komero 03.02.2005 09:50:19 | |
---|
Aloittelijalle hyvää musaa on muuten Hurriganes. Siitä mun "rokkiurani" lähti. 12-vuotiaana (muistaakseni) aloitin minä. Deep Purple innosti. Balalaikalla piti Smoke on the Wateria tapailla. Nykyään kiinnostaa jatsi ja roke. - Klaus Komero - |
kirjoittelija 03.02.2005 10:07:28 | |
---|
Onko järkevää aloittaa kitaran soittaminen, vaikka ikää on jo 16? Siis kyllähän sitä vielä hyvin voi oppia soittamaan kunhan vaan tarpeeksi harjoittelee?? Ketään täällä, joka olisi aloittanut kitaralla soittamisen vasta 16.v jälkeen? Aloitin kitaratunnit 26 -vuotiaana. En tiedä oliko se järkevää. :) On kivaa olla kiva. |
Tsugu Way 03.02.2005 18:48:36 | |
---|
Ystäväni tuossa osti muutama vuosi sitten Albert Järvisen kokoelma levyn ja innostui siitä niin että osti myös kitaran ja lähti kitaratunneille. Ikää miehellä tosin on pikkasen vajaa 50... Ihan kova komppikitaristi jo! Roadari Hieno homma! Itekki rämpyttelin ensin 13-17 vuotiaana jotakin Nousevan auringon taloa, Aaveratsastajia ja Satisfactionia. En ottanu tunteja, enkä myöskään oppinu ku vähä komppaamaan. Sitten tulin (muka) aikuiseksi ja myin kitarakamat pois. Kolmenkympinkriisin myötä innostuin uudestaan. Ostin kamat, menin kitaratunneille ja nyt osaan jopa muutaman soolonkin. Ja suunnitelmissa on rocktähteys ennen neljääkymmentä :-) |
etnopoju 03.02.2005 18:52:48 | |
---|
alotin 11-12 vuotiaana kitaran soiton, mut vasta 16-17 vuotiaana harjoittelin tosissani. nyt oon 22 ja takana on viitisen vuotta aika kovaa treeniä ja nyt harkitsen lopettamista. ota nyt tästäkin selvä... |
Numbie 03.02.2005 22:44:43 | |
---|
Itselle kitaratunnit ovat aiheuttaneet lähinnä pohjatonta vitutusta. Onko se muka mitenkään hedelmällistä kenellekään, että pakotetaan oppilas soittamaan niitä 'tun Autumnleaveseja sunmuita vaikka tämä on suht. suoraan ilmoittanut ettei kiinnosta pätkääkään? Olen siis musiikkipainoitteisessa lukiossa joten tunteja ei voi lopettaakkaan, muuten ei pahemmin ole ylioppilaskirjoituksiin asiaa... |
KTR 03.02.2005 23:31:15 (muokattu 03.02.2005 23:32:19) | |
---|
Itselle kitaratunnit ovat aiheuttaneet lähinnä pohjatonta vitutusta. Onko se muka mitenkään hedelmällistä kenellekään, että pakotetaan oppilas soittamaan niitä 'tun Autumnleaveseja sunmuita vaikka tämä on suht. suoraan ilmoittanut ettei kiinnosta pätkääkään? Ei mua kitaratunnit vituttanut. Jazz-standardeja soittaessa oppi lukemaan nuotteja, hienoja sointuja ja yleensäkin kaikkea hienoa musiikkiin liittyvää. Minusta kaikki vitossointu-hevarit pitäisi pakottaa vähän laajentamaan näkemystään. Mulle ainakin kitaratunnit aikoinaan antoi tosi paljon. En oppinut tiluttamaan, mutta opin vähän tuommoista musikaalisuutta ja semmosta. Ja iällä ei ole mitään väliä. Jos kiinnostaa soittaa, niin siitä vaan. Kyllä kitaraa oppii melko nopeesti soittelemaan jos on motivaatiota. Olen kyllä monen ISON nimen kuullut aloittaneen joskus parikymppisenä vasta soittelun. Ei nyt vaan tule yhtään nimeä mieleen... EDIT: Yksi sana jäi kirjoittamatta. OMG OMG! |
Dropped C 04.02.2005 03:37:28 (muokattu 04.02.2005 03:39:04) | |
---|
Itse pidin yli 4 vuoden tauon basson soitossa melkein kokonaan kun nuoruuden bändi hajosi. Koulut tuli käytyä välissä. Tapasin hanttihommissa soittokaverin ja basso tarttui uudelleen käteen. nyt olen parempi kuin lopetin, vaikka olenkin yhä todella huono. Jotenkin sen kaiken kuitenkin muisti. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa (tai jatkaa). Nyt pitäisi reenata lisää kitaran soittoa (ja tottakai sitä bassoa), ihan omaksi iloksi.... 17-vuotiaana siis aloitin (bassonsoiton tosin). |
Bee-äf 04.02.2005 10:25:32 | |
---|
Muistaakseni Kanadalainen kitaravirtuoosi Frank Marino aloitteli saman ikäisenä (ellei ollut jo vähän vanhempikin) ja kehittyi yhdeksi kovimmista tiluttajista. Kyllä Marinolla taisi olla musiikissa vähän sisältöäkin, en minä sitä laskisi täysin ns. tiluttajakaartiin, vaikkei tyyppi minun suuria suosikkejani olekaan. |
Booligan 04.02.2005 11:41:31 | |
---|
Eikös tuo Marino ollut BLues Brothersissa se SG:llä kepittänyt? Doesn´t matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
IF IT`S DONE JUST HOW I SAY |
etnopoju 04.02.2005 11:59:33 | |
---|
Olen kyllä monen ISON nimen kuullut aloittaneen joskus parikymppisenä vasta soittelun. Ei nyt vaan tule yhtään nimeä mieleen... EDIT: Yksi sana jäi kirjoittamatta. OMG OMG! wes montgomery oli jotain 21 v. ja jäbällä on vielä aika sairas tekniikka, kun ottaa huomioon et se soittaa pelkkiä alaspäin vetoja peukulla, siismittee? sit sieltä tulee hyvin nopeita trioleja esim. ja aivan pirun tarkasti soitettu, ei mitään hutilointia. |
-jipii- 04.02.2005 16:07:16 | |
---|
kitaransoiton aloittaminen ei ole koskaa liian aikaista tai myöhäistä.... itse aloitin 7v ja olen opettanut 75v isoisääni |
Funkyshiva 04.02.2005 17:13:10 | |
---|
Aloitin kitaratunnit 26 -vuotiaana. En tiedä oliko se järkevää. :) Heh,sama vika,ja nyt 10 vuotta soittoa takana enkä ole katunut hetkeäkään. Funkyshiva |
Jeco 05.02.2005 10:02:39 | |
---|
16-vuotiaana taisin minäkin aloittaa, tosin puolen vuoden tauko oli kun siirryin akustisesta sähköiseen soitantaan. Reilu vuosi on takana siitä kun ekaa kertaa rämpyttelin, ja aina on hauskempaa. Tunteja en ole ottanut yhtäkään, enkä kadu. Ainakin kaveripiirissä olen huomannut että pahimmillaan tunnit voivat viedä sen kipinän mikä siihen soittamiseen tulee kun innostuu. Tämä ei tietenkään ole sääntö, vaan poikkeus. Kaipa tunneistakin hyötyä olisi, mutta hyvää musiikkia voi tuottaa ilmankin jos motivaatiota löytyy. Syvällisiä sanoja. Jos metsään haluat mennä nyt nii takuulla yllätyt. |
WildChild89 05.02.2005 22:56:07 (muokattu 05.02.2005 22:57:11) | |
---|
Siis sehän on sama millon alotat melkein. Otat kitaran syliin sillonku se alkaa kiinnostaan ja sillä selvä. Tuli muuten yks juttu tosta otsikosta mieleen joten kerron sen haluatte tai ette :D eli oltiin kaverin kaa kitaratunnilla niin opettaja luki noita tunnin palaute lappuja, niin yhdessä luki että "kitaran soitto häiritsee kitaratuntia." mää aattelin että mitä helvettiä täälä tekee jos kerran tunnilla ei saa soittaa. :D I was the one who survived lake Bodom. |
Sunrise 05.02.2005 23:08:30 | |
---|
Alotin ite viime kesänä, oon nyt 20 v. Kepittäminen onnistuu jo asiallisesti. Ei oo mistään muusta kiinni kun harjoittelusta, välillä tuntuu että ei oikein onnistu. Mutta parin viikon kuluttua huomaa taas kehittyneensä ihan saatanasti. |
severia 06.02.2005 13:19:54 | |
---|
Itsekkin aloitin kitaransoiton 16 vuotiaana, kun sain syntymäpäivä lahjaksi sähkökitaran. Sitä ennen akustinen oli ollut nurkassa pölytymässä. Todellakin kannattaa aloittaa, on nimittäin tullut suunnilleen joka päivä soitettua 3 kuukauden ajan kun olen kotona ollut ja bändissäkin jo olen. |
TG 06.02.2005 16:26:21 (muokattu 06.02.2005 19:08:56) | |
---|
Saanen kysäistä tässä aiheessa, että tekeekö se minusta huonon kitaristin että harjoittelen itse? En vain satu löytämään kitaratunteja paikkakunnaltani. Ei kyllä liity tähän aiheeseen mitenkään, joten anteeksi siitä sitten, mutta kun häiritsee se että harjoittelen itse. Alotin ite viime kesänä, oon nyt 20 v. Kepittäminen onnistuu jo asiallisesti. Ei oo mistään muusta kiinni kun harjoittelusta, välillä tuntuu että ei oikein onnistu. Mutta parin viikon kuluttua huomaa taas kehittyneensä ihan saatanasti. Olen itse 17 vuotias ja olen soitellut pian kolme kuukautta. Nyt on sellainen tunne minulla että mikään ei oikein onnistu, mutta kun ajattelen sitä aikaa kun aloitin, niin huomaan että olen kehittynyt todella paljon. Käytkö tunneilla? |