenkin muiden kanssa hevikeikkaa tässä jokuaika sitten. Soittivat Metallicaa ja muuta vastaavaa.
Järvihirviö
29.04.2004 19:24:28 (muokattu 29.04.2004 20:45:53)
Kuinka nuori sä oikein olet kun sua sykähdyttää noin kauheesti jonkun tavallisen ihmisen näkeminen?

Muhun on tehnyt vaikutuksen se, jos joku on tehnyt suomihiphopissa jotain hyvää..On meinaa sen verran harvinaista se. Ja kyllä mua sykähdyttää vallan perkeleesti sekin, kun kuljen kaupungilla ja tavalliset ihmiset vaan vilisee ohi (joku niistä voisi olla HIMin basisti). Mieletöntä euforiaa koen silloin!
Ja sen verran voin ikää valottaa, että olen jo anaalisen vaiheen läpikäynyt.
kivi
29.04.2004 19:29:57
Täällä jännityksellä odotellaan saako eräs itä-suomalainen puoti yhtään mainintaa tässä keskustelussa...

Olin kesällä teillä kahlaamassa käytettyjä singlejä läpi, ja koko Sonic Youth joutui kärsivällisesti odottamaan vuoroaan, kun valitsin parikymmentä sinkkua jukeboksin täydennykseksi. Vähän myöhemmin esittelin sitten Jari-Pekka Laitio-Ramonen Thurston Moorelle.

Oliks tarpeeks namedroppinkii? Hä?
;-)

Teillä on kyllä hyvä levykauppa, ja ainoa huvittava komiikka siellä on se, että joka kerta käydessä löytää hyviä levyjä juuri niin paljon kuin (budjettia vähän venyttäen) on varaa ostaa.
(Handsome Dick Manitoba)    
Catja
29.04.2004 21:13:50
Komiikka on katsojan silmässä, mutta Seinäjoen Mononen on varmaan omituisin levykauppa, missä oon ikinä käynyt.

Itselleni kävi seuraavanlainen juttu pari vuotta sitten käydessäni monosessa. Kyselin myyjältä sattuisiko löytymään red hot chili pepperssin 'what hits' -levyä. Myyjä väitti ettei semmoista levyä ole olemassakaan. Hetken aikaa väittelimme levyn olemassaolosta, kunnes ystävällisesti päätin huomauttaa että myyjän selän takana on ainakin suurikokoinen levyn mainosjuliste. Meni siinä myyjä vähän noloksi, ja lupasi tilata levyn kauppaan. En tosin ikinä mennyt sitä levyä noutamaan.

Toinenkin juttu samaisesta levykaupasta: Löysin joskus muutamia vuosia sitten pitkä kuuma kesä -elokuvan soundtrackin käytettyjen levyjen hyllystä. Hintaa oli 50mk. Kyselin alennusta levystä, koska kansi oli melko vaurioittunut, eikä itselläni ollut rahaa kuin 35mk. Pitkän taistelun jälkeen myyjä kuitenkin (ihme kyllä) suostui. Rahojani laskiessani huomasin kuitenkin arvioineeni hieman pieleen. Rahaa ei ollutkaan enää kuin parikymppiä jäljellä, sekin hiluina. En puhunut kuitenkaan mitään vaan löin rahat myyjän kouraan, ja hän paiskasi ne suoraan kassaan, sen enempiä laskematta niitä. Mutta eipä se minua haitannut, sain hyvän levyn kunnon alennuksella :D
tommijk
29.04.2004 22:25:32
Joo on kyllä aika pyllystä tuo seinäjoen mononen; törkeen kalliit hinnat ja tyly palvelu. esim sony musicin mid price tarralla varustetut levyt maksaa 22 erkkiä jne... Provinssin aikoihin äijä on aina aivan hermona kun ihmiset tulee kännissä sisään. Yks parhaista levykaupoista on porin Moe's music, myyjä ei turhia juttele mutta levy valikoima on loistava.
"Mitä huonommin menee, sitä ylimielisemmiksi muutumme." - T. Liimatta
kimmo
30.04.2004 09:23:36
Olin kesällä teillä kahlaamassa käytettyjä singlejä läpi, ja koko Sonic Youth joutui kärsivällisesti odottamaan vuoroaan, kun valitsin parikymmentä sinkkua jukeboksin täydennykseksi. Vähän myöhemmin esittelin sitten Jari-Pekka Laitio-Ramonen Thurston Moorelle.

Oliks tarpeeks namedroppinkii? Hä?
;-)

Teillä on kyllä hyvä levykauppa, ja ainoa huvittava komiikka siellä on se, että joka kerta käydessä löytää hyviä levyjä juuri niin paljon kuin (budjettia vähän venyttäen) on varaa ostaa.

Kiitos ylistävistä sanoista, mukavaa että markettimme miellyttää. Sonic Youthin käydessä itse olin tietysti Ilosaarirokin festivaalialueen myyntipisteellämme haukottelemassa. Prkl.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)