Notefix 24.09.2003 13:07:00 | |
---|
Eli voi vaan kysyä, että onko kyseessä poikkeus vai olisiko esim. bändin omasta asenteesta (ja musiikista..) kiinni, saako sitä porukkaa paikalle vai ei? Jep...hyvä Jabbe! Just noin.... |
Jabbe 24.09.2003 13:16:47 (muokattu 24.09.2003 13:17:58) | |
---|
BaariMikko: Näillä palstoilla on hyvin usein törmännyt alaikäisten harmitteluihin, kun ei pääse keikalle. Koitapa arvata kuinka monta kertaa tuokin on sattunut. Kohta olis XL:llä keikka täällä Joensuussa, mutta yllärinä baarissa ja K-18. Pitänee kuitenkin jotenkin yrittää järkätä itsensä sisään, se voi auttaa kun pari bändin jäsentä tunnen mutta normaalitapauksissa on aika perseestä kun ei keikoille pääse. Perhana. No, onneksi mä täytän kohta 18 mutta aika monella muulla on varmaan edelleen tää ongelma. Notefix: Jep...hyvä Jabbe! Just noin.... Heh, älä nyt liikaa sentään kannusta, voi olla että mee kohta sultakin leipä alta.. ;) |
Eemil 24.09.2003 13:20:50 | |
---|
Jännä ilmiö, että Tavastia tuntuu vetävän kaikki isot nimet itselleen, vaikka Nosturissa olisi myös anniskelualue. Otetaan esimerkiksi Trio Niskalaukaus - silloin, kun bändi ei ollut vielä yhtä suosittu kuin nykyään, olin alaikäinen, mutta bändi esiintyi myös Nosturissa, joten ongelmaa ei ollut. Kerran olivat ensin Tavastialla ja seuraavana päivänä Nosturissa. Rajaportin myytyä kultaa tulivat taas kahdeksi päiväksi Helsinkiin, mutta sitten olivatkin jo molemmilla kerroilla Tavastialla. Niinpä...Tavastia on niin kuuluisa ja "hieno" paikka, että kun pitää vetää kunnon keikka stadissa, niin se on ainut oikea paikka. Muuten on kakkosluokan bändi. :) Tavastialla on nimeä enemmän kuin muilla. Toisena näkökulmana: onhan se Tavastia ihan helvetin hyvä paikka olla yleisössä, ja uskon, että myös bändi(t) viihtyy lauteilla paremmin kuin esim. nosturissa. Tavastian akustiikka peittoaa Nosturin, ja ilmanvaihto isolla I:llä on aivan eri planeetalta. Oletko ollut täydessä Nosturissa yläkerran puolella katsomassa mitään keikkaa? Vähän niinku ruotsalainen sauna eli jotain 50 astetta lämmintä hiilidioksidia ilma täynnä. Yksi yllättävän loistava keikkapaikka nykyään on Stella Star Club Sturenkadulla. Iso paikka, hyvä äänentoisto, miksaaja sekä akustiikka. Siellä kannattaa käydä kattomassa bändejä! Torilla 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900€, Zoom gfx-8 350€ ja Yamaha fg-411c-12bl puoliakkari 200€.
Tiedustelkaa perkeleet. |
kivi 24.09.2003 13:43:56 | |
---|
Yksi yllättävän loistava keikkapaikka nykyään on Stella Star Club Sturenkadulla. Iso paikka, hyvä äänentoisto, miksaaja sekä akustiikka. Siellä kannattaa käydä kattomassa bändejä! Katsomassa? Stella Starin ongelma on, että jos paikalla on ns. täysi tupa, on lavalle täysin mahdoton nähdä. Muuten ok. Lava on mukava, ja PA ynnä monitorointi toimii. Ja yleisöä mahtuu kiitettävästi tunnelman pysyessä silti intiiminä (matalasta lavasta johtuen ehkä liiankin). Ei oo Pitkänsillan sillä puolen parempaa rokkiestradia kumminkaan. |
Rokkikana 24.09.2003 14:24:46 | |
---|
Snip Ei vaan, ihan aikuisten oikeesti, tuo on vakava kysymys kaikkialla suomessa, ja varmaan ulkomaillakin. Helsingissä Nosturin keikat on sellaisia joissa on erikseen ala- ja yläikäisten katsomot, ja saattaisivat jopa kokea vastaavan konseptin järjestämisen varpaille tallomisena. Jne Tampereen Pakkahuoneella järjestetään useinkin näitä "karsinakeikkoja", eli ei ikärajaa paitsi aidatulle anniskelualueelle. Vähän festarien aitausmeininkiä siis. Ihan jees, lavalle näkee ja tuoppien välissä voi käydä teinien joukossa pomppimassa jos siltä tuntuu. "Killing me softly with a chainsaw" |
Dumb 24.09.2003 14:41:51 | |
---|
Rajaportin myytyä kultaa tulivat taas kahdeksi päiväksi Helsinkiin, mutta sitten olivatkin jo molemmilla kerroilla Tavastialla. Totta, mutta noita Tavastian keikkoja aiemmin oli kyllä Nosturissakin keikka! Taisi olla jonkin verran vain väliä noilla keikoilla. |
Notefix 24.09.2003 14:54:15 (muokattu 24.09.2003 15:13:50) | |
---|
Notefix: Heh, älä nyt liikaa sentään kannusta, voi olla että mee kohta sultakin leipä alta.. ;) Onneksi mä en keikkaile...muuten vois huolestua, hoho! Hyvä että veri vaihtuu ja tulee nuoria nälkäisiä tyyppejä lukemaan madonluvut vanhoille....Pitäisköhän huolestua. |
Eemil 24.09.2003 15:23:34 | |
---|
Stella Starin ongelma on, että jos paikalla on ns. täysi tupa, on lavalle täysin mahdoton nähdä. Muuten ok. Totta muuten! Ei itelle oo tota ongelmaa vaan ikinä tullu ku tungen kyynerpäätaktiikkaa käyttäen lavan eteen joka kerta. Torilla 3kk vanha Ibanez S540wnsol 900€, Zoom gfx-8 350€ ja Yamaha fg-411c-12bl puoliakkari 200€.
Tiedustelkaa perkeleet. |
Fortune 24.09.2003 15:40:21 | |
---|
Ja mehän ei olla edes Joensuussa vielä mikään kovin tunnettu bändi, saati sitten missään radiosoitossa tms.! Kuitenkin paikalla oli satakunta nuorta katsomassa lähes tuntematonta pikkubändiä. Äh, onhan teidät mainittu Soundissakin! Eli voi vaan kysyä, että onko kyseessä poikkeus vai olisiko esim. bändin omasta asenteesta (ja musiikista..) kiinni, saako sitä porukkaa paikalle vai ei? Näinhän se kyllä on, mutta lieneekö tuokin hieman genrestä kiinni? |
Jabbe 24.09.2003 15:44:57 | |
---|
Äh, onhan teidät mainittu Soundissakin! Niin. Onko kaikki oikeasti lukeneet sen jutun? Näinhän se kyllä on, mutta lieneekö tuokin hieman genrestä kiinni? Joo. Hei, voisitkos muuten kertoa mullekin, mihin genreen meidät voisi luokitella? |
Fortune 24.09.2003 20:16:21 | |
---|
Niin. Onko kaikki oikeasti lukeneet sen jutun? Minä luen sen lehden kannesta kanteen, koska minulla ei ole elämää. Joo. Hei, voisitkos muuten kertoa mullekin, mihin genreen meidät voisi luokitella? Jaa, pitäisi varmaan kuunnella jokin biisi ensin. |
Vaihtovirta 25.09.2003 10:15:30 | |
---|
Hesassa on yleisesti vissiin kovemmat lipunhinnat, vai onko? Turussa tuo Kotiteollisuus on 10€... Järvenpääs RT:s Kotiteollisuus 15.10..liput taitaa olla 5€..ainakin yleensä on..: ) Huominen on uusi mahdollisuus..niille jotka elävät niin pitkälle.. |
Bonham 25.09.2003 10:28:54 | |
---|
Järvenpääs RT:s Kotiteollisuus 15.10..liput taitaa olla 5€..ainakin yleensä on..: ) Tuo on aika alakanttiin, jos näin on... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Vaihtovirta 25.09.2003 10:38:26 | |
---|
Tuo on aika alakanttiin, jos näin on... Juu en oo tost hinnast ihan varma mut ainakin yleensä se on ton "viis ekee"..tol hinnal on ollu soittamas sellasii bändei ku yö, popeda, P.Hanhiniemi + Pt..ym ym.. Huominen on uusi mahdollisuus..niille jotka elävät niin pitkälle.. |
Jabbe 27.09.2003 00:35:28 | |
---|
Minä luen sen lehden kannesta kanteen, koska minulla ei ole elämää. Mä taas ostin sen Soundin ihan vaan sen jutun takia ja luin vain sen jutun. No puolet tosta oli totta. Jaa, pitäisi varmaan kuunnella jokin biisi ensin. Aloitapa vaikka tästä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&o=0&x=257cad3f93&co=0Liveveto vaihtelevalla menestyksellä mut hyvä biisi. :) |
Fortune 27.09.2003 10:11:07 | |
---|
Aloitapa vaikka tästä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 5&o=0&x=257cad3f93&co=0 Liveveto vaihtelevalla menestyksellä mut hyvä biisi. :) Eikun olihan minulla niitä täällä kovalevyllä. Nämä olivat niitä biisejä mitä pitäisi kuunnella livenä eikä ämpäreinä. En yhtään ihmettele, jos Tommy Lindgren pitää :) |
vaiktutus 27.09.2003 10:46:02 | |
---|
Koska olen alaikäinen, näen bändejä enimmäkseen kesän festareilla. Onneksi täällä Helsingissä on sentään Nosturi, jossa muuten on ensi keskiviikkona Yup. Kyllä se kuitenkin sapettaa, että olen päässyt esim. vain yhdelle Blanketin keikalle, koska he esiintyvät yleensä baareissa, joihin minulla ei ole asiaa. Niille keikoille liputkin maksavat vain n. 5 euroa, joten rahat kyllä riittäisivät, mutta kun ei ole ikää. Jag vet inte men jag kan gissa men jag gissar inte. |
Vilhelmus 27.09.2003 16:11:39 | |
---|
Niin. Onko kaikki oikeasti lukeneet sen jutun? On =D |