Aihe: Curt Cobainin..
1 2
HaloOfFlies
06.04.2004 22:44:58

Olihan se sillon melkonen paukku kuulla se uutinen. Kun vuonna 1991-92 kuulin Nirvanaa ekan kerran, musamaku muuttui kertalaakista.
"Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" - Seppo Räty
trih
06.04.2004 23:45:59 (muokattu 06.04.2004 23:46:23)
Muistan kun edesmenneeseen Lepakkoon oli tulossa joku Nirvana-niminen bändi jota kaverit halusivat mennä katsomaan. Luulin, että se oli joku uusi suomalainen rokkipumppu. Vähän myöhemmin MTV soittaa Smells Like Teenspiritin ja olin aika ällikällä lyöty, että tämäkö se olikin. Biisikin kuulosti ihan hyvältä. Ihme kyllä peruivat Lepakon keikan ja tulivatkin myöhemmin Ruisrockiin ja esiintyivät "hieman" isommalle yleisölle. Muistan kyllä paikan ja hetken kun MTV:stä tulee uutinen... Ei se suuremmin vaikuttanut kun tiesi jo mikä oli meininki sillä ukolla. Harmitti se vähän kuitenkin kun tykästyin tuotantoon.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
qfleax
07.04.2004 10:32:38
Millonhan muuten sitä vanhaa materiaalia julkaistaan? Butch Vig on tonkinut niitä nauhojaan jo iät ja ajat.. Olisi luullut että julkaisevat tälläisella hetkellä, jona saavat ilmaista mediahälyä muutenkin.
EilaPertti
07.04.2004 16:09:29
Toi Curt on muuten ihan oikein kirjoitettu. Lisäksi äijän nimi on ollut Kurdt, ym... Nimikeskustelu loppuu tähän.
Loistobändi oli. Järkytys oli suuri kun äijä kalttasi itsensä.
dogma00
07.04.2004 18:39:56 (muokattu 07.04.2004 18:55:58)

Toi Curt on muuten ihan oikein kirjoitettu.

Ilmeisesti se on sitten kirjoitettu väärin miehen elämänkerran kanteen? ;)
http://www.likekustannus.fi/kirjakeko/tiedot.php?id=415

Outoa kyllä, satun muistamaan aika tarkkaan, missä olin Cobainin cobauttaessa itsensä hengiltä, vaikka niihin aikoihin olin grungesta suunnilleen yhtä paljon kiinnostunut kuin meduusojen vaelluksesta. Olen "löytänyt" Nirvanan muzakin paljon myöhemmin. Vieläkin kylläkin joku Sonic Youth golisse bal govemmi mul.

Joka tapauksessa olin tuona päivänä Jyrockissa (jossa silloisella bändillämme oli keikka) takahuoneessa yrittäen epätoivoisesti saada nukutuksi tolkuttomassa univelassa. Juuri kun alan viimein valua unen puolelle, takahuoneen ovi rämähtää auki ja erään toisen turkulaisen bändin laulajatar pösähtää sisään silmät selällään järkytyksestä.

"Arvaa mitä!" hän keuhkoaa ääni sortuen. "Kurt Cobain on ampunu itteään haulikolla päähä! S-s-se on k-k-kuallu!"

"Hyvä että osui", minä siihen ja käänsin kylkeäni.

Sittemmin arvostukseni herran ja yhtyeensä musiikkia kohtaan on kasvanut huomattavasti.

Olen viime aikoina lueskellut Cobainin elämänkertaa. Totesin, että jos jokaiseen kohtaan, jossa sanotaan "heroiini" laitettaisiinkin tilalle "pussikalja" ja jos itsetuhoisuutta hiukan (tai siis aika paljonkin) skaalaisi alas, kirja voisi yhtä hyvin kertoa omasta elämästäni (tarkoitan siis joskus 1990-luvun puolivälin jälkeisinä sekavina aikoina). Kyllä tässä selvästi samaa sukupolvea ollaan. Oli helppo samaistua siihen yleiseen näköalattomuuteen , kyynisyyteen ja kohteettomaan vitutukseen. ;)

(Tästä oivalluksesta intoutuneena pyöräytin tuommoisen sanoituksen:
http://www.multimediakonsultit.net/sanat_pussikaljacobain.html )

Se vatsakipujuttu on muuten jossain määrin totta. Joskaan se ei missään nimessä ollut _ainoa_ tai edes perustavaa laatua oleva syy herran huumeaddiktiolle. Olipahan ainakin helvetin hyvä tekosyy kiskoa pollea.
---> jab | multimediakonsultit | http://www.multimediakonsultit.net/ What doesn't kill you makes you less dead.
pitkätukka
07.04.2004 18:48:03
Toi Curt on muuten ihan oikein kirjoitettu. Lisäksi äijän nimi on ollut Kurdt, ym... Nimikeskustelu loppuu tähän.

Kurt on sen nimi.

Ja vatsakivut oli syy huumeiden aloittamiseen ja sille tielle myös jäi.
EilaPertti
07.04.2004 19:18:26
No jatketaan nyt sitten vielä. Aivan varmasti voi äijästä käyttää mitä tahansa noista nimistä. Ette taida ilmeisesti hemmosta kovin perillä olla. Hänhän väänteli etunimeään vähän miten huvitti.
Rupesi vaan sapettamaan kun joku mollasi ketjun aloittajaa tyyliin "pitäis ottaa asioista selvää"...
greshgurt
07.04.2004 19:53:13
No jatketaan nyt sitten vielä. Aivan varmasti voi äijästä käyttää mitä tahansa noista nimistä. Ette taida ilmeisesti hemmosta kovin perillä olla. Hänhän väänteli etunimeään vähän miten huvitti.
Rupesi vaan sapettamaan kun joku mollasi ketjun aloittajaa tyyliin "pitäis ottaa asioista selvää"...

Henkilökohtaisesti minulle on kyllä aivan sama, miten sitä nimeä vääntelee, mutta yksi versio sattuu kyllä ärsyttämään: nimenomaan tuo Curt Cobain. Vielä ärsyttävämpää toki on, jos joku luulee Kurdt Kobainin olleen hänen oikea nimensä. Noh, ehkä kaikkein eniten ärsyttäisi versio Curt Kobain.

Että sillee ;EE
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
wellu
07.04.2004 20:06:54

Henkilökohtaisesti minulle on kyllä aivan sama, miten sitä nimeä vääntelee, mutta yksi versio sattuu kyllä ärsyttämään: nimenomaan tuo Curt Cobain. Vielä ärsyttävämpää toki on, jos joku luulee Kurdt Kobainin olleen hänen oikea nimensä. Noh, ehkä kaikkein eniten ärsyttäisi versio Curt Kobain.

Että sillee ;EE

onhan tuo Kurdt kobain pääsyt jopa bleachin takakanteenkin,hoho.
Lyrics.Wasted time between solos.
pitkätukka
07.04.2004 21:21:46

No voi käyttää mitä tahansa nimitystä, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että Kurt lukee henkilöpapereissa.
Stain
08.04.2004 17:18:37
Nuo "Curtit" ja "Kurdtit" olivat bleachin aikaisia 'taiteilijanimiä', ei miehestä myöhemmin julkisuudessa käytetty niitä vaan puhuttiin ihan Kurtista. Miehen oikea nimi oli Kurt Donald Cobain, piste.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
coffeemaker
09.04.2004 15:29:31
Hmm, olen missanut jotain, mitä faktoja siitä on, että juuri Courtney olisi tappanut miehensä? miksi? Muistan lukeneeni jotain avioerohässäkästä??!
Toivottavasti ihmiset eivät syytä väärä ihmistä ilman hyviä perusteita.

Olin 12 vuotias kun Cobain kuoli ja koulusta kuulin siitä. Vuosi tai pari sen jälkeen vasta itse innostuin Nirvanasta ja sen jälkeen löysin muita hienoja 'grunge' bändejä.
'I am too lazy to live and too afraid to die'
Stain
10.04.2004 11:18:12 (muokattu 10.04.2004 11:20:37)
Hmm, olen missanut jotain, mitä faktoja siitä on, että juuri Courtney olisi tappanut miehensä? miksi? Muistan lukeneeni jotain avioerohässäkästä??!

On tyyppejä jotka uskovat Courtneyn tehneen likaisen työn. Naurettavaa, Courtneyhän ei tainnut edes olla Seattlessa silloin kun Kurt ampui itsensä?

Kannattaa katsoa Nick Broomfieldin dokumentti Kurt&Courtney, siinä on mielenkiintoisia ihmisiä ja juttuja, mutta muuten melko turha teos. Pistän nyt pari pointtia (dokumentista) miksi Courtneytä epäillään Kurtin kuolemasta: 1. Heille oli tulossa avioero, Courtney olisi saanut n. puolet Kurtin omaisuudesta, miehen kuoltua kaikki.
2. El Duce niminen mies väitti Courtneyn tarjonneen 50000? dollaria Kurtin ampumisesta.
3. Muutenkin kuolemaan liittyy "outoja" asioita, mm. haulikosta ei löytynyt sormenjälkiä, itsemurhakirjeen käsiala vaihtuu lopussa ym.

Itse kyllä uskon että Kurt ampui itsensä, mies oli sen verran pohjalla siinä vaiheessa. Tosin uskon myös että Kurt olisi viellä hengissä jos hän ei olisi mennyt naimisiin Courtneyn kanssa, tai edes koskaan häntä tavannut.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)