Aihe: Mikä m.nettiä vaivaa?
1 2 3
M-Juhana
08.09.2003 13:46:24

Tuli sellainen mieleen, että saisiko tuohon jäsenkuvauksen yhteyteen värkättyä sellaisen systeemin, josta näkisi kyseisen kirjoittaja vaikkapa 5 edellistä viestiä. Noiden avulla selviäisi mielestäni aika hyvin minkälaisesta kirjoittajasta on kyse. Eikä tuollaisen järjestely aiheuttaisi häpeää kuin niille jotka ovat sen itselleen järjestäneet! Vaikka ei jäsenkuvauksessa mitään lukisikaan, niin aina voisi tsekata edellisiä viestejä nopeasti ja näppärästi ja sitä kautta saada selville, minkälaisesta kirjoittajasta on kyse!

Toimisikohan tuollainen?

Hyvä idea sinänsä, mutta jos vaikka on käynyt off-topiciin heittää läppää, ei ehkä kuvaa oikein ko. kirjoittajaa ! (5 viimestä kirjoitusta, paitsi ei läppä yms. muut höpö palstat)
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Fortune
08.09.2003 13:47:07
Hyvä idea sinänsä, mutta jos vaikka on käynyt off-topiciin heittää läppää, ei ehkä kuvaa oikein ko. kirjoittajaa ! (5 viimestä kirjoitusta, paitsi ei läppä yms. muut höpö palstat)

Jep, ja pikkutunneille venyneiden sessioiden jälkeen aamulla voisi olla ihmettelemistä :)
Juhani
08.09.2003 13:47:45

Tuli sellainen mieleen, että saisiko tuohon jäsenkuvauksen yhteyteen värkättyä sellaisen systeemin, josta näkisi kyseisen kirjoittaja vaikkapa 5 edellistä viestiä. Noiden avulla selviäisi mielestäni aika hyvin minkälaisesta kirjoittajasta on kyse. Eikä tuollaisen järjestely aiheuttaisi häpeää kuin niille jotka ovat sen itselleen järjestäneet! Vaikka ei jäsenkuvauksessa mitään lukisikaan, niin aina voisi tsekata edellisiä viestejä nopeasti ja näppärästi ja sitä kautta saada selville, minkälaisesta kirjoittajasta on kyse!

Toimisikohan tuollainen?

Juu. Tällaista on itseasiassa mietitty. Ja sellaista että voisi myös suositella threadeja omalla sivullaan, jotka ovat omasta mielestä mielenkiiintoisia ja hyviä. Ideana siis nostaa esille hyviä juttuja palstan kymmenistä tuhansista kirjoituksista. Jäsen suosittelee tyyliin.
Nimismies
08.09.2003 17:26:45 (muokattu 08.09.2003 17:29:16)
Sen kun tietäisi. Ja ilmeisesti herra pitää sitä minun vikanani vielä. Ihan vain vinkiksi, minä en painele nappeja enkä omista moderaattorioikeuksia, piste.

Fortunehan on kaikkien näiden "M.netissä huonostikohdeltujen" ihmisten silmissä se kusipääidiootti, joka jakelee banneja vasemmalle ja oikealle. Minua ainakin ennen pidettiin toisena, onneksi ei enää ainakaan niin kovasti. Ilmeisesti tuo Nimismies - nikki ja poliisiavatar on otettu turhan vakavasti.

Mielestäni juuri se on m.netissä on hienoa, että täällä kaikki ovat periaatteessa samalla viivalla. Itse en ainakaan minkään eliitin muodostumista ole huomannut, vaan onkohan täältä norsunluutornista hyvä huudella...? Hoho. Ja mielestäni tietyn sisärenkaan muodostuminen on vain hyvä asia, sillä se luo oikeita siteitä netin sisällä. Mukavampihan se on jutella ihmisten kanssa, jotka ennestään tuntee. Mutta mielestäni tänne otetaan tulokkaat perin hyvin vastaan; esimerkiksi Bonham(sallinet esimerkiksi ottamisen) on ollut täällä perin lyhyen aikaa, ja on nyt jo eräs mielenkiintoisimmista keskustelijoista. Tuo teinijuttu on myöskin outoa, sillä harvalla foorumilla on niin aikuista väkeä kuin täällä.

EDIT: Oho, eihän tuo Bonham mikään tulokas olekaan...Mutta ei muistaakseni ollut alkuun niin aktiivinen kirjoittelija. Olenko väärässä ja sekoilen?
"Respect my autoritah!" - Eric Cartman
JCM
08.09.2003 17:40:39

Niin kauan kun tuollainen meininki jatkuu niin tästä hommasta ei tule mitään vakavasti otettava eikä tänne eksy vakavasti musiikin parissa touhuavia.

Mielestäni Mnet on muodostunut jo aikaa sitten erittäin vakavasti otettavaksi foorumiksi, niin keskustelun kuin useiden muidenkin loistavien ominaisuuksiensa vuoksi.

Vertaa Mnetin keskustelua muihin netin tarjoamiin foorumeihin. Ei heti löydy toista yhtä laadukasta saittia.

Tästä foorumista tekee hyvän juuri se seikka, että ylläpito tekee työnsä.
noir
08.09.2003 17:43:20
- - Minua ainakin ennen pidettiin toisena, onneksi ei enää ainakaan niin kovasti. Ilmeisesti tuo Nimismies - nikki ja poliisiavatar on otettu turhan vakavasti. - -

En usko, että kielipoliisin osa-aikatyösi on auttanut asiassa ;)

Mutta mielestänikin on vain hyvä, että on porukkaa, joka tuntee toisensa. Tällätavoin muodostuu ketjuja, jossa yksi tietää, että toinen tietää, ja neuvon saaminen nopeutuu.

Ja minua ei taideta pitää juuri minään..
In eternal madness we live. Even if it was just a dream - now pain, nothing but pain!
fox
08.09.2003 17:52:11

Ja minua ei taideta pitää juuri minään..

Niinnääs mitäs menit muuttaan..=)
Totta puhuen mulla on sellainen hytinä että tää porukka joka täällä kirjottelee on näennäisestä sekalaisuudestaan (huom: ei sekapäisyydestään, siinä voin puhua vain omasta puolestani) huolimatta melkolailla yhtäpitävää. Todisteena vois heitellä noita onnittelu-, murhe-, miessana- ja avautumisthreadeja. Kyllä te tiedätte. Kettu kuittaa...
Jusstus
08.09.2003 19:31:02
Eräs asia, joka puhuu myös m.netin puolesta on se tiedon määrä, mikä palstoilla on. Esim. kitarakamat-osastolla on aivan suunnaton määrä tietoa eri vehkeistä ja muista liittyvistä härpäkkeistä. Toki ihmisillä on mielipiteensä ja kokemukset vaihtelevat, mutta kollektiivisesti noi palstat on täynnänsä hyvää tietoa, jota olis omin päin erittäin vaikeeta selvittää mitään muuta kautta.

Ja kokemus auttaa vielä edelleen seulomaan tuota tietoa sieltä... Toimiikse haku muuten jo?

Vaikka koko m.netti oliskin täynnä sisäsiittoisuutta ja etupiirejä, käyttäisin noita palstoja kyllä jo ton tiedonkin vuoksi. En toki väitä, että ite seison tuon sisäpiirihommaväitteen takana. Koska en seiso.
"These go to eleven.."
HaloOfFlies
08.09.2003 21:25:07

Kyllä mun mielestäni M-net voittaa kevyesti muut netin musiikkikeskustelukanavat. Täällä on asiantunteva porukka ja tällaisen harrastelijankin niinkuin minä on helppo keskustella kaikesta musiikkiin liittyvästä, kun mielipiteet eivät ole negatiivisia. Ja mitä tuohon "teiniporukka"-hommeliin tulee, niin enpä ole kovinkaan monen teini-ikäisen profiileita täällä nähnyt, mutta ne joiden olen nähnyt tietävät todella paljon musiikista.
"It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley
tenpo
08.09.2003 22:49:23
Olen tullut siihen tulokseen että tätä m.nettiä vaivaa tuollainen pieni...

I agree. sitten nämä tyypit ovat niiiin kaikkitietäviä ja vaekka mitä. mutta so not, antaa olla.
tilatkaa tytöt taksi.
Noku
08.09.2003 23:00:14
Sori, en jaksanu kaikkia lukea mutta itse kyllästyin m.netin tasoon noin puolivuotta sitten ja vaihdoin jenkkiläiselle keskutelupalstalle www.mxtabs.net --> forums... enkä ole valintaani katunut. Isomman piirin sivustoissa on se etu että saa asallisia ja asiantuntevia vastauksia huomattavasti useammin ja nopeammin. M.netissä erityisesti alkoi kiukuttamaan tuo kun kysymyksiinsä ei joko saa yhtään asiallista kommenttia tai sitten sävy on niin teoreettinen että englanniksi teoriansa opetellut ei tajua siitä hevon vittua... Mxtabsin foorumi on hieman kuin m.net mutta isommassa mittakaavassa... enkä kiellä ettenkö haluaisi mainostaa toista hyvää forumia koska olen tyytyväinen asiakas ja annan sanan kiertää :P
"Face Your Fears, Live Your Dreams"
kivi
08.09.2003 23:17:30 (muokattu 08.09.2003 23:22:36)
Jos "sisäpiiri" tarkoittaa samaa kuin = "ne jotka vastaavat tosissaan", niin sitten täällä on sisäpiiri. Besserwisseröintiin tai ylitieteellisiin vastauksiin en myöskään oo törmännyt (en edes peiliin katsoen:-), kysyjän tietotaidon ylittäviin kyllä joskus. Mutta itsepähän kysyivät, tietämättä minkä matopurkin avasivat - ja uskokaa mua, vastaajasta on ihan yhtä noloa kun selviää, että kysyjä olikin innokas 12-vuotias, joka ei ymmärtänyt sanaakaan. Tekee mieli luvata pyhästi, ettei koskaan enää vastaa kenellekään, ellei tiedä kysyjästä mitään.
:-)

Jostain kumman syystä ne, joiden vastaukset ovat asiallisimpia, ottavat toisiinsa suhteellisen kevyesti yhteyttä ja vaikkapa sopivat tapaamisesta ihan livenä. Sillai nääs tutustuu. Samoin erilaisissa pikkumiiteissä tämä "norsunluutornin ylpeä väki" menee vaikka kaksinkerroin solmuun tavatakseen muita miittiin tulleita, turha coolius tai ylpistely on siitä kaukana.

Tieto on siitä kiva asia, että sitä voi ihan jokainen hankkia. Lukekaa enemmän, luulette vähemmän:-)

Ja, Poppamies, onneksi olet väärässä. Tää petraa kuin sika juoksuaan, vaikka alamäkiä sattuu tietysti aika ajoin vastaan.

PS. En ole painanut nappia. Koskaan.

PPS. Ja se lukittu keskustelu ei ollut sen arvoinen, että sun olis kannattanut lähteä sitä rakentamaan. Olis kannattanut aloittaa uus thread samasta aiheesta, vähän vähemmän juupas-eipäs -pohjalta. Sitä ei olis lukittu.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Nuages
09.09.2003 00:34:36
Mnettiä vaivaa kova flunssaepidemia.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan." -Einon urkukoulu
askomiko
09.09.2003 00:37:26 (muokattu 09.09.2003 00:38:42)
Harmonycentralin ensimmäisen foorumin ihmiset perustivat oman fooruminsa kun Centraali vaihtoi uuteen ulkonäköön. Samoihin aikoihin muusikoiden.netti aloitteli, ja huomasin miten paljon mukavampi on kirjoitella suomeksi. Sen jälkeen uuden HC-foorumin kävijämäärät on räjähtäneet valtaviksi, ja kuraa on myös valtavasti mukana, ainakin joillain palstoilla. Wanhan foorumin porukka jatkoi omalla siistillä linjallaan omassa paikassaan, ja joku aika sitten HC:n nykyfoorumilta tuli pienoinen joukkopako roskan alta, kohti sitä toista paikkaa. Varsin sieltä monet tuntevat toisensa IRL, ja kaikki toisensa sähköversiona. Klassikkopuolihäirikkönsä sielläkin on.

Ö. Mitenkäs tämä liittyi mihinkään. Ehkä siten, että toivottavasti roskan määrä ei koskaan nouse siihen mittaan mitä se niin monessa muussa paikassa on.
Dumb
09.09.2003 16:16:56

Harmonycentralin ensimmäisen foorumin ihmiset perustivat oman fooruminsa kun Centraali vaihtoi uuteen ulkonäköön.

Mikä paikka? Osoite?
J.Granö
09.09.2003 16:28:27
Eiköhän kannata suhtautua tämmöseen kaikille vapaaseen sivustoon vähän sillee kieliposkessa-asenteella kun täällä kaikenlaista porukkaa varmasti käy.
Bonham
09.09.2003 17:15:48
Eiköhän kannata suhtautua tämmöseen kaikille vapaaseen sivustoon vähän sillee kieliposkessa-asenteella kun täällä kaikenlaista porukkaa varmasti käy.

Niin, no sitä varten on turhuudet palsta, mutta muuten olen erittäin tyytyväinen sivujen tietopuoleen... sitä nimittäin riittää (ei kai kukaan voi kieltää tätä tosiasiaa?).

Eihän hommasta tulisi tuon taivaallista, jos kaikki olisivat liikkeellä koko ajan kieliposkessa...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jusstus
09.09.2003 18:02:25

Joo, ei munkaan mielestä tää oo ihan oikee lähtökohta. Jos kaikki tekis noin, niin tää palsta olis ihan yhtä tyhjän kanssa. Ja jos tarkoituksena on tosiaan ollut muodostaa palstat, joissa innokkaat musiikin harrastajat vaihtavat tietoa, kokemuksia, mielipiteitä ja muita ajatuksia, niin mä ainakaan lähtis ihan kieli poskella piiloutuneena nikin taakse pelleilemään, vaan otan kaiken irti minkä saan. Avoimesti ja rehellisesti.

Kokemuksen myötä kyllä ne kieli poskella -tyypit oppii tunnistamaan ja tämäkin osaltaan edistää tota myyttiä tuosta sisäpiiristä; rehellisille ja avoimille keskustelijoille tietoa tarjotaan samalla mitalla, kieliposket saavat vähemmän. Sitä saa mitä tilaa imo. Allekirjoitan senkin, että uudetkin tyypit saavat täällä ihan hyvää ja avointa kohtelua, mikäli omissa kirjoituksissaan osoittavat olevansa sen arvoisia.

Täähän on ihan sama ku jossain kadulla. Eihän sielläkään voi olettaa ihmisten kohtelevan tasavertaisena, jos ite tekee itsestään pellen.
"These go to eleven.."
kivi
09.09.2003 18:14:02

Toi kommentti selitti mulle monta asiaa, joita olen ihmetellyt...

Ei, ei kannata. Netissä kukaan ei näe, koska sulla on sormet ristissä ja isket silmää. Joku roti, ja vastuu puheistaan pitää olla.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
ReBe
09.09.2003 18:28:45
Ainoa juttu, joka täällä joskus ärsyttää on joidenkin keskustelijoiden turha aggressiivisuus. Asiat asioina ja mieluiten hyvässä hengessä...

Tämä vaivaa aika pitkälle kaikkia palstoja, asiallisiinkin kommentteihin vastataan agressiivisesti tai ylimielisesti, itse nykyään jätän suosiolla keskustelun sivuun jos joku tuolla tavalla käyttäytyy. Sitä on sen verran jo erimuotoisia web & BBS-foorumeita kahlattu ettei enää ole pakonomaista tarvetta puolustaa omaa kantaa.

Kyllä täällä vielä uskaltaa kysyä tai aloittaa uuden keskustelun, mutta näiden sisäpiiriläisten keskusteluihin ei oikein tohdi mukaan, vaikka melkein alusta asti on seurannut keskustelua, kun välillä tuntuu keskustelu sen verran inside-jutuilta.

Hyvin tämä foorumi on kyllä tasonsa pitänyt, yleensä kun kävijämäärä ylittää tietyn rajan taso karkaa täysin tai lähes täysin käsistä (vrt. Jippii, Muropaketti etc...) mutta täällä on pysynyt suht. hyvä kuri aktiivisen keskustelun ohella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)