Aihe: Uuden luomisen rajat
1 2
Aamuhaamu
03.12.2003 09:18:07
Mitä tapahtuu?? Uusi alkuräjähdys. Uskotko sattumaan vai kohtaloon? Sujuuko kaikki samalla tavalla kuin viimeksikin vai...??

Kysymys: Onko mitään uutta olemassa?

Sitä ei kovin moni tiedäkään. Olen käsittänyt, että useimmat tiedemiehet tällä hetkellä tukevat päinvastaista teoriaa; että maailmankaikkeus vain laajenisi, tähdet sammuisivat ja kaikki pimenisi. Ehkä juuri siksi ajatus sykleissä räjähtelevästä maailmankaikkeudesta miellyttää minua enemmän.

Ps. Kaikki omaperäiset ihmiset kuuntelevat Toolia, Sigur Rósia ja Radioheadia.
kassper
03.12.2003 14:33:53 (muokattu 03.12.2003 14:35:46)

Mun mielestä olis aika omaperästä kuunnella Britney Spearsia(tuliko tuo nyt oikein) ja vaikkapa norjalaista blackiä mixtapeltä peräkkäin :p
Ehkä pitäs omassa musassa rueta käyttämään mikrointervalleja tai jotain. Kyllä se varmaan päällisin puolin kuulostais "uudelta", mut aika sama ns. sisusta olis kuitenkin.
Kun menee kovaa, niin pääsee nopeasti pois vaaratilanteista.
kilju
04.12.2003 15:23:48
Miksi on luotava länsimaista musiikkia? Minkä vuoksi länsimaissa tuotetussa musiikissa ei voisi käyttää intialaista, afrikkalaista tai vaikka afganistanilaista musiikkioppia?
"Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden." -F.Nietzsche
kilju
04.12.2003 15:25:27

Tunnen pari homoa jotka kuuntelee Sigur Rósia.
"Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden." -F.Nietzsche
Lennu
04.12.2003 16:24:28

Tunnen pari homoa jotka kuuntelee Sigur Rósia.

Niin, no eikös homostelu ole aika omaPeräistä?
Ces chaussettes sont ã vous?
lxi
04.12.2003 16:46:40
Miksi on luotava länsimaista musiikkia? Minkä vuoksi länsimaissa tuotetussa musiikissa ei voisi käyttää intialaista, afrikkalaista tai vaikka afganistanilaista musiikkioppia?

Kuka sanoo ettei voisi? Päinvastoin, minusta ulkoeurooppalaisten vaikutteiden ottaminen on hieno juttu ja saa usein aikaan hyvinkin mielenkiintoista musiikkia.

Nyt soi Secret Chiefs 3 - Book M. Hindusurfteknoa. Loistavaa.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
noir
04.12.2003 17:13:27
Kuka sanoo ettei voisi? Päinvastoin, minusta ulkoeurooppalaisten vaikutteiden ottaminen on hieno juttu ja saa usein aikaan hyvinkin mielenkiintoista musiikkia.

Nyt soi Secret Chiefs 3 - Book M. Hindusurfteknoa. Loistavaa.

No onhan tuota tehtykin jo paljon, ja varmasti tehdään. Pari pienempää nimeä mainitakseni, jotka ovat jossakin vaiheessa uraansa ottaneet vaikutteita joidenkin alkuperäiskulttuurien musisoinnista, ovat David Byrne, Sepultura, sekä Paul Simon.

Mutta lasketaanko tätä kuitenkaan uuden luomiseksi? Kyseessähän on vain vanhan sotkeminen toiseen vanhaan.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)