![]() 09.09.2003 18:29:30 | |
---|---|
Kylläpäs ollaan taas liikeellä suvaitsevalla ja ymmärtäväisellä asenteella. Tätäköhän se Bonham tarkoitti, kun ehdotti että lopetettaisiin turha kitinä? | |
![]() 09.09.2003 19:04:44 | |
Kylläpäs ollaan taas liikeellä suvaitsevalla ja ymmärtäväisellä asenteella. Tätäköhän se Bonham tarkoitti, kun ehdotti että lopetettaisiin turha kitinä? Joo luullakseni. Nyt kun tosin olen tähän triidiin saanut sanani sanottua niin eiköhän se oikea tappelu ole vasta alkamassa... | |
![]() 09.09.2003 19:05:29 | |
Olihan siellä naurettavia bändejä, mut ei sen vähempää ku jossai jouhiphop festareilla tai Tangomarkkinoilla. Jos oikeelta kannalta katsoo ni kaikki bändit/laulajat on naurettavia Elviksestä Helsingin Sinfonia orkkaan saakka. | |
![]() 09.09.2003 19:13:31 | |
Onhan tuo korpsemaskit ynnä muut tavallaan ihan paikallaan tunnelmaa luomassa, mutta homman voisi edes hoitaa kunnialla. Esimerkiksi Moonsorrowin toisen kitaristin veriroiskeet näyttivät paleltumilta. Mutta minä pidin itse musiikista. Bodomin Laihokaan ei ole pelkkää tekniikkaa, vaan vanhemmissa biiseissä on mukana klassisia sävelkulkuja ja muuta kivaa. Koosteen niistä bändeistä, joilta kuultiin kokonainen biisi, ainoastaan Type O Negativen ja Lordin jutut olivat ainoat, joista en pitänyt. Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. | |
![]() 09.09.2003 19:15:06 | |
Älkää nyt repikö pelihousujanne... hevihän on ihan parasta, mutta joskus käy Spinal Tapit erittäin väärissä mestoissa. Niinkun esim. just sillä keikalla mikä ajetaan pölhöpurkista ulos :) Paikanpäällä varmaan toimi keikat ihan okei, mutta yle-soundinen tv-lähetys ei oikeen palvele tota hommaa, ja siihen päälle vielä jotain pingviininaamaria ni avot, homma on valmis! | |
![]() 09.09.2003 19:20:04 | |
Onhan tuo korpsemaskit ynnä muut tavallaan ihan paikallaan tunnelmaa luomassa, mutta homman voisi edes hoitaa kunnialla. Esimerkiksi Moonsorrowin toisen kitaristin veriroiskeet näyttivät paleltumilta. Mutta minä pidin itse musiikista. Bodomin Laihokaan ei ole pelkkää tekniikkaa, vaan vanhemmissa biiseissä on mukana klassisia sävelkulkuja ja muuta kivaa. Koosteen niistä bändeistä, joilta kuultiin kokonainen biisi, ainoastaan Type O Negativen ja Lordin jutut olivat ainoat, joista en pitänyt. Klassiset sävelkulut ->skaalaamista eestaas nykymetodein toteutettuna. kyllä v*ttu mixolyydinen E kuulostaa dominantissa kovalta kun sen takoo 64-osanuotein temmolla neljäsataa. Teknistä mahtailua, missä oikea painoarvo? | |
![]() 09.09.2003 19:31:27 | |
Kovin on harvassa sellainen metalli (tai rockmusiikki yleensä), joka ei tuppaisi naurattamaan - edes vähän. Voihan sitä silti digata helevetistikin, jos siltä tuntuu. Ei kai se tämän monimutkaisempaa ole. | |
![]() 09.09.2003 19:40:54 (muokattu 09.09.2003 19:43:43) | |
Mutta eiköhän tänne vielä joku erimieltä oleva eksy kertomaan mielipiteensä ja sen kuinka hyvää kaikki siellä oli. Itse en Tuskassa ollut, mutta 25.000 muuta ihmistä oli, ja veikkaisinpa että heidän mielestään siellä kaikki oli hyvää. En odotakaan ihmiseltä, joka ei kuuntele heviä, sitä että ymmärtäisi nuo maskit, veret ja muut "tehokeinot". Se vaan on kuulunut tuohon metallimusiikin showmeininkiin iät ja ajat. Itsekin aikanaan vieroksuin sitä mutta eipä tuo nykyään minua haittaa. Toisekseen, televisio ei kykene välittämään sitä todellista tunnelmaa mikä heavykonserteissa/festareilla yleensä on. Vähän eri asia katsella konserttia 20" telkkarista kuin olla paikanpäällä mukana suurella sydämellä. Kuunnelkee Setheryä. | |
![]() 09.09.2003 19:43:08 | |
25.000 ihmistä vaan sattuu olemaan sitä mieltä että siellä oli kaikki hyvää. En odotakaan ihmiseltä, joka ei kuuntele heviä, sitä että ymmärtäisi nuo maskit, veret ja muut "tehokeinot". Se vaan on kuulunut tuohon metallimusiikin showmeininkiin iät ja ajat. Toisekseen, televisio ei kykene välittämään sitä todellista tunnelmaa mikä heavykonserteissa/festareilla yleensä on. Vähän eri asia katsella konserttia 20" telkkarista kuin olla paikanpäällä mukana suurella sydämellä. T.s. "vähän eri asia horjua kahdeksan promille kännissä festarialueella kuin selvinpäin katsoa kotisohvalta käsin." | |
![]() 09.09.2003 19:46:21 (muokattu 09.09.2003 19:47:52) | |
T.s. "vähän eri asia horjua kahdeksan promille kännissä festarialueella kuin selvinpäin katsoa kotisohvalta käsin." Ei välttämättä, nimittäin suurimmilla osilla hevikeikoista, joita olen ollut katsomassa, olen ollut selvinpäin. Minua nimittäin v*tuttaisi suuresti jos en seuraavana päivänä muistaisi keikasta mitään. EDIT: Haluaisinpa nähdä sen, joka vielä _horjuu_ 8 promillen tuubassa. =) Kuunnelkee Setheryä. | |
![]() 09.09.2003 19:51:23 | |
Ei välttämättä, nimittäin suurimmilla osilla hevikeikoista, joita olen ollut katsomassa, olen ollut selvinpäin. Minua nimittäin v*tuttaisi suuresti jos en seuraavana päivänä muistaisi keikasta mitään. EDIT: Haluaisinpa nähdä sen, joka vielä _horjuu_ 8 promillen tuubassa. =) En ole koskaan ollut keikalla, katsomossa tai lavalla selvinpäin. Periaatepäätös olkoon ettei näin pääsisi käymään ejatkossakaan... Kyllähän noita sattuman varaisia huippulukemia löytyy alkoholia kohtuullisesti käyttäneiden keskuudessa... kasipinnaa vaan rupeaa olemaan jo sen verran hatunnoston arvoinen suoritus että alta ja pois... | |
![]() 09.09.2003 19:57:04 | |
25.000 ihmistä vaan sattuu olemaan sitä mieltä että siellä oli kaikki hyvää. En odotakaan ihmiseltä, joka ei kuuntele heviä, sitä että ymmärtäisi nuo maskit, veret ja muut "tehokeinot". Se vaan on kuulunut tuohon metallimusiikin showmeininkiin iät ja ajat. Toisekseen, televisio ei kykene välittämään sitä todellista tunnelmaa mikä heavykonserteissa/festareilla yleensä on. Vähän eri asia katsella konserttia 20" telkkarista kuin olla paikanpäällä mukana suurella sydämellä. 32" + tymäkkä surround subbarilla ;-) - satunnaisena hevin kuuntelijana olin kuitenkin pettynyt - kun en ole minkään hevi-genren uskovainen. Mielenkiinnolla tsekkasin, että millaisia musiikillisia ilmiöitä on & miltä ne näyttää - kirjastossa selaan aina joutessani soundin, joten useimmat bändit olivat nimeltä tuttuja. Kuuntelmaan ei tällä iällä (45) tule lähdettyä paikanpäälle kun ei noista niin etukäteen tiedä. Kirjastosta nappailen mukaan silloin tällöin koekuunteluun tuttuja bändinimiä, joista parhaita olen ostanutkin. Hyvin jytiseen ja on miehekästä kitarismia (tykkään riffeistä - en tiluttelijoista - niitä kuuli 70-80 -luvulla loppuelämän tarpeeksi). - hevi-kansan puolustukseksi: kyllähän suomen valoisa suvi latistaa myöskin tunnelmaa - dramaattiset "maskit" yms. ovat aika valjuja pilvipoudassa säässä. - ehkä biisivalinnatkin olivat onnettomia - silti olin aika pettynyt tasoon & meininkiin. - showmeiningistä: oopperahan on semmoista komeata meinikiä, joka on oikeasti paskaa (lainaus: matti ja teppo sanovat kolmessa minuutissa sen mihin oopperassa käytetään 2 tuntia). Vanhat oopperat ovat ihmissuhdehuttua, jota ei ole tarkoitettu vakavasti otettavaksi. Jos heviäkin kuuntelee noin, että siinä on ne hevikliseet ja ok. sanoitukset on jotain kummaa mystiikkaa tai saatanafilosofiaa & eipä siinä sitten enempää. Skeneuskottavuuden vuoksi osa hevi-väestä sitten ottaa kait näitä juttuja tosissaan - silloin kyllä kysyy mielessä, että onko kaikki kotona. No, en minä odota kuitenkaan, että hevibändi vetää keikan kovassa maskissa ja vaihtaa sitten tuulipukuun kotimatkalle. Ehkäpä se totisuus on sitten vaan siellä lavalla suurimmalla osalla porukkaa ja kotona sitten syödään pullaa kuten muutkin ihmiset (...nykyään ei varmaan kukaan enää ...). Haastatteluissa otetaan taas tiukka asenne . .. tämä nyt koskee lähinnä örinä-black -tyyliä.. | |
![]() 09.09.2003 20:15:23 | |
Tämä on taas niin tätä. Ei metalli fanit täällä kitisee kuinka paskaa metalli on. Huoh. Milloinhan ihmiset oppisivat kunnioittamaan toisten tekemää musiikkia. En itsekkään pidä kaikenlaisesta musiikista mutta en minä silti ole haukkumassa niitä kokoajan. Yrittäkää nyt ymmärtää että musiikkimakuja on monenlaisia ja jos et itse pidä jostain niin ei se tarkoita sitä että se olisi oikeasti paskaa. Ehkä et vain tajua sitä? :) "vinsentti on vihree nyrsijä" | |
![]() 09.09.2003 20:17:35 | |
Tämä on taas niin tätä. Ei metalli fanit täällä kitisee kuinka paskaa metalli on. Huoh. Milloinhan ihmiset oppisivat kunnioittamaan toisten tekemää musiikkia. En itsekkään pidä kaikenlaisesta musiikista mutta en minä silti ole haukkumassa niitä kokoajan. Yrittäkää nyt ymmärtää että musiikkimakuja on monenlaisia ja jos et itse pidä jostain niin ei se tarkoita sitä että se olisi oikeasti paskaa. Ehkä et vain tajua sitä? :) Totta! en todellakaan tajua metallimusan kaikkia piirteitä. | |
![]() 09.09.2003 20:20:21 | |
Totta! en todellakaan tajua metallimusan kaikkia piirteitä. Enkä minä ole mitenkään innostunut rautalangasta mutta silti anna heidän jotka sitä kuuntelevat/tekevät tehdä näin rauhassa enkä rupea keksimään erilaisia asioita heistä mistä voisi vittuilla. "vinsentti on vihree nyrsijä" | |
![]() 09.09.2003 20:38:28 | |
Enkä minä ole mitenkään innostunut rautalangasta mutta silti anna heidän jotka sitä kuuntelevat/tekevät tehdä näin rauhassa enkä rupea keksimään erilaisia asioita heistä mistä voisi vittuilla. Hehe. Tulihan se sieltä. Kerroppa mitä olen keksinyt hevareista jotta voin vittuilla heille? | |
![]() 09.09.2003 20:44:47 | |
Tuskassa paikan päällä 3 päivää viettäneenä voin sanoa, että TV-kooste oli huono. Biisivalinnat oli pyllystä ja parhaista bändeistä ei näytetty kuin pätkiä. Lisäksi TV-ruudun kautta kuunneltuna ei välity se mahtava tunnelma mikä siellä oli (itsestäänselvyys :P) Olisivat nyt pistäneet enemmän Tarotia, Mannhaita, Mokomaa, Behemothia, Divine Decayta ja sen semmosta, eikä mitään hirveää kikkelihevikackaa. Meikä muutes näkyy Mokoman biisin aikana siinä kohtaa, kun kuvataan eturivistöä. Mä olen se ponnaripäinen jätkä, joka kameran lähestyessä kumartuu (ottamaan jaloissa lojuvasta muovipussista lisää juotavaa) | |
![]() 09.09.2003 20:50:02 | |
Hehe. Tulihan se sieltä. Kerroppa mitä olen keksinyt hevareista jotta voin vittuilla heille? Et sinä ole mitään. Käytin vain tuota esimerkkinä kun aikasemmin on ollu vittuilua corpse painteista ja verisistä naamoista. Saatoin olla hiukka epäselvä mutta niinhän minä aina. "vinsentti on vihree nyrsijä" | |
![]() 09.09.2003 20:52:09 | |
Et sinä ole mitään. Käytin vain tuota esimerkkinä kun aikasemmin on ollu vittuilua corpse painteista ja verisistä naamoista. Saatoin olla hiukka epäselvä mutta niinhän minä aina. Niin eihän tämä tässä olennaista ole vaan se kuten itsekkin sanoit etteivät kaikki välttämättä ymärrä metallia. Children Of Bodomia lukuun ottamatta en metallia kuuntele. | |
![]() 10.09.2003 01:56:48 | |
Itse en Tuskassa ollut, mutta 25.000 muuta ihmistä oli, ja veikkaisinpa että heidän mielestään siellä kaikki oli hyvää. kaikkina kolmena päivänä olin, ja niinä päivinä oikeasti kiinnostavia esiintyjiä oli... ööö.. 6. loput sitten enemmän tai vähemmän kuraa, eli ei siellä ihan kaikki hyvää ollu :D. sitä kikkeli/tilusankarihevin määrää vois ehkä vähän rajottaa :(. ja ei sen Trio Niskalaukauksenkaan siellä tarttis aina olla. maailman tylsin bändi. heti typeoonegativen jälkeen :>. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)