Aihe: Vanhassa vara parempi
1 2
Bonham
30.09.2003 22:08:50
On siellä Morrisonilla aika hyviä levyjä tuoreemmissakin... ehkä... viimeisin nyt on mitä on...:)

Mutta on siinä miehellä myös melkoisesti levytettyä tuotantoa ja siihen nähden harvinaisen paljon hyvää.

Tuo on muuten aivan totta mitä sanoit Bluesoundsista. Mä näin niiden ekan keikan Turussa, vuotta en muista - ekan levyn aikoihin. Ja oli kyllä melkoinen "ilotulitus" livenä, varsinkin herra Lindholmin kitarointi. On edelleen se eka levy yksi kovimmista kotimaisista ikinä, näin on!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Marlowe
30.09.2003 22:11:25
Mutta yrittäkääpä kuunnella Van Morrisonin levyjä loppupuolelta aloittaen - ei onnistu.

Heh, mielipiteiden kirjo on tosiaan valtava. Jake Nyman käytti jossakin Soundiin laatimassa arvostelussaan Van Morrisonia esimerkkinä artistista, jonka tuotantoon tutustumisen voi aloittaa yhtä hyvin miehen uudemmista kuin vanhemmistakin levyistä.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Mikael
30.09.2003 22:13:31

Löytyypä noita artisteja ja bändejä joiden sekä alku- että loppupässä ja joillain jopa siellä välissä on vain loistavaa materiaalia. Vaikkapa:

Neil Young
Tom Waits
Tom Petty
R.E.M.
Bob Dylan
Nick Cave
Johnny Cash
Nick Love
Tuomari Nurmio
Jukka Karjalainen
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Bonham
30.09.2003 22:14:13
Heh, mielipiteiden kirjo on tosiaan valtava. Jake Nyman käytti jossakin Soundiin laatimassa arvostelussaan Van Morrisonia esimerkkinä artistista, jonka tuotantoon tutustumisen voi aloittaa yhtä hyvin miehen uudemmista kuin vanhemmistakin levyistä.

Ei Jakekaan aina voi olla oikeassa tai sitten se oli ennen näitä ihan viimeisiä levyjä... melkoinen pettymys tuo uusin Down the Road. Oikeasti ensimmäinen Morrison levy, jota voin sanoa huonoksi ja mulla on ne kaikki.
kivi
30.09.2003 22:21:51
On siellä Morrisonilla aika hyviä levyjä tuoreemmissakin... ehkä... viimeisin nyt on mitä on...:)

Äläs käsitä väärin. Tarkoitin, että vaikea mun on kuvitelle kenenkään sellaisen saavan kaikkea irti Van Morrisonin myöhemmistä levyistä, joka ei oo aloittanut sen kuuntelemista Themistä.

Toisaalta, mun Van Morrison -tuntemuksessani on aukkoja kuin siinä kuuluisassa lääninvankilan aidassa...
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Bonham
30.09.2003 22:23:23
Äläs käsitä väärin. Tarkoitin, että vaikea mun on kuvitelle kenenkään sellaisen saavan kaikkea irti Van Morrisonin myöhemmistä levyistä, joka ei oo aloittanut sen kuuntelemista Themistä.

Toisaalta, mun Van Morrison -tuntemuksessani on aukkoja kuin siinä kuuluisassa lääninvankilan aidassa...
:-)

Justiinsa, roger that. On se kuitenkin erittäin kova ukko ja yllättävän "vähän" tunnettu mielestäni.
pimp
01.10.2003 17:06:56

Ja vanhat pierut kuitenkin tietää paremmin mikä on hyvää - ne ovat nimittäin vähän enemmän ehtineet kuulemaan eri juttuja...

Vanhat pierut on kuunnellu musiikkia silloin kun ne ei vielä ollu vanhoja pieruja ja sen jälkeen kuunnellu repeatilla samoja biisejä ja pitävät kaikkea uutta paskana.
hyvää kesää, anna pesää Perustakaa joku mun kanssa bändi, pliis!
Keke Urlaub
01.10.2003 18:42:41

King Crimson taisi saada muodossa tai toisessa alkunsa 1968. Siitä ollaan tultu eteenpäin melko paljon nykyhetkeen, on ollut hyviä aikoja, joitain melko surkeita esityksiä, mutta tällä hetkellä bändi on mielestäni todella hyvässä vedossa. Odotan suurella mielenkiinnolla, mitä tuleman pitää.
Happy with what you have to be happy with.
Bonham
01.10.2003 20:15:16
King Crimson taisi saada muodossa tai toisessa alkunsa 1968. Siitä ollaan tultu eteenpäin melko paljon nykyhetkeen, on ollut hyviä aikoja, joitain melko surkeita esityksiä, mutta tällä hetkellä bändi on mielestäni todella hyvässä vedossa. Odotan suurella mielenkiinnolla, mitä tuleman pitää.

Tämä on juuri hyvä esimerkki yhdestä pitkästä ja mielenkiintoisesta urasta, eli ei sen aina tarvitse notkahtaa...
Jabbe
01.10.2003 20:18:28

Kävin tänään ostamassa viimein kaupasta itselleni tuon In The Courtin, ja muita levyjä löytyykin Redistä aina uusimpaan Power To Believeen. Ja täytyy vaan sanoa, että alusta loppuun ovat loistavaa musaa tehneet, vaikka välissä toki vähän kehnompia tai tylsempiäkin juttuja on ulos tullut. Mutta tuo uusin matsku on jotain niin hienoa; perinteistä ja samalla tuoretta ja täysin uutta... ei tuollaiseen kovin moni 35-vuotias bändi pysty!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)