Aihe: Knockin' on heaven's door
1 2 3
noir
20.04.2004 09:36:29
Paskimman versioinnin kyllä tehnyt Avril Lavigne.

Yllätyin joku vuosi takaperin siitä tosiasiasta, että Dylanin kynästä on lähtöisin varsin moni muun esittäjän hittibiisi. Tarkempi tutkimus osoitti, että Dylan osaa tehdä pirun hyviä biisejä, muttei osaa esittää niitä.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Mase
20.04.2004 09:41:37
Yllätyin joku vuosi takaperin siitä tosiasiasta, että Dylanin kynästä on lähtöisin varsin moni muun esittäjän hittibiisi. Tarkempi tutkimus osoitti, että Dylan osaa tehdä pirun hyviä biisejä, muttei osaa esittää niitä.

Harvoin (jos koskaan) olen ollut jonkun kanssa näin samaa mieltä jostain asiasta ;)
sormunen
20.04.2004 11:27:31

Tarkempi tutkimus osoitti, että Dylan osaa tehdä pirun hyviä biisejä, muttei osaa esittää niitä.

Vitsi? Vai tahatonta huumoria?
Bonham
20.04.2004 12:15:56

Mä olen kyllä sitä mieltä, että Bob vetää omat biisinsä juuri niin hyvin kuin ne on mahdollista vetää... tästä todisteena muutama loistava live-levy, joihin kannattaa ehkä tutustua...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
leka
20.04.2004 12:21:39
Mä olen kyllä sitä mieltä, että Bob vetää omat biisinsä juuri niin hyvin kuin ne on mahdollista vetää... tästä todisteena muutama loistava live-levy, joihin kannattaa ehkä tutustua...

näin on.

esim. gunsjaroses ei ole ymmärtänyt koko biisin ideaa... sanoitus ja sovitus ei täsmää yhtään
Minut lukittiin vahingossa galleriaan
pierumooses
20.04.2004 14:30:09

Samaa mieltä.
Jos tämä ei nyt lopu,..... niin se saa jatkua
Henkeen ja Vereen
20.04.2004 14:43:44
Eikö Rolling Stonesin esittämä Like a rolling stone ole myös Dylanin käsialaa...
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
DeWilde
20.04.2004 16:03:11
Like a rolling stone

Pelle Miljoona & 1980 on tehnyt tuosta hyvän version.
.
nahkalipsi
20.04.2004 16:39:38
GN'R versiointi = paras
Avril versiointi = paskin
Bob versiointi = okish

näin se vaan on. =)
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
noir
20.04.2004 21:33:39 (muokattu 20.04.2004 21:34:43)

Vakavissani olen. Menee vähän otsikosta ohi, mutta ne Dylanin versiot ovat sellaista aloittelijakompilla säestettyä määkimistä ilman mitään herkkuja saati pöytäliinaa. Loistavia kappaleita kuitenkin, joten antavat uusille versioijille paljon leikkikenttää ja mahdollisuuksia.

Ja onhan Dylan pari biisiä esittänyt itsekin ihan hyvin, liekö ollut vahinko.

EDIT: Tästä saadaan sitten vääntää taas hampaat verissä. Jääköön tämä viimeiseksi korrekseni tähän kekoon, kun kameli vielä jaksaa kantaa. Jotain perustelua väitteelleni kuitenkin ;)
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
PoLFus
20.04.2004 22:08:40

Kamalinta siinä on juuri se puolen tunnin yleisönlaulatus ja ne veti sen joka keikalla! Kenenköhän idea sekin oli? Aina joutuu skippaamaan tuon biisin kun kattoo jotain gunnareiden keikkaa :(

joo ja ne reggae kohdat...huhhuh
~ 7ender $tratocaster ~
kalkkuna
20.04.2004 22:12:01 (muokattu 20.04.2004 22:13:44)
Dylanilta tulee myös esim. All along the watchtower, ja siinä on biisiä kerrakseen! Hendrixin versiossa vasta onkin.
RawknRawl
21.04.2004 13:44:42
Vakavissani olen. Menee vähän otsikosta ohi, mutta ne Dylanin versiot ovat sellaista aloittelijakompilla säestettyä määkimistä ilman mitään herkkuja saati pöytäliinaa. Loistavia kappaleita kuitenkin, joten antavat uusille versioijille paljon leikkikenttää ja mahdollisuuksia.

Ja onhan Dylan pari biisiä esittänyt itsekin ihan hyvin, liekö ollut vahinko.

EDIT: Tästä saadaan sitten vääntää taas hampaat verissä. Jääköön tämä viimeiseksi korrekseni tähän kekoon, kun kameli vielä jaksaa kantaa. Jotain perustelua väitteelleni kuitenkin ;)

Voi jeesus mitä ä-ää.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Player
21.04.2004 14:29:39
Moni luulee tuota Gunnareiden piisiksi. Kuten minä joku aika sitten vielä.

Kuten myös
Shit happens, that's life.
Marlowe
28.04.2004 22:26:02
Eikös se ollut The Mamas And The Papas?

Ei, kyllä se oli the Byrds.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
waihen84
28.04.2004 23:15:12
Voi jeesus mitä ä-ää.

Samaa mieltä. Raivostuttaa
Blue Moon
29.04.2004 06:39:37 (muokattu 29.04.2004 07:06:07)

noir: Vakavissani olen. Menee vähän otsikosta ohi, mutta ne Dylanin versiot ovat sellaista aloittelijakompilla säestettyä määkimistä ilman mitään herkkuja saati pöytäliinaa. Loistavia kappaleita kuitenkin, joten antavat uusille versioijille paljon leikkikenttää ja mahdollisuuksia.

Ööh..?? Dylanin taustallahan on soittanut koko liuta erittäin arvostettuja muusikoita, joskin viittaat tässä ilmeisesti lähinnä kappaleisiin, joissa Dylan säestää itseään. Mun mielestä nekin toimii loistavasti.

Tulkinnoista ja sovituksista sen verran että Dylanin folk/blues/bluegrass/jne. - vaikutteista johtuen niissä yleensä ei juurikaan ole pop-yleisöön vetoavia turhia krumeluureja ja koukkuja, vaan lähtökohta on maanläheisempi ja sitä kautta mun mielestä kestävämpi.

Lissä off-topicia: Kun nyt myöhemmin oon paremmin tutustunut Dylanin varhaisiin vaikutteiden antajiin, niin on ollut jännä huomata kuinka mieletön vaikutus jollakin Blind Willie McTellillä ja muilla 20-40-lukujen folk blues artisteilla tosiaan on ollut Dylanin musiikkiin. Joku Mississippi John Hurt on periaatteessa "ihan Dylania", jo 20-luvulla. Useinhan muistetaan vain Woody Guthrie, jota tietenkään ei pidä aliarvioida mutta Guthrie ei ollut ainoa. Toki nää jutut käy hyvin ilmi Dylanin ensimmäisiltä levyiltä.
- It's been a long time coming -
Freakz
29.04.2004 08:28:00
Mä en halua ruikuttaa pienestä mutta tää nyt oli taas niin alkeellinen kysymys että jos ei osaa 15 sekunnissa selvittää internetin avulla niin on kyllä uusavuton

Puolustukseksi threadin aloittajalle, kyllähän hän sen selvitti netin kautta kirjoittamalla tänne ja vastauksen saamiseen näytti kuluvan vajaat puolitoista minuuttia.

Sori, oli pakko...
Aika on soittaa, aika on kuolla
kuurna
29.04.2004 09:01:53

Täysin samaa mieltä! Ainoa poikkeus on kyllä All Along The Watchtower jonka Jimi vetää kyllä paremmin. Ainakin minun ja Bob Dylanin mielestä :)
sormunen
29.04.2004 09:43:42

Useinhan muistetaan vain Woody Guthrie, jota tietenkään ei pidä aliarvioida mutta Guthrie ei ollut ainoa. Toki nää jutut käy hyvin ilmi Dylanin ensimmäisiltä levyiltä.

Ja Guthrien takana on taas koko perinne ja myös aikalaisketju, koska mies oli nimenomaan eräänlainen arkiviisujen tekijän tyyppinen artisti.

Mitä tulee "All Along The Watchtoweriin", niin kyllä se vanhemmalla iällä, kun alkaa valjeta rock´n rollin yksinkertaisuuden mieletön vaikeus, alkaa Dylanin oma versio mennä ohi että ryskyy. Ylipäätänsä, koko "John Wesley Harding" on ihan järjetöntä kolkuttelusoundin juhlaa.

"Street Legal" -rundin keikan nähneenä voin myös sanoa, että kyllä Springsteen vissiin aika lähelle parhaimmillaan E-Street Bandin kanssa pääsi isossa intensiivisyydessä -80-luvulla. Davekin oli ostanut salamahousut heti Suomeen päästyään.

Laulajanahan Dylan on ollut aikamoinen esikuva rock´n rollin intensivisen, biisin ytimeen pureutuvan muotokielen kehittämisessä. Ja niin edelleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)